Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2003, 13:49
Outrageous
Outrageous is offline
Vanaf 15 mei beginnen de examens. Wanneer beginnen jullie met leren? En hoe pak je dat dan aan, ga je er hele dagen aan zitten? Of lees je het gewoon even vluchtig door een aantal keer?
Oud 18-03-2003, 14:10
Sirenie
Sirenie is offline
Ik begin meteen op 15 mei met grieks, dus ik ga in de 3 vrije weken die we ervoor hebben zeker een week aan grieks besteden. Ik ga in die weken misschien niet elke dag iets doen, maar grieks, latijn en geschiedenis zijn best veel, dus daar zal ik wel veel aan leren. Misschien begin ik met grieks en latijn over een paar weken al. Ik zou het liefst nu al beginnen, maar dat kan niet want ik moet nog genoeg andere dingen doen.
Oud 18-03-2003, 14:19
Pla
Pla is offline
Daar denk ik echt nog niet aan.. Dat loopt vanzelf wel okeej denk ik zo..
Ik hou me nu nog even meer bezig met mijn tentamens..
Oud 18-03-2003, 14:30
Iduna
Iduna is offline
Bij sommige vakken is t een kwestie van herhalen en daar ben je als t goed is al een tijdje mee bezig.
Voor andere vakken heb ik nieuwe stof, proberen goed bij te houden en daarna zal ik nadat we alles hebben doorgenomen wat dingetjes gaan terugleren.
Voor de examens heb ik geloof ik nog een vakantie, dus ik begin sowieso voor die vakantie (en leer een beetje in de vakantie, niet te veel ). Verder absoluut niet hele dagen leren want dan komt er niks van terecht. Dus gewoon vroeg beginnen en de vakken goed verdelen. Nu nog kijken of t lukt.
Oud 18-03-2003, 14:31
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Sirenie schreef op 18-03-2003 @ 15:10:
Ik begin meteen op 15 mei met grieks, dus ik ga in de 3 vrije weken die we ervoor hebben zeker een week aan grieks besteden. Ik ga in die weken misschien niet elke dag iets doen, maar grieks, latijn en geschiedenis zijn best veel, dus daar zal ik wel veel aan leren. Misschien begin ik met grieks en latijn over een paar weken al. Ik zou het liefst nu al beginnen, maar dat kan niet want ik moet nog genoeg andere dingen doen.
Ik ben zoooo blij dat we Homeros krijgen...
Ik begin ook met Grieks en daar ga ik echt op tijd mee beginnen. Komende week heb ik de laatste schoolonderzoeken en vanaf dan ga ik zoveel mogelijk al bezig voor de examens.
Oud 18-03-2003, 15:22
Smartie
Smartie is offline
IK weet het nog niet, eerst maar even afwachten hoe mijn tentamens volgende week verlopen. Maar aan Aaradrijkskunde moet ik best vroeg beginnen, want we hebben nog helemaal geen toetsen van de stof gehad dus is alles nieuw
Oud 18-03-2003, 16:03
@Moon
@Moon is offline
Ik heb alle cijfers al binnen voor mijn schoolexamen. Alleen nog herkansingen en een mondeling letterkunde te gaan. Ik begin nu al met samenvattingen maken, dat lijkt me toch heel errug handig en examens oefenen. Mijn laatste lesdag is 16 april. Iig vanaf dan ga ik echt leren. Wil wel zo goed mogelijk leren zodat niet meer in die examenweek nog hoef te stressen/leren. Dat lijkt me toch wel het beste.
Oud 18-03-2003, 16:07
Monica
Monica is offline
ik hoop halverwege april toch gewoon te kunnen beginnen, het moet ook wel aardig lukken in een maand tijd.

Nu heb ik het nog te druk met de tentamenperiode van eind maart..
Oud 18-03-2003, 16:15
Verwijderd
ki heb gelukkig nog geen eindexamen dit jaar maar ik kan me wel voorstellen dat ik voor de eerste 2 supervroeg begin met leren en daarna steeds minder
zo deed ik het nl ook met mn schoolexamens

maar voor de mensen die wel moeten dit jaar superveel succes!!
Oud 18-03-2003, 16:18
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
Esmée schreef op 18-03-2003 @ 15:31:
Ik ben zoooo blij dat we Homeros krijgen...
Ik begin ook met Grieks en daar ga ik echt op tijd mee beginnen. Komende week heb ik de laatste schoolonderzoeken en vanaf dan ga ik zoveel mogelijk al bezig voor de examens.
Ik nu ook, eerst kon ik daar dus echt helamaal niks van, ik ben dan ook de langzaamste van de klas. Vorig jaar hebben we Plato gelezen en dat ging nog veel slechter, dus ik ben blij dat we Homeros hebben. Hoewel het wel erg veel is
Oud 18-03-2003, 16:29
Verwijderd
ik weet het nog niet precies, met wiskunde en economie begin ik redelijk vroeg maar een vak als engels neem ik de dag ervoor even door
Oud 18-03-2003, 16:34
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik begin zeker vier weken van te voren, met voor het examen een paar dagen rust (het is volgens mij niet slim om je helemaal kapot te leren, om vervolgens helemaal totall-loss aan je examens te beginnen)
Oud 18-03-2003, 16:52
WolterB
WolterB is offline
ik denk zalf dat ik probeer zo ruim mogelijk van te voren probeer te gaan beginnen. ik denk zon 3-4 week
Oud 18-03-2003, 16:54
Japzer
Japzer is offline
in de meivakantie
Oud 18-03-2003, 16:57
fakie01
fakie01 is offline
waaaaaaaaarom heeft iedereen zo lang vrij van te voren?!!?, ik niet volgens mij....., ga wel leren maar denk ook pas 2 weken van te voren ofzo, of een weekje.....zoals ik t altijd heb gedaan....maarja t zijn wel je examens......ga zo maar ff leren denk ik.......
Oud 18-03-2003, 17:57
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Ik moet na de mei vakantie op 8 en 9 mei nog gewoon naar school toe, t*fusschool! Denk dak me ma maar ff lief aan moet kijken om me ziek te melden

Ik denk dat ik in de mei vakantie begin ofzo, eerst volgende week nog even tentamens en dan ff me cijfers uitrekenen en kijken waar ik veel aan moet doen en waar weinig
Oud 18-03-2003, 18:15
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
eerst mn SE cijfers berekenen en dan kijken wanneer ik wat heb.. vervolgens twee weken van te voren beginnen.... helaas heb ik eerst nog mn tweede SE-weken inclusief vreselijke mondelingen...
Oud 18-03-2003, 20:14
Verwijderd
'k begin begin april ofzo met de exacte vakken, mocht ik nog vragen hebben dan heb ik nog tijd om ze te stellen. De leer vakken zoals bio en economie e.d begin ik pas vlak voor de examens mee, da's gewoon stampen
Oud 18-03-2003, 20:33
black rabbit
black rabbit is offline
week van te voren, niet eens lang, 6 vakken, misschien uurtje per dag dan komt dat allemaal wel goed
Oud 18-03-2003, 20:34
black rabbit
black rabbit is offline
dan bedoel ik totaal een uurtje (oke anderhalf misschien ligt dr aan of k dr zin in heb)
Oud 18-03-2003, 22:20
Multilot
Multilot is offline
Je bent allang bezig.... Op school doe je nu niets anders dan examenstof doornemen!!!
maar goed, met het echte leren begin ik volgende week ( na ja, dat zeg ik eigenlijk al sinds januari...) Maar begin wel binnenkort, moet wel, ben vorig jaar gezakt...
Oud 19-03-2003, 09:18
Verwijderd
Citaat:
Ufke schreef op 18-03-2003 @ 17:29:
ik weet het nog niet precies, met wiskunde en economie begin ik redelijk vroeg maar een vak als engels neem ik de dag ervoor even door
Voor het eindexamen Engels hoeft, in principe, toch niets geleerd te worden? Tekstverklaring toch?
Oud 19-03-2003, 11:31
KiMZz
KiMZz is offline
Ik begin niet te lang vantevoren, ben nu aan het leren voor de laatste SE-week en daarna hebben we alle eindexamenstof af, dan alleen maar herhalingslessen, dus daarvan leer je ook wel. En na de laatste lesdag (8 mei) heb ik nog een week facultatief les dus ik leer denk ik die week pas... Heb ook pas 19 mei mijn eerste examens, M&O en Nederlands...
Oud 19-03-2003, 11:57
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Na mijn laatste schooldag ga ik gewoon op mijn gemak beginnen met voorbereiden. Management en Organisatie is het enige vak waar je flink voor moet leren, dus dat ga ik mooi uitspreiden over de periode tot half mei. Latijn moet ik ook nog wel wat leren en verder is het voornamelijk oefenen en beetje doornemen, zorgen dat ik alles weer precies weet.
Meeste stof is nog wel redelijk blijven hangen.
Oud 19-03-2003, 12:24
Verwijderd
We zijn vandaag bij natuurkunde en scheikunde begonnen om examens van vorig jaar te oefenen.
Verder begin ik met leren van wiskunde (examenopgaven oefenen) wel aardig vroeg. in de meivakantie ofzo
Advertentie
Oud 20-03-2003, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Multilot schreef op 18-03-2003 @ 23:20:
Je bent allang bezig.... Op school doe je nu niets anders dan examenstof doornemen!!!
maar goed, met het echte leren begin ik volgende week ( na ja, dat zeg ik eigenlijk al sinds januari...) Maar begin wel binnenkort, moet wel, ben vorig jaar gezakt...
ja inderdaad. Met al die dossiertoetsen die ook meetelen voor 't examen heb je al die stof al moeten leren. Wiskunde was vorige keer gewoon alles. Natuurkunde hebben we bij ons ook dit jaar alles moeten leren over 2 proefwerken. Dus voor die vakken is het vooral oefenen. Engels teksten leer je door de jaren heen. Nederlands valt ook weinig voor te leren. Dus het wordt bij mij vooral scheikunde en economie leren. Latijn ook, maar dat wordt echt een drama met leren, want ik heb dit jaar nog bijna niks gedaan.
Oud 22-03-2003, 20:38
ekki
ekki is offline
vorig jaar, toen ik examen deed, heb ik over het algemeen pas geleerd de dag voor ik het examen had. ik heb wel ietsje meer gedaan, maar het meeste heb ik echt de dag voor het examen gedaan. op het laatste moment dus.

verder wil ik nog even over aardrijkskunde zeggen dat je al heel erg ver komt met een atlas. ik heb niets geleerd bijna, wel ff doorgelezen, maar ik had er niets aan, aan wat ik geleerd had.
Oud 22-03-2003, 20:48
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
ekki schreef op 22-03-2003 @ 21:38:
verder wil ik nog even over aardrijkskunde zeggen dat je al heel erg ver komt met een atlas. ik heb niets geleerd bijna, wel ff doorgelezen, maar ik had er niets aan, aan wat ik geleerd had.
Hehehe dat was bij al onze proefwerken ook al zo, alleen deden we nix met atlas. Je haalt zelfs een hogere cijfer zonder te leren Echt vaag maar ja...
Oud 22-03-2003, 20:53
Ketjing
Ketjing is offline
in de 3 vrije weken voor examens wiskunde herhalen, de rest doe ik 1 a 2 dagen van te voren pas leren, lekker stampen dus.
Oud 22-03-2003, 22:51
ekki
ekki is offline
Citaat:
@Moon schreef op 22-03-2003 @ 21:48:
Hehehe dat was bij al onze proefwerken ook al zo, alleen deden we nix met atlas. Je haalt zelfs een hogere cijfer zonder te leren Echt vaag maar ja...
inderdaad .

nou moet ik wel zeggen dat ik voor aardrijkskunde wel het laagste cijfer van al mijn landelijk examencijfers had: 5,6. maar dit kwam denk ik niet omdat ik niet goed geleerd had, maar omdat ik niet goed geoefend had met vorige examens. er stond namelijk heel weinig uit de examenstof in het examen. bovendien ben ik gewoon niet zo goed in sommige dingen omschrijven enzo. nouja, volgens mij stond ik toch nog een 7 aan het eind .
Oud 23-03-2003, 00:18
Lyx
Lyx is offline
nouja.... 1 week van te voren

(maar ik begon vaak 1 dag van te voren )
Oud 14-04-2003, 18:17
Ireentje
Ireentje is offline
Het Centrale examen? dan begin ik 1 of 2 weken van te voren.
Ben sowieso moeilijk te motiveren en 3 weken vakantie voor je examen is wel erg verleidelijk..
Oud 14-04-2003, 18:33
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Notorious K.I.M schreef op 18-03-2003 @ 14:49:
Vanaf 15 mei beginnen de examens. Wanneer beginnen jullie met leren? En hoe pak je dat dan aan, ga je er hele dagen aan zitten? Of lees je het gewoon even vluchtig door een aantal keer?
Ik ben zes jaar geleden al begonnen met leren...
Hier werk je toch zes jaar naar toe? ?
Oud 14-04-2003, 19:01
Quistnix
Quistnix is offline
Ik ben toen ik in de eindexamenklas zat al op het emakje begonnen met leren, maar ik had bijna alleen de "kundes" en het was dus eigenlijk meer oefenen dan leren..
Oud 15-04-2003, 08:17
D@mien
D@mien is offline
Ik heb strax herkansing Bio *gaap*, en hiervoor moet ik al 1 van de 3 boeken 'leren'....dan kan ik rustig de rest hierna ff doorbladeren...ik vind het maken van examenbundels 100x zo nuttig dan me de klere te leren....en natuurlijk voor de exacte vakken ff het boekje 'samengevat' doorbladeren.....
et is echt ZO heerlijk als je alleen maar 3en kan halen...

Ik ben dus al bezig met het maken van bundels, en in de Meivakantie het ik wiskunde examentraining...verder zal ik weinig doen....te lui voor
Oud 15-04-2003, 08:33
Alpha #1
Alpha #1 is offline
Ik maak van alle 'leer'stof samenvattingen en leer dat. Voor nederlands, engels, frans kan ik niet leren. Dat is oefenen en nederlands daar doe ik helemaal niks voor.
Maar ik ben al druk bezig!
Oud 15-04-2003, 09:30
Verwijderd
Je bent natuurlijk al eigenlijk het hele jaar bezig geweest met leren voor je schoolonderzoeken; dus eigenlijk heb je (of ik tenminste) alle stof al een keer behandeld. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik helemaal niks ga leren; ik ga alles nog een keer doornemen en dingen die ik niet meer kan/ snap ff echt goed leren weer. Verder veel oefenen met examens.
En geen hele dagen leren; maar een beetje relax leren dat werkt het beste volgens mij!
Oud 15-04-2003, 09:43
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik heb het nu zo: ik neem het aantal dagen wat ik denk nodig te hebben, doe daar nopg een paar dagen bij voor de zekerheid, en dan ook nog een dag of drie voor het geval ik ziek word. dat moet lukken

Regels voor berichten