Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Dit doet me gelijk weer denken aan onze eerste gesprekken toen ik je nog net kende
![]() *knuffel* Je weet dat ik altijd tijd voor je heb ![]()
Laatst gewijzigd op 24-04-2003 om 21:44. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik hoop dat er snel een oplossing is ![]() Want dit verdien jij niet ![]()
|
Ik heb PRECIES hetzelfde ! Zit ook goed in de sh*t, want mijn ouders willen/kunnen dat niet oplossen, weg kan ik niet, alles wordt op de 'pubertijd' geschoven en het lijkt alsof ik maar hier kan blijven en alles moet pikken van hem.
Ik hoop dat het beter wordt, wij hebben ook onze 'periodes', en dan wordt hij weer een beetje uitstaanbaar. Sterkte ... en als je zou willen mailen ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Of wil ik dat ze iets MET HEM doen, hem ergens weg zetten want zelfs mijn ouders geven toe dat HIJ de oorzaak is, maar dan proberen ze bij mij schuldgevoelens op te wekken ... 'neem JIJ de verantwoordelijkheid dat hij weg gaat en daar zijn leven mee verne*kt ?'
|
niet iets terug proberen te doen vanuit wraak,
Laat zelf ook merken hij jouw ook niks kan schelen. Het is voor hem toch wel duidelijk dat het zo niet goed gaat met hemzelf? Of ziet hij geen probleem. Het heeft wel wat met pubertijd te maken, dat maakt het nog nie goed. Offtopic: Ik zou persoon in kwestie zelf helemaal lens slaan, op een gegeven moment. Eventueel met hockeystick ![]() maar voor mij persoonlijk was het eerder andersom, maar normaal gesproken als je ouder wordt leer je wat "fout"is lijkt mij.
||
Citaat:
Dat is het ergste, die machteloosheid. Ik kan helemaal nix, niet eens terug slaan als hij mij fysiek aanvalt of dreigt aan te vallen. Dan lacht 'ie me noch uit, omdat hij weet dat ik nix kan doen.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
studeert hij eig of heeft hij plannen (dat is meestal een factor die er voor zorgt dat ze snel wegggaan) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
het si heel makkelijk om als buitenstaander te zeggen wat je moet veranderen maar soms is er aan zo n situatie niks te doen |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
jeetje, helaas heb ik zelf ook een zusje dat ik absoluut niet uit kan staan, maar nog niet zo erg dat ik niet meer met haar zou willen leven...
je wil uit huis, neem ik aan, misschien kan je eens met een goede vriendin praten of je niet bij haar kan ''wonen'' voor een tijdje... anders misschien familie die bij je in de buurt woont.. verder kan ik je alleen maar onwijs veel sterkte wensen Charlotte |
![]() |
|
![]() |
*neemt groot brok zout, omdat een korrel niet genoeg is*
er zijn altijd 2 kanten van een verhaal.... hier komt er gewoon maar 1 naar voren,.. en ik hoor mn zusje (********) nu zoveel zeuren,... ik kan garanderen dat ik minstens evenveel, en vrijwel zeker meer last gehad heb van haar, en dat het altijd mn ouders zijn die mij in het gelijk stellen omdat t gewoon zo is, en dat mijn zusje altijd loopt te puberen terwijl ik niet echt moeilijk doe. Dat ik ontiegelijk veel dingen ook moet pikken, en dat 99% van mijn motivatie om weg te gaan was, van mn zusje af te zijn..., EINDELIJK na 14 jaar. Bekijk die dingen gewoon van 2 kanten, anders krijg je echt alleen maar nog meer medelijden met jezelf, en dat helpt niet bepaald constructief. Een ruzie komt namelijk altijd van 2 kanten. moet zeggen dat t mij wel bevalt though ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik vraag of ik achter de pc mag, dan antwoord hij met een tijdstip, dat anderhalf uur later is. Ik ga daar dan mee akkoord en anderhalf uur later kom ik dus en zegt ie dat ik maar ff moet wachten. Na een kwartier wordt je dat gewoon zat, want dan had hij maar een tijdstip af moeten spreken, dat een kwartier later is. Dan word ik gewoon boos, want ik heb 3,5 maand in een kliniek gezeten, waar ik niet anders leerde dan afspraken maken en nakomen, tis een soort structuur geworden wat ik gewoon keihard nodig heb. Als ik me niet aan mijn afspraken hou, wil ik ook gewoon dat iemand dat goed tegen me zegt, zodat ik daar aan kan werken! Maar goed, ik word dus pissig en zeg iets van: Dan had je maar wat later af moeten spreken! Dan reageert hij weer met: Nou en! Ik ben nu toch! Er valt dan echt niet met hem te onderhandelen. Als mijn ouders thuis zijn, moet mijn vader hem er dan vandaan slepen en als ze er niet zijn, gebruikt ie zijn macht. Hij weet dat ik bang van m ben, en als ik wat doe, dan wordt hij heel aggressief. Ik kan dan ook niks meer en moet maar wachten totdat hij achter de pc vandaan komt. Mahjah, soms heb ik zo'n bui dat ik dat niet pik en dan zet ik alles op alles om gewoon mijn recht te krijgen, maarjah...dan krijg je dus het gelazer.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Naja, ik weet niet of voor Eend hetzelfde geldt als voor mij, maar in mijn geval gaat het om een JONGEN en dat maakt ook een verschil.
Ik denk niet dat ******** en iwein een groot probleem hebben wat fysieke geweld betreft ? Tenminste, ik hoop het. Ruzies, OK, maar mijn broertje is in staat mijn hoofd te pakken en tegen een muur slaan ofzo ... en ook DAAR doen mijn ouders nix aan. Natuurlijk hebben zulde verhalen en problemen altijd twee kanten en zul jij er ZELF altijd bevooroordeeld over nadenken, als je er ook deel aan neemt, maar als je zelfs je ouders toegeven dat het NIET jouw schuld is ...
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Ik bedoel ... sommige dingen kun je gewoon niet pikken in het geval dat het 'niet pikken van dingen' alleen maar betekent dat je voor de behoeftes opkomt die iedereen heeft.
Laatst gewijzigd op 26-04-2003 om 06:24. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ok...
Gisteravond is het dus goed fout gegaan. Ik zat beneden tv te kijken en mijn broer ook. Ik deed letterlijk niks! Helemaal niks! Ok, ik had wat te eten genomen, want dat doe ik altijd 's avonds. Mijn ontbijt eet ik rond een uur of twaalf al ![]() Maar goed, mijn broer begon opeens, dat ik weg moest uit de huiskamer, ik werd dus gewoon verbannen naar mijn kamer, omdat hij zonodig alleen wilde zijn. Dat pikte ik dus niet, dus ik zei (op normale toon zelfs): Als je alleen wilt zijn, moet je op je kamer gaan zitten, want de woonkamer is gezamelijk en hij is er niet voor niets. Dus hij begon weer: "Ja, maar ik wil tv kijken." Ik zo: "Nou, je hebt genoeg geld op de bank, koop een tv en je kan op je kamer tv kijken." Hij weer: "Ja, maar ik wil beneden!" hij klonk opeens heel agressief, dus ik reageerde met zoiets van: "Dan ga je een tv kopen en ga je in de kast zitten, maar de woonkamer is gezamelijk en als ik hier wil zitten, dan doe ik dat!" Toen kwam ie naar me toe en verdraaide mijn voet, ik moest maar op rotten riep ie. Ik liet me niet klein maken dit keer, dit keer wilde ik sterker zijn. Ik reageerde met zoiets van: "Ja, gebruik maar weer geweld, laat maar zien dat je zwak bent." En ik had ondertussen de kat op schoot genomen, maar ik had nog steeds het recht om in de woonkamer te zitten. Toen probeerde hij de kat uit mijn handen te trekken (arm beest ![]() ![]() Ik kon gister echt niet slapen, kwas zo bang. Mijn moeder zei, dat ik veilig was, maar dat is niet zo en dat weet zij ook! Maar zij voelt dezelfde machteloosheid. Alleen mijn vader kan mijn broer aan. Ik ben zo fucking bang thuis ![]() Vannochtend heb ik een korfbalwedstrijd gehad. Ik had last van mijn rug en mn schouder is ook dik. Gelukkig vroeg niemand ernaar. Maar kwas zo bang ![]() Op dit moment is mijn broer niet thuis. Hij is werken. Vanavond als hij thuis is, dan ga ik naar de manege tot een uur of 10 en daarna wil ik gelijk mijn bed in. Keb de hele nacht liggen janken en nu begin ik verdomme weer ![]() ![]() ![]() ![]() Ik kan alleen maar ontwijken ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
maargoed.. ik heb die grote lap text van je gelezen.. ik zou idd de politie maar bellen als het weer zo gebeurd.. misschien dat hij dan ophoud.. ik zou niet teveel op je ouders rekenen.. ik heb ook zulke ouders gehad en ze hebben er nooit wat aan gedaan.. hoogstens ons tijdelijk uit elkaar gehouden.. wat bij mij veel heeft geholpen is een slot op mn kamer, misschien kan je vragen of je dat ook mag |
![]() |
||
Citaat:
|
Meisje *knuf*
![]() Ik vind het verschrikkelijk om te lezen, misschien nog meer omdat ik echt helemaal je gevoelens snap en hetzelfde heb ... serieus, ik vind het nog enger als ik het van iemand anders lees ! Mijn vader is ook de enige die mijn broertje aankan, eh, pech, mijn vader woont in Nederland en we zien hem hooguit 1x in de 3 maanden als niet minder. Mijn moeder lacht hij uit, mij lacht hij uit, als hij met mijn vader over de telefoon of Inet praat lacht hij hem ook uit. Als ik hem de 'laatste kans' geef en met de politie dreig, lacht hij me uit. Hij heeft me gelukkig nooit zo aangevallen, ook paar keer hard weggeduwd dat ik de helft van de kamer overvloog, of me pakte dat ik nog twee weken later een blauwe plek had, maar wat jij beschrijft slaat echt alles. De volgende keer gewoon politie bellen, onafhankelijk van wat je ouders zeggen-want hij verandert blijkbaar niet als hij niet keihard op zijn bek valt, nou, dan moet je hem wel laten vallen. Jij hebt inderdaad het recht op een veilig huis en je ouders hebben niet alleen plichten naar je broer toe, maar ook naar jou toe. Ah Eend ... ![]()
||
Citaat:
Tenslotte, in dit geval stoorde hij zich aan haar bestaan en dat zegt al genoeg.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
ik mag mijn vriendin niet meer zien... heelo | 35 | 21-10-2015 14:06 | |
Liefde & Relatie |
Elke keer die gedachtes weer. On efil | 13 | 13-07-2013 09:39 | |
Verhalen & Gedichten |
Drie broers Maudd | 4 | 17-06-2005 20:27 | |
Psychologie |