Advertentie | |
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
De bedoeling van zo'n ontgroening en in België studentendoop is in de eerste plaats een intensieve kennismaking met je medestudenten. Met andere woorden: je wordt gebrainwashed en net als hun. Die studenten zijn allemaal precies het zelfde, zonder ook maar één karakterverschilletje (balluh!!).
![]() Het is gevaarlijk, hoewel de meeste studentenverenigingen nu al wel wat gematigder zijn en bijvoorbeeld St. Olof in Tilburg zegt dat er geen gevaarlijke dingen en drank aan te pas hoeven te komen. Echter zijn er ook studentenorganisaties zonder ontgroening (Plato in Tilburg). Studenten kiezen uiteindelijk zelf voor St. Olof en nemen daarmee zelf dat risico. Je kunt kiezen: Olof, Plato of helemaal niets. It's all your choice, toch? Verbieden? Nee, het is de verantwoordelijkheid van die studenten zelf om goede keuzes te maken. Overigens ga ik volgend jaar studeren om te studeren en ik laat me dus niet brainwashen, verstandige keuze. Al die stoere losers die dat wel doen, moeten dat zelf weten.
|
Verwijderd
|
Zie het topic over het corps op School & Studie...staan wel wat leuke reacties in.
Dit is geen actualiteit, of het moet gaan over het nieuwe ontgroeningbeleid van C.S. Veritas, wat opgesteld is n.a.v. de sancties van de Hogeschool van Utrecht en de Universiteit Utrecht en wat je niet meer met goed fatsoen ontgroening kunt noemen. ![]() Bovendien: waar halen 'we' het recht vandaan om het eventueel af te schaffen? Damn zeg ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
art. 1, 10, 11, 15 GW Er wordt duidelijk onderscheid gemaakt tussen eerstejaars en overige studenten. Verder worden studenten wel eens lichamelijk mishandeld of opgesloten. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|