Advertentie | |
|
![]() |
|
Rijstevlaai
1liter melk 250 g bloem (tarwe) 125 g suiker 1 dl melk 100 gram rijst (dessert) 40 g (room)boter 25 g suiker (wit/bastard) 10 g gist 3 g zout 2 eieren 2 zakjes (vanille)suiker
||
Citaat:
Ingrediënten: 5 eiwitten, 100 gram suiker, 50 gram poedersuiker, zakje vanillesuiker. Voor de vulling: 3 dl. melk, 3 dl. slagroom,2 zakjes slagroomverssteviger, een pakje Bourbon hazelnootmousse, pindaschaafsel. Bereidingswijze: Klop de eiwitten stijf, voeg de diverse suikers toe en klop totdat de massa mooi glimt. Teken op een vel bakpapier met behulp van een dinerbord twee cirkels en verdeel de eiwitmassa over deze cirkels. Bak dit in een oven op 150 graden in vijf kwartier goed. Draai de oven uit en laat de cirkels in de oven afkoelen. Klop de melk met de Bourbon en één zakje slagroomversteviger stevig. Verdeel de massa over één schuimcirkel, leg de tweede cirkel erop. Klop de slagroom met wat suiker en het overgebleven zakje slagroom stijf stevig. Verdeel dit over de bovenkant van de taart. Bak in een koekepan met anti-aanbaklaag het pindaschaafsel bruin en strooi dit over de taart.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Leonoor??? |
![]() |
||
Citaat:
Offtopic: supercalifragilisticexpialidocious is geniaal ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 22-04-2003 om 15:53. |
![]() |
||
Citaat:
Offtopic: het nummer staat ook online, of heb je 'em al? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Offtopic: nee, waar kan ik 'em vinden? |
![]() |
|
Verwijderd
|
'k dacht dat jij alergisch was (bent?) voor suiker / dat je een suikervrij dieet volgde/volgt, maar misschien was dat iemand anders op l&g?
http://forum.scholieren.com/showthre...t=hypoglykemie ?? (maargoed, dat verhaal hoort niet op e&d ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Heb je hypoglycemie? (Ik 'niet' (tenminste, niet onderzocht, ik volgde toch al een dieet wat daar een beetje bij paste en ik moest gewoon zorgen dat ik voldoende en regelmatig ed at). Dan mag je ook geen fructose (eerder dat dan suiker, denk ik, maar goed...)...of wel? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ik gebruik het niet als ik zelf iets bak. maar, als je geen suiker gebruikt, hoe gebruik je dit recept dan? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
honing dan maar weer? maar dat verpestte m'n cakes altijd... *zucht* soms is het leven erg ingewikkeld.... ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Soms maken mensen het leven erg ingewikkeld. ![]() (Ben het wel met je eens, hoor, maar we moeten positief blijven. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en honing mag ik dan juist weer wél (en we blijven positief ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Probeer het anders toch eens met honing...of zoek in zo'n natuurvoedingswinkel een 'goede' zoetstof...behalve fructose en alle stropen (moutstroop, maisstroop, tarwestroop enz) kan ik ook ff niks verzinnen...uitproberen maar, denk ik... (goed zo ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|