Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2002, 17:32
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Bron
WASHINGTON - Er bestaat een verband tussen het dragen van tatoeages en piercings en 'slecht' gedrag. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek dat is verschenen in het blad Pediatrics.

Uit de studie blijkt dat jongeren met tatoeages en piercings op andere plaatsen dan in hun oren, zich nog steeds meer te buiten gaan aan seks, drankmisbruik en het gebruik van drugs, dan hun leeftijdgenoten zonder deze lichaamsversieringen. Zij overwegen ook vaker zelfmoord.

Het verband tussen er 'slecht' uitzien en zich 'slecht' gedragen verbaasde zelfs de onderzoekers, schrijft de Washington Post dinsdag. Die gingen ervan uit dat dat verband nauwelijks nog zou bestaan gezien het grote aantal jongeren dat zich laat voorzien van een 'tatoo' of piercing.
Generalisatie is 't iig. En een slecht (Amerikaans) onderzoek is 't IMHO ook. Zie dit stukje uit het nieuwsbericht:

Citaat:
De krant wijst erop dat het onderzoek enigszins beperkt is, mede omdat de studie helemaal is gebaseerd op de kinderen van militairen die in één kliniek werden behandeld. Maar het geeft wel een beter beeld dan eerdere onderzoeken in psychiatrische klinieken en gevangenissen.
Wat vinden jullie van een dergelijk onderzoek? Worden hier mensen met tattoo's en piercings niet gewoon zwartgemaakt? Naar mijn mening wel. Als je een dergelijk 'beperkt' (ik noem het liever niet-representatief) onderzoek naar buiten brengt met zo'n conclusie dan krijg je

Al met al, nu krijg je wsch. foute conclusies van bepaalde mensen van 'mensen met een piercing zijn crimineel' net zoals sommige mensen dat beeld hebben bij allochtonen cq. niet-blanken. Zei iemand anders me, kon ik me in vinden.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2002, 17:35
Verwijderd
Mja, matig onderzoek inderdaad.

Maar dat haalt overigens niet die vermeende 'generalisaties' onderuit waar jij op doelt in je laatste alinea.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 17:39
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Maar dat haalt overigens niet die vermeende 'generalisaties' onderuit waar jij op doelt in je laatste alinea.
Zo, hoezo niet dan? Mensen trekken foute conclusies uit zo'n onderzoek.

In dit geval zijn er kinderen van militairen onderzocht. Ja hallo, zo kun je ook stellen dat een militair een vechtlust/agressie in zich heeft waarmee zo'n kind mee wordt opgegroeid. Of dat paps nooit thuis was. Onderzoek dat dan ook bijv. Of liever: neem mensen uit allerlei lagen van de bevolking, liefst v/d wereld en niet alleen kinderen van militairen.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 17:41
bam
Avatar van bam
bam is offline
ze zeggen het zelf al

Citaat:
de studie helemaal is gebaseerd op de kinderen van militairen die in één kliniek werden behandeld.
meer hoeft toch al niet meer gezegd te worden over de betrouwbaarheid van het onderzoek.
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 17:44
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
bambix schreef:
meer hoeft toch al niet meer gezegd te worden over de betrouwbaarheid van het onderzoek.
Ben ik met je eens. Maar desondanks wordt het onderzoek toch gepresenteerd en komt het gewoon in het nieuws. Het is op de radio geweest nl. (ik neem aan ook op TV).
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 17:45
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Nou, in dat geval laat ik geen piercing zetten.


De Amerikanen hebben het weer voor elkaar: een lekker nutteloos onderzoek...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 17:48
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
ModuM schreef:
Nou, in dat geval laat ik geen piercing zetten.
lol

kheb mijnes er net uitgehaald, zodat ik flink wat ouder word
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 17:50
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:


Zo, hoezo niet dan? Mensen trekken foute conclusies uit zo'n onderzoek.

In dit geval zijn er kinderen van militairen onderzocht. Ja hallo, zo kun je ook stellen dat een militair een vechtlust/agressie in zich heeft waarmee zo'n kind mee wordt opgegroeid. Of dat paps nooit thuis was. Onderzoek dat dan ook bijv. Of liever: neem mensen uit allerlei lagen van de bevolking, liefst v/d wereld en niet alleen kinderen van militairen.
Ik ben het helemaal met je eens dat 't onderzoek zeer beroerd is hoor, maar wanneer men zegt dat een te groot deel van de Marokkaanse jeugd criminele neigingen heeft is dat geen generalisatie. Als jij zegt van wel, heb je m.i. gewoon een plank voor je hoofd.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 18:10
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Dobermann schreef:


Ik ben het helemaal met je eens dat 't onderzoek zeer beroerd is hoor, maar wanneer men zegt dat een te groot deel van de Marokkaanse jeugd criminele neigingen heeft is dat geen generalisatie. Als jij zegt van wel, heb je m.i. gewoon een plank voor je hoofd.
Dat laatste zeg ik niet. Iik vind het fout om daardoor een angst te krijgen voor Marokkanen of door te denken van "da's weer zo'n crimineel".

Zou jij 't leuk vinden als Marokkaan of piercing-hebbende om automatisch in zo'n hokje geplaatst te worden? Om op die manier gebrandmerkt te worden? Nou dan.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 18:28
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Relatie betekent niet automatisch correlatie.

Wanneer leren mensen dat nou eens?
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 19:00
suze02
suze02 is offline
hahahaahahahahaaha,

Ik vind hem erg grappig
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 19:12
Verwijderd
Citaat:
suze02 schreef:
hahahaahahahahaaha,

Ik vind hem erg grappig
Ik vind het bijzonder shockerend. Die Amerikanen
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 19:13
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
zelfde bron
De onderzoekers ontdekten ook dat er een samenhang is tussen het gebruik van harddrugs en het aantal piercings. Bovendien was er een verband met leeftijd. Hoe jonger een kind toen hij zich liet voorzien van een tatoeage of piercing, hoe groter de kans dat dat kind later drugs zou gaan gebruiken.
vanaf hoeveel piercings is dat? ik heb er in totaal 9 ... moet ik nu aan de cocaine, of aan de heroine??

't is echt een schijt onderzoek
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 19:19
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
cHa0s schreef:


vanaf hoeveel piercings is dat? ik heb er in totaal 9 ... moet ik nu aan de cocaine, of aan de heroine??

't is echt een schijt onderzoek
zelfmoord
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 19:21
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
bambix schreef:

zelfmoord
ja, dat zat ik al te overwegen
maar eerst ff aan de harddrugs...
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 19:36
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
"Het verband tussen er 'slecht' uitzien en zich 'slecht' gedragen"

hey piercings zijn vaak best mooi
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 19:52
emmy1985
emmy1985 is offline
ik denk eerder dat het zo is, dat mensen met wat meer lef, en meer baldadigheid piercings nemen, dat deze ook crimineler zijn, ligt ook aan die eigenschappen.
het is dus geen oorzaak van piercings, dat metaal je beinvloed ofzo..
__________________
~voor de duidelijkheid, ik doe HAVO-examen~``~
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 19:56
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
emmy1985 schreef:
ik denk eerder dat het zo is, dat mensen met wat meer lef, en meer baldadigheid piercings nemen, dat deze ook crimineler zijn, ligt ook aan die eigenschappen.
het is dus geen oorzaak van piercings, dat metaal je beinvloed ofzo..
baldadigheid piercings?
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-06-2002, 20:06
bam
Avatar van bam
bam is offline
kleine update op nu.nl site

De krant wijst erop dat het onderzoek enigszins beperkt is, mede omdat de studie helemaal is gebaseerd op de kinderen van militairen die in één kliniek werden behandeld. Maar het geeft wel een beter beeld dan eerdere onderzoeken in psychiatrische klinieken en gevangenissen.

Zo werd gevonden dat van de kinderen met piercings 72 procent seks had gehad in de dertig dagen voordat ze werden ondervraagd, tegen 42 procent van de jongeren zonder. Negentig procent van de ondervraagden met een tatoeage had onlangs seks gehad tegen 41 procent zonder.

Ook de verschillen in het gebruik van alcohol en marihuana waren significant. Van de mensen met piercings was eenderde kort daarvoor betrokken bij een 'zuippartij' tegen 11 procent van de ondervraagden zonder. Onder mannen bestond er een verband tussen geweld en tatoeages, bij vrouwen was er sprake van een verband tussen geweld en piercings.

Drugs

De onderzoekers ontdekten ook dat er een samenhang is tussen het gebruik van harddrugs en het aantal piercings. Bovendien was er een verband met leeftijd. Hoe jonger een kind toen hij zich liet voorzien van een tatoeage of piercing, hoe groter de kans dat dat kind later drugs zou gaan gebruiken.

Kinderen die een eerste 'tatoo' of piercing namen op een leeftijd van dertien jaar of jonger, hadden ook meer gedacht over het plegen van zelfmoord.

De onderzoekers geven toe dat de resultaten van de studie overeenkomen met al bestaande veronderstellingen. Desondanks geeft de aanwezigheid van een tatoeage of een piercing ouders en zorgpersoneel nu een handvat, stellen zij.

,,Wij wilden artsen en verpleegkundigen duidelijk maken dat als ze een kind met een of meerdere 'tatoo's' en piercings onder ogen krijgen, zij beseffen dat dit iemand zou kunnen zijn met een verhoogd risico'', aldus een van de onderzoekers tegen de Post.
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 21:46
Undeclinable
Avatar van Undeclinable
Undeclinable is offline
Beetje onzinnig onderzoek. If you ask me.

Maar ergens valt de uitkomst misschien wel te verdedigen. (let op: misschien, ik zat ff te denken aan een mogelijke oorzaak voor het "verband" )

Is het namelijk niet zo dat *let op:generalisatie* mensjes met piercings zich over het algemeen wel afzetten. (hier heb ik het dus niet over de modekutjes) Dat kan bijvoorbeeld een gevolg zijn van een moeilijk jeugd. Dat kan gewoon zijn omdat iemand gewoon heel erg kritisch (en vaak intelligent) is, dat kan zoveel oorzaken hebben. Dit afzetten kan er soms voor zorgen dat het soms wat moeilijker is om "normaal" te functioneren in de maatschappij -> kan voor depresiviteit gaan zorgen -> zelfmoordneigingen.

(heel erg generaliserend, i know maar misschien zit er wel een punt in)
__________________
Western civilization? That would be a good idea! | Don't confuse the major opinion with the truth..
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 13:34
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Relatie betekent niet automatisch correlatie.
Verbaasd me dat hier niet meer mensen zijn die Wiskunde A hebben gevolgd...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 13:41
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Mmz volgens mij is dit meer beetje kip-ei-verhaaltje
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 18:07
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
me-myself&anne schreef:
Mmz volgens mij is dit meer beetje kip-ei-verhaaltje
Mensen met zelfmoordneigingen rennen allemaal als een gek naar de piercingboer?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 18:00
tacidvs
tacidvs is offline
Nee, als je als zelfmoordenaar bij Petrus komt, moet je eerst een piercing gaan halen en het dan nog een keer proberen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 10:42
nps
Avatar van nps
nps is offline
*springt van het dak af*

Ik denk dat ik maar lekker veel piercings ga nemen, dan wordt ik lekker crimineel!
__________________
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2002, 12:11
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Echt weer zo'n geval van waarin mensen slechte verbanden leggen... Het is toch niet zo dat tattouages en piercings voor crimeinaliteit zorgen? Nee, de meeste geweldsplegers hebben piercings en tattouages.

REIE
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 22:02
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef:
*springt van het dak af*

Ik denk dat ik maar lekker veel piercings ga nemen, dan wordt ik lekker crimineel!
Je doet je nickname eer aan.

Of zit hier nog een diepere bedoeling achter?
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 14:06
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
REIE schreef:
Echt weer zo'n geval van waarin mensen slechte verbanden leggen... Het is toch niet zo dat tattouages en piercings voor crimeinaliteit zorgen? Nee, de meeste geweldsplegers hebben piercings en tattouages.

REIE
en hebben een taalachterstand
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 09:24
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Je doet je nickname eer aan.

Of zit hier nog een diepere bedoeling achter?
Mischien zou het sarcastisch bedoeld zijn? of is het gebruik van een smiley dan noodzakelijk? kennelijk wel...
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 09:56
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
cHa0s schreef:


Mischien zou het sarcastisch bedoeld zijn? of is het gebruik van een smiley dan noodzakelijk? kennelijk wel...
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 09:57
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
jongeren die een suicidale aanleg hebben, laten eerder een piercing zetten...
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 14:22
Verwijderd
hmppfff dit is echt een onderzoek van nix....zo krijg je alleen maar allemaal vooroordelen( alsof die er nog niej waren), terwijl het niet eens fatsoenlijk en betrouwbaar is onderzocht
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 14:37
Verwijderd
"statistiek" ..
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 13:26
Verwijderd
Dan zullen de jongeren wel veel crimineler worden. Ik ken zoveel huppelkutjes met een navelpiercing (ikzelf ook hoor) Nou ik geloof echt niet dat die iets crimineels zullen doen.
Wat een bullshit
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 13:57
bam
Avatar van bam
bam is offline
Jongens lezen lezen en nog eens lezen
er staat duidelijk

"De krant wijst erop dat het onderzoek enigszins beperkt is, mede omdat de studie helemaal is gebaseerd op de kinderen van militairen die in één kliniek werden behandeld. Maar het geeft wel een beter beeld dan eerdere onderzoeken in psychiatrische klinieken en gevangenissen. "



niet in nederland dus
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 14:21
Sir Smoke-A-Lot
Avatar van Sir Smoke-A-Lot
Sir Smoke-A-Lot is offline
Het ijzer zal bij die mensen wel naar hun hoof stijgen! of misschien komt er wel gevaarlijke straling van af joh
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-06-2002, 15:45
Verwijderd
Ach ja, het is een Amerikaans onderzoek, dat zegt wel weer genoeg...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 23:32
Sir Smoke-A-Lot
Avatar van Sir Smoke-A-Lot
Sir Smoke-A-Lot is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ach ja, het is een Amerikaans onderzoek, dat zegt wel weer genoeg...
juistum Alles kan in Amerika en alles is mogelijk. Maar dat betekend nog niet dat alles wat uit Amerika komt per definitie waar is. Die gekken verzinnen wel meer, de raarste onderzoeken en omdat ze zichzelf zo belangrijk vinden denken ze ook dat ze meteen in alles gelijk hebben, niet dus mjah, ik vind dit een beetje vergezocht idd!

Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 11:26
Verwijderd
Het probleem met Amerikaanse wetenschappers is gewoon dat ze naar een bepaalde onderzoeksuitslag toeredeneren...'oh, er zijn de laatste tijd veel mensen met piercings en zwarte jassen geweest die gezellig een middelbare school hebben uitgemoord en daarna zichzelf van kant hebben gemaakt, laten we eens even een onderzoekje in elkaar flansen waaruit blijkt dat mensen met piercings inderdaad depri, gewelddadig en suïcidaal zijn'

Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 20:13
Sir Smoke-A-Lot
Avatar van Sir Smoke-A-Lot
Sir Smoke-A-Lot is offline
You know the words man, reading my mind, ik kan mij wel volledig vinden in uw antwoord Ik zet altijd mijn vraagtekens bij onderzoeken uit Amerika, die kunnen overal de waarheid van maken!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 17:26
Sommetje
Sommetje is offline
Als er een statistisch verband tussen bestaat, wil dat niet automatisch zeggen ook een causaal verband. Wanneer leren mensen dat nou toch eens?
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 18:38
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
Als er een statistisch verband tussen bestaat, wil dat niet automatisch zeggen ook een causaal verband. Wanneer leren mensen dat nou toch eens?
Toch is 't als je er even overna denk vrij logisch dat er ook een ander verband is dan alleen 't statistische.

Ik zou mezelf ook eerder doodknallen als ik zo'n ding had..
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 09:34
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
dit slaat dus 10-dubbel nergens op!!!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 09:35
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
piercings maken daar echt geen invloed op hoor!!!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 12:25
Barbabarbara
Barbabarbara is offline
*gaat snel piercing zetten anders klopt mijn suicidaliteit enz niet meer*
__________________
~~~Why do bad things always happen to good people? Can someone tell me?~~~
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 12:52
independancy wanted
Avatar van independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
J-tjuh schreef:
piercings maken daar echt geen invloed op hoor!!!
He? Dit onderzoek wijst toch zeker anders uit?
__________________
Sig Heil
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 12:59
Just Johan
Just Johan is offline
mijn vooroordelen zeggen mij:

1) suïcidalen komen vaker voor onder intellectuelen

2) piercings komen vaker voor bij vrijgevochten types

3) vrijgevochten types komen vaker voor onder intellectuelen

dus als mijn vooroordelen enigzins juist zijn zal dit mogelijk leiden tot een statistisch verband tussen piercings en suïcidalen.

De resultaten uit dit onderzoek lijken me overigens niet gebaseerd op een representatieve steekproef! en ik lul ook maar wat uit m'n nek maar misschien klopt het toch wel.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 13:04
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
De resultaten uit dit onderzoek lijken me overigens niet gebaseerd op een representatieve steekproef! en ik lul ook maar wat uit m'n nek maar misschien klopt het toch wel.
Leest er nouw niemand meer ????
Er staat: "De studie is helemaal gebaseerd op de kinderen van militairen die in één kliniek worden behandeld."
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 13:08
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
bambix schreef:

Leest er nouw niemand meer ????
Er staat: "De studie is helemaal gebaseerd op de kinderen van militairen die in één kliniek worden behandeld."
ja maar dat ze hun onderzoek zo opgezet hebben om naar een vooraf bedachte conclusie toe te werken wil alleen zeggen dat het onderzoek niet deugt; niet dat er geen verband bestaat tussen piercings en suicidalen

-edit-
bambix ik doelde met "maar misschien klopt het toch wel" op m'n eigen redenatie; niet op die van die amerikanen; sorry voor de verwarring

Laatst gewijzigd op 08-07-2002 om 13:16.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 23:19
Go
Avatar van Go
Go is offline
Meestal zijn het ook wat van "zulke" types die een piercing en zo nemen. Geldt trouwens niet voor iedereen hoor!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Jongeren met piercings en tattoos
Black Sugar
68 07-05-2003 01:51
Lifestyle Het Algemene Piercing Topic
Stevill
450 08-08-2002 18:18
De Kantine Stelling: `Jongeren met piercings overwegen vaker zelfmoord`
Internationalist
17 31-07-2002 21:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.