Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2003, 20:02
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Noord-Korea erkent bezit nucleaire wapens

Uitgegeven: 24 april 2003 20:22
Laatst gewijzigd: 24 april 2003 21:10

WASHINGTON - Noord-Korea heeft aan leden van de Amerikaanse delegatie, die in Peking gesprekken voerde over de omstreden hervatting van het Noord-Koreaanse atoomprogramma, verteld dat het land de beschikking heeft over nucleaire wapens. Dat maakten functionarissen binnen de Amerikaanse regering donderdag bekend.

"Ze hebben gezegd wat we altijd al wisten, dat ze wapens hebben. Dat komt niet als een schok voor ons, we hadden het al gezegd. Nu hebben zij het gezegd", aldus de bron. Amerikaanse deskundigen spraken eerder dit jaar al het vermoeden uit dat het regime in Pyongyang over ten minste twee atoombommen beschikt.

Eerste dag besprekingen

Volgens de Amerikaanse nieuwszender CNN zou de delegatieleider van Noord-Korea, Li Gun, woensdag op de eerste dag van de besprekingen al gewag hebben gemaakt van de atoomwapens. In een gesprek met de Amerikaanse onderminister van Buitenlandse Zaken belast met het gebied rond de Stille Oceaan, James Kelly, zou Li hebben gevraagd: "wat gaan jullie daar aan doen?"

Li Gun is plaatsvervangend directeur-generaal van de afdeling Amerikaanse Zaken van het ministerie van Buitenlandse Zaken in Pyongyang. Hij zou hebben gezegd dat Noord-Korea zal overwegen het nucleaire programma te staken, maar dat het niet mogelijk is een atoomwapen te ontmantelen.

Voortijdig beëindigd

Het overleg tussen de Verenigde Staten, Noord-Korea en China over de omstreden hervatting van het Noord-Koreaanse nucleaire programma leek donderdag voortijdig te zijn beëindigd.

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Colin Powell verklaarde dat de Noord-Koreaanse deelname aan de gesprekken was afgelopen. Hij waarschuwde Pyongyang dat Washington niet zal buigen voor dreigementen. "Ze moeten deze serie gesprekken niet verlaten met de impressie dat de Verenigde Staten, zijn partners en de naties in de regio geïntimideerd zijn door oorlogszuchtige uitspraken of door dreigementen."

Harde standpunten

Volgens de bewindsman zijn er harde standpunten gepresenteerd door zowel Noord-Korea, China als de Verenigde Staten. "De kampen zullen terugkeren naar hun hoofdsteden en zich beraden over hetgeen ze gehoord hebben, de voorstellen van de andere partijen analyseren en beslissen welke richting ze zullen inslaan", zei de minister. De gesprekken zouden aanvankelijk tot vrijdag duren maar de Noord-Koreaanse delegatie zou vroegtijdig zijn opgestapt.

Functionarissen uit Washington en China houden mogelijk vrijdag nog wel besprekingen. Het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken hield ondanks de uitpraken van Powell een slag om de arm. Woordvoerder Boucher wilde een hervatting van het overleg niet uitsluiten.

Laatst gewijzigd op 24-04-2003 om 20:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2003, 20:03
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Mijn oplossing: onmiddelijk een grootscheepse aanval ontketenen.

Amerika, Zuid-Korea en Japan zullen zeker mee willen doen.

Ben alleen bezorgd over eventuele Chinese inmenging.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:07
Gatara
Gatara is offline
Er is daar al een topic over
Oud 24-04-2003, 20:10
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-04-2003 @ 21:07:
Er is daar al een topic over
Waar dan?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:16
Gatara
Gatara is offline
Hier
Oud 24-04-2003, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 24-04-2003 @ 21:03:

Als je het diplomatiek probeert op te lossen, bestaat de kans dat ze die wapens niet gebruiken.

Als je het militair probeert op te lossen, weet je zeker dat ze die wapens gebruiken.

DENK, for fucks sake.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:18
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-04-2003 @ 21:16:
Als je het militair probeert op te lossen, weet je zeker dat ze die wapens gebruiken.
Kwestie van de wapens uitschakelen voordat ze ingezet kunnen worden. Moet je natuurlijk wel precies weten waar ze zich bevinden.
Oud 24-04-2003, 20:21
Evito
Evito is offline
Citaat:
De VS hebben niet genoeg aan 10.000 kernwapens. Daarom zal de productie weer opgestart worden, deze keer in het Los Alamos National Laboratory.

Gisteren is door Los Alamos bekend gemaakt dat, voor het eerst in 14 jaar, er een plutonium kern gemaakt is. Dat is het hart van moderne kernwapens. In 1989 werd de productie gestaakt door de FBI nadat er milieuproblemen waren bij de Rocky Flats fabriek.

De eerste vier jaar zullen in Los Alamos 6 kernkoppen per jaar gemaakt worden. Daarna gaat het tempo omhoog: 10 per jaar. Per 2018 komt een hele nieuwe fabriek in werking die maar liefst 500 stuks per jaar kan afleveren.

Deze plannen zijn in lijn met de ideeën van de regering Bush om door middel van meer nucleaire wapens de veiligheid van de VS te waarborgen.

Vanwege radioactief verval kunnen de kernwapens onverwacht onbruikbaar worden. De VS hebben al 5000 kernkoppen in reserve, maar wil in staat zijn om sneller en meer kernkoppen te fabriceren dan welk ander land ook.
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=27990

Ik moest echt zo hard lachen toen ik dit bericht las...Zouden ze het, for fucks sake, nou echt niet begrijpen die domme Amerikanen?
En FA, dat je Jood bent geworden, betekent niet dat je ook opeens dom moet worden hoor.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:22
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Evito schreef op 24-04-2003 @ 21:21:

En FA, dat je Jood bent geworden, betekent niet dat je ook opeens dom moet worden hoor.
*KUCH*
Oud 24-04-2003, 20:23
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-04-2003 @ 21:16:
Hier
Da's alweer oud.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Evito schreef op 24-04-2003 @ 21:21:
En bedankt.

Kan je nu de rest van je racistische, discriminerende en anti-semitische uitingen voor je houden, sukkel?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:25
Evito
Evito is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 24-04-2003 @ 21:24:
En bedankt.

Kan je nu de rest van je racistische, discriminerende en anti-semitische uitingen voor je houden, sukkel?
Sue me!!!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:26
Evito
Evito is offline
Haha, nee ik bedoelde het eerlijk gezegd in een andere context: Joods=>Pro-Israël=>Pro-Amerikaans=>Dom

Wat mij betreft hoe je de drie stappen na "Joods" niet te volgen...wat jou betreft wel?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:29
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:

Als je het diplomatiek probeert op te lossen, bestaat de kans dat ze die wapens niet gebruiken.

DENK, for fucks sake.
Citaat:
Desecrator schreef:
Kwestie van de wapens uitschakelen voordat ze ingezet kunnen worden. Moet je natuurlijk wel precies weten waar ze zich bevinden.
Jullie hebben beiden een punt.

Hoofdzaak is, waarover we het (hopelijk) allemaal wel eens zijn, dat nucleaire wapens in de handen van Noord-Korea een ernstige bedreiging voor de vrede in die regio zijn.

Wat betreft de manier waarop we Noord-Korea kunnen ontwapenen verschillen de meningen.
De één gaat voor een politieke oplossing, de ander voor een militaire.
Persoonlijk ben ik voorstander van zowel politieke als militaire actie, waarbij overigens van onze (geallieerde) kant géén WMD zullen worden ingezet.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:31
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Evito schreef op 24-04-2003 @ 21:26:
Haha, nee ik bedoelde het eerlijk gezegd in een andere context: Joods=>Pro-Israël=>Pro-Amerikaans=>Dom

Wat mij betreft hoe je de drie stappen na "Joods" niet te volgen...wat jou betreft wel?
Je zegt dat alle joden dom zijn.

1. Niet alle joden zijn pro-Israël.
2. Mijn geloofsovertuiging heeft niets met deze zaak te maken. Ik ben al jarenlang overtuigd van de kwaadheid van Noord-Korea (en Saddam's Irak).
3. Niet alle Israëliers zijn pro-Amerika. In Israël zijn ook communistische partijen.
4. Pro-Amerikaans zijn is dom? Bedankt voor je tolerantie en argumentatie.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:32
Evito
Evito is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 24-04-2003 @ 21:29:
Jullie hebben beiden een punt.

