Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2003, 11:38
tongpiercingkje
tongpiercingkje is offline
halloo
wie heeft er een tattoo?
kun je me mij dan vertellen hoe dat voelt want ik ga over 3 weken mijn eerste laten zetten en weet niet hoeveel pijn het gaat doen
ik laat em op mijn bovenrug zetten en ben nogal benieuwd hoe dat voelt

groetjesss
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2003, 11:43
Verwijderd
Wacht 3 jaar.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 11:48
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 29-04-2003 @ 12:43:
Wacht 3 jaar.
Maak er maar dertig van.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 11:50
Splodge
Splodge is offline
Citaat:
tongpiercingkje schreef op 29-04-2003 @ 12:38:
halloo
wie heeft er een tattoo?
kun je me mij dan vertellen hoe dat voelt want ik ga over 3 weken mijn eerste laten zetten en weet niet hoeveel pijn het gaat doen
ik laat em op mijn bovenrug zetten en ben nogal benieuwd hoe dat voelt

groetjesss
Tenzij je over 3 weken 16 bent krijg je nergens legaal een tattoo. En als je hem zomaar ergens laat zetten is de kans aanwezig dat er niet goed schoon gewerkt wordt of er fouten gemaakt worden. En een infectie is ook niet alles! Ik zou er nog maar even goed over na denken...
Oud 29-04-2003, 12:08
Dark Angel
Dark Angel is offline
Mja, op jou leeftijd zou ik je eigenlijk moeten aanraden om nog een jaartje of wat te wachten. Op je 15de hoort het eigenlijk ook niet zomaar te kunnen; een plaats die het wel voor je doet zou ik wantrouwen.

Voor de rest; vraag of je mag liggen (of zoek in ieder geval iets om tegen aan te leunen, want je moet je een beetje schrap zetten), en het is prettig om iets vast te houden, een jongleerballetje of zo.

Oh, en druivensuiker is prettig voor als het klaar is; een goede artiest laat je even 10 minuten bijkomen (met zoete thee of een suikerklontje ofzo) voordat ze je het verkeer weer in laten gaan.
Oud 29-04-2003, 12:35
a new noise
a new noise is offline
koop nieuwe ouders .... of word verstandig en wacht
Oud 29-04-2003, 12:51
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
a new noise schreef op 29-04-2003 @ 13:35:
koop nieuwe ouders ....
Lol...

Nou als je nu nog moet vragen of het pijn doet dan zou ik maar mijn afspraak verzetten. Dan weet je blijkbaar nog niet genoeg van de gevaren en wat er überhaupt gebeurt.
Oud 29-04-2003, 12:53
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Splodge schreef op 29-04-2003 @ 12:50:
Tenzij je over 3 weken 16 bent krijg je nergens legaal een tattoo.
Psst, uit d'r info; Geboortedatum: 10 May 1987

Zal dus wel een verjaardagscadeautje zijn..
Oud 29-04-2003, 14:23
tongpiercingkje
Nou als je nu nog moet vragen of het pijn doet dan zou ik maar mijn afspraak verzetten. Dan weet je blijkbaar nog niet genoeg van de gevaren en wat er überhaupt gebeurt.

ik weet heus wel dat het pijn doet
maar ik wou gewoon ff weten waar dat naar voelt als je em op je bovenrug doet.
als ik een tattoo wil dan doe ik dat LEGAAL, ik ben heus nie zo dom om em te laten zetten bij een of ander iemand die het doet bij iemand onder 18 jaar en zonder toestemming van ouders.

en je kan trouwens een tattoo nemen met toestemming van je ouders als je 16 bent

groetjesss
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 14:38
DeadNation
DeadNation is offline
Het doet echt onmenselijk veel pijn. In tegenstelling tot wat mensen zeggen en tsja hoe jonger je bent hoe meer pijn t doet. Je 2 huidlaag is namelijk nog niet goed genoeg gehecht aan je opperhuid op je 15e. Je zal dan niet de eerste zijn die thuiskomt met verhalen over helse pijnen....
Oud 29-04-2003, 14:43
Splodge
Splodge is offline
Citaat:
tongpiercingkje schreef op 29-04-2003 @ 15:23:
ik weet heus wel dat het pijn doet
als ik een tattoo wil dan doe ik dat LEGAAL, ik ben heus nie zo dom om em te laten zetten bij een of ander iemand die het doet bij iemand onder 18 jaar en zonder toestemming van ouders.
Gelukkig, ik ken er genoeg die het wel zouden doen.

Houdt er ook wel rekening mee dat je tattoo vervaagd na een tijdje, hij blijft maar heel kort echt zwart. Je kunt hem dan wel weer opnieuw laten kleuren (soort overtrekken), maar ook dat zal niet zonder pijn zijn. Het is wel slim dat je hem op je bovenrug wilt, want dan kan je hem ook verbergen als je dat wilt, of als je hem niet mooi meer vindt.
Oud 29-04-2003, 22:27
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
tongpiercingkje schreef op 29-04-2003 @ 15:23:
Als 'ie recht over je ruggegraat zit (zoals bij mij) zorg dan dat je in ieder geval iets hebt om tegenaan te leunen en je schrap te zetten.
Door die zinderende naald gaat je hele lichaam meetrillen (bij mij tot in m'n tenen toe) en ik kon echt niet stilzitten. Toen ik een hoge kruk had om voorover tegenaan te leunen ging het beter.
Oud 29-04-2003, 23:16
48str4ct
48str4ct is offline
ik heb een tattoo en heb hem al sinds me 15 de....het doet helemaal geen pijn, tenminste bij mij niet.....of je moet echt een lage pijngrens hebben...maar echt pijn doet het niet, het is gewoon een irritant gevoel....
Oud 01-05-2003, 14:32
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 29-04-2003 @ 15:38:
Het doet echt onmenselijk veel pijn.
mannen...

ik ken een vijftiental mensen die (een) tattoo('s) hebben. van die vijftien zeiden alle (7) vrouwen: "was het dat nou? doet toch helemaal geen pijn joh... liever een tattoeage dan m'n maandstonden" en alle mannen: "damn zeg, dat deed pijn! nog nooit zo'n pijn gehad!"

vrouwen hun pijngrens ligt veel hoger dan die van mannen, dus die van jouw ook. wees niet ongerust als je van jongens hoort dat het serieus pijn deed: je zal er wel tegen kunnen, neem het van mij aan.
alle dames waren het er onderling over eens dat het zelfs een redelijk aangenaam gevoel was. 'k wil er gerust nog eentje.

jongens zijn kleinzerig...

ik heb er één op m'n schouderblad, en ik heb ABSOLUUT geen pijn ervaren, ik vond het een redelijk aangenaam gevoel. zat mee te zingen met de radio en te lachen naar/met m'n vriend (die ging mee, heeft zelf ook een tattoo en vond het absoluut niet grappig dat het bij hem wel pijn deed en bij mij niet )

xxx

ps: laat achteraf maar weten of het nu zo'n verschrikkelijke pijn deed of niet
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 14:34
Verwijderd
en wat ga je laten zetten? heb je 'n foto of een tekening?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 14:47
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 01-05-2003 @ 15:32:
vrouwen hun pijngrens ligt veel hoger dan die van mannen, dus die van jouw ook.
Dat is geen waar lieverd.

Mannen hebben een hogere pijngrens.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 14:50
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
eXo schreef op 01-05-2003 @ 15:47:

Tuurlijk hebben jullie een hogere pijngrens..
Oud 01-05-2003, 14:53
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 01-05-2003 @ 15:47:

ik wil een man wel eens zien bevallen dan.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Evil-Cherry schreef op 01-05-2003 @ 15:50:
Tuurlijk hebben jullie een hogere pijngrens..
sarcastisch bedoeld?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 14:54
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 01-05-2003 @ 15:53:
sarcastisch bedoeld?
Zolang wij maar beter weten toch
Oud 01-05-2003, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Evil-Cherry schreef op 01-05-2003 @ 15:54:
Zolang wij maar beter weten toch
idd
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 14:58
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 01-05-2003 @ 15:53:
ik wil een man wel eens zien bevallen dan.
Hehe, nou dat hoef ik niet te zien

't is jammer dat ik de bron niet meer kan vinden, in ieder geval, het zat zo. In feite is de pijngrens bij mannen en vrouwen min of meer gelijk, echter mannen hebben een speciale stof die hun beter pijn laat verdragen. Zodra ze die stof niet meer hebben (ze hebben het getest op labrats) is hun pijngrens equivalent aan die van vrouwen.

*zoekt nog verder*
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 14:59
Qamra
Qamra is offline
Endorfine?
Oud 01-05-2003, 15:00
Verwijderd
Nee ik geloof het niet dat zou ik wel herinnert hebben. Maar 't kan wel hoor m'n geheugen is niet meer wat 't geweest was zeker niet mbt tot zulke details. Maar 't is altijd leuk om zo'n fabeltje uit de wereld te helpen.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 15:01
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
eXo schreef op 01-05-2003 @ 16:00:
Nee ik geloof het niet dat zou ik wel herinnert hebben. Maar 't kan wel hoor m'n geheugen is niet meer wat 't geweest was zeker niet mbt tot zulke details. Maar 't is altijd leuk om zo'n fabeltje uit de wereld te helpen.
Sure it is...
Oud 01-05-2003, 15:02
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef op 01-05-2003 @ 15:59:
Endorfine?
vrouwen maken ook endorfines aan.
en ik dacht dat de pijngrens van mannen veel lager lag dan die van vrouwen.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 15:03
Die Happy
Die Happy is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef op 01-05-2003 @ 16:01:
Sure it is...

*bemoeid zich er ook mee*

k gloof er nix van dat er zo veel verschil in zal zitten
Oud 01-05-2003, 15:03
Verwijderd
Nou ik had gelezen van niet. Maar helaasch kan ik het niet onderbouwen. Gelukkig maakt dat niet uit want dat kan *blue angel* ook niet.

Wat terror koe zegt daar kan ik me overigens wel in vinden.

En bovendien wat heb je aan zulke gegevens bij iedereen is het anders ik heb 'n vrij lage pijngrens... alhoewel die tattoonaald vond ik wel lekker maja 'k ben raar denk ik.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 15:05
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 01-05-2003 @ 16:02:
vrouwen maken ook endorfines aan.
Weet ik, maar het kon toch
Oud 01-05-2003, 15:21
tongpiercingkje
Citaat:
*blue angel* schreef op 01-05-2003 @ 15:34:
en wat ga je laten zetten? heb je 'n foto of een tekening?
http://www.bmezine.com/tattoo/A30319/high/pb230001.jpg

groetjess
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 15:22
scala
scala is offline
Het enige wat ik vond was het volgende
27-2-2001 Mannen en vrouwen reageren verschillend op pijn

Grof geschetst kan men zeggen dat mannen beter bestand zijn tegen acute pijnen, maar dat de pijngrens van vrouwen veel hoger ligt, dat ze met andere woorden meer pijn kunnen verdragen. Een en ander kwam aan bod op het jaarlijks congres van de American Pain Society. Dat zou gedeeltelijk te maken hebben met opvoeding en rollenpatronen, maar in belangrijke mate ook met neurologische verschillen. Mannen en vrouwen gebruiken verschillende hersencircuits bij pijn waarbij ook verschillende neurotransmittors en receptoren in de hersenen worden aangesproken. Dit heeft niet alleen voor gevolg dat ze anders reageren op pijn, maar het zou ook gevolgen kunnen hebben op de effectiviteit van pijnstillers. Wat werkt bij de man, zou niet altijd werken bij de vrouw en omgekeerd. Misschien zullen er in de toekomst mannelijke en vrouwelijke pijnstillers moeten komen.

Bron
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 15:29
Verwijderd
Citaat:
scala schreef op 01-05-2003 @ 16:22:
Het enige wat ik vond was het volgende
27-2-2001 Mannen en vrouwen reageren verschillend op pijn

Grof geschetst kan men zeggen dat mannen beter bestand zijn tegen acute pijnen, maar dat de pijngrens van vrouwen veel hoger ligt, dat ze met andere woorden meer pijn kunnen verdragen. Een en ander kwam aan bod op het jaarlijks congres van de American Pain Society. Dat zou gedeeltelijk te maken hebben met opvoeding en rollenpatronen, maar in belangrijke mate ook met neurologische verschillen. Mannen en vrouwen gebruiken verschillende hersencircuits bij pijn waarbij ook verschillende neurotransmittors en receptoren in de hersenen worden aangesproken. Dit heeft niet alleen voor gevolg dat ze anders reageren op pijn, maar het zou ook gevolgen kunnen hebben op de effectiviteit van pijnstillers. Wat werkt bij de man, zou niet altijd werken bij de vrouw en omgekeerd. Misschien zullen er in de toekomst mannelijke en vrouwelijke pijnstillers moeten komen.

Bron
naar zo'n artikel ben ik dus net een half uur aan het zoeken geweest, en ik kwam bij DIT artikel uit (op de oorspronkelijke site). wou ik het hier posten, stond het hier al... damn

xxx
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 15:36
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 01-05-2003 @ 15:32:
ps: laat achteraf maar weten of het nu zo'n verschrikkelijke pijn deed of niet
Interessant dat je dat zegt. Die van mij zit tussen m'n schouderbladen (net boven BH-bandje) en was behoorlijk pijnlijk. Gedeeltelijk was dat dat net-over-de-ruggegraat waardoor het door je hele lijf zindert, maar dat 'ik vind het wel een lekker gevoel' - de tattooist vond dat in ieder geval onzin.

(ik citeer: "Dat zijn de mensen die ook voor de zweepjes en tepelklemmen gaan")

- even terzijde - volgens m'n huisarts heb ik wel degelijk een hoge pijngrens en ik loop al jaren met een aantal pijnlijke en chronische klachten rond. (en zit nu thuis met RSI omdat ik -stom stom stom - m'n pijnklachten veel te lang genegeerd heb)

Misschien heeft het te maken met wat je voelt en wat je kan verdragen. 't was voor mij een pijnlijke gebeurtenis, maar wel te verdragen - en zodra de naald eraf was was het gelijk bijna over.
Oud 01-05-2003, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Dark Angel schreef op 01-05-2003 @ 16:36:
Interessant dat je dat zegt. Die van mij zit tussen m'n schouderbladen (net boven BH-bandje) en was behoorlijk pijnlijk. Gedeeltelijk was dat dat net-over-de-ruggegraat waardoor het door je hele lijf zindert, maar dat 'ik vind het wel een lekker gevoel' - de tattooist vond dat in ieder geval onzin.

(ik citeer: "Dat zijn de mensen die ook voor de zweepjes en tepelklemmen gaan")
even voor alle duidelijk: da's bij mij dus nie het geval hoor
ik bedoel niet dat ik het echt als PRETTIG ervaarde, in de zin dat ik dat wel heel de tijd door zou willen voelen ik bedoelde meer het geprik, het ritmische... mja ik kan het niet uitleggen... 't had iets rustgevends

ik ben raar...

xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten