Hoi,
Ik heb nu ongeveer een jaar een Aopen CDRW1232 pro brander, schrijven op 12x, herschrijven op 10x, lezen op 32x toen ik mijn pc aanhad vanavond merkte ik op dat het leesledje van mn brander constant bleef branden en ik in Windows totaal geen cd-rom drives meer zag! (heb een bigtower met klep vandaar dat ik niet altijd let of er een ledje constant brand ja of nee)
Ik heb dus mn pc gereset en in de bios werd mijn brander eerst opnieuw herkend als wartaal, streepjes, blokjes, hekjes, procententekentjes. Eenmaal in Windows beland had ik wel weer toegang tot de DVD-speler, die werkte ook nog maar toen ik een cd (audio, cdrw, cdr, cdrom) alles geprobreerd, die las hij gewoon niet alsof er helemaal geen cd in zat!
Heb dus ook nog die brander geprobeerd in een andere pc, maar dat werkte ook niet dus het ligt aan de brander..
Ik had mijn pc niet opengemaakt of wat ook, mijn brander heb ik niet supervaak gebruikt, zo af en toe een cd'tje meer niet. de DVD speler en de brander zitten allebei aan dezelfde IDE kabel, brander is slave.
En nu doet-ie nog steeds niets

al wordt-ie wel gewoon herkend maar voor de pc is het alsof ik er geen cd in doe!