Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2001, 08:17
Femke17
Femke17 is offline
Hoi meiden en jongens,

iedereen lekker vakantie.....

Vraagje, nu ik tijd heb wil ik graag een tattoo of piercing.
ik weet alleen nog niet waar.

wie van jullie heeft een tattoo of piercing, waar en wat was je ervaring met het zetten van een tattoo of piercing

Kus Femke
Met citaat reageren
Oud 16-07-2001, 10:30
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
ik heb 3 piercings

éen in mijn tong
een in mijn wenkbrauw
een in mijn oor

ervaringen, tong was gevoelloos en heb ik ook nooit problemen mee gehad

wenkbrauw was een keer gaan ontsteken en dik geworden, zag er ranzig uit en heeft een tijdje moeten genezen

het is wel de moeite waard moet ik zeggen
hier nog wat plaatjes van mijn piercings
http://forum.scholieren.com/fotoboek/ezra.html

peace LeRat

Oud 16-07-2001, 15:42
moedergans
moedergans is offline
Hoi Femke,

Ik heb twee piercing in mijn oor. Deze waren voor mijn bijna pijnloos.

Verder heb ik een piercing in mijn navel. Maar hier heb ik nogal problemen mee gehad.

De eerste keer dat hij geschoten werd zat hij scheef. Dus hij moest eruit. Weer opnieuw laten schieten. En toen is die gaan onsteken. Het lag niet aan mij, want ik alles netjes gedaan. Het schieten doet een klein beetje pijn, maar dit ben je ook zoweer vergeten hoor!
(bij sommige onsteekt hij trouwens helemaal niet hoor)

Groetjes Marloes

tip: neem niet in je vakantie een piercing want je mag er 6/8 weken niet mee zwemmen!!
Oud 16-07-2001, 15:58
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
moedergans schreef:
Tatoages! Wat is de pijnlijkste plek om hem te laten zetten. Ik wil er een onder aan mijn rug maat daar zitten toch zoveel zenuwen ofzo?
Oud 16-07-2001, 16:07
Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik heb vorige week zaterdag een tattoage laten zetten op m'n schouderblad.

't is een rottig soort scherpe pijn. Ik weet niet of schouderblad nou een pijnlijkere plaats is als bv bovenarm, maar ik was in ieder geval wel blij dat ik iemand bij me had voor mentale steun.
Wat ik hoor, is hoe dichter je op het bot zit, hoe pijnlijker. Recht boven je ruggegraat zul dus wel niet zo'n leuk gevoel zijn. Naarmate er meer vlees/spieren/vet tussenzit doet het minder pijn.

Nau ja, je moet je wel bedenken dat er gewoon een naald door je huid gestoken word, en vaker dan je je voor kan stellen.

Het helen is raar. De eerste paar dagen was het lastig. Steeds vaseline erop enzo. Nu is het bijna dicht bij mij, maar het jeukt wel erg. Heel irritant, want je mag natuurlijk niet krabben.
Oud 16-07-2001, 18:43
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
ik heb me oren bijna vol gepierced en men tepel gepierced

allemaal pijnloos..alleen beetje pijn als ik tegen men tepel aanstoote ofso..

en ik heb een tatoo inme zij en dat was een irri gevoel maar neit echt pijnlijk...verzorging was wel erg belangrijk..is beetje gaan onsteken en is bijna jaar dik gebleven met rood randje enz..nu gelukkig allemaal weg
Oud 17-07-2001, 15:54
Femke17
Femke17 is offline
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie eerste reacties.
Ik twijfel nog steeds sterk.
Ik denk dat ik een tattoo mooier vindt als een piercing, maar een piercing is minder voor altijd.
Al van de week tv programma over piercings in je geschachtsorganen. Volgens mijn is dat dan echt voor je leven beschadigd.

Ik denk dat het een tattoo van een chinees teken tussen mijn schouderbladen wordt.
Mijn vriendin heeft een Sigma op haar borst laten zetten. Ook wel erg mooi, maar mijn borsten blijven ze af.

Als jullie nog ideeen hebben kom maar op...

Groetjes Femke

Met citaat reageren
Oud 17-07-2001, 17:27
Capoeiristas
Capoeiristas is offline
tattoo is for life... piercing is tijdelijk... zou er maar es goed over nadenken. Je bent nu jong, je vind het nu leuk, over 10 jaar waarschijnljk niet meer.

Oud 17-07-2001, 21:54
Jade
Jade is offline
heb een piercing in me linker wenkbrouw en ben ook van plan om 2 tatoo's uiteindelijk te laten zetten.

De piercing was even pijnlijk zoals een oorbel maar trager en iets pijnlijker maar toch in een paar seconden voorbij.. verder niet ontstoken ofzo (lifestyle in maastricht)

de tatoo's komen er.. ben nu 19 en heb er lang over zitten denken sinds m'n 16e..

eentje komt binnenkort. de ander komt op m'n arm maar daar moet je wel mee oppassen.. ik wacht er nog een tijd mee omdat ik van plan ben m'n armen harder te gaan trainen waardoor ze dus dikker worden etc. dus als ik nu die tatoo laat zetten ziet 't er misschien over 1 jaar uitgerekt uit ofzo vanwege de training.. dus let daarbij goed op, als je misschien van plan bent een sport of iets dergelijks te gaan doen wat je lichaam flink kan laten veranderen..

verder veel succes.. en over dat tatoo is voor eeuwig.. ik ken 2 mensen die ze hebben laten verwijderen met laser en je ziet er nauwelijks wat van.. maar denk er wel goed over na...

groetjes, Jade

[Dit bericht is aangepast door Jade (17-07-2001).]
Oud 18-07-2001, 09:47
Ikke ook weer?

Heb in elk oor een gaatje, een neus- tong- en navelpiercing en een kleine tattoo op mn schouder.

Gaatjes oren: tja... wie heeft ze niet

Neuspiercing: Heb ik al jaren, weet niet eens meer of het pijn deed. Weet nog wel dat ze hem niet echt goed geschoten hebben (lekker scheef, dat zie je niet, maar merk je wel met een nieuwe indoen, grr)

Tongpiercing: Lekker pijnloos maar enorm wennen

Navelpiercing: Doet beetje au, en je moet rekening houwen met kleding, elke dag schoonmaken enz enz, duurt 6 weken

Tattoo: Deed niet veel pijn maar is wel lang stilzitten!

Met citaat reageren
Oud 18-07-2001, 11:15
Verwijderd
ik heb drie piercings en drie tattoos
piercing in avel, neus en en bovenin oor
tattoos:twee draken op onderbuik en een tattoo op mn onderrug,een tribal.
Die neuspiercing had ik al toen ik 15 was,ik weet wel dat het niet pijn deed maar wel gemeen prikte.
In mn oor was ook minder prettig,ik heb een half jaar niet op dat oor kunnen leggen,steeds ontstekingen eraan enzo,m`n navel deed met zetten geen pijn,daarna wel een jaar bezig geweest om het dicht te krijgen,nu is tie helemaal mooi,alledrie trouwens.
Mijn tattoos zijn een ander verhaal,ik wilde ze al vanaf mn 12e,ik heb gewacht tot ik 18 was en binnen 1,5 jaar had ik drie mooie grote,en die heb ik allemaal laten zetten op heeeeeeeeeel pijnlijke plekken,en ze duurden allen tussen de drie en vierenhalf uur dus ik heb aardig pijn gehad.Maar ja,als je ze echt graag wil,heb je het er wel voor over
Met citaat reageren
Oud 18-07-2001, 11:23
Marshall
Marshall is offline
ik ga ook nog een tattoo laten zetten, maar waarschijnlijk pas over een jaar.. t is inderdaad verstandig je lichaam volledig te ontwikkelen voordat je m laat zetten anders gaat hij er echt niet emer uitzien...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2001, 11:25
Dark Angel
Dark Angel is offline
voor een man op je onderbuik OK... maar wat als je een bierbuik krijgt later?

Voor een vrouw lijkt het me helemaal niks. Ik weet dat het mooi staat, maar straks word je zwanger en dan is het verkloot voor de rest van je leven..
Oud 18-07-2001, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Dark Angel schreef:
voor een man op je onderbuik OK... maar wat als je een bierbuik krijgt later?

Voor een vrouw lijkt het me helemaal niks. Ik weet dat het mooi staat, maar straks word je zwanger en dan is het verkloot voor de rest van je leven..

mijn zwangerschap heeft ze niet verkloot hoor,er is weinig tot niets aan veranderd terwijl ik toch een buik had alsof ik een tweeling zou krijgen
ik geloof dat ik bijna dezelfde nickname heb als iemand dat je me daar mee door de war haalt omdat je denkt dat ik een man ben???

Met citaat reageren
Oud 18-07-2001, 12:40
Dark Angel
Dark Angel is offline
Weet niet, was idd even vergeten dat jij een vrouw bent..
er is ook een La Chupacabra trouwens. <g>

Maar het valt me mee dat je tattoo niet verkloot is.. gelukkig maar..
Oud 18-07-2001, 13:46
Femke17
Femke17 is offline
Je hoort van veel mensen dat ze beiden hebben.
Is het misschien verslavend.
eerst klein ringetje dan groter ringetje..
vervolgens tattoo en zo steeds verder dat je van gekkeheid niet meer weet waar je ze moet zetten?

Of zullen wij nooit vol raken?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2001, 14:43
Marr
Marr is offline
Geen van beide, vind ik niet mooi, maar ga je gang, als JIJ het maar mooi vind
Oud 18-07-2001, 15:28
DDD
DDD is offline
Ik heb zelf een tattoo.
op mijn boven arm. ik heb hem nu een jaar.
deed geen pijn. paar dagen erna leek het of dat stukje huid verbrand wasvan de zon zeg maar. Ik heb een tribal. Ik heb er geen spijt van.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2001, 16:29
Am*dam_Angel
Am*dam_Angel is offline
ik heb 1,5 weke geleden een tattoo op me schouderblad laten zetten...

de man die mijn tattoo zette die had zijn hele lichaam vol en k vroeg aan hem wat was nou de meest pijnlijke plek?

toen zei hij me schouderblad maar je kan zowat niet op het advies van anderen afgaan want iedereen vind het een andere soort pijn alleen k geef je wel 1 tip:

* blijf gewoon rustig ontspannen zitten

en......

de eerste paar min doen best wel pijn vond ik maar je went aan de pijn!!!

en over mijn navelpiercing

ik had 1 gaatje in em rechteroor en 1 in em linker toen wilde ik mijn navelpiercing en ging ruatig ontspannen zitten en voor ik het wist was ie erdoor geen pijn van gehad echt helemaal niets

paar weken later zette ik in me linkeroor en rechter oor nog een 2e gaatje zetten en dat vond ik opzich meer pijn doen dan me piercing

maar iedereen z'n pijn grens is anders!

gewoon ontspannen en veeeel suc-6!!!!!
Oud 22-07-2001, 16:59
beestje
beestje is offline
ik heb een wenkbrauwpiercing, die heb ik 2,5 jaar geleden laten zetten en ik heb er absoluut geen spijt van.

Het deed wel een beetje pijn maar dat was zo over, hijs nooit ontstoken geweest, ofja, af en toe een beetje geirriteerd.
Oud 22-07-2001, 18:29
AnonymousGirl
AnonymousGirl is offline
Heeft iemand ervaring met een neuspiercing? Want ik wil er 1 in m'n neus laten zetten, maar ik wil eerst ff weten of 't errug zeer doet en is 't niet heel erg onhandig als je verkouden bent enzo... Kan iemand mij ff advies geven of wat anders???
Met citaat reageren
Oud 23-07-2001, 15:37
desteny's
desteny's is offline
hoi, ik heb navel-neus piercing neus heb ik al 1,5 jaar ofzo deed geen pijn heel eventjes maar toen was het over, en navel piercing deed geen pijn alleen toen ze de ringetje erin deden en ik hep hem nu ongeveer 3weken. xxxxxxx desteny's
Oud 23-07-2001, 15:53
Verwijderd
Citaat:
chupacabra schreef:

ik geloof dat ik bijna dezelfde nickname heb als iemand dat je me daar mee door de war haalt omdat je denkt dat ik een man ben???
ikke!! maar ben eveneens geen man.
ik heb trouwens geen echte piercings (alleen gaatjes in mijn oor)

