Citaat:
damaetas schreef op 26-04-2003 @ 16:42:
ben jij erg afhankelijk van je vriend of vriendin? ik bedoel: kan je ze goed missen en doe je ook veel dingen zonder ze?
en hoe vermijd je een te grote afhankelijkheid ook al hou je heel veel van ze?
|
In verleden ben ik erg afhankelijk geweest van vriendjes.. echt super missen ensow.. op afstand spoken ze dan vanalles uit en zijn je aan het lijntje aan het houden eigenlijk. Voel ik dus niet veel meer voor en nu doe ik het dus anders.
Ik ben slecht in missen, maar probeer nu er niet te veel aan te denken als ik er toch neits aan kan veranderen. Mijn kersverse vriendin woont vrij ver weg (Maastricht) en verhuist over een paar maanden weer terug naar haar eigen land (Mexico) dus we kunnen elkaar weinig zien. Nu heb ik me dus een beetje er op ingesteld dat het uitgaat.. hoewel ik wel verliefd ben..
Ik probeer dus gewoon niet te verliefd te zijn hele tijd.. anders doet het zo'n pijn. Meestal kan ik het redelijk in bedwang houden mijn gevoelens. Wel fijn dat ik niet zoals in andere relaties zo afhankelijk meer ben.
Nou 1 manier heb ik dus al gegeven je gevoelens proberen te sturen.. je kan de hele dag iemand zitten missen maar grotendeels is dat je eigen keuze.
Andere manieren zijn om niet alles samen te gaan doen. Ik bedoel er zijn vast dingen die je doet die de ander niet zo interessant vind, blijf die dingen doen. Zodra je de dingen die je graag doet en jezelf op gaat geven voor de ander wordt je erg afhankelijk.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.