Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik moest echt zo hard lachen toen ik dit bericht las...Zouden ze het, for fucks sake, nou echt niet begrijpen die domme Amerikanen? En FA, dat je Jood bent geworden, betekent niet dat je ook opeens dom moet worden hoor. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Hoofdzaak is, waarover we het (hopelijk) allemaal wel eens zijn, dat nucleaire wapens in de handen van Noord-Korea een ernstige bedreiging voor de vrede in die regio zijn. Wat betreft de manier waarop we Noord-Korea kunnen ontwapenen verschillen de meningen. De één gaat voor een politieke oplossing, de ander voor een militaire. Persoonlijk ben ik voorstander van zowel politieke als militaire actie, waarbij overigens van onze (geallieerde) kant géén WMD zullen worden ingezet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1. Niet alle joden zijn pro-Israël. 2. Mijn geloofsovertuiging heeft niets met deze zaak te maken. Ik ben al jarenlang overtuigd van de kwaadheid van Noord-Korea (en Saddam's Irak). 3. Niet alle Israëliers zijn pro-Amerika. In Israël zijn ook communistische partijen. 4. Pro-Amerikaans zijn is dom? Bedankt voor je tolerantie en argumentatie. |
![]() |
||
Citaat:
'waarop we kunnen' 'Onze (geallieerde) kant' Alsjeblieft zeg, je lijkt wel een Amerikaan. Amerikanen horen dat anderen hen dom, onnadenkend en pattriotistisch vinden, en dan vragen ze 'what is wrong with us, what is wrong with our country?'...daar begint het hele probleem al. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Als ik zeg 'we' pakken ze aan, spreek ik vanuit die hoek eigenlijk... Kan ik ook niet helpen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() er is zo'n 20% kans dat mijn vader een Jood is...nee dat zeg ik verkeerd, er is zo'n 20% kans dat één van mijn twee mogelijke vaders, die een Jood is, mijn vader is ![]() naja goed...Hitler...tsja |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vergeven. Maar denk voortaan even na, want je schreef gewoon dat alle joden dom zijn, en dat gaat mij te ver. |
![]() |
|
Partijen noemen Korea-overleg 'goed begin' Uitgegeven: 25 april 2003 08:33
Laatst gewijzigd: 25 april 2003 08:34 PEKING - De Verenigde Staten, Noord-Korea en China omschrijven de gesprekken van de afgelopen twee dagen in Peking als "een goed begin" om de crisis rond Noord-Korea's nucleaire ambities te beëindigen. Dat maakte het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken vrijdag bekend. "Alle deelnemende partijen beschouwen het overleg in Peking als een goed begin van een proces dat moet leiden tot een akkoord over de Noord-Koreaanse nucleaire kwestie", aldus woordvoerder Liu Jianchao van het ministerie tegen het persbureau Reuters. De Amerikaanse onderhandelaar James Kelly, de Noord-Koreaanse delegatieleider Li Gun en de leider van de Chinezen hebben het overleg afgesloten met een handdruk, zei de zegsman. Volgens hem hebben de partijen tijdens de bijeenkomsten "meer begrip" voor elkaars positie gekregen.
|
inderdaad gewoon aanvallen die hap. Gewoon negeren dat ze zelfs de westkust van de VS kunnen bestoken, het op drie naar grootste leger hebben, Nukes hebben, en waarschijnlijk WMD's. Gewoon even hun wapensystemen uitschakelen, eitje!
Juisr nu!
||
Verwijderd
|
Citaat:
"mr president; we just took out their 2 nuclear weapons" - that's fine james *maakt gordijn open* - say, isn't morning sun unusually bright today? |
![]() |
||
Citaat:
![]() denk ff na! als vs en kornuiten nu een aanval inzetten op noord korea, waarom dan ook niet meteen op china, india, syrië, iran en ga zo maar door! wat houd ze tegen!
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar goed, even ontopic: Noord-Korea is een gevaar en dat gevaar moet ingedamd worden. Het liefst diplomatiek, en daadkrachtig. Ik ben namelijk bang dat als er militaire middelen in het geding komen, Noord-Korea inderdaad zijn WMD zal gaan gebruiken en ook Oost-Azië allerlei problemen krijgt. Het Midden-Oosten is nu al een hele chaos, ondanks de 'bevrijding' van Irak en nog een brandhaard zal de wereldeconomie alleen nog maar meer schaden. En bovendien zal het een reëel gevaar vormen voor de mensen in die regio, wat toch ook niet echt wenselijk is. Er moet dus diplomatiek opgetreden worden, maar niet zoals bij Irak (leer van je fouten, VN Veiligheidsraad!). Sancties treffen slechts de bevolking. Ze kunnen een land wel verzwakken, maar het is een paardenmiddel en erg ruw. Maar ja, of er veel manieren zijn om Noord-Korea weer in het gareel te krijgen, weet ik niet. Het is erg gevaarlijke situatie door de onvoorspelbaarheid van het regime van Kim Jong Il en het wederzijds wantrouwen...
||
![]() |
Citaat:
![]() Als het leger nog even groot was als in de jaren '80, zouden we al die landen tegelijk aan kunnen. Nu hebben we al moeite om een klein rotlandje als Irak of Noord-Korea aan te kunnen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar dat maakt niet uit, we kunnen niet alles weten.
|
Wat maakt het uit dat Noord-Korea over wat speelgoed beschikt?
Ze kunnen het toch niet gebruiken. Als ze dat wel doen, wordt NK namelijk een maanlandschap. Hetzelfde als met Saddam: hij heeft wel wapens, maar kan ze niet gebruiken. Ik maak mij niet zoveel zorgen.
|
Mooi zo. Al weer een goede tegenstandervan de VS. Ik heb inmiddes zo'n hekel aan die Bush gekregen. Stel dat Volkert van der G. Bush had neergeknalt had ik hem in ieder geval als held gezien.
Maar het gaat om de vraag of het erg is dat Noord-Korea nucleaire wapens bezit. Volgens mij hoeft dat zeker niet erg te zijn. Israel heeft trouwens ook de beschikking ver nucleaire wapens, en die Sharon is ook zo gek als wat. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
oorlog is fout! bush ook! en sharon ook!
||
![]() |
Citaat:
Je kan ook net discussiëren en jouw mening geven zonder anderen uit te schelden! Ja, oorlog is fout. Dus we laten in Noord-Korea maar elk jaar honderdduizenden mensen omkomen door voedselgebrek, en gebrek aan medische hulp. In naam van de vrede... ![]() |
![]() |
|
![]() |
http://web.amnesty.org/library/Index...pen&of=ENG-PRK
AMNESTY INTERNATIONAL Media Briefing North Korea: Human Rights Concerns As the UN Commission on Human Rights discusses the human rights situation in the Democratic People's Republic of Korea (North Korea), Amnesty International today expressed its concerns about continuing serious human rights violations in the country and the lack of effective action to reduce widespread malnutrition among the population. Amnesty International's long-standing concerns about human rights violations in North Korea include the use of torture and the death penalty, arbitrary detention and imprisonment, inhumane prison conditions and the near-total suppression of fundamental freedoms, including freedom of expression and movement. While these concerns are long-standing, in recent years many human rights abuses in North Korea have been linked directly or indirectly to the famine and acute food shortages which have affected the country since the mid-1990s. These have led to widespread malnutrition among the population and to the movement of hundreds of thousands of people in search of food - some across the border with China - many of whom have become the victims of human rights violations as a result of their search for food and survival. In this context, Amnesty International believes that guaranteeing equitable distribution of food to all without discrimination is a key priority which the North Korean government must address urgently, in line with its international obligations, with appropriate assistance from the international community. The government must also introduce other measures to immediately put an end to other serious human rights abuses, such as torture and summary and arbitrary executions. Freedom from hunger and malnutrition North Korea continues to rely on international aid to feed its population, but many people in the country are suffering from hunger and malnutrition. According to a study published last year by the Food and Agricultural Organization, 13 million people in North Korea -- over half of the population -- suffered from malnutrition. Aid agencies have estimated that up to two million people have died since the mid-1990s as a result of acute food shortages caused by natural disasters and economic mismanagement. Several million children suffer from chronic malnutrition, impairing their physical and mental development. Many people in the country also lack adequate medical care due to lack of medical personnel and supplies. Executions Amnesty International has received reports of public executions carried out at places where large crowds gather, with advance notice given to schools, enterprises and farms. Some prisoners have reportedly been executed in front of their families. Executions are carried out by hanging or firing-squad. Zie voor de rest: http://web.amnesty.org/library/Index...pen&of=ENG-PRK Oh, wat is Noord-Korea toch een paradijs! Als je het er zo heerlijk vind, ga er dan wonen! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Iran Prof. J. Visser | 500 | 10-05-2006 17:00 | |
Pentagon wil atoomwapens preventief gebruiken Love & Peace | 80 | 22-09-2005 13:47 | |
De Kantine |
Geloof jij in een derde Wereldoorlog niceman1984 | 98 | 24-04-2004 16:02 | |
Het grote commie topic niceman1984 | 15 | 15-04-2004 20:53 | |
Noord-Korea meldt succes in eigen nucleaire 'beveiliging' Gatara | 74 | 30-04-2003 22:53 | |
15 feb demontratie tegen oorlog in irak! blegh! | 560 | 16-02-2003 16:24 |