Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2003, 21:09
t68i
t68i is offline
Afgelopen weekend heeft mijn vriendin hier gelogeerd, en we hebben het een aantal keer gedaan.

Elke keer heb ik netjes een condoom gebruikt, en zij is aan de pil.
Het condoom is nooit gescheurd geweest ofzo.
Nu heeft ze maandagavond de pil wel ingenomen, maar ze verslikte zich en weet dus niet zeker of ze hem wel heeft doorgeslikt...

Nu is het voorgekomen dat we naakt tegen elkaar aan hebben gelegen enzo, maar ik ben niet in haar geweest zonder condoom.

Nu zou ze afgelopen woensdag ongesteld moeten zijn geworden, maar ze is dat nog niet.
Vandaag al donderdag, en nog niet ongesteld.
Nu maakt ze zich vreselijk veel zorgen, en denkt dat ze zwanger is.
Ik weet voor 99% dat het niet mogelijk is dat ze zwanger is, maar ook ik maak me wel een beetje druk erom.

Wie weet er tips of advies? wat moeten we doen?
is het normaal dat ze niet ongesteld is geworden woensdag, terwijl dat wel zou hebben gemoeten???
Oud 24-04-2003, 21:11
miro
miro is offline
Het kan altijd gebeuren dat je wat later ongesteld wordt, zeker als je je zorgen maakt. Tis echt een minimale kans dat ze zwanger is. Wacht nog even af zou ik zeggen. Maar ik zou me geen zorgen maken als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 21:19
Verwijderd
Idd, en met deze stress kan die ongesteldheid ook nog wel ff uitblijven. Anders laat je haar een zwangerschapstest doen, zodat je het 100% zeker weet, dan zijn jullie van de stress af.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 21:21
ekki
ekki is offline
maar aan de andere kant is de menstruatie met de pil toch wel behoorlijk zeker.

kost wel wat, maar anders voor de zekerheid misschien maar even een testje doen?

overigens is het vlak voor haar ongesteldheid, dus eigenlijk kan het zo'n beetje niet dat ze ongesteld is, al had ze de pil wel geslikt, omdat ze nu helemaal niet vruchtbaar is.
Oud 25-04-2003, 11:32
t68i
t68i is offline
Het is nu vrijdag, en nog steeds is ze niet ongesteld...

ik begin me nu best zorgen te maken...

is dat terecht?
Oud 25-04-2003, 11:36
Verwijderd
Citaat:
t68i schreef op 25-04-2003 @ 12:32:

is dat terecht?
Ik ben zelf een keer of twee niet ongesteld geworden, ben niet zwanger...

Maar laat haar een testje doen, dan weet je het iig zeker!!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 12:08
DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
t68i schreef op 25-04-2003 @ 12:32:

is dat terecht?
hoe meer zij zich zorgen gaat maken, hoe langer ongesteldheid uitsteld.. ik zou het toch echt ff rustig aan doen of idd een testje doen, want als je je erg druk maakt, kan het daaaageen uitstellen. (hebbik ook gehad) na 12 dagen werd ik pas ongesteld.
Oud 25-04-2003, 13:10
Verwijderd
Ik zou je niet zo'n zorgen maken als ik jou was; volgens mij is de kans maar heel klein dat ze zwanger zou zijn. Ten eerste misschien heeft ze wel gewoon de pil doorgeslikt; ten tweede jij bent niet zonder condoom is haar geweest; dan is de kans zowiezo al heeeel erg klein.
En ze moet zich niet zo'n zorgen maken...
Volgens mij gebeurt het soms trouwens ook gewoon als je de pil slikt dat de bloeding uit blijft een keerjte...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 16:41
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
ekki schreef op 24-04-2003 @ 22:21:
maar aan de andere kant is de menstruatie met de pil toch wel behoorlijk zeker.
Dat is bij mij dus absoluut niet het geval; ik slik op vrijdag de laatste pil en de ene keer word ik op zondagavond ongesteld en de andere dag op woensdag. Het kan dus best zijn dat ze nog ongesteld wordt.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 11:10
josdebos
josdebos is offline
reden om je zorgen te maken is er wel ja, ze doet er goed aan om ff de gebruiksaanwijzing van haar pil te lezen, en contact op te nemen met de dokter.. hoop dat ze inmiddels ongesteld is geworden
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 16:52
ekki
ekki is offline
Citaat:
Mariebel schreef op 25-04-2003 @ 17:41:
Dat is bij mij dus absoluut niet het geval; ik slik op vrijdag de laatste pil en de ene keer word ik op zondagavond ongesteld en de andere dag op woensdag. Het kan dus best zijn dat ze nog ongesteld wordt.
hmm, ik heb maar één keer gehad dat ik eerder ongesteld werd (op maandagavond in plaats van dinsdagochtend), maar ik denk dat dat kwam omdat ik de pil 4 in plaats van 3 weken had geslikt ofzo.
verder altijd hetzelfde ongesteld (nouja, soms 's middags, soms 's ochtends, maar ook dat kan ik verklaren (namelijk of ik er 's nachts uit ben geweest of niet)). ik wist niet dat dat niet bij iedereen zo was.
Oud 26-04-2003, 22:38
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Volgens mij is de kans dat ze zwanger minuscuul ... geloof mij, het kan wel zo uitstellen, ook als ze het nog nooit eerder heeft gehad. Ik had hetzelfde ... sinds ik aan de pil was altijd op tijd ongesteld, regelmatig, en dan opeens 5 dagen te laat. Natuurlijk was dat wanneer ik niet zeker wist of er iets mis liep met de pil, ik was helemaal aan het stressen dat ik zwanger was (terwijl de kans ook 0.1 was) ... maar uiteindelijk was er nix aan de hand. Ik weet niet of het door de zenuwen komt, maar in ieder geval, zoals er al gezegd werd, je vriendin zou moeten proberen zich niet te veel zorgen maken want dan kan het nog langer duren (of wordt ze helemaal niet ongesteld).

Misschien nog in het weekend wachten en maandag eventueel een test halen ?
Oud 27-04-2003, 10:54
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
hm vreselijk lijkt me dat, die onzekerheid.
ik ben wel benieuwd hoe t nu afgelopen is?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 11:03
Verwijderd
uhm.. mjah reden om je zorgen te maken heb je wel vind ik.. uhm.. mjah.. eigenlijk zijn alle adviezen al gegeven, maar zeg tegen haar van dat het gwoon (bijna) onmogelijk is dat ze zwanger is, omdat jullie én een condoom én de pil hebben gebruikt... uhm.. als je twijfelt moet je tog maar een zwangerschapstest doen.. maar bedenk wel dus, dat als je zit te stressen dat je ongesteldheid vaak uitblijft of gewoon uitgesteld word...
maak je dus niet teveel zorgen, ik denk wel dat alles goed komt
veel succes in ieder geval!!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 17:41
t68i
t68i is offline
Sorry, ik was mijn topic een beetje vergeten omdat het inmiddels allemaal goed is gekomen.

Ze is afgelopen zaterdag avond ongesteld geworden...
Wel wat later dan gepland dus, maar jah, kan gebeuren.

We waren allebei wel vreselijk blij omdat we opeens ons geen zorgen meer hoefden te maken.

Dat was een enorme opluchting...

Iedereen bedankt voor de steun en advies...

T68i

Regels voor berichten