Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2002, 12:36
TUUTUU
TUUTUU is offline
weet niet precies of het hier hoor maar oke

hebbe meer mensen last van angst om in het middelpunt te staan,bijvoorbeeld spreekbeurt,presentaties iets zegge tegen een hele groep of iets voor doen als iedereen naar je kijkt

ik heb daar erg last van en wil manier wete om het weg te krijge,denk zelf dat ut eigelijk niet weg te krijgen is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2002, 12:56
Verwijderd
Ik denk dat dat gewoon is omdat je verlegen bent ofzo. Je kunt aan een leraar vragen om een spreekbeurt alleen tegen hem te vertellen omdat je het voor de klas te eng vindt ofzo. Er zijn mensen die het vroeger eng vonden, maar er nu (bijna) geen last meer van hebben.

Love, Lis
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 13:18
TUUTUU
TUUTUU is offline
Citaat:
Lissel schreef:
Ik denk dat dat gewoon is omdat je verlegen bent ofzo. Je kunt aan een leraar vragen om een spreekbeurt alleen tegen hem te vertellen omdat je het voor de klas te eng vindt ofzo. Er zijn mensen die het vroeger eng vonden, maar er nu (bijna) geen last meer van hebben.

Love, Lis

ben juist helemaal niet verlege
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 13:21
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
TUUTUU schreef:

ben juist helemaal niet verlege
Wat is het verschil dan, tussen waar jij last van hebt, en een verlegen iemand die zeg maar stottert en rood word, als die voor in de klas een spreekbeurt staat te houden. ?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 13:21
wicce
wicce is offline
ik denk dat iedereen dat wel heeft.
misschien de ene sterker dan de ander, maar iedereen voelt het wel in zekere mate. daar kom je niet echt vanaf..daar wen je wel aan, maar als het bijvoorbeeld groter wordt (de groep waarvoor je spreekt) kan het enger zijn. een leraar van me vertelde er laatst over. leraren hebben het ook, mensen in de 2e kamer hebben het ook. in het middelpunt staan is ook wel eng, maar als je het vaker doet, went het.
Oud 08-04-2002, 14:31
TUUTUU
TUUTUU is offline
Citaat:
wicce schreef:
ik denk dat iedereen dat wel heeft.
misschien de ene sterker dan de ander, maar iedereen voelt het wel in zekere mate. daar kom je niet echt vanaf..daar wen je wel aan, maar als het bijvoorbeeld groter wordt (de groep waarvoor je spreekt) kan het enger zijn. een leraar van me vertelde er laatst over. leraren hebben het ook, mensen in de 2e kamer hebben het ook. in het middelpunt staan is ook wel eng, maar als je het vaker doet, went het.

ik probeer het altijd te ontwijken,maar ik wil er graag van af
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 14:34
TUUTUU
TUUTUU is offline
Citaat:
Marcade schreef:

Wat is het verschil dan, tussen waar jij last van hebt, en een verlegen iemand die zeg maar stottert en rood word, als die voor in de klas een spreekbeurt staat te houden. ?
ik word zelf ok wel rood en tril ook als ik voor de klas sta, als ik bij vriende wat mot vertellle hebt ik nergens last van, maar voor de klas heel erg
ik slaap echt die dag ervoor bijna niet, want ik weet dat ik ga faalen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 14:49
Verwijderd
Citaat:
TUUTUU schreef:
ik word zelf ok wel rood en tril ook als ik voor de klas sta, als ik bij vriende wat mot vertellle hebt ik nergens last van, maar voor de klas heel erg
Dus je bent bang je 'image' te verneuken als je voor de klas staat *?* Aangezien dan iedereen op je let?

Ik had er erg last van, maar ben ook verlegen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 15:28
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
TUUTUU schreef:
Heu, maar dan ben je toch gewoon verlegen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 15:54
Verwijderd
Ik vind mezelf niet verlegen (iig een stuk mindr dan een paar jaar geleden), maar toch word ik ontzettend zenuwachtig bij een spreekbeurt oid. En het is vooral leuk als het op het einde van de dag is, dan is de hele dag ver****t.
(dat wordt vrijdag bij mijn eindexamenconert nog wat!)
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:02
Verwijderd
de laatste tijd heb ik er veel minder last van ik begin 't zelfs leuk te vinden om ze eens wat te vertellen
het ligt er ook erg aan of ik van te voren, bij een spreekbeurt oid WEET of ik aan de beurt kom. Zo moeten we bij muziek voorzingen, en ik wist 't niet. elke week was ik doodzenuwachtig, en dan krijg ik 't altijd koud en ga trillen. En wat ik bij de eerstvolgende presentatie bij muziek toen maar gedaan heb is vragen of ik die dag aan de beurt mocht, als eerste
een goede voorbereiding helpt misschien ook, als je het eerst een heleboel keer verteld voor bv. je ouders. zo ging dat vroeger bij mij op de basisschool.
zorg voor enthousiasme en wil graag iemand worden die dat allemaal goed kan. En dat vind ik iemand die 't niet helemaal letterlijk in z'n kop heeft gestampt (al kun je dat in 't begin misschien wel 't beste doen) maar die het wat losser verteld. En die 't dus uiteindelijk met wat minder voorbereiding aankan.
En 't vaker doen helpt zeker!!!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:09
Verwijderd
Citaat:
DutchECK schreef:

(dat wordt vrijdag bij mijn eindexamenconert nog wat!)
*bedenkt net dat ze dan ook gaat optreden*
en dat de omgeving waarin je 't moet presenteren ook uitmaakt...
op de muziekavond in m'n eigen woonplaats zal ik wel een aantal mensen kennen. in zevenaar, waar ik twee weken later 't zelfde ga doen, ken ik eigenlijk niemand. maar iedereen daar kent elkaar wel :/
maar goed 't gaat lukken hoop ik
en jij ook succes he!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:47
TUUTUU
TUUTUU is offline
Citaat:
Marcade schreef:

Heu, maar dan ben je toch gewoon verlegen.
scheeld net waar ik ben heb er op skool alleen last van
voor de rest nergens
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten