Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Toen ik nog in mijn vorige straat woonde had in een Surinaamse buurvrouw, echt een schat van een vrouw..!! Ze wilde je overal mee helpen, en ze vertelde over haar cultuur (daardoor kijk je misschien wel anders, maar niet negatief anders) en ze kon me ook heel veel leren. Voor sommige buitenlanders kan ik alleen maar respect hebben (al is het maar om wat sommige hebben meegemaakt). Ik ga in ieder geval normaal met buitenlanders om, en waarom ook niet? het zijn toch gewoon mensen, net als iedereen?! Als ik al anders kijk, dan is dat verre van negatief!! -xxx-
|
heb je het gevoel dat mensen echt zo naar je kijken?? of word je ook echt anders behandelt zeg maar??
Ik begrijp het best hoor, Racisme komt helaas nog veel te veel voor... Ik weet wat Racisme is, niet van jou kant, ik ben zelf NL en gewoon blank enzo... maar van de andere kant, het haatten van buitenlanders zeg maar... het zit zo, mijn opa is echt een mega racist, en vroeger toen ik klein was werd Racisme mij met de paplepel ingegoten, tenminste dat was zijn bedoeling... opmerkingen als: "buitenlanders kunnen alleen maar jatten" en "als je ooit met een buitenlander thuiskomt hoef ik je nooit meer te zien" ik was toen 3 jaar... deze woorden zijn me altijd bijgebleven, en ze hebben mij heel veel geleerd over hoe het niet moet... echter, ben ik als Nederlander en ik denk niet als enige bijna geheel onbekend met nationalisme, Nederlanders zijn altijd al een handelsvolk geweest en spreken ook bijna allemaal meerdere talen iig zeker engels enzo... terwijl ze in heel veel andere landen er niet eens aan denken om ook maar een beetje een andere taal te spreken of te horen... ik zie me zelf niet als iemand die in Nederland woont maar iemand die op de wereld woont... buitenlanders... als ik ze op straat zou zien zou ik ze niet eens meer herkennen... en uiteindelijk zijn ze evenveel mens als ik... dit is hoe ik het zie... en ik weet dat ik niet de enige ben... maar des te beter weet ik dat er heel veel mensen te bekrompen zijn om dit zo te zien... misschien ooit dat die dit ook zullen begrijpen...
|
![]() |
ik word en werd eigenlijk nooit gedisrimineerd maar ik voel me er gewn zo raar bij, als een Nl-er naast me loopt denk ik altijd bij mezelf :
'zou hij/zij een racist zijn?' En elke keer als we een feestdag hebben in m'n eigen land, vieren wedat hier meestal ook in een grote zaal met alleen mensen uit m'n eigen land.Ik weet niet wrm, maar ik voel me veilig en blij tussen mijn eigen 'volk'. ![]() En dat terwijl ik dat vroegr NOOIT had als kind ![]() het is gewn zo'n klooje-gevoel die ik niet kan verklaren
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[KORT VERHAAL]: Het geval van de sprong Verwijderd | 0 | 14-03-2008 14:10 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Een leven na de dood duivelaartje | 9 | 22-01-2006 12:52 | |
Verhalen & Gedichten |