![]() |
|
RADIOHEAD
Radiohead will release their sixth album 'Hail To The Thief' on Parlophone on June 9. This will be preceded by the single 'There There' on May 26. 'Hail To The Thief' features 14 tracks and was recorded in Oxfordshire and Los Angeles. It was produced by Nigel Godrich and Radiohead, and mixed by Nigel Godrich. The track listing is: 2 + 2 = 5 Sit Down. Stand Up. Sail To The Moon. Backdrifts. Go To Sleep. Where I End And You Begin. We Suck Young Blood. The Gloaming. There There. I Will. A Punch-Up at a Wedding. Myxamatosis. Scatterbrain. A Wolf At The Door. The group will play a short tour of the UK and Ireland in May. The seven dates were announced at the weekend through their website www.radiohead.com , and sold out immediately. The tour begins in Dublin on May 17. MAY 17 DUBLIN OLYMPIA 18 DUBLIN OLYMPIA 19 BELFAST WATERFRONT 21 EDINBURGH CORN EXCHANGE 22 MANCHESTER APOLLO 24 LONDON SHEPHERDS BUSH EMPIRE 25 LONDON SHEPHERDS BUSH EMPIRE The group have extensive touring plans for the rest of the year. They will headline Glastonbury on Saturday June 28 and will also be headlining a series of festivals in Europe. Further dates are to be announced. bron: www.radiohead.com
|
![]() |
||
Citaat:
Mooie Rustige nummers : Sail To The Moon Elektronisch-achtige nummers: Sit Down Stand Up,Punch up At A Wedding. En de rest is van alles wat. Schitterende nummers
|
ik ben echt superbenieuwd.
en ik vind Hail to the thief ook wel een kewle titel eigenlijk, veel beter dan dat 2+2=5 of Are you listening. ik heb mezelf voorgenomen nix te gaan downloaden, en mezelf op 9 juni maar te laten verrassen. na Ed's voorspelling over hoe Kid A ging klinken it's going to be the three minute pop song record ![]() Het beste van ok computer, kid a en amnesiac. t zou geweldig zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Oasis is niet alleen goed in spelen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Trouwens, op 2+2=5 zingt Ed de tweede stem precies zoals onze bassist klinkt als ie zingt... wel grappig. |
![]() |
||
Citaat:
|
oasis met radiohead vergelijken is als nirvana met smashing pumpkins. Uit dezelfde era, maar hele andere doelstelling kwam muziek. Kort succes versus lang succes. En Oasis heeft 1 goed album rest is allemaal matig, allemaal zelfde meuk. Radiohead vindt zichzelf telkens weer opnieuw uit. En de tracks van het album zijn erg tof, al zullen ze op het album vast anders klinken als tijdens de laatste tour.
|
![]() |
|
wow ik vind de titels nu al helemaal geweldig..
ben benieuwd hoe We Suck Young Blood klinkt ![]() Is There There al down te loaden? Lijkt me weer zo'n nummer met heerlijk sarcastische/ironische teksten van Thom York, die de Radiohead-onwetenden als gejank beschouwen ![]()
|
suck young blood is een piano nummer, pretty haunting, denk aan pyramid song en climbing up the wall. Jazzy met vette drum interlude.
Omdat ik vandaag weer eens in een aardige bui ben heb ik live versie geupload luistert u maar naar de versie die ze 30 augustus speelde in salamanca We Suck Young Blood
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar het is een mooi nummer. Dan ga ik voor 2+2=5. En We suck young blood. (en trouwens, is het nou Thom Yorke of Thom York? Volgens mij met -e.) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar je hebt wel gelijk, s.p en Radiohead zijn/waren allebei experimenteler dan Nirvana en Oasis. Maar om nou te zeggen dat Nirvana de hele tijd dezelfde meuk uitbracht, nou nee.(oasis ken ik niet zo heel goed) Hun 3 studio platen waren toch duidelijk verschillend. Maar niet zo verschillend als OK Computer en Kid A natuurlijk ![]()
Laatst gewijzigd op 26-03-2003 om 17:31. |
![]() |
|
Ik verplicht mezelf ook om niets te beluisteren voor de singles en de cd uitkomen.
Op 9 juni komt de cd uit, dat wordt een slecht moment want dan beginnen de examens op school ![]() Ik ben zo benieuwd, Radiohead is en blijft prachtig.
||
Citaat:
ok, let niet op mij. |
![]() |
||
Citaat:
ikheb het niet alleen over albumverkopen maar over, uitverkochte tours grote fans, muzikale integriteit. Gish verkocht goed voor een debutalbum, adore werd in de pers geprezen (oor niet meer die moeten corgan en co niet) machina als album was erg zwaar maar de laatste tour mochten erg wel wezen. MAar nirvana was per album maybe anders, maar nevermind en in utero waren eigenlijk het enige 2 albums, daarna was nirvana uit elkaar gegaan. Kurt had nog veel kunnen bereiken, maar nirvana heeft meer een stempel op het mainstream worden van rock gezet. TSP heeft meer alle wegen van de rock bewandelt. Dit geld in mijn ogen ook voor radiohead, veel mensen zien the bends en ok computer ook als hun enige superalbums, amnesiac is maybe iets minder maar kid a is ook een superalbum, en ook nietsuperhoge verkopen, in de eerste weken maar overall valt het wel mee. Radiohead heeft ook een erg grote fanbase. Oasis daarentege om mijn verhaal compleet te maken, rekt hun bestaan uit met weinig vernieuwd muziek en krijgen alleen persaandacht door hun arrogante en idiote gedrag. Zelfde als nirvana in de pers vaak wordt overdreven, omdat dat wel vaker gebeurd als een zanger sterft, zie buckley (geweldige zanger ofcourse) maar pers overdrijft/ Maar ik kap met die lange verhaal omdat het hopelijk al duidelijk is ![]()
|
"There there" schijnt echt een wereldnummer te zijn. Echt het beste van het beste.
Zelf heb ik nog niets gehoort.
|
k heb de afgelopen maanden geen nieuwe nummers van radiohead meer gehoord en ken dan ook geen van deze nummers.
k ben wel heel erg benieuwd naar t nieuwe album en als t echt een mix van Ok computer, Kid A en Amnesiac gaat worden dan kan het niet anders dan superb zijn
||
Citaat:
Toen ok computer uitkwam was dat anders
|
Men moet maar eens stoppen met "Kid A" Experimenteel te noemen.
'The National Anthem', 'How to disappear completely', 'Optimistic', 'In Limbo' en 'Morning bell' zijn 5 songs die geheel normaal zijn met de tradiotionele instrumenten. Dat zijn al 5 op de 10 songs die 'normaal' zijn. Daarbij komt dat 'Idioteque' wel héél goed in het gehoor ligt voor een experimenteel lied. 'Everything in its right place' is dan weer gebaseerd op toetsen. Dan blijven alleen 'Kid a', 'treefingers' en 'motion picture soundtrack' over die echt anders zijn. Er zijn bij mijn weten meer experimentele albums uitgebracht...
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
toch redelijk experimenteel het heeft geen duidelijk zanglijn met een freaky einde(wel een geweldig nummer overigens) en ik vind dat In Limbo toch ook redelijk apart.(alhoewel er toch een gitaar in zit) Toen ik Morning Bell de eerste keer hoorde vond ik het een behoorlijk 'vreemd' nummer. Wat me opvalt is dat deze nummers live veel Radiohead-achtiger klinken. Zo heb ik op de computer een mp3tje van een akoestische live versie van Motion Picture Soundtrack en dan klinkt het bijna als Exit Music. Maar wat vind jij van Amnesiac eigenlijk?
|
Kid A is anders, maar niet zó anders.
Ik vind dat er op kid a enkele wereldsongs staan, zoals pyramid song. Maar het is niet constant genoeg hé... Ze moesten Kid A en Amnesiac in één cd gegoten hebben...het zou ok computer overtrefd hebben! Wat vind jij?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Hardlooptopic. Verwijderd | 500 | 23-06-2007 20:01 | |
Muziek |
Nieuwe single Radiohead: 'There there' clubje | 7 | 08-05-2003 12:53 |