Nog een des mijn recepten, laat me nu tevens weten wat je ervan vind
IJs iedereen kan het
IJs maken, oej dat klinkt moeilijk. Met ei en tempratuur en dat gaat me natuurlijk nooit lukken als beginneling... dat is fout, want ijs maken is eigelijk best simpel, zolang je het jezelf niet te moeilijk maakt natuurlijk! Het simpelste ijs wat je kan maken heeft geen moeilijke recepten en/of dure machines nodig. Want je kan het zelf heel simpel met 1 basis ingrediënt, yoghurt. Yoghurt? Ja yoghurt. Ik deed het als kinds af aan en ik ben gefascineerd door de eenvoud van de eenvoud van een lekker ijsje. Kan ik het ook? Natuurlijk, en het leukste is dit met kinderen te doen, die vinden het prachtig.
Je hebt nodig:
Yoghurt
Stokje (gebruik een van een ‘echt’ ijsje of gebruik een lepeltje)
Plastic bekertjes
Lekker ingrediënten
Je pakt een plastic bekertje en giet daar yoghurt in, niet teveel want er moet natuurlijk nog meer bij. Dit is eigelijk de basis van een ijsje. Je kan nu van allerlei lekkere dingen erin doen, zoals hagelslag, ranja, suiker of allemaal! Laat je creativiteit niet de limiet zijn om heerlijke ijsjes op tafel te zetten. Zodra je een lekker mix gemaakt heb van lekkere dingen steek je het stokje (is niet nodig btw) in de yoghurt en je zet het voor een uur of 2-3 in de diepvries. Het ijsje is klaar zodra het helemaal is bevroren. Zo simpel is het!
Eet smakelijk
Dit recept is geschreven door Floris (DaFeliX, PleuR) en niet copyright door zijn eenvoud. Als je dit recept gebruikt in een boekwerk of op een of andere manier publiceert en je dit als bron gebruikt, graag mijn naam erbij.