Hoofdzaak is, waarover we het (hopelijk) allemaal wel eens zijn, dat nucleaire wapens in de handen van Noord-Korea een ernstige bedreiging voor de vrede in die regio zijn.

Wat betreft de manier waarop we Noord-Korea kunnen ontwapenen verschillen de meningen.
De één gaat voor een politieke oplossing, de ander voor een militaire.
Persoonlijk ben ik voorstander van zowel politieke als militaire actie, waarbij overigens van onze (geallieerde) kant géén WMD zullen worden ingezet.
Kijk, nou doe je het al.
'waarop we kunnen'
'Onze (geallieerde) kant'
Alsjeblieft zeg, je lijkt wel een Amerikaan.

Amerikanen horen dat anderen hen dom, onnadenkend en pattriotistisch vinden, en dan vragen ze 'what is wrong with us, what is wrong with our country?'...daar begint het hele probleem al.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:33
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Tekst in eerste post is uitgebreid.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:36
Evito
Evito is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 24-04-2003 @ 21:31:
Je zegt dat alle joden dom zijn.

1. Niet alle joden zijn pro-Israël.
2. Mijn geloofsovertuiging heeft niets met deze zaak te maken. Ik ben al jarenlang overtuigd van de kwaadheid van Noord-Korea (en Saddam's Irak).
3. Niet alle Israëliers zijn pro-Amerika. In Israël zijn ook communistische partijen.
4. Pro-Amerikaans zijn is dom? Bedankt voor je tolerantie en argumentatie.
Dat zeg ik niet, dat suggereer ik alleen. Ik zeg dus ook niet dat je per se al die stappen moet zetten, van Joods naar Pro-Israël, etc., maar dat dat goed mogelijke stappen zijn. Ik dacht alleen dat jij vroeger wat linkser was? Daarmee bedoel ik, humaner, vredelievender, weloverwogener, weldenkender, slimmer uit de hoek komende. En inderdaad, Pro-Amerikaanse in die zin zoals jij het toont in je eerste post hoeft wat mij betreft niet zozeer pro-Amerikanisme genoemd te worden als wel een enorm gebrek aan of welvoelendheid of zuurstof!!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:42
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Evito schreef op 24-04-2003 @ 21:32:
Kijk, nou doe je het al.
'waarop we kunnen'
'Onze (geallieerde) kant'
Alsjeblieft zeg, je lijkt wel een Amerikaan.

Amerikanen horen dat anderen hen dom, onnadenkend en pattriotistisch vinden, en dan vragen ze 'what is wrong with us, what is wrong with our country?'...daar begint het hele probleem al.
Tja, komt door m'n aanwezigheid op Amerikaanse fora, en het volgen van de Amerikaanse media.
Als ik zeg 'we' pakken ze aan, spreek ik vanuit die hoek eigenlijk...

Kan ik ook niet helpen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:47
Evito
Evito is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 24-04-2003 @ 21:42:
Tja, komt door m'n aanwezigheid op Amerikaanse fora, en het volgen van de Amerikaanse media.
Als ik zeg 'we' pakken ze aan, spreek ik vanuit die hoek eigenlijk...

Kan ik ook niet helpen.
Ernstig! maar ik ben geen racist hoor,
er is zo'n 20% kans dat mijn vader een Jood is...nee dat zeg ik verkeerd, er is zo'n 20% kans dat één van mijn twee mogelijke vaders, die een Jood is, mijn vader is
naja goed...Hitler...tsja
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:58
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Evito schreef op 24-04-2003 @ 21:47:
Ernstig! maar ik ben geen racist hoor,
er is zo'n 20% kans dat mijn vader een Jood is...nee dat zeg ik verkeerd, er is zo'n 20% kans dat één van mijn twee mogelijke vaders, die een Jood is, mijn vader is
naja goed...Hitler...tsja
Hmm.
Vergeven.

Maar denk voortaan even na, want je schreef gewoon dat alle joden dom zijn, en dat gaat mij te ver.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 23:37
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Zullen we amerika ook meteen aanvallen, die beschikken ook over nukes.
Oud 24-04-2003, 23:55
Martian
Martian is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 24-04-2003 @ 21:31:
Bedankt voor je tolerantie en argumentatie.
ahaha en dat uit jou mond, wat een ironie
Oud 24-04-2003, 23:56
Martian
Martian is offline
Citaat:
DENK, for fucks sake.
Doe niet zo veeleisend
Oud 25-04-2003, 00:02
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
ik stel voor dit topic te sluiten......
Oud 25-04-2003, 00:12
MC
MC is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 25-04-2003 @ 00:37:
Zullen we amerika ook meteen aanvallen, die beschikken ook over nukes.
van mij mag het hoor...alleen denk ik niet dat 'wij' het gaan winnen
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 10:44
Verwijderd
Citaat:
MC schreef op 25-04-2003 @ 01:12:
van mij mag het hoor...alleen denk ik niet dat 'wij' het gaan winnen
dat idee hadik ook, vreemd he..?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 11:53
CraigDavid
CraigDavid is offline
Partijen noemen Korea-overleg 'goed begin' Uitgegeven: 25 april 2003 08:33
Laatst gewijzigd: 25 april 2003 08:34

PEKING - De Verenigde Staten, Noord-Korea en China omschrijven de gesprekken van de afgelopen twee dagen in Peking als "een goed begin" om de crisis rond Noord-Korea's nucleaire ambities te beëindigen. Dat maakte het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken vrijdag bekend.

"Alle deelnemende partijen beschouwen het overleg in Peking als een goed begin van een proces dat moet leiden tot een akkoord over de Noord-Koreaanse nucleaire kwestie", aldus woordvoerder Liu Jianchao van het ministerie tegen het persbureau Reuters.

De Amerikaanse onderhandelaar James Kelly, de Noord-Koreaanse delegatieleider Li Gun en de leider van de Chinezen hebben het overleg afgesloten met een handdruk, zei de zegsman. Volgens hem hebben de partijen tijdens de bijeenkomsten "meer begrip" voor elkaars positie gekregen.
Oud 25-04-2003, 11:55
Joostje
Joostje is offline
inderdaad gewoon aanvallen die hap. Gewoon negeren dat ze zelfs de westkust van de VS kunnen bestoken, het op drie naar grootste leger hebben, Nukes hebben, en waarschijnlijk WMD's. Gewoon even hun wapensystemen uitschakelen, eitje!

Juisr nu!
Oud 25-04-2003, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Martian schreef op 25-04-2003 @ 00:56:
Doe niet zo veeleisend
Sorry. Ik ga er keer op keer weer onbewust aan voorbij dat helaas 98% van de mensheid onnadenkend en dom is.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef op 24-04-2003 @ 21:18:
en ze weten niet eens hoeveel ze er hebben.

"mr president; we just took out their 2 nuclear weapons"

- that's fine james

*maakt gordijn open*

- say, isn't morning sun unusually bright today?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 16:21
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 24-04-2003 @ 21:24:
En bedankt.

flamerd
denk ff na!
als vs en kornuiten nu een aanval inzetten op noord korea, waarom dan ook niet meteen op china, india, syrië, iran en ga zo maar door!
wat houd ze tegen!
Oud 25-04-2003, 16:43
Rechts=oke!!!
Rechts=oke!!! is offline
Citaat:
gegennazis schreef op 25-04-2003 @ 17:21:
flamerd
denk ff na!
als vs en kornuiten nu een aanval inzetten op noord korea, waarom dan ook niet meteen op china, india, syrië, iran en ga zo maar door!
wat houd ze tegen!
die komen ook wel aan de beurt na Noord-Korea
Oud 25-04-2003, 16:57
Verwijderd
Citaat:

jah en ik hoop dat jij als eerste man het slagveld in moet.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 17:18
Alexander
Alexander is offline
Citaat:
flamerd
denk ff na!
wat houd ze tegen!
Hmm.. Waarschijnlijk houdt ze toch nog wel iets tegen. Bijvoorbeeld de grote weerstand in de internationale gemeenschap. Of het feit dat China nou niet direct een zwakke natie is zoals Irak na de Eerste Golfoorlog werd. De Bush Administration heeft mijn diepe minachting (wat overigens niets zegt over wat ik van de Amerikaanse bevolking denk), maar ik acht de leden ervan nou weer niet zo dom dat ze in één keer de As van het Kwaad willen uitroeien .
Maar goed, even ontopic: Noord-Korea is een gevaar en dat gevaar moet ingedamd worden. Het liefst diplomatiek, en daadkrachtig. Ik ben namelijk bang dat als er militaire middelen in het geding komen, Noord-Korea inderdaad zijn WMD zal gaan gebruiken en ook Oost-Azië allerlei problemen krijgt. Het Midden-Oosten is nu al een hele chaos, ondanks de 'bevrijding' van Irak en nog een brandhaard zal de wereldeconomie alleen nog maar meer schaden. En bovendien zal het een reëel gevaar vormen voor de mensen in die regio, wat toch ook niet echt wenselijk is.
Er moet dus diplomatiek opgetreden worden, maar niet zoals bij Irak (leer van je fouten, VN Veiligheidsraad!). Sancties treffen slechts de bevolking. Ze kunnen een land wel verzwakken, maar het is een paardenmiddel en erg ruw. Maar ja, of er veel manieren zijn om Noord-Korea weer in het gareel te krijgen, weet ik niet. Het is erg gevaarlijke situatie door de onvoorspelbaarheid van het regime van Kim Jong Il en het wederzijds wantrouwen...
Oud 25-04-2003, 19:26
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
flamerd
denk ff na!
wat houd ze tegen!
De verkleinde Amerikaanse militaire macht houdt ons tegen.

Als het leger nog even groot was als in de jaren '80, zouden we al die landen tegelijk aan kunnen.

Nu hebben we al moeite om een klein rotlandje als Irak of Noord-Korea aan te kunnen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 20:05
Martian
Martian is offline
'we'?

fuck 'we'.

not in my name
Oud 25-04-2003, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 25-04-2003 @ 20:26:
Nu hebben we al moeite om een klein rotlandje als Irak of Noord-Korea aan te kunnen.
Ja, erg he? Misschien is dat maar goed ook. Want met 'gun nuts' zoals jij is het een wonder dat er nog niet veel meer oorlogen zijn uitgebroken.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 20:57
Verwijderd
Citaat:

Als het leger nog even groot was als in de jaren '80, zouden we al die landen tegelijk aan kunnen.

Waar zijn de tijden dat jij nog een redelijk linkse kameraad was jongen, wat is er met je gebeurd? Ik ben blij dat het Amerikaanse leger verkleind is, anders zou Bush zijn New World Order letterlijk over de hele wereld kunnen stichten. Met als gevolg overal Amerikaanse (lees: kapitalistische) invloed, en dat zou geen goede zaak zijn, om een eufemisme te gebruiken. En Irak is nu niet bepaald een klein rotlandje en toch vrij vlot veroverd. Noord-Korea veroveren is niet nodig, die dictatuur verdwijnt binnen tien à vijftien jaar vanzelf, dat weet ik zeker.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 22:53
Nate
Nate is offline
Citaat:

Je snapt er niet zo heel veel van.

Maar dat maakt niet uit, we kunnen niet alles weten.
Oud 26-04-2003, 15:09
Unexplained
Unexplained is offline
Wat maakt het uit dat Noord-Korea over wat speelgoed beschikt?

Ze kunnen het toch niet gebruiken. Als ze dat wel doen, wordt NK namelijk een maanlandschap.

Hetzelfde als met Saddam: hij heeft wel wapens, maar kan ze niet gebruiken.

Ik maak mij niet zoveel zorgen.
Oud 26-04-2003, 17:13
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 26-04-2003 @ 16:09:

volgens mij loop jij nogal achter
Oud 29-04-2003, 12:36
Go
Go is offline
Mooi zo. Al weer een goede tegenstandervan de VS. Ik heb inmiddes zo'n hekel aan die Bush gekregen. Stel dat Volkert van der G. Bush had neergeknalt had ik hem in ieder geval als held gezien.
Maar het gaat om de vraag of het erg is dat Noord-Korea nucleaire wapens bezit. Volgens mij hoeft dat zeker niet erg te zijn. Israel heeft trouwens ook de beschikking ver nucleaire wapens, en die Sharon is ook zo gek als wat.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 13:07
Martian
Martian is offline
Citaat:
gerwin schreef op 29-04-2003 @ 13:36:
Mooi zo. Al weer een goede tegenstandervan de VS.
eehh... doe even wat research naar hoe 'goed' NK is voor je blaat....

Citaat:
Stel dat Volkert van der G. Bush had neergeknalt had ik hem in ieder geval als held gezien.
En jij durft een D66 (democraten!) avatar te hebben?
Oud 29-04-2003, 13:10
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:

Ze kunnen het toch niet gebruiken. Als ze dat wel doen, wordt NK namelijk een maanlandschap.

Dat denk je ja... ze zullen maar us in een gekke bui zijn.
Oud 29-04-2003, 13:11
Verwijderd
Citaat:

Ik acht Kim Jong-Il tot meer gekke en gevaariljke manoeuvres in staat dan Saddam Hoessein.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 13:11
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
Martian schreef op 25-04-2003 @ 21:05:
'we'?

fuck 'we'.

not in my name

NOT IN MY NAME!
Oud 29-04-2003, 13:13
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:

als je zonodig amerikaans wil zijn, ga daar dan wonen en val mij niet meer lastig met je klote posts!
oorlog is fout!
bush ook!
en sharon ook!
Oud 29-04-2003, 20:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
gegennazis schreef op 29-04-2003 @ 14:13:
als je zonodig amerikaans wil zijn, ga daar dan wonen en val mij niet meer lastig met je klote posts!
oorlog is fout!
bush ook!
en sharon ook!
Hou je maar een beetje in.
Je kan ook net discussiëren en jouw mening geven zonder anderen uit te schelden!

Ja, oorlog is fout.
Dus we laten in Noord-Korea maar elk jaar honderdduizenden mensen omkomen door voedselgebrek, en gebrek aan medische hulp.

In naam van de vrede...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 20:32
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
http://web.amnesty.org/library/Index...pen&of=ENG-PRK

AMNESTY INTERNATIONAL

Media Briefing
North Korea: Human Rights Concerns

As the UN Commission on Human Rights discusses the human rights situation in the Democratic People's Republic of Korea (North Korea), Amnesty International today expressed its concerns about continuing serious human rights violations in the country and the lack of effective action to reduce widespread malnutrition among the population.

Amnesty International's long-standing concerns about human rights violations in North Korea include the use of torture and the death penalty, arbitrary detention and imprisonment, inhumane prison conditions and the near-total suppression of fundamental freedoms, including freedom of expression and movement.

While these concerns are long-standing, in recent years many human rights abuses in North Korea have been linked directly or indirectly to the famine and acute food shortages which have affected the country since the mid-1990s. These have led to widespread malnutrition among the population and to the movement of hundreds of thousands of people in search of food - some across the border with China - many of whom have become the victims of human rights violations as a result of their search for food and survival.

In this context, Amnesty International believes that guaranteeing equitable distribution of food to all without discrimination is a key priority which the North Korean government must address urgently, in line with its international obligations, with appropriate assistance from the international community. The government must also introduce other measures to immediately put an end to other serious human rights abuses, such as torture and summary and arbitrary executions.

Freedom from hunger and malnutrition

North Korea continues to rely on international aid to feed its population, but many people in the country are suffering from hunger and malnutrition. According to a study published last year by the Food and Agricultural Organization, 13 million people in North Korea -- over half of the population -- suffered from malnutrition. Aid agencies have estimated that up to two million people have died since the mid-1990s as a result of acute food shortages caused by natural disasters and economic mismanagement. Several million children suffer from chronic malnutrition, impairing their physical and mental development. Many people in the country also lack adequate medical care due to lack of medical personnel and supplies.

Executions

Amnesty International has received reports of public executions carried out at places where large crowds gather, with advance notice given to schools, enterprises and farms. Some prisoners have reportedly been executed in front of their families. Executions are carried out by hanging or firing-squad.

Zie voor de rest:
http://web.amnesty.org/library/Index...pen&of=ENG-PRK

Oh, wat is Noord-Korea toch een paradijs!
Als je het er zo heerlijk vind, ga er dan wonen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten