Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2002, 20:01
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Waarom maakt Disney de laatste tijd geen tekenfilms meer?
En dan vooral de sprookjes...Die mis ik.
Ik vond Monster inc. best wel leuk.
Maar Snow Dogs lijkt me helemaal niks.
Waarom maken ze geen film over Hans en Grietje of over Rapunzel....of over het Lelijke Eendje?
(Ik geloof dat daar nog geen film van is gemaakt)
Wat vinden jullie leuker, en weet iemand toevallig of ze nog zoiets gaan maken?
Oud 04-10-2002, 20:45
Winner
Winner is offline
Het lelijke eendje van Disney kreeg in 1939 al een Academy Award voor beste tekenfilm. Was alleen idd geen avondvullende film, kwartiertje ofzo maar.

Mwah, waarom Disney zich niet alleen maar concentreert op sprookjes ed weet ik ook niet. Ik vind al die computeranimaties maar shit maar dat is mijn mening. Maar inmiddels ben ik wel over Disney heen dus het boeit me niet meer zo. (Ik was grote fan vroeger )
Oud 04-10-2002, 21:20
ganralph
ganralph is offline
Disney was jarenlang de top qua tekenfilms

toen kregen ze voor het eerst echte concurrentie (dreamworks - meest oud-disney medewerkers trouwens)

Mulan (disney) flopte enorm tov prince of egypt (dreamworks) en sindsdien is disney een beetje stil...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 21:53
REIE
REIE is offline
Ik walg van Disney. Het blijft niet meer bij het produceren van onschuldige tekenfilms maar het is een mega-bedrijf geworden dat ook nog pretparken, winkels etc. uitbaat, om maar meer en meer geld te verdienen. Niet zo onschuldig als haar films dus.

REIE
Oud 04-10-2002, 22:48
Verwijderd
De sprookjes zijn op

Ik ben fan van de tekenstijl, maar het verhaal is zó altijd hetzelfde dat het vervelend is.

Overigens was Lilo en Stitch nog van Disney en die is pas uitgekomen... deze zomer.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 11:06
Vash!
Vash! is offline
Treasure Planet is volgens mij ook van Disney, dat wordt een beetje avonturenfilm, net zoiets als Atlantis denk ik. Dat vind ik trouwens ook wel een beetje sprookjesachtig
Oud 05-10-2002, 11:36
stroopwafel
stroopwafel is offline
ik ben een waldist maar ik moet toegeven dat de laatste films niet meer zo goed zijn als die van vroeger

als je atlantis bijv. vergelijkt met de kleine zeemeermin, alladin, de leeuwenkoning, belle en het beest en ga zo maar door dan is het bijna bagger

jammer...
Oud 05-10-2002, 11:56
Sithan
Sithan is offline
En nou krijg je ineens Peter Pan 2 in de bioscoop, dat vind ik wel errug triest die sprookjesvervolgen van disney...moeten zen iet doen
Maar Keizer Kuzco vonk trouwens hardstikke leuk: was ook een teken film en ook het afgelopen jaar, dus dat ze geen tekenfilms meer maken valt nog wel mee...Lilo & Stich was ook errug leuk maja niet echt meer een sprookje te noemen: Keizer kuzo trouwens ook nie echt.
Maar k vind dat de sprookjes wel genoeg zijn uitgemolken..
Oud 05-10-2002, 12:21
Verwijderd
Citaat:
REIE schreef:
Ik walg van Disney. Het blijft niet meer bij het produceren van onschuldige tekenfilms maar het is een mega-bedrijf geworden dat ook nog pretparken, winkels etc. uitbaat, om maar meer en meer geld te verdienen. Niet zo onschuldig als haar films dus.

REIE
Is het verdienen van geld schuldig dan?

Ik bedoel, het is toch logisch dat Disney geld willen verdienen met haar tekenfilms? Heb nog geen enkel bedrijf gezien dat het puur voor de eer doet
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 13:45
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Keizer Kuzco en Lilo & Stitch zijn idd erg leuk.
Maar dat ze ook al die vervolgen gaan uitbrengen is een stuk minder.
De kleine zeemeermin 2 vond ik nog wel grappig. Maar de rest is echt vreselijk.
Heel erg zonde.
IK geloof dat iemand maar eens een heel dik boek van Andersen of Grimm moet opsturen.
Misschien dat ze dan weer een beetje inspiratie krijgen...
Oud 05-10-2002, 15:21
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
REIE schreef:
onschuldige tekenfilms
disney onschuldig?
Walt himself was n behoorlijke anti-semiet en ook nieuwere tekenfilms schijnen af en toe minder onschuldige verwijzingen te hebben
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 18:53
Uice
Uice is offline
Citaat:
REIE schreef:
onschuldige tekenfilms
De torens van het kasteel op de poster The Little Mermaid zijn opzettelijk als pik getekend, in Hercules zit een behoorlijk duidelijke verwijzing naar potloodventerij en in een vrij oud filmpje worden schattige cartoonkippen voortdurend lastig gevallen door een hongerige vos. In de meeste tekenfilms zou de vos uiteindelijk met lege maag het onderspit delven, maar bij dit grimmige einde liet hij geen enkel kippetje in leven. Zo onschuldig is Disney niet.
Oud 05-10-2002, 22:32
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
REIE schreef:

REIE
dit geld toch voor alles films? wat dacht je van universall studios, daar zijn toch ook atracties gebaseert op films.
En van elke film zijn er wel dingen wat ermee te maken heeft dus dat geld niet alleen voor disney
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 02:53
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Disney maakt idd nog getekende films. Maar goed, het boeit me niet zo, het gaat mij om de kwaliteit.
Oud 07-10-2002, 18:12
REIE
REIE is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef:
dit geld toch voor alles films? wat dacht je van universall studios, daar zijn toch ook atracties gebaseert op films.
En van elke film zijn er wel dingen wat ermee te maken heeft dus dat geld niet alleen voor disney
Ik was weer iets te ongenuanceerd. Maar Disney zet niet leuk alle parken op om de films te produceren, nee het wil groots zijn, door bv bossen te kappen voor een "leuk" skigebied... Die verwijzingen zoals juice aankaartte vatten volwassenen wel, en zijn op een andere manier "niet zo onschuldig." Maar ik walg gewoon ervan dat Disney het niet op films houdt, maar ook gewoon een multinational in spullen wil zijn waar dan een Disney-figuurtje opstaat.

REIE
Oud 07-10-2002, 19:40
stroopwafel
stroopwafel is offline
dat wou ik ook zeggen..
keizer kusco is ook heel

en nou en ze zijn niet onschuldig? ik vin ze prachtig!
Oud 08-10-2002, 08:12
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
REIE schreef:
Ik was weer iets te ongenuanceerd. Maar Disney zet niet leuk alle parken op om de films te produceren, nee het wil groots zijn, door bv bossen te kappen voor een "leuk" skigebied... Die verwijzingen zoals juice aankaartte vatten volwassenen wel, en zijn op een andere manier "niet zo onschuldig." Maar ik walg gewoon ervan dat Disney het niet op films houdt, maar ook gewoon een multinational in spullen wil zijn waar dan een Disney-figuurtje opstaat.

REIE
Ok dat is jou mening.
Maar er zijn miljoenen mensen die er anders over denken. Anders word het niet allemaal uitgebracht. Er is vraag naar. Ze maken het niet voor nix hoor. En je zegt wel steeds nadrukelijk dat disney het niet alleen op films houd. Maar welke uitgebrachte film houd het puur alleen op films?? Van elke film worden er spullen gemaakt, dus moet je dat per jou defenitie ook gewoon fout vinden.
Als er vraag naar is wat maakt het dan uit. Als jij op die manier aan geld zou kunnen komen zou je het ook gewoon doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten