Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2002, 20:33
Orion16
Orion16 is offline
Hoi,

Ik heb nu ongeveer een jaar een Aopen CDRW1232 pro brander, schrijven op 12x, herschrijven op 10x, lezen op 32x toen ik mijn pc aanhad vanavond merkte ik op dat het leesledje van mn brander constant bleef branden en ik in Windows totaal geen cd-rom drives meer zag! (heb een bigtower met klep vandaar dat ik niet altijd let of er een ledje constant brand ja of nee)

Ik heb dus mn pc gereset en in de bios werd mijn brander eerst opnieuw herkend als wartaal, streepjes, blokjes, hekjes, procententekentjes. Eenmaal in Windows beland had ik wel weer toegang tot de DVD-speler, die werkte ook nog maar toen ik een cd (audio, cdrw, cdr, cdrom) alles geprobreerd, die las hij gewoon niet alsof er helemaal geen cd in zat!

Heb dus ook nog die brander geprobeerd in een andere pc, maar dat werkte ook niet dus het ligt aan de brander..

Ik had mijn pc niet opengemaakt of wat ook, mijn brander heb ik niet supervaak gebruikt, zo af en toe een cd'tje meer niet. de DVD speler en de brander zitten allebei aan dezelfde IDE kabel, brander is slave.

En nu doet-ie nog steeds niets al wordt-ie wel gewoon herkend maar voor de pc is het alsof ik er geen cd in doe!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2002, 21:32
Verwijderd
Hmm, toen ik begon te lezen dacht ik eerst dat er een defecte IDE-kabel aan zou hangen. Overige CD-ROM drives die ook niet werken, en onzintekens bij de autodetect. Dat lijkt verdacht veel op een kabel die defect is of onder invloed van fikse storing staat.

Maar goed, als hij het in een andere PC met een andere IDE-kabel ook niet doet, dan lijkt het wel verdacht veel op een rotte brander. Vreemd, aangezien bij branders en CD-drives meestal het eerste wat kapot gaat, het loopwerk is.

Maar wat is eigenlijk je vraag? Die brander is gewoon gaar. Ga ermee terug naar de winkel als er nog garantie op zit. Anders wordt het ff naar de Pricewatch en zoeken naar een leuk 48x12x48 brandertje, voor zes tientjes.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 21:44
Atje85
Atje85 is offline
Die rare tekens kreeg ik ook, maar hij werkt wel gewoon, nog weirder
Ik denk dat je brander gewoon kaduuk is, ga ermee naar de winkel ofzo als er nog garantie op zit dan..
Koop anders een nieuwe, raad je de MSI 48x16x48 aan. Populair dingetje op dit moment en kost € 70
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 04:49
Verwijderd
Probeeer je IDE/voedingskabels eens aan te drukken?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 16:39
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Probeeer je IDE/voedingskabels eens aan te drukken?
... en ff schoon te blazen (heel voorzichtig).
wil ook nog wel eens helpen
Oud 10-12-2002, 19:24
Orion16
Orion16 is offline
Sorry WolterB en Dobermann maar dat werkte dus niet zoals ik al zei, ik heb de CDRW al geprobeerd in een andere pc als Standalone Master. Daar had ik evenmin resultaat, en het is logisch dat in die andere pc ook een heel andere flatcable zat, die ik echt goed heb aangedrukt

Stomme vraag misschien maar het loopwerk kan toch niet zo in één keer boem de geest geven? Zou mijn probleem niet op te lossen zijn door de firmware (heb ik nog ergens) er gewoon een keer opnieuw overheen te zetten? :\

Maargoed ik ga er gewoon maar vanuit dat mijn brander kapot is en ik denk niet meer dat ik fabrieksgarantie heb, iemand enig ID hoelang Aopen je garantie geeft? En moet je dan nog perse de originele doos hebben? Die heb ik trouwens nooit gehad om dat deze branden ooit uit een systeem kwam dat ik bij Alternate heb laten samenstellen en zij hebben de lege dozen er niet bijgeleverd.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 20:36
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Sorry WolterB en Dobermann maar dat werkte dus niet zoals ik al zei, ik heb de CDRW al geprobeerd in een andere pc als Standalone Master. Daar had ik evenmin resultaat, en het is logisch dat in die andere pc ook een heel andere flatcable zat, die ik echt goed heb aangedrukt

Stomme vraag misschien maar het loopwerk kan toch niet zo in één keer boem de geest geven? Zou mijn probleem niet op te lossen zijn door de firmware (heb ik nog ergens) er gewoon een keer opnieuw overheen te zetten? :\

Maargoed ik ga er gewoon maar vanuit dat mijn brander kapot is en ik denk niet meer dat ik fabrieksgarantie heb, iemand enig ID hoelang Aopen je garantie geeft? En moet je dan nog perse de originele doos hebben? Die heb ik trouwens nooit gehad om dat deze branden ooit uit een systeem kwam dat ik bij Alternate heb laten samenstellen en zij hebben de lege dozen er niet bijgeleverd.
aopen diet heel moeilijk met garantie zelfs al heb je die

ik heb ooit op GoT gelezen dat ze bij een cdromspeler waarin een legale cd was ge-exploreerd zeiden dat die persoon dan maar niet een budgetcdrom moest kopen omdat die toch van slechte kwaliteit zijn. en dat zeggen ze over het spul wat ze zelf verkopen
Oud 10-12-2002, 23:33
Atje85
Atje85 is offline
Aopen=24 maanden
Ik zou Alternate bellen want misschien geldt er een andere garantie omdat het in een systeem zat.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 04:50
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef:

Oh, sorry. Niet gelezen ofzo

Maarruh; je loopwerk is n.a.w. nog in orde hoor. Ik denk dat 't iets electronisch is (vanwege die storingen in de detectie).
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 14:14
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Aopen=24 maanden
Ik zou Alternate bellen want misschien geldt er een andere garantie omdat het in een systeem zat.
Ja idd maar ff voor iedereen. Mijn brander komt uit April 2001. Nog geen 24 maanden oud dus! Volgens Alternate had ik behalve één jaar garantie op mijn systeem (die nu dus allang en breed verlopen is) ook fabrieksgarantie op de componenten. De factuur van mijn oude pc (dus de brander ook) heb ik zelfs nog hier liggen, ik heb alleen geen doos, heeft het zin om Alternate te mailen zodat ze me een andere brander kunnen geven? Want fabrieksgarantie heb ik nog WEL!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef:
Ja idd maar ff voor iedereen. Mijn brander komt uit April 2001. Nog geen 24 maanden oud dus! Volgens Alternate had ik behalve één jaar garantie op mijn systeem (die nu dus allang en breed verlopen is) ook fabrieksgarantie op de componenten. De factuur van mijn oude pc (dus de brander ook) heb ik zelfs nog hier liggen, ik heb alleen geen doos, heeft het zin om Alternate te mailen zodat ze me een andere brander kunnen geven? Want fabrieksgarantie heb ik nog WEL!
Ik heb ook eens een Afreey CD-ROM speler gehad, toevallig ook van Alternate, en die kon ik gewoon terugsturen hoor. Had binnen een week een nieuwe. Alternate hoort volgens mij ook de fabrieksgarantie af te handelen.

Trouwens, mocht iemand nog nieuwe Afreey's weten te liggen; mail me dan even!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 18:16
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
JA volgens mij wel, want Alternate is de laatste leverancier vh product aan de consument.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 20:01
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Ik heb ook eens een Afreey CD-ROM speler gehad, toevallig ook van Alternate, en die kon ik gewoon terugsturen hoor. Had binnen een week een nieuwe. Alternate hoort volgens mij ook de fabrieksgarantie af te handelen.

Trouwens, mocht iemand nog nieuwe Afreey's weten te liggen; mail me dan even!
Hoelang had je die Afreey cd-rom speler al voordat-ie kapot ging?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten