Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2003, 19:36
Verwijderd
* t word misschien wel een lang verhaal maar alvast bedankt voor t lezen.... ik moet t ff kwijt... *

een hele tijd geleden heb ik t in een topic van mij gehad over stemmen...
omdat ik al een hele tijd een stem hoor...
daar werd mij aangeraden om bij 'mijn' psyg dr over te beginnen want iemand dacht dat ik misschien een psychose had... en dan zou ik misschien anti-psychotica voorgeschreven krijgen om de stem in mijn hoofd 'weg te halen'.

nou heb ik eindelijk t lef gehad om dr over te beginnen en vandaag heb ik een gesprek gehad. me psyg wist bijna zeker dat t geen psychose was, dus ik krijg nix voorgeschreven (waar ik van de ene kant wel blij om ben..)
ze heeft me tips gegeven en omdat ik al in een praatgroep zit, (die t misschien ook kan verminderen of helemaal weghalen) gaan we dr verder nix aan doen...
maar als ik over een hele tijd nog steeds last heb van die stem dan gaan we dat apart van de groep aan pakken...

*ik weet dat dit een mededeling is en die worden gesloten, maar mag ie aub open blijven zodat mensen (bijv mensen die me toen hebben 'geraadpleegd') er op kunnen reageren.*

alvast bedankt en *pffff* dit luchtte op
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2003, 19:43
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
hoi hoi!

Ik vind het heel knap van je dat je het toch gezegd hebt!
Ik heb dat topic toen niet gelezen en heb zelf ook nog nooit stemmen gehoord...
Ik hoop voor je dat dit topic idd open blijft!
Sterkte ermee!
Oud 24-04-2003, 19:47
Fantôme
Fantôme is offline
eej meissie,

ik hoop ook dat ie iig voorlopig open mag blijven.
Ik vind het héél knap van je dat je er met je pscych over bent begonnen
Wat denkt je psych dan wel wat het is, of heeft ze daar verder niks over gezegd?

kuzzies, wendy

p.s. zo lang was je verhaal niet hoor, heb langere verhalen gelezen op psychforum!
Oud 24-04-2003, 20:00
Verwijderd
haha jah ... ; ) daar heb je gelijk in

me psyg gaf een voorbeeld van een engeltje en duiveltje
wat je ook veel in films ziet enzow...
ze zei ook dat dat zo'n gedachten los maakt enzow, toen zei ik dat t geen gedachten waren maar gwoon echt een stem...
en toen vroeg ze dus wat ik zelf dacht... of t in mijn hoofd zat, of dat er 'iets' in mij is gekropen ...
nahjah dat laatste lijkt me nogal onwaarschijnlijk (al geloof ik wel dat dat kan) maar ik denk dus meer in mijn hoofd...
mjah ze wist zelf geloof ik ook niet goed wat ze dr van moest zeggen...
maar zoals ik al zei, kijken we t ff aan, of t met de groep over gaat, en anders gaan we t apart ff aanpakken...
dus ik hoop dat die stem weggaat... en snel...

Laatst gewijzigd op 24-04-2003 om 20:03.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:29
Anne
Anne is offline
Wat voor tips heeft ze je gegeven? Misschien hebben anderen er ook iets aan...
Oud 24-04-2003, 20:33
Verwijderd
ohwjah.. ze zei dat als die stem dr was, dat ik dan misschien wel vrolijke muziek kon gaan luisteren... en dan niet via boxen, maar met oordopjes in ... en dan jah zeg maar de muziek t uit laten vechten met de stem... *kan t niet anders uitleggen*
dat jij dan zo iets heb van: vechten jullie t maar uit...
hoop dat jullie t kunnen volgen...
en als ik bijv alleen ben en ik ben bang dat die stem mij overhaald om te gaan snijden e.d. dat ik dan met een vriend(in) ga bellen of dat ik dan ga msn-en met een vriend(in).... zodat ik toch niet helemaal alleen ben, en dat ik er dan met iemand over kan praten, en afleiding krijg...
mjah dat wassut wel zo'n beetje... ze zei ook dat ik m moet proberen te negeren, maar dan probeer ik al zowat een jaar lang en dat werkt niet dus ja...
hoop dat anderen dr ook iets aan hebben...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
fiepje schreef op 24-04-2003 @ 21:33:
ohwjah.. ze zei dat als die stem dr was, dat ik dan misschien wel vrolijke muziek kon gaan luisteren... en dan niet via boxen, maar met oordopjes in ... en dan jah zeg maar de muziek t uit laten vechten met de stem... *kan t niet anders uitleggen*
dat jij dan zo iets heb van: vechten jullie t maar uit...
hoop dat jullie t kunnen volgen...
en als ik bijv alleen ben en ik ben bang dat die stem mij overhaald om te gaan snijden e.d. dat ik dan met een vriend(in) ga bellen of dat ik dan ga msn-en met een vriend(in).... zodat ik toch niet helemaal alleen ben, en dat ik er dan met iemand over kan praten, en afleiding krijg...
mjah dat wassut wel zo'n beetje... ze zei ook dat ik m moet proberen te negeren, maar dan probeer ik al zowat een jaar lang en dat werkt niet dus ja...
hoop dat anderen dr ook iets aan hebben...
Het lijkt me dat jij op deze manier goed met je problemen omgaat, ga zo door, zet hem op!!!
Oud 24-04-2003, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-04-2003 @ 21:38:
Het lijkt me dat jij op deze manier goed met je problemen omgaat, ga zo door, zet hem op!!!
thnx

en tsjah ik doe wat ik kan... loop dr al lang zat mee rond.. ik wil dr van af anders weet ik niet of ik t nog lang vol hou
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten