Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2003, 18:37
Verwijderd
ik wil dr grag een 2e hond bij..
ik heb al 2 aanbods gekregen

ik heb nu een 3 jaar oude kooiker.. we hebben haar alleen pas 5 maanden

maar het probleemm is, hoe overtuig ik mn moeder dat ik er een extra hond bij krijtg..

tijd is geen probleem
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2003, 18:47
Verwijderd
Wat heb je al geprobeerd? Ook wel handig om te weten.

Misschien helpt '*** (ik weet niet hoe je hond heet), wil graag een maatje' al voldoende.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 18:57
Verwijderd
alle argumenten

een poll gehouden op een hondensite hoe een 2e hond beviel (32 stemmen goed, 4 stemmen anders en 1 stem slecht maat dat kwam omdat haar honden steeds dood gingen ytoen dr een andere hond bijkwam)

soms laat ik dr samen met een andere hond uit en ik zie hoe erg ze opleeft.. dat gun ik haar de hele tijd.. en over 2 jaar neem ik de honden mee dus ik moetr dr voor zorgen.. over 2 jaar doe ik het topch wel maar ik wil het liever eerder
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 19:03
Verwijderd
En waarom wil zij het niet?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 19:06
Verwijderd
moeilijker mee te nemen (ik ben nooit zo lang weg en zlefs dan neem ik de hond gewoon mee, of is zij er, ik ken genoeg mensen die een dagje op de hond willen passen)

een deel van haar is nogsteeds bang dat ik haar met de hond laat zitten wat niet zo is

het kost meer tijd
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 19:12
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 23-04-2003 @ 20:06:
moeilijker mee te nemen (ik ben nooit zo lang weg en zlefs dan neem ik de hond gewoon mee, of is zij er, ik ken genoeg mensen die een dagje op de hond willen passen)

een deel van haar is nogsteeds bang dat ik haar met de hond laat zitten wat niet zo is

het kost meer tijd
1. tja...daar weet ik ook niks op...misschien er voor zorgen dat ze weet dat er altijd een oppasadres voor de honden is?

2. Kan me voorstellen dat ze daar wel mee zit.

3. Verzeker haar dat het jou meer tijd kost en niet haar.

En anders, tja, toch nog wachten, het is haar huis en haar geld ed...

Ik heb met honden ed geen ervaring, m'n moeder + zusje zijn allergisch...vissen heb ik op een gegeven moment gewoon gekocht, maar een hond is toch iets anders. Katten heb ik genomen toen ik op mezelf woonde...werden er ook al snel twee...drie vindt m'n vriend teveel.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 23-04-2003 @ 20:12:
1. tja...daar weet ik ook niks op...misschien er voor zorgen dat ze weet dat er altijd een oppasadres voor de honden is?
heb ik

2. Kan me voorstellen dat ze daar wel mee zit. ja maar ik ga de hond neit achterlaten.. begrijp me niet verkeerd.. ik bem al mn hele lkeven geopbsedeerd met hodnen.. ik heb mijn konijn zit en blijf geleerd omdat ik geen hond kreeg, en nu na 5 maanden ben ik nogsteeds dolgelukkig met mijn hond.. zou ik dan ooit mijn hond willen afstaan??

3. Verzeker haar dat het jou meer tijd kost en niet haar. dat is nu ookal zo

En anders, tja, toch nog wachten, het is haar huis en haar geld ed...

Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 19:46
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 23-04-2003 @ 20:16:
ja maar ik ga de hond neit achterlaten.. begrijp me niet verkeerd.. ik bem al mn hele lkeven geopbsedeerd met hodnen.. ik heb mijn konijn zit en blijf geleerd omdat ik geen hond kreeg, en nu na 5 maanden ben ik nogsteeds dolgelukkig met mijn hond.. zou ik dan ooit mijn hond willen afstaan??
Ik begrijp je niet verkeerd en tuurlijk zul je ze meenemen, maar je kunt iemand daar niet 100% van overtuigen tot het zo ver is. Je hoeft mij niet te overtuigen, overtuig je moeder er van.

Praat er met haar over. Waarom zij het niet wil, waarom jij denkt dat het wel gaat. 'k denk dat je verder weinig kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 23-04-2003 @ 20:46:
Ik begrijp je niet verkeerd en tuurlijk zul je ze meenemen, maar je kunt iemand daar niet 100% van overtuigen tot het zo ver is. Je hoeft mij niet te overtuigen, overtuig je moeder er van.

Praat er met haar over. Waarom zij het niet wil, waarom jij denkt dat het wel gaat. 'k denk dat je verder weinig kunt doen.
ze luistert niet naar mij.. ze heeft het alleen maar over de nadelen maar als ik over de voordelen begin begint ze weer te oraten over de nadelen..
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 21:04
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 23-04-2003 @ 21:26:
ze luistert niet naar mij.. ze heeft het alleen maar over de nadelen maar als ik over de voordelen begin begint ze weer te oraten over de nadelen..
Misschien omdat die voor haar zwaarder wegen/duidelijker aanwezig zijn. En het is en blijft haar huis en haar geld, 'k denk dat je je dus toch bij haar beslissing neer zult moeten leggen, hoe vervelend het ook is. Probeer tevrden te zijn met de hond die je al hebt, die heb je iig.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 23-04-2003 @ 22:04:
Misschien omdat die voor haar zwaarder wegen/duidelijker aanwezig zijn. En het is en blijft haar huis en haar geld, 'k denk dat je je dus toch bij haar beslissing neer zult moeten leggen, hoe vervelend het ook is. Probeer tevrden te zijn met de hond die je al hebt, die heb je iig.
nou vandaag heb ik weer hoop.. na de zomervakantie krijg ik msischien een tweede hond..

vanavond benn ik gebeld doro iemand die een kooiker overhafd alleen dat beest is zwanger dus die krijg ik pas over 3 maanden mee.. en dan voeg je daar nog een paar weken aan toen en dan is het allemaal goed. ze klonk enthousiast en net zo als voordat we deze hodn rkegen. dus msischien zit het er deze keer wel in
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 06:47
Verwijderd
laatmaar zitten.. ik heb mn moeder overtuigd.. het is gelukt.. ik krijg een 2e hobd.. het enige probleem is dat ik nu elke asvond mee moet helpen met de afwas.. mrja.. je moet dr iets voor over hebben
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 17:28
LoeLoe
LoeLoe is offline
Hmm ik ehb al moeite om me moeder ervan te kunnen overtuigen dat ik uberhaupt een hondje krijg
Oud 24-04-2003, 17:38
Verwijderd
Citaat:
LoeLoe schreef op 24-04-2003 @ 18:28:
Hmm ik ehb al moeite om me moeder ervan te kunnen overtuigen dat ik uberhaupt een hondje krijg
gewoon flink zeuren en laten zien dat jij ervoor zorgt en vooral dat je hun er niet mee laat zitten
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 08:46
Hardcore
Hardcore is offline
Bedreig haar met de dood.
Oud 25-04-2003, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Hardcore schreef op 25-04-2003 @ 09:46:
Bedreig haar met de dood.
ja dat is jouw methode ja

als je goed had gelezen qwas het me al gelukt en krijg ik al een 2e hond