[Dit bericht is aangepast door La Chupacabra (23-07-2001).]
Met citaat reageren
Oud 23-07-2001, 17:48
cybahgurl
cybahgurl is offline
Ik heb een navel pircing en naja gaatjes in oren en gaatjes boven in oren
navelpiercing krijg je normaal met verdoving maar dat heb ik niet gehad ik voelde het wel , maar het deed geen pijn ofzo
en oren voel je al helemaal niets van!
Oud 27-07-2001, 06:56
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
ik heb 2 piercings
1 in me navel en 1 in me wenkbrauw
ik zou graag een tatoo willen maar dat doe ik als ik 18 ben

nergens last van gehad btw

[Dit bericht is aangepast door GUANO APES!! (27-07-2001).]
Oud 27-07-2001, 11:18
A loved one
A loved one is offline
Ik heb niet eens gaatjes in mijn oren!
En tattoo´s.... Ik ben dan zo iemand die denkt: wat nou als je 60 bent, je huidje niet meer zo strak, zou het dan wel nog mooi zijn? Ik zag laatst bij een vrouw van ´n jaar of 65 een tattoo op d´r enkel. Een vriend van me vroeg der of ze daar geen spijt van had. "Nee hoor, kijk hier, ik heb er ook nog een op m´n rug!" (uitgebreid laten zien...)
Ik zou er trouwens geen laten zetten om er maar een te hebben. Als je twijfelt zou ik het ook niet laten doen. En piercings... ach...

(ik ben er geen voorstander van, dat begrijp je wel )

Love
Met citaat reageren
Oud 27-07-2001, 11:19
Rotterdammer
Rotterdammer is offline
keb een piercing in me wenkbrouw, geen last van gehad
Met citaat reageren
Oud 27-07-2001, 16:31
PuppeT
PuppeT is offline
Citaat:
Femke17 schreef:
Hoi meiden en jongens,

iedereen lekker vakantie.....

Vraagje, nu ik tijd heb wil ik graag een tattoo of piercing.
ik weet alleen nog niet waar.

wie van jullie heeft een tattoo of piercing, waar en wat was je ervaring met het zetten van een tattoo of piercing

Kus Femke
hoi Femke nou ik heb 5 tatoo's 1 op me linker boven arm en 2 op me rechter boven arm die waren bijna pijnloos dan heb ik der ook nog 1 op me linker onder arm dat is een heel irritant gevoel en ik heb der 1 in me nek daar heb ik ook niets van gevoeld verder heb ik meerdere piercings gehad maar die begonnen me te vervelen dus die heb ik niet meer.
ik weet niet wanneer je een tatoo of piercing wil laten zetten maar ik zou het na de vakantie doen want als het warm word en je wil zwemmen of in de zon zitten dan kan dat niet vanwege die tatoo of piercing

Met citaat reageren
Oud 28-07-2001, 08:42
U-NiQ
U-NiQ is offline
Ik heb een neuspiercing,
doet niet veel pijn,
krijgt alleen een schokkie.
Met tattoos heb ik helaas (nog) geen ervaring..
Oud 30-07-2001, 08:55
Tha miss Cazzz
Tha miss Cazzz is offline
ik heb 2 tattoo's en een tongpiercing..jah en van die dingen in mn oor maar die zijn geschoten(sleeeecht ik weet het)

mn tongpiercing deed nauwelijks pijn, meer daarna... met eten enzow

mn tattooages vond ik ook niet echt pijn doen
en tjah ik heb het er wel voor over!!!!

het is wel verslavend moet ik zeggen
ik zit nu alweer te denken over mn volgende tattooo maar als ik zo doorga zit ik binnen 5 jaar helemaal vol
Met citaat reageren
Oud 31-07-2001, 06:47
Maite
Maite is offline
ik heb 2 in me oor
en 1 in me navel

en ga overr jaar tattoo zetten net boven mijn kont! dat wordt een tryball
Met citaat reageren
Oud 05-08-2001, 18:46
as15
as15 is offline
ik heb een neus en navelpiercing.
en nog 2 boven in me oor, en verde nog 8 gewone oorbellen.

neus deed helemaal geen pijn, ja alleen een schokje.

navel deed geen pijn, maar voelde ook niet echt lekker.

oren deden ook niet echt pijn, alleen met het erop liggen.

Met citaat reageren
Oud 05-08-2001, 21:00
Killah babe
Killah babe is offline
Ik heb twee piercings nee drie!een vanonder linker en rechteroor en eentje vanboven linkeroor!Voor daar vanboven in t kraakbeen had ik schrik ze zeiden dat t meer pijn deed dan vanonder en ik had eens eentje vanonder en die is gaan zweren enzo!Maar daar vanboven heb k niets gevoeld!Alleen het werd warm en als ik er de eerst week ging opleggen prikte de achterkant van de oorbel in men oor!!Voor de rest niks!Ik mag een neuspiercing en een navel!Maar ben wat bang voor de pijn!Nog ff wachte!
Oud 06-08-2001, 17:15
CryperA
CryperA is offline
oren >>> pijnloos gezet/gebleven
Lip >>> pijnloos gezet/gebleven

Oud 08-08-2001, 12:56
Evy'ke 15
Evy'ke 15 is offline
ik heb nu sinds 3 weken een navelpiercing
deed wel wat pijn om te late zette
met die lange naald brrrr
maar nu gaat t veel beter
het ziet wel nog een beetje rood en als je er echt hard op drukt doet ie piiiiiijjjjjnnnnn
maar dat zal wel over gaan zeker ???
Oud 08-08-2001, 14:27
Femke17
Femke17 is offline
Zijn er eigenlijk jongens en meisjes met tepelpiercings. Dat moet toch heel gevoelig zijn
Met citaat reageren
Oud 08-08-2001, 14:45
Citaat:
Femke17 schreef:
Zijn er eigenlijk jongens en meisjes met tepelpiercings. Dat moet toch heel gevoelig zijn
Nou eh binnenkort ga ik er misschien eentje laten zetten... aan de linkerkant... en ja dat doet gruwelijk veel pijn...

Met citaat reageren
Oud 08-08-2001, 14:48
Femke17
Femke17 is offline
Als je dat weet, waarom doe je het dan?
Erotiek?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2001, 16:05
Verwijderd
Ik wil ook een Piercing en een Tattoo!!

Maar helaas mag ik dat niet van m'n vader ...Als ik 18 ben mischien dat ik dat doe!!

Want ik vindt het zelf heel mooi..
M'n zus heeft het ook...En die zei dat het niet zoveel pijn deed.
Je moet gewoon niet naar die Naald kijken!!

Maarja dat is bij iedereen verschillend he

Groetjes+kusjes van mij Jacqueline
Met citaat reageren
Oud 10-08-2001, 09:06
lievertje
lievertje is offline
Hallo! Ik heb gister een tatoeage laten zetten onder aan mijn rug...Doet niet echt pijn, meer een vervelend gevoel! (wel eens een gaatje in je kies gehad die geboord moest worden? zoiets!) Als het te veel pijn gaat doen moet je gewoon zeggen dat íe ff moet stoppen! Ik vond het iig erg meevallen...En ik heb ook een navelpiercing gehad...was erin geschoten, maar ging ontsteken dus heb ik m er maar weer uitgehaald

kuzje....en succes
Oud 11-08-2001, 05:22
Verwijderd
Ik had er een in mijn wenkbrauw, maar die heb ik er na 2 jaar uitgehaald omdat de huid die mijn piercing vast hield 1mm was geworden in de breedte ofzo...

Misschien dat ik er binnenkort weer een laat zetten, eerst ff een baan zoeken en kijken wat zij ervan vinden.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2001, 13:45
U-NiQ
U-NiQ is offline
Citaat:
Femke17 schreef:
Mijn broer heeft er een..
En het doet echt fucking veel pijn..

Oud 13-08-2001, 11:59
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
Citaat:
Femke17 schreef:
ja ik heb een tepelpierc..hafd ik ook al boven inme reply gezet..zeker overheen gelezen

maar het is niet pijnlijk...iig het laten zetten totaaal niet..je voelt een klein prikje..de dagen erna is je tepelw el beetje opgezwollen en een bh doet beetje pijn maar thats it

het is wel klote dat je een heleingstijd van 3 tot 9 maanden hebt..ik hebum nu ong 2 maanden maar hijs dus nog niet geheeld..mjah..heb ik er wel voor over
Oud 13-08-2001, 19:47
Noelle15
Noelle15 is offline
Ik heb een neuspiercing en gaatjes in mijn oren, van allebei heb ik nooit echt last gehad.
Binnenkort wil ik een tongpiercing laten zetten maar het mag nog niet van mijn ouders, heeft iemand een tip om ze over te halen??
Met citaat reageren
Oud 14-08-2001, 10:17
Citaat:
Noelle15 schreef:
Ik heb een neuspiercing en gaatjes in mijn oren, van allebei heb ik nooit echt last gehad.
Binnenkort wil ik een tongpiercing laten zetten maar het mag nog niet van mijn ouders, heeft iemand een tip om ze over te halen??
Gewoon laten zetten
En je bent trouwens erg jong ook... dus kan het me wel voorstellen... maar goed, ik heb ook een tattoo laten zetten toen ik net een maand 16 was...

Cat

Met citaat reageren
Oud 14-08-2001, 19:13
aeris318
aeris318 is offline
Ik heb tongpiercing, vrijwel geen last van gehad.
Neusknoppie: ook geen last
Oorbellen: idem
Tattoo: wil ik zeker nog wel, maar nu nog niet. dan wil ik een triskel (zo'n keltisch dingetje) op zo'n heupbotje, kweet niet hoe het heet.
Oud 16-08-2001, 18:25
jaah
jaah is offline
Ik vind het ASOOOO!!!!!!!!!!!!!!1
Met citaat reageren
Oud 16-08-2001, 19:47
Verwijderd
Citaat:
MelodyofÐeath schreef:
ja ik heb een tepelpierc..hafd ik ook al boven inme reply gezet..zeker overheen gelezen

maar het is niet pijnlijk...iig het laten zetten totaaal niet..je voelt een klein prikje..de dagen erna is je tepelw el beetje opgezwollen en een bh doet beetje pijn maar thats it

het is wel klote dat je een heleingstijd van 3 tot 9 maanden hebt..ik hebum nu ong 2 maanden maar hijs dus nog niet geheeld..mjah..heb ik er wel voor over

het lijkt me echt wel fucking zeer doen.. maar ja us women hebben een hoge pijngrens dus ja...

maar goed ik heb 5 gaatjes in me oren (not that special) en een ringetje in me linker brauw..geen pijn overigens. Ik wil nu nog een piercing zetten, kweenognie precies waar...
ik denk aan lip, maar dat is nog overleg thuis (niet dat ik niet mag maar ja dan kijkt me ma me niet meer aan..soms handig..maar ut blijft toch je ma), navel (maar ik heb geen strak buikje en tis so done verder) en jah..tepel doet vast erg zeer... maar ik weet het dus nog niet.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2001, 08:27
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Capoeiristas schreef:
tattoo is for life... piercing is tijdelijk... zou er maar es goed over nadenken. Je bent nu jong, je vind het nu leuk, over 10 jaar waarschijnljk niet meer.

je hebt toch ook van die tijdelijke tattoo's? Is dat niet een idee dan? Dan issie over een jaar of tien weg...
Oud 22-10-2001, 10:40
[DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
Mijn neus heb ik al jaar of... (tel kwijt )

die deed dus absoluut geen zeer, beschouw het ook niet echt als een echte PIERCING.

mijn navel voelde je wel, maar ook dat viel reuze mee (alleen de ontstekingen, waar je overigens best veel kans op hebt ivm kleding,stoffen etc deden best pijn)

mijn wenkbrauw viel ook verschrikkelijk mee
(was super gespannen, had dus helemaal niet gehoeven )

en nou wil ik binnenkort een tongpiercing, maar jah, ik heb ook ouders, dan kun jij het wel raden

tattootjes hebbik geen en ik wil er wel een op mijn schouderblad van mijn konientje
maar dat doe ik nou nog niet
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten