Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2003, 19:27
gothicje
gothicje is offline
ik heb de laatste weken zo erg dat als ik tussen de mensen ben ik het liefste wil verdwijnen gewoon alleen wil zijn, maar zodra ik alleen ben word ik bang en ga ik van alles denken en wil ik zo snel mogelijk tussen de mensen zijn...
ik heb ook heel erg dat ik om van alles kwaad kan worden, ik loop met zo ongeveer iedereen (vooral de mensen waar ik om geef) ruzie te zoeken...
ik reageer op alles heel raar en loop tegenwoordig alleen maar shago rond...
ben ook super onzeker en ik weet niet wat ik er tegen kan doen
ik loop al bij een psycholoog maar we hebben maar 1 keer in de maand een gesprek (heb ik zelf voor gekozen) eigenlijk vind ik het te weinig maar zodra ik daar ben wil ik alleen maar wegrennen, vandaar...
mijn psych raad me ook af om van scouting af te gaan omdat ze bang is dat ik me verder ga afsluiten van alles maar ik voel me daar niet echt meer op mijn gemak en denk ook dat ze me liever zien gaan dan komen, maar ja ga dus maar gewoon en doe mijn best (wat niet lukt)

er zijn hier vast wel mensen die dit ook weleens voelen (hoop ik, niet dat ik het jullie gun hoor dat zeker niet) maar hoe gaan jullie er dan mee om?
kword onderhand gewoon ziek van mijn eigen gevoelens, ze zeggen dat aan alles een einde komt waarom dan niet aan mijn gevoelens, en volgens mij zijn mijn "vrienden" onderhand ook wel zat van al mijn gezeik dus durf het niet eens aan hun te vertellen/vragen...
Oud 04-04-2003, 20:20
Fantôme
Fantôme is offline
eejeej meissie,

mja, ik kan niet zozeer zeggen dat ik het echt herken, maar ik kan wel begrijpen hoe je je ongeveer voelt. Als je je op die scoutingclub (of hoe je dat ook mag noemen...) kan je dan niet een andere sport o.i.d. zoeken met nieuwe mensen. Daar kent niemand je, en zullen ze dus ook niet gelijk over je oordelen waardoor je kan hebt om nieuwe vrienden te maken. Dat je psych zegt dat je beter niet van scouting af kan gaan vind ik enerzijds wel begrijpelijk, omdat je inderdaad wél onder de mensen moet blijven. Maar dat hoeft toch niet per se op scouting te zijn?!! Misschien kan je het beste een teamsport kiezen o.i.d.

Dat onzekere gevoel herken ik trouwens wel, heb ik zelf ook lang gehad, maar gaat nu stukken beter. Mja, ik had ook faalangst (misschien heb jij dat ook?!). Mja, misschien zou je kunnen proberen je wat meer open te stellen voor mensen (maar ik ken natuurlijk niet heel jou situatie, misschien doe je dat al...)

Als je steeds ruzie zoekt met de mensen waar je om geeft, en je je daar acheraf (uiteraard) kut omvoelt, zou je misschien je excuus daarvoor kunnen aanbieden? En het uitleggen dat je niet zo lekker in je vel zit?! Als ze dat weten zullen ze meer rekening met je gaan houden en het accepteren als je liever eventjes alleen wilt zijn e.d.

Meissie, ik weet het verder ook niet, sorry........
knuf! mij
Oud 04-04-2003, 20:39
idmind
idmind is offline
Graag zou ik met je verder willen praten hierover dus mail me even of PM of zo: idmind@icqmail.com

In elk geval wil ik je deze tip geven:

Pak een stoel, doe je schoenen uit en ga op die stoel zitten met je voeten plat op de grond.

Haal een paar keer diep adem en span al je spieren eens aan. Allemaal dus om de beurt. Daarna ontspan je je spieren en doe je je ogen dicht.

Probeer nu een denkbeeldige lijn te trekken vanaf de zon (de lucht boven je) naar de aarde waarbij je deze lijn vanaf je hoord (kruin, fontanell) via je stuitje naar de aarde laat lopen. Probeer dit een paar minuten vast te houden en stop dan.

Dit is een manier om te aarden. Je bereikt daarmee dat je je meer realiseerd dat je op de aarde bent en het gevolg daarvan is dat je als het ware minder tussen hemel en aarde zweeft. Niet dat ik zeg dat je een zwever bent hoor. Maar ik bedoel het meer geestelijk. Maak kontakt met de wereld om je heen en probeer met dit alles kontakt te krijgen met de dingen die je plezier geven.

Zelf ga ik vaak even een stuk wandelen en raak dan gewoon eens wat bomen aan.... beetje raar??

Mail me maar.....
Oud 04-04-2003, 20:40
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Dit herken ik wel een beetje...
Maar ik weet niet echt wat ik er nu op moet zeggen
Alleen dat er vast wel betere tijden komen, en misschien moet je gewoon es echt goed met iemand praten. Als dat bij die psycholoog niet lukt, kan je een andere zoeken, of heb je niet een vriendin, of je ouders ofzo? Je moet er denk ik wel met iemand over praten...
Nouja, als je dr verder over wilt praten ofzo kan je me altijd pm-en, mailen of adden op msn ofzo..
Sterkte iig!!
Oud 04-04-2003, 20:43
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
ik zou gewoon naar die scouting blijven gaan,
Het gaat vast niet zo slecht als je denkt.
Als gaat denken dat het allemaal kut is en dat ze je daar niet willen wordt het alleen maar erger. Het is ook niet waar.

Probeer met iemand te praten
van je "vrienden" .. misschien iemand?
Ze moeten toch ook wel zien dat je ergens mee zit?
Probeer iig met iemand te praten.

Verder voor je zelfvertrouwen kan je wel wat kleine dingetjes doen.
(jezelf kleine complimentjes geven als iets goed gaat bijv etc)
Letten op je ademhaling is ook belangrijk als je je onrustig voelt.
(voor als je alleen bent bijv, zijn ook wel oefening voor )

Laatst gewijzigd op 04-04-2003 om 20:48.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:24
gothicje
gothicje is offline
allemaal harstikke bedankt voor jullie reactie...
ik kan nu helaas niet zo lang op het internet dus een uitgebreid bericht komt morgen of overmorgen
ik probeer jullie adviezen op te nemen en idmind ik mail je zeker nog
thx *kuffel*
Oud 06-04-2003, 19:21
faith666
faith666 is offline
Heej meissie!

Ik zag dat je deze topic geplaatst hebt na ons gesprek over waarom dat je nog op scouting blijft...
Hmmz ik had toen niet echt zin en tijd om uit te leggen wat ik bedoelde, dus probeer ik het nu maar zo....

Wat voor mij is, en voor jou was, is dat scouting een grote gezellige groeg vrienden is, gewoon beetje bankhangen, filmpje kijken, feesten....noem maar op. Ik merk dat jij het er niet meer naar je zin hebt, omdat je buten die "vriendengroep" begint te vallen. de reden hiervoor is omdat ze zien wat er met je aan de hand is, dat je fout bezig bent en ze snappen je niet. Je zit daar maar verrot in dat hoekje van die bank een beetje chagerijnig (tenmiste zo komt het op iedereen over) te wezen, en iedereen ziet aan je waarom je verrot bent, omdat je jezelf kapot maakt!
Doordat je zo chagerijnig en verrot over komt, je er duidelijk geen zin meer in hebt en niet eens meer mee gaat naar feesten, okeej ik weet waarom maar goed, niet meer mee gaat video kijken, carnavallen enzovoorts. Hebben de anderen ook geen zin om nog moeite in je te stoppen. Je sluit iedereen toch van je af.
(OKeej, komt heel hard over maar dit is niet mijn mening, maar ik merk gewoon hoe de anderen het zien!)

Hierdoor voel jij je alleen nog maar rotter. Je merkt dat ze je niet meer accepteren en daar baal je van. Ze zijn je vrienden niet meer, je wilt ze niet eens meer uit nodigen voor je verjaardag.

En voor iedereen die nu denkt, wat een geweldige vrienden: na een tijdje weet je je er geen raad meer mee, dat heb ik zelfs bij je lonnie, na, hoeveel, 10 jaar ofzo, goede vriendschap! Je begint een compleet vreemde te lijken! Zoals je je afsluit....zo ben je niet!

Maar ff terug, jij voelt je kut op scouting en alleen maar nog slechter omdat je daar steeds heen moet. Dus wat zou nou beter zijn:
*OP scouting je af blijven sluiten enbuiten de groep vallen, merken dat je niet meer geaccpeteerd wordt?
* Van scoutinjg gaan en je tijd nmuttig besteden, zodat je jezelf misschien weer gaat waarderen en je weer een beetje de oude lonnie kan worden?

Begrijp me niet verkeerd lieverd, ik geef super veel om je maar je maakt jezelf op deze manier kapot. Zoek die psych vaker op en zorg dat je er weer boven op komt. Alleen dan zal je je beter voelen, niet door alles te laten zoals het nu is. Je hebt verandering nodig in dat leventje van je! Doe het voor jezelf okeej!

Knuffel suus
Oud 06-04-2003, 19:40
faith666
faith666 is offline
Lieverd, vat hete cht niet verkeerd op. Niets is slecht bedoeld, ik wil ej alleen ff met je neus op de feiten drukken zodat je ff nuchter nadenkt....en aan jezelf gaat werken.
Dit kan zo niet door gaan, dat merk je zelf ook wel.
Oud 06-04-2003, 21:27
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
faith666 schreef op 06-04-2003 @ 19:21:
Heej meissie!

Ik zag dat je deze topic geplaatst hebt na ons gesprek over waarom dat je nog op scouting blijft...
Hmmz ik had toen niet echt zin en tijd om uit te leggen wat ik bedoelde, dus probeer ik het nu maar zo....
ik had het toen wel nodig maar ja...

Citaat:
omdat je jezelf kapot maakt!
dat wist ik al, moet je voorstellen hoe het voelt als je jezelf ziet wegkwijnen...

Citaat:
En voor iedereen die nu denkt, wat een geweldige vrienden: na een tijdje weet je je er geen raad meer mee, dat heb ik zelfs bij je lonnie, na, hoeveel, 10 jaar ofzo, goede vriendschap! Je begint een compleet vreemde te lijken! Zoals je je afsluit....zo ben je niet!
suuske ik weet niet meer hoe ik ben, klinkt gewoon zo stom maar net zoals peer als zei ben mezelf kwijt en niet alleen mezelf maar alles er om heen ook
en dat van dat ik een vreemde voor je ben dat wist ik ook ik heb al zo vaak willen schreeuwen: je weet op het moment helemaal niks meer van me

Citaat:
Begrijp me niet verkeerd lieverd, ik geef super veel om je maar je maakt jezelf op deze manier kapot. Zoek die psych vaker op en zorg dat je er weer boven op komt. Alleen dan zal je je beter voelen, niet door alles te laten zoals het nu is. Je hebt verandering nodig in dat leventje van je!
ben er hard mee bezig maar sommige dingen die ik nu heb moet ik proberen te behouden (vriendschappen) en dat kost zoveel energie dat ik niet eens het fut heb om veranderingen te brengen in mijn leven...

kheb niet veel tijd vandaar dat ik zo maar ff snel reageer
Oud 07-04-2003, 17:32
faith666
faith666 is offline
Die vriendschappen kan je misschien niet eens houden als je geen verandering in je leven brengt....
Ik vind dat je eng bezig bent...........en sorry maar ik heb niet altijd tijd voor je......klinkt hard maar door de computer kan ik ook niet merken of je me nodig hebt, helemala niet als jij het niet laat merken......
Oud 07-04-2003, 18:36
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
faith666 schreef op 07-04-2003 @ 17:32:
Die vriendschappen kan je misschien niet eens houden als je geen verandering in je leven brengt....
Ik vind dat je eng bezig bent...........en sorry maar ik heb niet altijd tijd voor je......klinkt hard maar door de computer kan ik ook niet merken of je me nodig hebt, helemala niet als jij het niet laat merken......
ik wil geen veranderingen ze komen er wel maar kwil ze niet...
en hoezo ben ik eng bezig?
dat verwacht ik ook niet, helemaal niet zelfs... jij hebt je eigen leven en ik ook, punt uit...
nee zo ben ik nou eenmaal kan ik ook niet helpen en ik kan niet meer doen dan mijn best...
maar kmoet weer stoppen want ik moet leren
Oud 08-04-2003, 18:53
faith666
faith666 is offline
Hmmz ben je nu boos?
Das namelijk niet echt de bedoeling maar ik heb het idee dat dit de enigste manier nog is waarop ik tot jou doordring.
Enw at ik bedoel met eng, ik kan je neit meer volgen........ik bedoel naar dekerk gaan terwijl je niet in God gelooft omdat het leuk is?????? Het lijtk wel alsof jullie je eigen sekte begonnen zijn ofzo!
Oud 08-04-2003, 19:55
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
faith666 schreef op 08-04-2003 @ 18:53:
Hmmz ben je nu boos?
Das namelijk niet echt de bedoeling maar ik heb het idee dat dit de enigste manier nog is waarop ik tot jou doordring.
Enw at ik bedoel met eng, ik kan je neit meer volgen........ik bedoel naar dekerk gaan terwijl je niet in God gelooft omdat het leuk is?????? Het lijtk wel alsof jullie je eigen sekte begonnen zijn ofzo!
heb niet eens normaal de tijd om mijn mail te checken (hij wil hem ook niet openen ook, snik) heb het ffies heel erg druk maar in ieder geval ben een beetje boos maar laat ik daar maar niet over beginnen....
dat van de kerk heb je helemaal verkeerd opgevat meisie want zo bedoel ik het helemaal niet, kheb er ook een topic over geopend bij filosofie en levensbeschouwing moet je dat (nou ja mag) maar ffies lezen dan snap je het misschien wat beter heb nu helaas geen tijd om het uit te leggen...
maar nee absoluut geen sekte hoor suus ben goed maar niet gek, maar blijkbaar denk jij dat wel van mij en ik moet zeggen dat me dat heel veel pijn doet
nou ja kussies
Oud 09-04-2003, 16:26
faith666
faith666 is offline
Ik maak me zorgen om je, is dat soms zo verkeerd?
Ik ken je niet meer, niet meer zo als je was...dus weet ik op het moment niet wat ik van je kan verwachten.
En als ik eerlijk moet zijn, ik vertrouw het nite cht meer, ik heb op het moment echt het gevoel dat ik elk moment gebeld kan worden dat je dood bent..........
Oud 09-04-2003, 17:14
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
ehm...

vertrouw elkaar een beetje zeg. (plz?)
kunnen jullie het niet Irl bijpraten / gewoon praten?
zou denk ik wel wat schelen en krijg je ook geen vervelende verwarringen.
Oud 09-04-2003, 18:39
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
faith666 schreef op 09-04-2003 @ 16:26:
Ik maak me zorgen om je, is dat soms zo verkeerd?
Ik ken je niet meer, niet meer zo als je was...dus weet ik op het moment niet wat ik van je kan verwachten.
En als ik eerlijk moet zijn, ik vertrouw het nite cht meer, ik heb op het moment echt het gevoel dat ik elk moment gebeld kan worden dat je dood bent..........
nee tuurlijk is dat niet verkeerd maar het gaat een beetje om de manier waarop je dingen zegt maar daar ga ik me niet druk om maken als ik 1 ding wel geen zin heb is het wel niet in ruzie
maak je toch niet zo'n zorgen om me, het komt allemaal wel goed ik werk eraan (en nu kan ik het nog echt zeggen ook,weeral)
er is vandaag heel veel gebeurd en tja ookal is het shit het gaat hoop ik wel een goede afloop hebben, je hoort het nog wel uitgebreid
maar in ieder geval vrijdag heb ik een afspraak met de psychiater (jahoor nog iemand er bij ) hij gaat verder kijken en op het verstandig is of ik toch niet aan de anti-depressiva ga als hij zegt van wel dan doe ik het...
ik doe het voor mijn moeder, ze weet nu alles (dus ook van het snijden)
nou ja ik moet stoppen ik moet huiswerk maken
ik hou van je meis en niets zal dat veranderen
Oud 09-04-2003, 18:41
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
//ItsJustMe\\ schreef op 09-04-2003 @ 17:14:
ehm...

vertrouw elkaar een beetje zeg. (plz?)
kunnen jullie het niet Irl bijpraten / gewoon praten?
zou denk ik wel wat schelen en krijg je ook geen vervelende verwarringen.
dit is geloof ik ff op het moment onze manier van praten komt denk ik door mij omdat ik niks vertel en ze veel te weten komt door scholieren
maar als het aan mij ligt gaan we ook nog gewoon praten hoor maar ja we hebben het allebei super druk en tja ik durf niet echt
maar ja thx *kuffel*
Oud 10-04-2003, 13:56
faith666
faith666 is offline
Ik kan je zo niet helpen, je laat me toch niet toe.... waar ben je mee bezig meissie? ik mis je......
Oud 10-04-2003, 21:18
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
faith666 schreef op 10-04-2003 @ 13:56:
Ik kan je zo niet helpen, je laat me toch niet toe.... waar ben je mee bezig meissie? ik mis je......
ik probeer het echt meissie, echt waar
ik ben blij dat ik je vanmiddag toch ff goed heb gesproken ik had er echt veel aan hoor meis
ik heb vandaag ook alles verteld aan danielle en dat heeft ook geholpen
na vandaag is er toch wel een beetje een last van me af
ik hou echt heel veel van je meis en het komt allemaal echt wel weer goed met me ik vecht er voor en ik zal nooit opgeven
Oud 10-04-2003, 23:06
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
gothicje schreef op 10-04-2003 @ 22:18:
ik vecht er voor en ik zal nooit opgeven
..

[oke nutteloze post, maar toch, hier gaat het allemaal om dat ene regeltje.]
Oud 11-04-2003, 15:17
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
gothicje schreef op 10-04-2003 @ 22:18:
ik vecht er voor en ik zal nooit opgeven
Goed zo meid!! Goede instelling
ik ben ervan overtuigd dat je het gaat redden!
Oud 11-04-2003, 18:57
gothicje
gothicje is offline
thx voor jullie steun, dat helpt me echt, echt waar
ben vandaag naar de psychiater geweest en hij vindt dat ik wel goed opweg ben maar dat ik nog heel veel aan mezelf moet werken en dat ik nog een hele lange weg heb te gaan, maar hij zei dat ik ook een sterke meid ben (gelukkig)
ik heb ook met iemand van scouting gepraat met wie ik ruzie had (vooral vanaf mijn kant) en das wel een beetje uit gepraat
er is zowieso de laatste dagen veel gebeurd (zie ook topic van mij: hoe moet ik ermee om gaan) en ik heb heel veel gepraat over alles en tis moeilijk maar het helpt
thx *kuffel*
Oud 11-04-2003, 21:36
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
faith666 schreef op 10-04-2003 @ 13:56:
snorry ik heb toch nog 1 vraagie, hoe zie jij mij op het moment in jouw leven?
wat ben ik nog voor je?
Oud 14-04-2003, 14:53
faith666
faith666 is offline
Citaat:
gothicje schreef op 11-04-2003 @ 22:36:
snorry ik heb toch nog 1 vraagie, hoe zie jij mij op het moment in jouw leven?
wat ben ik nog voor je?
Moet je dat echt vragen? Wat denk je nou zelf?
Hmmz ik vat deze vraag misschien verkeerd op maar het komt op mij over alsof je vind dat ik niet duidelijk genoeg laat merken wat je voor mij betekend ofzo...maar ik denk dat het onzin is om te vragen omdat je het zelf toch wel weet.
Oud 14-04-2003, 16:27
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
faith666 schreef op 14-04-2003 @ 15:53:
Hmmz ik vat deze vraag misschien verkeerd op maar het komt op mij over alsof je vind dat ik niet duidelijk genoeg laat merken wat je voor mij betekend ofzo...maar ik denk dat het onzin is om te vragen omdat je het zelf toch wel weet.
Vertrouwen versterken door de vraag te ontwijken?
....
Ze wil het misschien duidelijk weten.
Oud 14-04-2003, 20:38
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
faith666 schreef op 14-04-2003 @ 14:53:
je vat deze vraag inderdaad verkeerd op, zo had ik het niet bedoeld dus rustig maar meis
maar inderdaad wil ook wel een beetje zekerheid
love you
Oud 15-04-2003, 20:18
faith666
faith666 is offline
Citaat:
//ItsJustMe\\ schreef op 14-04-2003 @ 17:27:
Vertrouwen versterken door de vraag te ontwijken?
....
Ze wil het misschien duidelijk weten.
Ik snap je eerste deel niet helemaal....wat ik bedoe, te zeggen is in ieder geval dat je volgens mij aan vriendschap niet zo hoeft te twijfelen.......helemaal als het al zo'n lange vriendschap is. Gothicje en ik hebben al veel mee gemaakt samen, de dood van haar vader, de problemen bij haar thuis, het ziek worden en dood gaan van mijn moeder enzovoorts. Inmiddels gaat het al bijna twee jaar niet zo goed met haar en ik denk dat als onze vriendschap niet sterk zou zijn ik niet nog steeds moeite voor haar zou doen...
Ik heb misschie de laatste tijd wat afstand genomen, dat merkt gothicje ook wel, en dat is niet om haar te kwetsen maar misschien ook voor een deel om mezelf te sparen...ik heb geen gemakkelijk jaar en ben door haar problemen al een keer flink onderuit gehaald........dat kan ik er nu niet bijhebben.....klinkt misschien egoistisch en ik probeer er zoveel mogelijk te zijn maar die afstand heb ik ook even nodig....tot dat mijn leven weer helemaal op orde is....

Gothicje, misschien heb je zo antwoord op je vraag....het is niet echt duidelijk maar ik kan het niet echt goed uitleggen, er is teveel dat ik in een keer wil zeggen.......

Ik geef heel veel om je en zal je niet zoimaar laten vallen, je bent en blijft mijn kleine zussie.
Oud 15-04-2003, 20:48
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
faith666 schreef op 15-04-2003 @ 20:18:
Ik snap je eerste deel niet helemaal....wat ik bedoe, te zeggen is in ieder geval dat je volgens mij aan vriendschap niet zo hoeft te twijfelen.......helemaal als het al zo'n lange vriendschap is. Gothicje en ik hebben al veel mee gemaakt samen, de dood van haar vader, de problemen bij haar thuis, het ziek worden en dood gaan van mijn moeder enzovoorts. Inmiddels gaat het al bijna twee jaar niet zo goed met haar en ik denk dat als onze vriendschap niet sterk zou zijn ik niet nog steeds moeite voor haar zou doen...
Ik heb misschie de laatste tijd wat afstand genomen, dat merkt gothicje ook wel, en dat is niet om haar te kwetsen maar misschien ook voor een deel om mezelf te sparen...ik heb geen gemakkelijk jaar en ben door haar problemen al een keer flink onderuit gehaald........dat kan ik er nu niet bijhebben.....klinkt misschien egoistisch en ik probeer er zoveel mogelijk te zijn maar die afstand heb ik ook even nodig....tot dat mijn leven weer helemaal op orde is....

Gothicje, misschien heb je zo antwoord op je vraag....het is niet echt duidelijk maar ik kan het niet echt goed uitleggen, er is teveel dat ik in een keer wil zeggen.......

Ik geef heel veel om je en zal je niet zoimaar laten vallen, je bent en blijft mijn kleine zussie.
sorry meis maar ik heb geen fut om hier op te reageren en ik denk ook niet dat ik hier ooit serieus op ga reageren
ik heb het allemaal al eerder gehoord vandaar
dus vat dit niet verkeerd op want ben niet kwaad of wat dan ook
faith666: ben door haar problemen al een keer flink onderuit gehaald........ hum tja ook dat heb ik al tienduizend keer in mijn leven gehoord en niet alleen van jou, blijkbaar ben ik daar goed in he kheb er geen andere woorden meer voor
Reageren

Regels voor berichten