Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2003, 07:55
schnet
schnet is offline
Hey hey

Ik heb een vraagje ik heb een probleem met mijn brander. Hij gaat wel open en dicht (dûh) maar hij leest en brand niet. Als ik wil branden met nero, clone cd of wat dan ook, zegt hij voer leeg medium in dat doe ik dan, en dan doet ie het nog niet dan vraagt hij weer om een leeg medium.

Kan iemand mij helpen want ik vind dit zeer irri!
Oud 11-04-2003, 08:25
iamcj
iamcj is offline
Probeer nieuwe drivers van inet te downloaden.
Oud 11-04-2003, 08:34
Verwijderd
Wat voor CD-R's gebruik je? Probeer anders eens een ander merk schijfjes.

Als het een beetje oudere brander betreft, en je hebt CD-R's die voor 48/52x branden geschikt zijn, zou je kunnen overwegen om je firmware eens up te daten, want wellicht dat er inmiddels al support klaar ligt voor jouw brander en snellere media.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 16:16
^Rambo^
^Rambo^ is offline
hmm een brander of een cd-rom gaat al snel op en dicht, ik bedoel je hoeft alleen maar de power op aan te sluiten en het kan open en dicht.

Je moet het volgende maar even doen om te checken of je alles wel goed hebt aangesloten

* ik neem aan dat je op je IDE kabels een hdd (harddisk) een cd-rom en een brander heb,
* een standaard instelling is dat je je HDD op een kabel heb, en je brander en je CD-rom op de andere kabel. Zorgen dan wel dat je via een jumper de ene primary en de andere secundary maakt, anders pakt je BIOS je brander of je cd-rom niet goed
* check dus eerst ff je hardware, mocht dat gewoon goed zijn dan moet je inderdaad even gaan kijken op internet voor drivers.. maar ik weet bijna zeker dat het aan je hardware ligt
Oud 11-04-2003, 16:18
^Rambo^
^Rambo^ is offline
en ik denk dat de soort CD-R schijffies niet echt een grote invloed hebben hierop, de meeste nieuwe branders pakken namelijk elk merk... als je gewoon de betere merken koopt dan weet je zeker dat alles goed zit

denk hierbij dan aan
* MMORE
* Maxel

ect
ect
Oud 11-04-2003, 19:19
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nou MMOIRE is goed.. (niet dus).

Maar je zegt dat je ook geen CD's kunt lezen? Kun je wel normale (gedrukte) CD's lezen?
Oud 19-04-2003, 21:07
schnet
schnet is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-04-2003 @ 20:19:
Nou MMOIRE is goed.. (niet dus).

Maar je zegt dat je ook geen CD's kunt lezen? Kun je wel normale (gedrukte) CD's lezen?

Neej helemaal niets!!! en het is gekomen nadat mijn paps een update van directx heeft gedaan
Oud 19-04-2003, 21:08
schnet
schnet is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 11-04-2003 @ 09:34:
Wat voor CD-R's gebruik je? Probeer anders eens een ander merk schijfjes.

Als het een beetje oudere brander betreft, en je hebt CD-R's die voor 48/52x branden geschikt zijn, zou je kunnen overwegen om je firmware eens up te daten, want wellicht dat er inmiddels al support klaar ligt voor jouw brander en snellere media.
neej dat is het niet het is een hele nieuw computer(dvd brander) ik heb alle cd r`s al geprobeerd
Oud 20-04-2003, 02:20
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
schnet schreef op 19-04-2003 @ 22:08:
neej dat is het niet het is een hele nieuw computer(dvd brander) ik heb alle cd r`s al geprobeerd
Dan denk ik dat of je BIOS verkeerd is ingesteld, of je brander verkeerd is aangesloten.

Heeft je brander wel gewerkt? Zo ja, zijn er wijzigingen aan je hardware of BIOS geweest die mogelijk iets veranderd kunnen hebben? Misschien kun je iemand ernaar laten kijken, een kennis ofzo. Het kan iets simpels zijn zoals een kabel die niet goed vastzit.

Verder: het is handig als je wat sneller reageert op je eigen topic, zo kun je sneller geholpen worden en ligt hetgene wat ik en anderen hebben geschreven nog vers in het geheugen.

Iig succes, computerproblemen zijn vervelend.
Stomme dingen.
Reageren

Regels voor berichten