Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2003, 12:45
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Twee Nederlandse mannen zijn in Thailand ter dood veroordeeld voor drugsdelicten. Het ministerie heeft protest aangetekend tegen het vonnis dat op 3 april werd uitgesproken. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken bekendgemaakt.

Het gaat om twee Rotterdammers van Chinese komaf. Aan wat voor soort drugsdelict het duo zich schuldig zou hebben gemaakt, is niet bekend.

Buitenlandse Zaken heeft, daags na de uitspraak, de Thaise ambassadeur ontboden om protest tegen het vonnis aan te tekenen. "Nederland is, ongeacht of de twee nu wel of niet schuldig zijn, tegen doodstraffen. We hebben onze zorg over het vonnis uitgesproken en het Nederlandse standpunt duidelijk gemaakt", aldus een woordvoerster van het ministerie.

Thailand heeft nog niet op het protest gereageerd. Buitenlandse Zaken bekostigt een advocaat voor de Nederlanders. Het gaat om een raadsman die veel ervaring heeft met het verdedigen van terdoodveroordeelden. De advocaat zal een verzoek voor cassatie indienen bij de Thaise justitie en heeft gevraagd of de enkelketens, waaraan de mannen zijn vastgeklonken, af mogen.

Dit is toch te belachelijk voor woorden, ik ben zowieso tegen de doodstraf, maar GVD voor drugssmokkel, het moet niet gekker worden, maar goed, we weten allemaal wel dat thailand niet helemaal lekker is wat de straffen betreft.
Oud 18-04-2003, 12:48
Verwijderd
tja, je hebt je gewoon te houden aan de regels in dat land en aan de straffen die ze daar geven.
Die drugssmokkelaars weten dat ze een risico lopen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef op 18-04-2003 @ 13:45:

Dit is toch te belachelijk voor woorden, ik ben zowieso tegen de doodstraf, maar GVD voor drugssmokkel, het moet niet gekker worden, maar goed, we weten allemaal wel dat thailand niet helemaal lekker is wat de straffen betreft.
Sja, wat wil je doen? Een vredesleger naar Thailand sturen. Zo is het Thaise rechssysteem nou eenmaal. Ik denk dat dit het enige is wat 'we' kunnen doen, en hopelijk mogen ze een straf in Nederland uitzitten. Daarbij hoop ik ook inderdaad dat die Thailanders (Thaien? ) hun beleid betreffende de doodstraf eens gaan herzien.

Hoe eerlijk is dat rechtssysteem daar overigens? Want daar weet ik behoorlijk weinig van. Zijn ze gewoon extreem streng en hard of is het wat anders?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 12:51
MissCzechMeOut
Volgens mij krijg je daar al een gevangenis straf als je een papiertje op de grond gooit, gewoon niet normaal, drugssmokkel is zeker niet ok, maar de doodstraf daarvoor, dat kan gewoon niet in mijn ogen dan.
Oud 18-04-2003, 12:54
red_and_black
red_and_black is offline
ja het is belachelijk! de doodstraf is kut!
maar in thailand heb je nou eenmaal een erg streng beleid ivm drugssmokkel!
dat moet je weten als je daar heen gaat!
kijk maar eens die flim:
Bangkok Hilton!
gaat over drugssmokkel in een oosters land!
Oud 18-04-2003, 12:55
Verwijderd
Dit is overigens hét perfecte voorbeeld dat de doodstraf niet afschrikwekkend werkt. Mensen wéten dat ze in Thailand de doodstraf kunnen krijgen (bijna elk niet-Europees land heeft gruwelijk hoge straffen op drugsdelicten staan) en tóch plegen ze die delicten. Tel uit je verlies.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef op 18-04-2003 @ 13:51:
Volgens mij krijg je daar al een gevangenis straf als je een papiertje op de grond gooit, gewoon niet normaal, drugssmokkel is zeker niet ok, maar de doodstraf daarvoor, dat kan gewoon niet in mijn ogen dan.
Ja tuurlijk, maar dat vinden wij. Jij en ik in ieder geval. Nogmaals ik weet niet hoe eerlijk alles daar verloopt. Maar mensen uit Nederland moeten in Thailand rekening houden met het Thaise recht. We mogen blij zijn dat de Nederlandse overheid zich hiervoor gaat inzetten.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 12:58
red_and_black
red_and_black is offline
het is een kwestie van eigen schuld dikke bult!
ze weten dat je daar de doodstraf krijgt voor drugssmmokkel en toch doen ze het!
aanvaard de consequenties!
Oud 18-04-2003, 13:02
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Bepaalde landen zijn toch wat achterlijk, met Nederland vergeleken. De doodstraf gaat daar ook niet met een nette injectie trouwens...
Oud 18-04-2003, 13:12
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-04-2003 @ 13:55:
Dit is overigens hét perfecte voorbeeld dat de doodstraf niet afschrikwekkend werkt. Mensen wéten dat ze in Thailand de doodstraf kunnen krijgen (bijna elk niet-Europees land heeft gruwelijk hoge straffen op drugsdelicten staan) en tóch plegen ze die delicten. Tel uit je verlies.
Precies, in de VS hebben ze hoge gevangenisstraffen čn de doodstraf. Toch zijn de Amerikaanse steden onveiliger dan Amsterdam en Rotterdam samen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 13:20
MissCzechMeOut
ja, dat is wel zo, maar het feit dat je doodstraf krijgt voor drugssmokkel, ik bedoel come on, dat spoort toch niet.
Oud 18-04-2003, 13:20
MissCzechMeOut
Citaat:
duyvel schreef op 18-04-2003 @ 14:02:
Bepaalde landen zijn toch wat achterlijk, met Nederland vergeleken. De doodstraf gaat daar ook niet met een nette injectie trouwens...
nee met een kogel door het achterhoofd geloof ik
Oud 18-04-2003, 13:21
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
halve banaan schreef op 18-04-2003 @ 13:48:
Daarbij hoop ik ook inderdaad dat die Thailanders (Thaien? )
Thaise bevolking wordt ook wel aangeduid als 'de Thai'
Oud 18-04-2003, 13:21
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 18-04-2003 @ 14:20:
das nog het minst erge!
Oud 18-04-2003, 13:22
MissCzechMeOut
Citaat:
gegennazis schreef op 18-04-2003 @ 14:21:
das nog het minst erge!
minst erge

ik vind het al erg genoeg
Oud 18-04-2003, 13:26
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 18-04-2003 @ 14:22:
minst erge

ik vind het al erg genoeg
is het ook!
maar in bepaalde landen stenigen ze je dood!
of ze vierendelen je(gebeurd nog steeds ja)
in amerika laten ze verstandelijk gehandicapten 2 jaar in een dodencel zitten zonder hoop voor een toekomst of zonder te weten wanneer je geëxecuteerd gaat worden!
dat vind ik pas erg!
Oud 18-04-2003, 13:32
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Een oud spreekwoord zegt: boontje vraagt om zjin loontje.
Als ze weten dat er in Thailand zulke straffen staan op drugshandel en ze doen het toch......
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 13:42
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 18-04-2003 @ 14:20:
nee, dat gaat te snel... ik dacht zelf meer aan ophangen eigenlijk, heb ik wel eens een documantaire over gezien
Oud 18-04-2003, 14:09
mleen
mleen is offline
Citaat:
duyvel schreef op 18-04-2003 @ 14:42:
nee, dat gaat te snel... ik dacht zelf meer aan ophangen eigenlijk, heb ik wel eens een documantaire over gezien
ophangen kan ook snel gaan
Het is de bedoeling dat je je nek of rug breekt en dan ga je heel snel dood. (het gaat ook wel eens mis en dan stik je in een kwartier maarja)
Maar ophangen is idd wel een erge vorm van de (al erge) doodstraf.. Ik zou liever gefusileerd worden dan opgehangen.

Maar ontopic.

Ik ben sowieso tegen de doodstraf dus ik vind het belachelijk en zeker voor zo'n lichte misdaad, maar ik denk niet dat de Nederlandse regering daar veel tegenin kan brengen omdat het nou eenmaal het Thaise recht is.
Ik vind het trouwens best wel goed dat de regering zich daar neit bij neerlegt en het toch probeert..
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 14:16
spsup
spsup is offline
moeten ze hier maar is doorvoeren !!!!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 14:29
Verwijderd
Citaat:
spsup schreef op 18-04-2003 @ 15:16:
moeten ze hier maar is doorvoeren !!!!
Ja joh! Dat zou een uitermate puik plan zijn!!!!! Invoeerrrrrruh!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 14:40
CraigDavid
CraigDavid is offline
ik ben natuurlijk tegen de doodstraf, maar als ze zo graag drugs willen dealen in thailand moeten ze de consequenties maar aanvaarden.
Oud 18-04-2003, 16:43
Rechts=oke!!!
Rechts=oke!!! is offline
Ik vind dat de NEderlandse regering zelf een onderzoek moet instellen, en als blijkt dat ze ONschuldig zijn moet een speciale eenheid die mennekes gaan bevrijden.

als ze SCHULDIG zijn is het jammer. Moet je ;s narekenen hoeveel mensen drugs vermoord heeft
Oud 18-04-2003, 19:37
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
Een oud spreekwoord zegt: boontje vraagt om zjin loontje.
Als ze weten dat er in Thailand zulke straffen staan op drugshandel en ze doen het toch......
deze quote even als vb genomen..

Bij sommige mensen worden de drugs in de tas gestopt als ze even niet opletten. Als deze mensen dan gepakt worden kunnen ze ook ter dood veroordeeld worden, en dan is er dus niet sprake van een boontje komt om loontje-systeem maar gewoon van vette pech. Niet te snel oordelen.
Oud 18-04-2003, 19:55
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
*zonder de reacties hierboven gelezen te hebben*

eigen schuld, dikke bult
dat weet je als je daarheen gaat. Op het Journaal zieden ze dat ze gearresteerd waren in een huis waarin zich drugs bevond.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2003, 20:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
Rechts=oke!!! schreef op 18-04-2003 @ 17:43:
Ik vind dat de NEderlandse regering zelf een onderzoek moet instellen, en als blijkt dat ze ONschuldig zijn moet een speciale eenheid die mennekes gaan bevrijden.

als ze SCHULDIG zijn is het jammer. Moet je ;s narekenen hoeveel mensen drugs vermoord heeft
dan zou de regering bij elk persoon dat wordt opgepakt in het buitenland een onderzoek moeten instellen. En al heb ik niet al te veel vertrouwen in het Thaise opsporingssysteem, toch moet je er vanuit gaan dat die juist is geweest wanneer de mannen veroordeeld zijn.

Maar de omstandigheden van de Thaise cellen zijn schrikbarend slecht en dus is misschien de Doodstraf nog wel minder erg als een levenslange straf. (wat niet wegneemt dat ik beide straffen niet van toepassing vind voor een drugsdelict)
Oud 18-04-2003, 23:26
MissCzechMeOut
De twee, E. Tang en A. Yang, zijn overgebracht naar de Bang Kwang-gevangenis in Bangkok. In die gevangenis zitten mensen die in beroep gaan tegen een doodsvonnis, langgestraften en mensen die levenslang hebben gekregen, en ter dood veroordeelden.

Het duurt dus 2.5 jaar voordat je in beroep kan gaan, en voordat je je familie mag zien, ze moeten daar met enkel boeien de hele dag door lopen.
Oud 19-04-2003, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef op 19-04-2003 @ 00:26:
Het duurt dus 2.5 jaar voordat je in beroep kan gaan, en voordat je je familie mag zien, ze moeten daar met enkel boeien de hele dag door lopen.
Hm, so much for redelijke termijn in 6 EVRM
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 11:12
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-04-2003 @ 12:04:
Hm, so much for redelijke termijn in 6 EVRM
Kunnen Nederlandse gevangenen in Thailand, dat noch partij is bij het EVRM (logisch) nog bij het IVBPR, wel een beroep doen op deze mensenrechtenverdragen?
(Ik heb helaas nog geen internationaal recht gekregen)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 11:52
nightwish_assie
nightwish_assie is offline
Jammer dan voor de nederlanders.
Je weet dat je in thailand niet met drugs mag handelen, en dat daar de doodstraf opstaat.
Als jij dat risico neemt, lekker dood laten gaan daaro.

En trouwens iemand naar thailand laten sturen om die idioten te helpen, da kost toch alleen maar geld, kan de nl regering beter investeren in dingen met meer prioriteit.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 11:58
BARON
BARON is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 19-04-2003 @ 00:26:
De twee, E. Tang en A. Yang,
klinkt lekker nederlands. Vandaar dat we zo'n slechte naam krijgen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 11:59
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Nou weet ik niet wat ik erger zou vinden, doodgeschoten worden of in een Thaise cel zitten wegkwijnen. Het lijkt me dr niet bepaald een luxe-oord.
Oud 22-04-2003, 12:25
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
BARON schreef op 22-04-2003 @ 12:58:
klinkt lekker nederlands. Vandaar dat we zo'n slechte naam krijgen.
Want laten we nou wel wezen, zoiets doen alleen buitenlanders. Nederlanders handelen nooit in drugs.

Oud 22-04-2003, 12:26
McCaine
McCaine is offline
Overigens vind ik dat die lui prima wisten dat ze de doodstraf zouden krijgen voor drugshandel, en ze hebben het toch gedaan. Dat betekent dat ze ook maar de consequenties moeten aanvaarden. Pech voor hen, ik heb geen medelijden.
Oud 22-04-2003, 13:35
ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
Isobuster schreef op 22-04-2003 @ 12:59:
Nou weet ik niet wat ik erger zou vinden, doodgeschoten worden of in een Thaise cel zitten wegkwijnen. Het lijkt me dr niet bepaald een luxe-oord.

Mmmmh, elke dag een overheerlijke Thaise rijsttafel...

SMULLEN!
Oud 22-04-2003, 14:10
Machiavelli
Machiavelli is offline
Mooi, eindelijkword dat tuig eens aangepakt.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 16:49
Rechts=oke!!!
Rechts=oke!!! is offline
Citaat:
Assasin schreef op 22-04-2003 @ 15:10:
Oud 23-04-2003, 17:08
AGH
AGH is offline
Citaat:
Assasin schreef op 22-04-2003 @ 15:10:
Vrij controversiële uitspraak voor iemand die zich identificeert met 2pac en de rest van ‘yo-yo Amerika’.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 17:29
Isa
Isa is offline
Citaat:
Rechts=oke!!! schreef op 18-04-2003 @ 17:43:

Of hoeveel mensen vermoord zijn door drugsbestrijders, indirect of direct, dood of andere vormen van ellende.
cocaboeren bijvoorbeeld, bloedarm, moeten wel coca verbouwen, anders krijgen hun kinderen niks te eten, en wat gebeurt er?
Ze gaan ze grond daar vergiftigen zodat de Amerikaanse scholkindertjes van de drugs afblijven (wat dus niet gebrut wnat het maakt alleen maar de prijs van coca duurder.)
krotome vs makt weer eens duidelijk dat e haar eigen volk voor arma colombianen in dit geval trekt.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 14:52
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
AGH schreef op 23-04-2003 @ 18:08:
Vrij controversiële uitspraak voor iemand die zich identificeert met 2pac en de rest van ‘yo-yo Amerika’.
Hoezo gewaagd? En ik identificeer me me niet met 2Pac of met Yo-yo roepend amerika ( Wat je daar dan ook mee bedoeld)
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 15:30
AtHell
AtHell is offline
We moeten eigenlijk de Amerikaanse tactiek gebruiken: "..Do as we say.. if you don't we'll nuke ya'... " Een beetje dreigen is nooit weg.
Reageren

Regels voor berichten