Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2003, 12:46
pimpo
pimpo is offline
ik heb vorig jaar de ziekte van pfeiffer gekregen en in maart ben ik weer beter verklaard aan de hand van een bloedproef. maar nu werd ik maandag weer wat moe, dinsdag nog meer moe en heb ik ook weer last van mn keel.

kan dat komen van pfeiffer dat dat zeg maar eventjes een paar dagen weer terugkomt? want ik heb verhalen gelezen van iemand die gezond verklaard was maar in het jaar/de jaren erna nog steeds wel es een periode van een paar dagen/week dat ze er wat last van had. weet iemand dat?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 12:47
Verwijderd
Ik weet dat ekki er in de herfst en in de winter (als ik het goed zeg) nog steeds extra last heeft van moeheid...Pfeiffer heeft ook veel broertjes en zusjes...
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 12:51
sinsere
sinsere is offline
Als je Pfeiffer hebt gehad, dan verdwijnt dat virus nooit meer uit je lichaam. Op momenten dat je weerstand weer minder wordt, raak je weer eerder moe en je keel is ook erg gevoelig. Dat wil niet zeggen dat je weer Pfeiffer hebt, maar gewoon even een terugslag.

Ik heb zelf twee vormen van Pfeiffer achter elkaar gehad en ben ook nooit meer helemaal zo fit geworden als vroeger.
Ik ben snel ziek, snel verkouden en heb als eerst weer last van mijn keel.

Pfeiffer kan echter wel weer terugkomen, dus mocht je je weer langere tijd moe voelen, dan zou ik het voor de zekerheid even laten testen.
Oud 01-05-2003, 12:57
Verwijderd
Citaat:
M|ST schreef op 01-05-2003 @ 13:51:
Pfeiffer kan echter wel weer terugkomen, dus mocht je je weer langere tijd moe voelen, dan zou ik het voor de zekerheid even laten testen.
Pfeiffer zelf kan volgens mij niet terug komen (zegt ekki iig altijd ), broertjes en zusjes van Pfeiffer wel...
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 13:10
thugz-angel
thugz-angel is offline
ik heb geen id
maar wat zijn nou verdere kenmerken van pfeiffer, dan dat je moe bent?
Oud 01-05-2003, 13:56
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-05-2003 @ 13:57:
Pfeiffer zelf kan volgens mij niet terug komen (zegt ekki iig altijd ),
de dokter ook

maar van die 'broertjes en zusjes' klopt wel.
maar toch zou ik het niet gelijk weer bij pfeiffer zoeken. de symptomen die jij noemt kunnen net zo goed een beginnend griepje zijn, een verkoudheid of gewoon te veel gedaan oid.
Oud 01-05-2003, 18:07
hopefully
hopefully is offline
t kan idd niet meer terug komen, maar als je soms te druk bent, kun je wel eerder moe zijn, omdat t virus wel altijd in je lichaam blijft zitten. En net zoals linda85 al zei het kan ook net zo goed een griepje zijn
Ik zou me niet al teveel zorgen maken als ik jou was.

De symptomen van pfeiffer zijn niet bij iedereen gelijk, maar hoofdpijn, keelpijn, moeheid, lusteloosheid, geen zin in eten hebben zijn er iig wel wat.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 19:19
Konijn
Konijn is offline
Het is geloof ik niet het virus dat in je lichaam blijft (dan zou je toch altijd anderen kunnen blijven besmetten?), het zijn jusit de anti-virussen die je lichaam heeft aangemaakt en aanmaakt, waar je zo ome van wordt/blijft. Tenminste, zo legde mijn dokter het ongeveer uit..
Oud 01-05-2003, 20:34
xlesjuhx
xlesjuhx is offline
Ik zou er (nog) niet te veel achter zoeken. Het speelt pas een paar dagen. En tja, iedereen is weleens wat ziekjes. Misschien heb je gewoon een griepje/verkoudheid?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 20:37
ekki
ekki is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-05-2003 @ 13:47:
Ik weet dat ekki er in de herfst en in de winter (als ik het goed zeg) nog steeds extra last heeft van moeheid...Pfeiffer heeft ook veel broertjes en zusjes...
Inderdaad, maar ik ben er een tijdje achter dat dat ook zou kunnen komen door cytomegalie dat ik toen ook gehad heb (zo ongeveer tegelijkertijd met Pfeiffer). Dat is namelijk een herpesvirus (kenmerk van een herpesvirus is dat het terugkomt wanneer je weerstand laag is). Cytomegalie is dus zo'n zusje/broertje van Pfeiffer.

Overigens kan het goed dat je soms extra moe bent, noem het maar 'nasleep' van de Pfeiffer. Gebeurt eigenlijk bij heel veel mensen die Pfeiffer hebben gehad, dat ze er later nog last van krijgen/hebben. Een arts heeft mij verteld dat je er wel je hele leven last van kan houden, maar iedere arts vertelt wat dat betreft weer wat anders (volgens sommige artsen bestaat die hele nasleep niet).

Wat heb je weer veel aan mij, he?

Regels voor berichten