Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2007, 01:57
Purgatori
Purgatori is offline
Lo,

Bij men vriendin thuis is het internet erg onstabiel, dit is zeer irritant tijdens gamen en ook vervelend tijdens surfen.

Op de een of andere manier is er een constante upload van +/- 10KB, af en toe is het een 5min 5KB en dan gaat het weer omhoog.

Er zijn 2 computers(beide hebben er last van), deze liggen aan een router naar het modem. Ik heb al het een en ander geprobeerd met de router en beide ook een aantal keer gereset, nix werkt echter.

Beide computers heb ik gescant met de spyware programma's Ad-Aware SE Pro, Spybot Search And Destroy en Spydoctor. Ook heb ik ze gescant met Avast! AntiVirus. Er kwamen geen ergenstige resultaten uit.

Wat kan dit zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2007, 08:00
phoxetis
phoxetis is offline
gaar internet?
als je kabel hebt, eerst de coax maar eens checken.
als je adsl hebt, de kabel eens checken voor gare stekkers.

Ander modem geprobeerd? (ik heb dit ooit ook meegemaakt bij een kennis, modem bleek letterlijk gaar
Wat gebeurt er als je 'n PC direct in het modem prikt?
Oud 26-02-2007, 08:01
freyk
freyk is offline
draadloos of bekabeld?
Oud 26-02-2007, 09:30
Verwijderd
Je kunt ook zoiets als NetLimiter installeren om te kijken of er (ondanks dat er geen virussen of spyware werd gevonden) een bepaald programma is dat veel van de uploadbandbreedte inneemt.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 11:19
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 26-02-2007 @ 09:00 :
gaar internet?
als je kabel hebt, eerst de coax maar eens checken.
als je adsl hebt, de kabel eens checken voor gare stekkers.

Ander modem geprobeerd? (ik heb dit ooit ook meegemaakt bij een kennis, modem bleek letterlijk gaar
Wat gebeurt er als je 'n PC direct in het modem prikt?
Ze hebbe niet zo'n extreem snel internet maar toch een abbo van 20euro, dus ook niet de laagste.

Ik zal idd de Coax eens checken, had ik eigenlijk nog niet aan gedacht, maar aan de andere kant, deze zit geschroeft en ik denk dat als je er niet aan zit dat er dan weinig mee gebeurd.

Wanneer de pc direct op het modem zit rateld hij een beetje en vind de connectie weer, vervolgens gaat het uploaden vrolijk door.

Dat modem wissele zou ook geen gek idee zijn maar ik probeer eerst alles uit te sluiten.

Citaat:
freyk schreef op 26-02-2007 @ 09:01 :
draadloos of bekabeld?
Bekabeld

Citaat:
12Trix schreef op 26-02-2007 @ 10:30 :
Je kunt ook zoiets als NetLimiter installeren om te kijken of er (ondanks dat er geen virussen of spyware werd gevonden) een bepaald programma is dat veel van de uploadbandbreedte inneemt.
Ik had al een programmatje genaamd 'Active Ports' gebruikt, hiermee kun je zien wat er allemaal bezig is wat betreft het netwerk (wat in en uit gaat), het zijn echter allemaal normale netwerk onderdelen.

Ik zal netlimiter ook proberen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 15:05
vtxm
vtxm is offline
De provider bellen of mailen zou ik zeggen.
Meestal iets met de internetkaart in de wijkcentrale en daar kan de provider alleen bij.

Of de wijkcentrale staat te ver van waar jij woont.
Dan moet je draadloos internet nemen.

Laat hem dan eens scannen met Avira Antivirus, als deze nog niks treft met AVG.

Heb je Hitman Pro 2 al geprobeerd, want waren die spywareprogramma's nou los of zaten die in het Hitman Pro 2 pakket?

Als dat niet lukt probeer Norton eens (dit kost wel iets van €100 maar dan heb je ook een echte goede virusscanner).

Als dit dan nóg niet helpt moet je er een hardware expert bijhalen.
Oud 26-02-2007, 15:23
Engadin
Engadin is offline
Citaat:
vtxm schreef op 26-02-2007 @ 16:05 :
De provider bellen of mailen zou ik zeggen.
Meestal iets met de internetkaart in de wijkcentrale en daar kan de provider alleen bij.

Of de wijkcentrale staat te ver van waar jij woont.
Dan moet je draadloos internet nemen.
Ehhhh, ik zie hier de logica niet van in. Je bedoeld een satelietverbindingofzo?

Citaat:
vtxm schreef op 26-02-2007 @ 16:05 :

Laat hem dan eens scannen met Avira Antivirus, als deze nog niks treft met AVG.

Heb je Hitman Pro 2 al geprobeerd, want waren die spywareprogramma's nou los of zaten die in het Hitman Pro 2 pakket?

Als dat niet lukt probeer Norton eens (dit kost wel iets van €100 maar dan heb je ook een echte goede virusscanner).

Als dit dan nóg niet helpt moet je er een hardware expert bijhalen.
Ik denk niet dat dit de beste plaats is om de volgende discussie te voeren, maar als je dan geld neer wilt leggen neem dan een betere virusscanner zoals mcaffee' panda of kasparsky
Oud 26-02-2007, 15:58
Verwijderd
heb je alle filesharing programma's uitstaan? Zoals dat kaasding van een azureus enzo
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 20:37
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 26-02-2007 @ 12:19 :
Ik zal idd de Coax eens checken, had ik eigenlijk nog niet aan gedacht, maar aan de andere kant, deze zit geschroeft en ik denk dat als je er niet aan zit dat er dan weinig mee gebeurd.
kan een net-wel-net-niet contactje zijn. Ik heb ook meegemaakt dat iemand nogal ver van de wijkcentrale woonde en dit soort snelheden had. Modem was prima in orde, maar het signaal was te zwak. De monteur heeft de modem toen op stand schreeuwlelijk gezet (+12 dB) en toen ging alles goed.
Oud 27-02-2007, 15:14
vtxm
vtxm is offline
Citaat:
Engadin schreef op 26-02-2007 @ 16:23 :
Ehhhh, ik zie hier de logica niet van in. Je bedoeld een satelietverbindingofzo?

Ik denk niet dat dit de beste plaats is om de volgende discussie te voeren, maar als je dan geld neer wilt leggen neem dan een betere virusscanner zoals mcaffee' panda of kasparsky
Gewoon, de helpdesk van je internetprovider bellen.
Die moet bij het ADSL of kabelpakket zitten.
Oud 27-02-2007, 15:55
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
deadlock schreef op 26-02-2007 @ 16:58 :
heb je alle filesharing programma's uitstaan? Zoals dat kaasding van een azureus enzo
Yeh, alles staat uit. Alle mogelijk connecties dicht gegooit, same issue.

Citaat:
phoxetis schreef op 26-02-2007 @ 21:37 :
kan een net-wel-net-niet contactje zijn. Ik heb ook meegemaakt dat iemand nogal ver van de wijkcentrale woonde en dit soort snelheden had. Modem was prima in orde, maar het signaal was te zwak. De monteur heeft de modem toen op stand schreeuwlelijk gezet (+12 dB) en toen ging alles goed.
Ik zal het zeker even nakijken. Ik ben er aankomend weekend pas weer dus ik laat haar nog een aantal scanners eroverheen gooie.

*GEEN NORTON
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten