Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb twee weken proefgezeten in een inrichting voor moeilijk opvoedbare jongens (mijn pa is zelf directeur van een inrichting, niet denken dat ik iets had uitgespookt he
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien gaat het soms om mensen die qua denken/waarden&normen/sociaal gedrag nog op het niveau zitten dat ze geleefd moeten worden (net als toen jij 4 was) |
![]() |
|
Ik zou het ook niet kunnen om de hele dag alleen met mezelf door te brengen. Ik ben sowieso al een persoon die veel mensen om zich heen moet hebben.
Ik zou alleen meer gekke dingen gaan denken en ik zou diep ongelukkig worden. Daarnaast ben ik het helemaal eens met Nare Man: het idee alleen al dat ik geleefd zou worden.... verschrikkelijk!
|
![]() |
Tja t maakt voor mij denk ik niet veel uit, als het leven zelf een grote gevangenis is, om je bent gevangen in jezelf, dan maakt de plaats niet uit denk, het ligt er puur aan hoe jij de wereld op t moment ziet, zie jij de wereld als een goede plek ofzo dan ga je er aan onderdoor als je gevangen zit, maar als je dagelijks in je kooitje leeft, maakt gevangenschap dan nog echt uit? Alles went, vrijheid is zon relatief begrip...
Never mind |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
ik heb mezelf vroeger vaak zat moeten opsluiten met angst omdat ik bang was voor dingen buiten het slot.. ik weet dus wel een klein beetje hoe het voelt.. alleen bij mij was het ngo erger.. er was geen wc in de kamer met slot dus ik kon niet naar de wc toe, er was wel water en spullen te doen maar ik mocht geen lawaai maken.. en dan ook echt, geen gekraak van de vloer, geen muziek, helemaal niks.. ik heb uiteindelijk op zn hoogst 4 uur gevangen gezeten niet veel, maar de omstandigheden waren toch wat zwaarder dan bij jou
|
![]() |
|
Het lijkt me echt vreselijk dat je niks meer zelf mag beslissen. Ik ben namelijk erg gesteld op mijn vrijdheid. In wat voor dingen ik kan doen, laten en zeggen en natuurlijk zitten er ook verplichtingen in mijn leven, maar gewoon dat al je vrijheid je ontnomen wordt.
maar toch zou ik een gevangenis of jeuggevangenis best wel eens mee willen maken. Gewoon om te weten hoe het is en dan te weten dat ik het helemaal nooit meer wil. Misschien een goeie om over na te denken voor mensen die nogal eens verkeerde dingen uithalen. Gewoon drie dagen cel om niks, maar dan weten dat je het nooit meer wilt en de dingen doen die kunnen volgens de wet. En natuurlij ontdeugend zijn mag en kleine dingen uit halen. maar geen dingen waarbij je anderen expres ernstige schade berokkend.
|
het zou mij eigenlijk niet al te verschrikkelijk lijken omdat ik zowiezo al graag op mezelf ben, ik hoef niet perse eigen beslissingen te nemen, leef toch maar voor 1 reden en dat is om uiteindelijk weer dood te gaan. Ik denk dat je me er niet zo mee zal hebben
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
ok maar ff voor de duidelijkheid,
je mag bijvoorbeeld wel met anderen (t zijn wel criminelen en je hebt ze niet uitgekozen) in de woonkamer, je eet samen, hebt een tuin, en je gaat naar school.Je mag ook twee keer per week naar huis bellen en je weet dat je bijvoorbeeld over een jaar weer naar huis mag. Maar alles binnen een hectare, verandert dat de zaak? ik denk van wel, of je nou op 3 vierkante meter alleen zit of nog wel met anderen kan communiceren en je iets vrijer kan bewegen (ook al ga je op den duur je daar ook opgesloten voelen). |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Dromen vangen Milluca | 1 | 28-01-2006 19:28 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Gevangen Lotte | 1 | 12-08-2004 21:42 | |