Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2003, 21:17
tatoo
tatoo is offline
Hoi. Ik zit een beetje met een soort van probleem. Mijn vriendin heeft vertel aan mij dat ze vanaf 1999 tot afgelopen herfst sexuweel is misbruikt door der pa. Ik zij en der pa weten dit. Alleen weet der pa niet dat ik het ook weet, en dat mag die ook niet te weten komen ook. Maar zij vind dat het verledentijd is. Maar het lukt mij niet om het hem te vergeven in. Wie weet er raad?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2003, 21:28
pienie
hmmmm, zie je die pa nog wel eens?!...en ziet zij hem nog wel eens?!...
en waarom zou je het hem vergeven?!...
heeft zij het hem vergeven?!...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 21:28
Eend
Eend is offline
Er over praten met je vriendin lijkt me het beste. Als het zeker is dat het verledentijd is, dan moet je zeg maar geen dode koeien uit de sloot gaan halen als je vriendin t helemaal niet wilt. Tuurlijk mag je wel je eigen mening en gevoel laten zien er over, maar zeg niet dat ze dingen moet gaan doen of zo.

Om het voor jezelf te kunnen verwerken, lijkt mij dus het praten met je vriendin een optie. Ik weet ook niet wat ik er verder aan zou doen. Iig niet te druk om proberen te maken en zeker geen woede uiten op de vader van je vriendin!

Maar iig, sterkte er mee
Oud 28-04-2003, 10:11
The0
The0 is offline
Citaat:
Eend schreef op 27-04-2003 @ 22:28:
Er over praten met je vriendin lijkt me het beste. Als het zeker is dat het verledentijd is, dan moet je zeg maar geen dode koeien uit de sloot gaan halen als je vriendin t helemaal niet wilt. Tuurlijk mag je wel je eigen mening en gevoel laten zien er over, maar zeg niet dat ze dingen moet gaan doen of zo.

Om het voor jezelf te kunnen verwerken, lijkt mij dus het praten met je vriendin een optie. Ik weet ook niet wat ik er verder aan zou doen. Iig niet te druk om proberen te maken en zeker geen woede uiten op de vader van je vriendin!

Maar iig, sterkte er mee
Offtopic: oude koeien, geen dooie.

Uit deze reactie blijkt dus dat je haar vader er mee laat wegkomen dat hij zijn dochter meer dan 3 jaar sexueel heeft misbruikt?! Ik denk dat het er van afhangt van je vriendin zelf wil, wil zij een aanklacht indienen? Heeft ze er vrede mee gevonden en wil ze het laten rusten? In behandeling?

Succes.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 11:22
Verwijderd
Zoals Eend al zegt is het niet verstandig om voor haar te besluiten wat het beste is, dat kan alleen zij en ook alleen zij kan eventuele hulp op dat gebied aannemen. (Ik vind "het is verleden tijd" overigens wel erg makkelijk gezegd, maar ja.. dat is aan haar). Je kan wel met haar praten om erachter te komen of ze er écht zo over denkt en het ook zo makkelijk ligt bij haar.

Heeft zij hem wel vergeven? Dan kun je er misschien met haar over praten hoe ze dat heeft gedaan en zo zelf misschien ook op dat punt komen. In ieder geval er veel met haar over praten, zoals Eend al zegt. Het is niet makkelijk te aanvaarden dat iemand zoets heeft gedaan bij iemand waar je van houdt..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten