Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2003, 19:08
Ieme
Ieme is offline
Nederland herdenkt.

Maar wat deed jij? Doe je mee met de massa, omdat je het eens bent met de algehele gedachte, of vind je het allemaal grote onzin en achterbaks vertoon?
De mens blijft mens, oorlog zal er altijd zijn... Heeft zo'n herdenking dan wel zin?

Laatst gewijzigd op 04-05-2003 om 19:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2003, 19:09
Faery
Faery is offline
Ik heb rondjes gewandelt door de kamer. Jup. En m'n neus een paar keer níet opgehaald, lekker stil. Het snot druipt nu aan m'n kin.
Evito
Evito is offline
Het forum is tijdelijk gesloten in verband met de Nationale Dodenherdenking.

Ik drukte op F5.
Met citaat reageren
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
nee, lang geleden heb ik niet meegemaakt, mn ouders ook niet dus niemand doet er hier aan mee.
gewoon dus omdat het voor mij geen verdere betekenis heeft.
Met citaat reageren
~Chyca~
~Chyca~ is offline
Ik vind het wel goed
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 19:12
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
shit, het is al 8 uur geweest.... nouja, ik heb toch niks gezegt de laatste 20 minuten.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 19:13
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Ik ben stil, uit respect. Ik vind het toch wel goed, ergens, omdat er blijkbaar wel mensen zijn die er wat aan hebben. Maar zelf heb ik er eigenlijk niet zo veel mee, dat 'met z'n allen' gevoel.
Oud 04-05-2003, 19:14
Verwijderd
HARDE HARDCORE OP EN HAKKEN VOOR DE JODEN!!!!!!! (uit respect dan)
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 19:19
strafcorner
strafcorner is offline
ik vind het hypocriet en zinloos.

Mensen moeten er maar eens overheen komen en verder gaan met hun leven, en als ze dan vredelievend zijn ECHt zelf meewerken aan die vrede.... Maar dat doen ze niet want daar zijn ze te lui voor.... en ach als ze er zelf geen last van hebben...

Over de hele wereld sterven er nog dagelijk honderden mensen (en miljoenen dieren) aan geweld en daar staat nooit iemand bij stil..

Ik wens niet in mijn doen en laten aangetast te worden omdat er een hele tijd geleden een oorlog geweest is... Je kan mij niet wijsmaken dat ze het ook wel zonder die 2 min stilte kunnen doen...
Oud 04-05-2003, 19:22
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
gewoon vergeten, ik ben er intotaal ook niet mee bezig. Het lost niks op die 2 minuten stil zijn.
maar als mensen daar behoefte aan hebben mogen ze van mij stil zijn
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 19:25
Verwijderd
Je kan toch wel twee minuten stil zijn en zo je respect tonen voor de doden uit de Tweede Wereldoorlog en de doden uit andere oorlogen. Het gaat om het gebaar. Dat we er niets van leren is een ander punt.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 19:27
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 04-05-2003 @ 20:19:
ik vind het hypocriet en zinloos.

Over de hele wereld sterven er nog dagelijk honderden mensen (en miljoenen dieren) aan geweld en daar staat nooit iemand bij stil..
Je kan mij niet wijsmaken dat ze het ook wel zonder die 2 min stilte kunnen doen...
Eens Men doet toch niks, dus wat heb je aan die 2 minuten. En ook al staat men er bij stil, dan nog gaat alles gewoon door. Waarom is er anders oorlog? Zinloosheid alom.
Aan de andere kant is er misschien wel wat voor te zeggen. 'De jeugd' zou er zo nog wel eens bij stil kunnen staan. Leren dat geweld niet een normale zaak is.
Oud 04-05-2003, 19:28
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 04-05-2003 @ 20:25:
Je kan toch wel twee minuten stil zijn en zo je respect tonen voor de doden uit de Tweede Wereldoorlog en de doden uit andere oorlogen. Het gaat om het gebaar. Dat we er niets van leren is een ander punt.

er vallen jaarlijks ook veel verkeersslachtoffers zijn we toch ook niet stil voor, tis wel een aardig gebaar.
Met citaat reageren
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 04-05-2003 @ 20:25:
Dat noemt men in de volksmond dus hypocriet.
Mindfields
Mindfields is offline
een lams kotelletje gegeten, een glas ijsthee gedronken en aan mijn moeder gevraagd of ik 10 euro mocht voor de trein.
Verwijderd
ik heb dr vandaag wel een paar keer aan gedacht dat het dodenherdenking was, maar ik ben niet met die gedachte 2 minuten stil geweest om 8 uur..
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 19:29
Avelon
Avelon is offline
ik vind het walgelijk dat ik het bijna mistte.
altijd ga ik hier om de hoek met zon groep stil zijn. met mama.
gister heb ik nog getreurd om een film.
over de oorlog. en dan mis ik het. ik vind het goed dat er zoiets is.

"laat het ze niet vergeten"

omdat het je er even aan herrinnert. ik zeg niet dat het iets oplost ofzo. maar ook tijdens zon stilte kunnen gedachtes afdwalen naar
alle vormen van geweld, vrijheidsroving. ed.

ik denk dat het voor iets staat. pff. lastig. ik denk dat kinderen die door hun ouders meegenomen worden naar zon herdenking
gewoon geholpen worden met gezondverstand over rassenhaat op te bouwen (uh kromnederlands). ja op adnere manieren ook wel.
maar ik vind het wel eerbiedig
Oud 04-05-2003, 19:30
BCR
BCR is offline
Hier staan hele andere antwoorden dan op het Psychologie forum. Typisch.

Ik was stil, trouwens.
Oud 04-05-2003, 19:31
Avelon
Avelon is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef op 04-05-2003 @ 20:28:
er vallen jaarlijks ook veel verkeersslachtoffers zijn we toch ook niet stil voor, tis wel een aardig gebaar.
verkeersslachtoffers vind ik wel een beetje anders.
doorgaans niet persoonsgericht.
en ontstaan door massabeweging. hersenspoeling. rassenhaat.
Oud 04-05-2003, 19:31
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Ieme schreef op 04-05-2003 @ 20:27:

Aan de andere kant is er misschien wel wat voor te zeggen. 'De jeugd' zou er zo nog wel eens bij stil kunnen staan. Leren dat geweld niet een normale zaak is.
Daar zijn scholen en ouders voor
Oud 04-05-2003, 19:33
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Avelon schreef op 04-05-2003 @ 20:31:
verkeersslachtoffers vind ik wel een beetje anders.
doorgaans niet persoonsgericht.
en ontstaan door massabeweging. hersenspoeling. rassenhaat.
Er zijn echter nog steeds enorm veel verkeersslachtoffers omdat mensen bijv. dronken achter het stuur gaan zitten, of te hard rijden etc.... En dat vind ik persoonlijk ook heel erg.. en overbodig...
Oud 04-05-2003, 19:34
RDH
RDH is offline
oeps...vergeten, khad de muziek keihard aanstaan
maar ik vind het wel een goed gebaar...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Black Rainbow schreef op 04-05-2003 @ 20:12:
shit, het is al 8 uur geweest.... nouja, ik heb toch niks gezegt de laatste 20 minuten.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 19:35
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 04-05-2003 @ 20:33:
Er zijn echter nog steeds enorm veel verkeersslachtoffers omdat mensen bijv. dronken achter het stuur gaan zitten, of te hard rijden etc....
Zo komen we iedere keer weer uit bij diezelfde walgelijke mens, die aan de ene kant slachtoffer is, maar aan de andere kant de oorzaak van al deze ellende is.

Die 2 minuten kunnen we in het vervolg beter gebruiken om ons eens grondig te schamen, ipv. huichelachtig naar het beeldscherm te staren.
Oud 04-05-2003, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Ieme schreef op 04-05-2003 @ 20:35:
Zo komen we iedere keer weer uit bij diezelfde walgelijke mens, die aan de ene kant slachtoffer is, maar aan de andere kant de oorzaak van al deze ellende is.

Die 2 minuten kunnen we in het vervolg beter gebruiken om ons eens grondig te schamen, ipv. huichelachtig naar het beeldscherm te staren.
Hmm.. schaam jij je voor verkeersslachtoffers?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2003, 19:37
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Avelon schreef op 04-05-2003 @ 20:29:

ik denk dat kinderen die door hun ouders meegenomen worden naar zon herdenking
gewoon geholpen worden met gezondverstand over rassenhaat op te bouwen (uh kromnederlands). ja op adnere manieren ook wel.
maar ik vind het wel eerbiedig
Ik denk dat die kinderen denken: "godverdomme ik wil lekker buitenspelen" En ik denk dat die kinderen ook gewoon beter kunnen spelen, op school leren ze wel over de 2e wereldoorlog... En een gezondverstand over rassenhaat lijkt mij meer iets vanzelfsprekends dan "leerbaars"...
Oud 04-05-2003, 19:38
Faery
Faery is offline
Citaat:
eXo schreef op 04-05-2003 @ 20:37:
Nee smokerboy, voor de rotheid van de mens.
Oud 04-05-2003, 19:39
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
eXo schreef op 04-05-2003 @ 20:37:
Nee maar wel voor veel van de veroorzakers...-
Fortisi
Fortisi is offline
Ik heb buiten gewandeld en een sigaretje gerookt...nadenken kan ik ook wel lopend hoor...ik was wel stil, moet ook wel vind ik, ik bedoel , dat ik er verder weinig mee te maken heb kan ik nog best wel respect tonen voor de mensen die dat wel hebben.

Ja ok, erover nadenken helpt niet echt, maargoed, niks doen is ook weer zo onbeschaafd.
Anteverta
Anteverta is offline
Ik ben met mijn ouders naar de dodenherdenking geweest bij het monument (ook wel blote bertus genoemd) hier in lisse
Ik vind het wel belangrijk
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 19:40
Verwijderd
Citaat:
strafcorner schreef op 04-05-2003 @ 20:39:
Nee maar wel voor veel van de veroorzakers...-
Dat begrijp ik niet Leg 'ns uit please
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 19:42
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
eXo schreef op 04-05-2003 @ 20:40:
Dat begrijp ik niet Leg 'ns uit please
Af en toe kan ik mij voorstellen dat je je schaamt voor de mensheid (de jongere generatie) die dronken en totaal onverantwoordelijk achter het stuur stapt en/of veel te hard rijdt regels negeert etc...

*ikzelf schaam mij er niet voor ik vind het alleen een diep treurig gegeven...*
Oud 04-05-2003, 19:43
heavinly
heavinly is offline
Ik was bij de herdenking hier in het dorp, zoals elk jaar. Het was voor de verandering best druk, zal ook wel aan het mooie weer gelegen hebben.

Maar ik vraag me ook af of het wel zin heeft inderdaad. Er werd bij ons gezegd dat het thema (Vrijheid is niet te koop) vooral voor de jeugd was, maar ik vraag me af hoe zeer 'de jeugd van tegenwoordig' zich nog boeit voor deze dodenherdenking.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 19:45
Synonym
Synonym is offline
Ik snap niet wat de big deal is van even twee minuten stil zijn. Sommigen praten wel mooi van men moet er maar eens over heen komen, maar geen van jullie heeft waarschijnlijk een oorlog meegemaakt, en dan mag je toch wel een beetje respect tonen voor de mensen die daarbij zijn omgekomen en die dat wél hebben meegemaakt.

Dus ja: ik hou wel twee minuten stilte.

btw: wij kwamen terug van een weekendje weg, en we zijn dus even langs de kant van de weg gaan staan.
Oud 04-05-2003, 19:45
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
heavinly schreef op 04-05-2003 @ 20:43:
zal ook wel aan het mooie weer gelegen hebben.

Ik wil maar zeggen.... Mensen gaan eerder naar een herdenking om zo hun goede beentje voor te zetten dan dat het ze daadwerkelijk echt wat boeit....
Oud 04-05-2003, 19:46
Verwijderd
Citaat:
strafcorner schreef op 04-05-2003 @ 20:42:
Af en toe kan ik mij voorstellen dat je je schaamt voor de mensheid (de jongere generatie) die dronken en totaal onverantwoordelijk achter het stuur stapt en/of veel te hard rijdt regels negeert etc...

*ikzelf schaam mij er niet voor ik vind het alleen een diep treurig gegeven...*
Understood.

En ik ben het met je eens. Min of meer.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 19:47
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
AnzjeboowN schreef op 04-05-2003 @ 20:45:
Ik snap niet wat de big deal is van even twee minuten stil zijn. Sommigen praten wel mooi van men moet er maar eens over heen komen, maar geen van jullie heeft waarschijnlijk een oorlog meegemaakt, en dan mag je toch wel een beetje respect tonen voor de mensen die daarbij zijn omgekomen en die dat wél hebben meegemaakt.

Dus ja: ik hou wel twee minuten stilte.

btw: wij kwamen terug van een weekendje weg, en we zijn dus even langs de kant van de weg gaan staan.
Als je nou eerst eens de post van "die" mensen leert te begrijpen... dan zul je zien dat je reply op poep slaat....
Oud 04-05-2003, 19:49
Avelon
Avelon is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 04-05-2003 @ 20:37:
Ik denk dat die kinderen denken: "godverdomme ik wil lekker buitenspelen" En ik denk dat die kinderen ook gewoon beter kunnen spelen, op school leren ze wel over de 2e wereldoorlog... En een gezondverstand over rassenhaat lijkt mij meer iets vanzelfsprekends dan "leerbaars"...
ik vind het uit de schoolboeken in de schoolbanken verder weg en minder erg.

misschien willen ze liever wat anders. maar naarmate ze ouder worden (ik had het eigenlijk ook over tieners ed) moeten ze daar dan toch stil zijn. 2 minuten. en dan ben ik blij als dan de gedachten van zon onbezorgde tiener heel even naar al het geweld en verlies van deze wereld gaan.
of nadenken over wat een verrotte diersoort de mens is.
dan heb je de verkeersslachtoffers er ook gelijk bij van mijn part.

ik vind niet dat zin hier iets wegheeft van verandering of verbetering.
iets onder ogen zien is altijd de eerste stap toch?
ik vind dat al zinvol eigenlijk
Oud 04-05-2003, 19:50
No return
No return is offline
Citaat:
Ieme schreef op 04-05-2003 @ 20:08:
Nederland herdenkt.

Maar wat deed jij? Doe je mee met de massa, omdat je het eens bent met de algehele gedachte, of vind je het allemaal grote onzin en achterbaks vertoon?
De mens blijft mens, oorlog zal er altijd zijn... Heeft zo'n herdenking dan wel zin?

ikea stinkt
Oud 04-05-2003, 19:50
Stevill
Stevill is offline
Bij sommigen blijkt trots of eigen mening belangrijker dan respect, opzich vind ik dat jammer.
Zelf doe ik er wel aan mee puur uit respect voor de mensen die het wel meegemaakt hebben.
Oud 04-05-2003, 19:52
Evito
Evito is offline
Ik vind best dat we een dag kunnen wijden aan de mensen die voor ons gegaan zijn, maar noem het dan "de dag der doden" ofzo. Niet alleen maar de mensen die in ons lang gestorven zijn, met onze nationaliteit. Maar een wereldwijde dag, om al die mensen te herdenken die gestorven zijn, in oorlog of in burgeroorlog, door moord en doodslag, door auto-ongeluk of kanker. Wat dan ook!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 19:53
Verwijderd
Day Of The Dead
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 19:53
Evito
Evito is offline
Citaat:
eXo schreef op 04-05-2003 @ 20:53:
Day Of The Dead
Ja

is zoiets er al niet?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 19:54
Verwijderd
's een film geloof ik
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 19:57
Avelon
Avelon is offline
Citaat:
Evito schreef op 04-05-2003 @ 20:52:
Ik vind best dat we een dag kunnen wijden aan de mensen die voor ons gegaan zijn, maar noem het dan "de dag der doden" ofzo. Niet alleen maar de mensen die in ons lang gestorven zijn, met onze nationaliteit. Maar een wereldwijde dag, om al die mensen te herdenken die gestorven zijn, in oorlog of in burgeroorlog, door moord en doodslag, door auto-ongeluk of kanker. Wat dan ook!
het zou erg mooi zijn als er zoiets is. wereldwijd dan. heel erg geweldig.

en ik denk dat velen mensen dan echt niet alleen denken aan de mensen die in ons land stierven
Oud 04-05-2003, 20:01
beuk
beuk is offline
Was het totaal vergeten eigenlijk.

Ik doe er in principe niet aan mee. Ik zie niet in wat het voor zin zou hebben als we net rond de bbq stil waren geweest.

Wel snap ik dat er mensen zijn die er wellicht behoefte aan hebben, en dat moet je dan wel respecteren vind ik. Ik heb weleens van die paupers gezien die dan om 8 uur expres bij het monument hier gaan lopen kloten met hun brommers tot ergernis van iedereen
Oud 04-05-2003, 20:02
Verwijderd
Ik heb naar de dodenherdenking op TV gekeken en bel stil geweest. Zelf ben ik ertegen, maar omdat mijn grootouders hier waren heb ik meegedaan. Vorig jaar om acht uur zat ik geloof ik Unreal Tournament te spelen ofzo.
Met citaat reageren
Verwijderd
ik ben braaf om 19.00 naar de kerk gegaan...heb daar even gezeten, ben toen met de stoet naar het monument gelopen en heb daar 2 minuten m'n mond gehouden. heb vervolgens nog braaf een kopje thee gehad, een ouwe vrouw aan de kant gedauwt omdat ze voordrong en toen haar boze blik ontweken... en toen weer braaf naar huis gefietst.
Met citaat reageren
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 20:05
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 04-05-2003 @ 20:50:
Bij sommigen blijkt trots of eigen mening belangrijker dan respect, opzich vind ik dat jammer.
Zelf doe ik er wel aan mee puur uit respect voor de mensen die het wel meegemaakt hebben.
Er wordt hier naar een mening gevraagt niet of je participeert aan het fenomeen... iik spreek natuurlijk alleen maar voor mijzelf, maar dat ik er tegen ben, wil nog niet zeggen dat ik er uit respect voor anderen niet aan mee zou doen (dat hangt natuurlijk wel van de situatie af, als ik bij mijn opa en oma ben zal ik stil zijn, als ik bij vrienden ben niet...)
Reageren

Regels voor berichten