Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2003, 16:03
SuperSanne
SuperSanne is offline
Nou? Ik las geloof ik ooit ergens een half uur per dag ofzo, maar kan die site niet terug vinden. Wil het toch wel weten...
Oud 25-04-2003, 16:23
Hawahaai
Hawahaai is offline
Het beste is om inderdaad iedere dag een half uurtje te bewegen... Dus sporten, of boodschappen doen op de fiets, of traplopen.
Ik weet alleen ook niet meer waar ik dat vandaan heb
Dus wat dat betreft kan ik je er ook niet mee helpen
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 16:23
Verwijderd
Half uur per dag idd, dat wordt iig vrijwel overal aangeraden.

't zal natuurlijk wel verschillen per persoon, per activiteit en hoe intensief je beweegt en hoeveel en wat je eet, wat je verder doet enz., maar een half uur per dag is gemiddeld.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 18:12
Kippetje
Kippetje is offline
ja, half uur per dag gemiddeld. En daar rekent men dan ook traplopen en met de hond wandelen bij. Echt sporten is het dus niet. Ik beweeg elke dag minstens wel zo'n drie kwartier en sport daarbij nog zo'n 3 a 4 keer per week. Mennn wat zal ik gezond zijn
Oud 25-04-2003, 18:37
Miracle
Miracle is offline
jeeej, zo weinig maar?
Oud 25-04-2003, 18:53
frown
frown is offline
Iedere volwassene dient in totaal minimaal 30 minuten matige intensieve lichtamelijke activiteit te hebben op tenminste vijf en bij voorkeur alle dagen van de week. Bij kinderen (tot 18 jaar eigenlijk) is dit 60 minuten.

Meer info hierover kun je vinden op www.fysiotherapiedaalmeer.nl onder de link fysiotherapie en bewegen (beweegnorm)
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 13:53
Verwijderd
Een half uur, om er voor te zorgen dat je conditie niet achteruit gaat, ja. En dan gaat het over matig intensieve sport - als je ondertussen nog een gesprek kunt voeren dan heet het 'matig intensief'. Maar het stond in de Margriet, dus dit geldt wss alleen voor vrouwen van 30-60 jaar.

Ik fiets 5 keer per week 5 km van en naar school in 10-15 minuten op de heenweg en 20-25 minuten op de terugweg. Bovendien maak ik vaak (ong. eens per week) nog een fietstochtje van zo'n 10 km in 30-60 min, en ga ik zo'n twee keer per week naar m'n vriend en terug, 10-15 minuten voor zo'n 3 km. Sport ik genoeg? Wat vindt het forum?

Laatst gewijzigd op 26-04-2003 om 13:59.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 15:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
een half uurtje is dat ja, ook al vind ik dat erg weinig, aangezien t traplopen en dergelijke ook meegerekend worden.

zelf fiets ik 5 dagen per week 1,5 uur (naar school en terug) per dag. ook dans ik 12 uur per week en fitness ik 1 keer in de week een uurtje.

das wel genoeg toch?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 14:11
pure_evil
pure_evil is offline
*telt* nou ik dans (steil) 3 uur per week en ik zwem er ook nog 7 (intensief) verder eh fiets ik naar school (das een kippeneindje) en ik skate er ook nog zon 4/5 dus, kom ik wel aan het gemiddelde *gezonde ik*
Oud 28-04-2003, 16:06
Verwijderd
Ja een half uur ja. Maar volgens mij zit je daar al vrij snel aan. Ik bedoel als je een kwartier naar school fiets en eenkwartier terug ben je er al aan, terwijl 2 keer een kwartier fietsen echt niet zo erg is.
Als je een hond hebt zit je er ook zo aan! Honden zijn gezond
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 16:10
Vice
Vice is offline
30 minuten per dag en dan zo'n minimaal 10 minuten per keer

Regels voor berichten