Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2 maanden? Hmm lijkt me erg sterk, hoe kom je hierbij als ik vragen mag. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Of misschien is verliefdheid een middel om te zorgen dat (hetero) mensen die niet knap genoeg zijn om seks met elkaar te hebben toch maar aan het paren slaan? Dit zijn eigenlijk allemaal maar halve ideeën. ![]() Laatst gewijzigd op 19-04-2003 om 16:05. |
![]() |
|
Verliefdheid is het gevolg van feromonen (een geurstof die aangemaakt wordt in het lichaam en via de porien het lichaam verlaat. Bij mannen voornamelijk in combinatie met het zweet en bij vrouwen bij het hoofdhaar... ). Het is bedoeld om een ander aan te trekken.
Het is een gevolg op een goede geur... Verder is het duidelijk dat mensen op symmetrie vallen... we worden eerder verliefd op iemand met een symmetrisch gezicht dan op iemand waarbij dat niet het geval is. Symmetrie en een goede lichaamsgeur... daar komt verliefdheid op neer... bedoeld om voor nakomelingen te zorgen... symmetrie en geur duid op een goede, gezonde partner... Het klinkt een beetje dierlijk, maar zo is het wel... Verliefdheid is dus geen Liefde ( met hoofdletter "L" ) !!!
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 19-04-2003 om 21:21. |
![]() |
||
Citaat:
Anyway, interessanter is om te kijken wat er voor mogelijkheden overblijven nu de (voor een drogreden veel te vaak genoemde) voortplantingstheorie niet opgaat. Zelf denk ik eigenlijk dat het meer te maken heeft met een gelukkige combinatie van psycholgische, chemische en toevallige factoren die er voor zorgen dat je op iemand verliefd wordt, en dat de verliefdheid zelf geen enkele evolutionaire waarde of betekenis heeft. Mensen vergeten nogal eens dat evolutie op macro-schaal werkt, en dus niet alles er iets mee te maken hoeft te hebben.
|||
Citaat:
Verder heb ik er ook een beetje moeite mee om een mens en zijn gevoelens te reduceren tot een hoopje moleculen die wel of niet met elkaar reageren en die dan een verliefd gevoel veroorzaken. Het zal misschien wel zo zijn, maar ik vind het niet echt een fijne manier om gevoelens te verklaren. Stel: iemand is depressief ofzo. Dan ga je toch niet tegen die persoon zeggen: "Ooh, dat zijn maar een stel moleculen die met elkaar reageren, niets boeiends." Ik denk niet dat die persoon zich dan veel beter voelt, terwijl als je iemand vertelt waarom hij zich (sociaal gezien) zo voelt, gaat het misschien wel weer wat beter met die persoon. Dit is volgens mij wat psychologen doen. (ik kan het fout hebben...) Citaat:
Verliefdheid heeft misschien niet altijd heel veel invloed op je verdere leven, maar wel op je huidige leven. Je voelt je anders en daardoor ga je ook anders doen, én je probeert over het algemeen alles te doen om de aandacht van je crush te trekken en indruk te maken.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
2jaar lang onbeantwoorde verliefdheid Houdaxx | 2 | 03-10-2016 17:57 | |
Liefde & Relatie |
Ontzettend overstuur door niet stoppende verliefdheid saschaaah | 4 | 24-07-2015 23:03 | |
Verhalen & Gedichten |
Verliefd zijn is leuk Jeroen | 8 | 29-09-2003 11:54 | |
Liefde & Relatie |
waarom verliefd? ine17 | 17 | 18-04-2003 20:35 | |
Psychologie |
waarom wil ik haar helpen? black crow king | 15 | 10-08-2002 17:44 | |
ARTistiek |
eens verliefd, altijd verliefd... Chloe Siere | 6 | 03-09-2001 20:53 |