Advertentie | |
|
![]() |
|
ja het is belachelijk! de doodstraf is kut!
maar in thailand heb je nou eenmaal een erg streng beleid ivm drugssmokkel! dat moet je weten als je daar heen gaat! kijk maar eens die flim: Bangkok Hilton! gaat over drugssmokkel in een oosters land!
|
Verwijderd
|
Dit is overigens hét perfecte voorbeeld dat de doodstraf niet afschrikwekkend werkt. Mensen wéten dat ze in Thailand de doodstraf kunnen krijgen (bijna elk niet-Europees land heeft gruwelijk hoge straffen op drugsdelicten staan) en tóch plegen ze die delicten. Tel uit je verlies.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar in bepaalde landen stenigen ze je dood! of ze vierendelen je(gebeurd nog steeds ja) in amerika laten ze verstandelijk gehandicapten 2 jaar in een dodencel zitten zonder hoop voor een toekomst of zonder te weten wanneer je geëxecuteerd gaat worden! dat vind ik pas erg!
||
Citaat:
Het is de bedoeling dat je je nek of rug breekt en dan ga je heel snel dood. (het gaat ook wel eens mis en dan stik je in een kwartier maarja) Maar ophangen is idd wel een erge vorm van de (al erge) doodstraf.. Ik zou liever gefusileerd worden dan opgehangen. Maar ontopic. Ik ben sowieso tegen de doodstraf dus ik vind het belachelijk en zeker voor zo'n lichte misdaad, maar ik denk niet dat de Nederlandse regering daar veel tegenin kan brengen omdat het nou eenmaal het Thaise recht is. Ik vind het trouwens best wel goed dat de regering zich daar neit bij neerlegt en het toch probeert.. |
![]() |
||
Citaat:
Bij sommige mensen worden de drugs in de tas gestopt als ze even niet opletten. Als deze mensen dan gepakt worden kunnen ze ook ter dood veroordeeld worden, en dan is er dus niet sprake van een boontje komt om loontje-systeem maar gewoon van vette pech. Niet te snel oordelen.
||
Citaat:
Maar de omstandigheden van de Thaise cellen zijn schrikbarend slecht en dus is misschien de Doodstraf nog wel minder erg als een levenslange straf. (wat niet wegneemt dat ik beide straffen niet van toepassing vind voor een drugsdelict)
|
De twee, E. Tang en A. Yang, zijn overgebracht naar de Bang Kwang-gevangenis in Bangkok. In die gevangenis zitten mensen die in beroep gaan tegen een doodsvonnis, langgestraften en mensen die levenslang hebben gekregen, en ter dood veroordeelden.
Het duurt dus 2.5 jaar voordat je in beroep kan gaan, en voordat je je familie mag zien, ze moeten daar met enkel boeien de hele dag door lopen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Ik heb helaas nog geen internationaal recht gekregen) |
![]() |
|
Jammer dan voor de nederlanders.
Je weet dat je in thailand niet met drugs mag handelen, en dat daar de doodstraf opstaat. Als jij dat risico neemt, lekker dood laten gaan daaro. En trouwens iemand naar thailand laten sturen om die idioten te helpen, da kost toch alleen maar geld, kan de nl regering beter investeren in dingen met meer prioriteit. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Overigens vind ik dat die lui prima wisten dat ze de doodstraf zouden krijgen voor drugshandel, en ze hebben het toch gedaan. Dat betekent dat ze ook maar de consequenties moeten aanvaarden. Pech voor hen, ik heb geen medelijden.
||
Citaat:
Mmmmh, elke dag een overheerlijke Thaise rijsttafel... SMULLEN! ![]()
||
Citaat:
cocaboeren bijvoorbeeld, bloedarm, moeten wel coca verbouwen, anders krijgen hun kinderen niks te eten, en wat gebeurt er? Ze gaan ze grond daar vergiftigen zodat de Amerikaanse scholkindertjes van de drugs afblijven (wat dus niet gebrut wnat het maakt alleen maar de prijs van coca duurder.) krotom ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Gratie voor twee Nederlandse gevangenen Thailand MissCzechMeOut | 30 | 01-02-2004 02:42 |