Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
De bijbel daarin tegen is ook geen geschiedenis ( tenmiste het wordt niet zo aanvaard geloof ik) Het bestaan wordt ook niet door geschiedkundigen bepaalt maar door gelovigen. Godsdiensten hebben geschiedenis, maar dat is dan alleen maar op feiten! [/B]De geschiedenis vertelt niet hoe het geweest is, De geschiedenis vertelt hoe de mensen denken dat het geweest is.[/B] Tuurlijk, niemand weet dat percies. En alles in de geschiedenis wordt door verschillende mensen anders geinterpreteerd.. Die schrijven dat weer anders neer. Een terechtstelling is voor de uitvoerders iets anders dan voor de toeschouwers.. en zij waren diegene die voornamelijk konden schrijven, dus dat weten de geschiedkundige zeker.. uiteraard zullen ze daar wel rekening mee houden. Maar het zijn enkel theorien.. je weet het niet zeker, dus is het nog steeds niet vast.. Dat is geschiedenis. Je moet je niet denken dat ik zeg dat je alles wat je leerde fout is, maar je moet er rekening mee houden dat het óók anders had kunnen zijn.
||
![]() |
Citaat:
Ik vind de uitspraak dus een goeie. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Lees maar in het meest betrouwbare geschiedenis boek (uit die tijd) .. the Holy Bible (waar de schrijvers allemaal geinspireerd waren door de Heilige Geest van God) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() (denk ik) ![]()
|||
Citaat:
Aan de andere kant zullen we niet precies weten hoe dat gebeurde, in welke zaal, wie erbij waren, wat voor weer het toen was, etc. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
De geschiedenis vertelt niet hoe het geweest is,
De geschiedenis vertelt hoe de mensen denken dat het geweest is. Helemaal mee eens. Alles moet opgeschreven worden, en iemand moet dat opschrijven, iedereen heeft een referentie kader, en daardoor vallen verschillende mensen verschillende dingen op, mensen die meer waarde hechten aan iets, en schrijven dat dus op. Zo krijg je verschillende verhalen met verschillende aspecten opgelicht, en dit gaat niet alleen op voor geschiedenis. De waarheid is moeilijk te achterhalen, als deze al te achterhalen is. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Wat weet de 'jeugd' over (de geschiedenis van) amerika? robinvandenberg | 10 | 19-10-2007 00:33 | |
Games |
De geschiedenis van het toetsenbord Verwijderd | 7 | 18-01-2004 21:27 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Software & Hardware |
De 'geschiedenis' bij sites bij zoekopdrachtenvakje/invulvakjes etc Verwijderd | 2 | 21-07-2003 19:25 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
wie heeft info over de geschiedenis van geld? veertje17 | 3 | 15-01-2002 19:07 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
PO over de geschiedenis van het getal? Xob | 1 | 28-06-2001 19:11 |