Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2003, 14:06
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Het komt vrij vaak voor: je zit naar een film te kijken, en opeens denk je: HUH!! Dat was net nog anders! Die had net nog andere kleren aan (ofzo). Vooral als je een film de 2e keer kijkt, valt dat soms erg op.

Welke fout viel bij jullie het meest op en in welke film?
Oud 05-05-2003, 14:22
m'neer
m'neer is offline
In het boek 'Roman Soldiers Don't Wear Watches' staan erg veel fouten, zo zijn er zat films waarin de cameraploeg per ongeluk gereflecteerd wordt in een ruit
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 14:24
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
as good as it gets.
wanneer melvin dat hondje oppakt en begint te plassen, zie je duidelijk een soort buisje achter z'n hand waar dus dat zogenaamde pis uit komt. Niet echt een fout, maar toch wel .... merkwaardig.

En bij south park the movie zat een scene tussen waar kenny tussen het publiek te zien was, terwijl hij in hell moest zitten.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 14:28
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Gister heb ik Triple X gezien, en dan legt die vent uit wat de kogels van het geweer doen: ze verdoven je voor 12 uur en als je wakker wordt weet je niet meer wie je bent en wat je is overkomen. Dan zegt mister X: Yeah, I've been shut twice by these. (Kan ie dus helemaal niet herinneren)
Oud 05-05-2003, 14:28
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
op www.moviemistakes.com staan ook veel fouten in films.
wel in het engels maar is wel leuk om te lezen
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 14:43
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Deep Blue Sea staat er vol van
Wat een slechte film is dat zeg..
Oud 05-05-2003, 14:47
m'neer
m'neer is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 05-05-2003 @ 15:43:
Deep Blue Sea staat er vol van
Wat een slechte film is dat zeg..
'n Film waarin absurd grote haaien achteruit kunnen zwemmen doet 't altijd goed
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 15:01
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 05-05-2003 @ 15:28:
Dan zegt mister X: Yeah, I've been shut twice by these. (Kan ie dus helemaal niet herinneren)
Das dus juist géén fout...XXX geeft alleen aan dat die kogels dus niet werken, zoals zou moeten
Oud 05-05-2003, 15:06
duifeltje
duifeltje is offline
in the horse whisperer zat iets erg vreemds.
niet echt een perongelukfoutje van andere kleren ofzo maar toch.
het heet dus de paardenfluisteraar maar in de film zag je dat een erg jong paard op en eeeuuuhhh héle onvriendelijke manier werd ingereden.
een echte paardenfluisteraar had dat wel wat anders aangepakt!
dus niet een been opbinden zodat het paard niet weg kan lopen
Oud 05-05-2003, 16:53
Vash!
Vash! is offline
Hot Shots. Zoveel kogels kunnen nooit in een magazijn zitten
Oud 05-05-2003, 18:20
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 05-05-2003 @ 16:06:
het heet dus de paardenfluisteraar maar in de film zag je dat een erg jong paard op en eeeuuuhhh héle onvriendelijke manier werd ingereden.
wat een bullshit.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 18:27
3rd Rock
3rd Rock is offline
op www.imdb.com staan er ook bakken.

zoekl bijvoorbeel naar de film titanic en klik dan in de linjer sidebar op goofs
Oud 05-05-2003, 18:42
martijn1985
martijn1985 is offline
The Shawshank Redemption:

Hoe kon Andy de poster terug op de muur plakken als hij in de tunnel zat? Dan heb je toch geen ruimte voor je handen? De onderkant was misschien nog gelukt, maar bovenaan niet.
En dan, stel dat het hem gelukt is. Om dat voor elkaar te krijgen moet hij als eerste met zijn benen in de tunnel zijn gegaan. Later zie je toch echt dat hij met zijn hoofd vooruit in de tunnel kruipt. Er was geen ruimte om je om te draaien.
Oud 05-05-2003, 20:57
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Sithan schreef op 05-05-2003 @ 16:01:
Das dus juist géén fout...XXX geeft alleen aan dat die kogels dus niet werken, zoals zou moeten
Ja dat dacht ik ook wel, maar toch... Het is dus gewoon allemaal crap waarmee hij loopt te klooien.

In The Ring heb ik er ook zat gezien. Zo zie je de eerste keer dat de vrouw de 'film' ziet, lava stromen. Dat heeft nix met deze film te maken, dat komt uit de japanse versie.
Oud 05-05-2003, 20:58
lana
lana is offline
In Jurassic Park, als ze over dat hek moeten klimmen, en dat jochie een shock krijgt, dat jochie was de enigste met een korte broek aan de twee anderen hadden lange broeken aan.

Dat jochie zit bovenop het hek en de twee anderen klimmen naar beneden, dan zie je opeens een shot waarin iemand met een korte broek al bijna beneden is terwijl de enigste mét korte broek nog bovenop het hek zit.

In The Mummy, als die ene dikke, stinkende, rochelende vent zo'n kever in zijn lichaam heeft, scheurt hij zijn shirt open, dan rent hij keihard op een muur af en als hij op de grond ligt is zijn shirt weer dicht.
Oud 05-05-2003, 21:10
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 05-05-2003 @ 21:57:
In The Ring heb ik er ook zat gezien. Zo zie je de eerste keer dat de vrouw de 'film' ziet, lava stromen. Dat heeft nix met deze film te maken, dat komt uit de japanse versie.
Was geen lava, was bloed in water wat precies hetzelfde te zien was toen het paard in het water was gedonderd...
Oud 05-05-2003, 21:54
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Sithan schreef op 05-05-2003 @ 22:10:
Was geen lava, was bloed in water wat precies hetzelfde te zien was toen het paard in het water was gedonderd...
Is that right? Dat zou ik toch een keer na moeten checken... En Die krioelende gevaletjes dan? Die komen volgens mij ook uit de japanse versie... daar zijn het mensen die verbranden in de lava.

...Toch?...
Oud 05-05-2003, 22:18
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 05-05-2003 @ 22:54:
Is that right? Dat zou ik toch een keer na moeten checken... En Die krioelende gevaletjes dan? Die komen volgens mij ook uit de japanse versie... daar zijn het mensen die verbranden in de lava.

...Toch?...
Die krioelende gevalletjes zijn mensen die verdrinken in het water net als samara...

*heeft de film 5x gezien en het filmpje dat ze in de film te zien krijgen op zn harde schijf staan*
Oud 05-05-2003, 23:09
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
Sithan schreef op 05-05-2003 @ 23:18:
Die krioelende gevalletjes zijn mensen die verdrinken in het water net als samara...

*heeft de film 5x gezien en het filmpje dat ze in de film te zien krijgen op zn harde schijf staan*
waarom kijk je die troep?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 23:52
freggelfreak
freggelfreak is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 05-05-2003 @ 19:42:

Hoe kon Andy de poster terug op de muur plakken als hij in de tunnel zat? Dan heb je toch geen ruimte voor je handen? De onderkant was misschien nog gelukt, maar bovenaan niet.
En dan, stel dat het hem gelukt is. Om dat voor elkaar te krijgen moet hij als eerste met zijn benen in de tunnel zijn gegaan. Later zie je toch echt dat hij met zijn hoofd vooruit in de tunnel kruipt. Er was geen ruimte om je om te draaien.
wtf jij bent goed!!!!! hmmm nu ik erover nadenk klopt dit inderdaad. hmmm apart
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 08:46
Verwijderd
Op http://www.nitpickers.com staan er ook per film een heleboel
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 10:00
Verwijderd
Harry Potter

Als Harry ontsnapt in de auto van Ron en broers valt het traliehek wat voor zijn raam zat op de grond, even later valt die oom uit het raam en dan is het hek weg

(tenminste, ik geloof dat het zo zat, ik heb het ook maar ergens gelezen )
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 10:37
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
empyrian schreef op 06-05-2003 @ 00:09:
waarom kijk je die troep?
Omdat ik ervan kan genieten
Wie bepaalt trouwens wat troep is...
Mn moeder vind t ook weleens een troep op mn kamer, is dat dan ook gelijk zo...
Oud 06-05-2003, 11:29
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Sithan schreef op 05-05-2003 @ 23:18:
Waarom zouden die mensen verdrinken? Ik vind het filmpje in de japanse film toch beter (en enger).
Oud 06-05-2003, 11:32
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Gangs of New York:
Wat doet die olifant ineens in het beeld? Ik lachte me rot
Oud 06-05-2003, 12:30
rock gek
rock gek is offline
Citaat:
terror koe schreef op 06-05-2003 @ 11:32:
The Haunting..

Die dokter (oid) wilt de deuren opendoen van de ruimte waarin die botten en schedels van die kinderen lagen volgens Eleanor. Hij krijgt m niet open. Wellicht omdat hij er met z'n voeten opstaat.
ja idd had ik ook gezien
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 15:13
telluriet
telluriet is offline
Citaat:

Dat was me ook al opgevallen ja... knap kunstje van Andy wel
Oud 06-05-2003, 15:23
Korsakoff
Korsakoff is offline
X-man 2
bij wolverine zouden al zijn wonden genezen. toch loopt hij de halve film met een bloedende kop
Oud 06-05-2003, 16:44
Uice
Uice is offline
Eén van de leuksten vind ik wel dat in Charlie's Angels Drew Barrymore Lucy Lu opeens bij haar echte naam gaat noemen, terwijl ze in de film Alex heet.
Oud 06-05-2003, 18:08
Pla
Pla is offline
In Zoolander viel het me op dat hij op een gegeven moment naar links draait..
Derek Zoolander kan niet naar links draaien (of juist rechts ) naja volgens mij links, en als hij dan samen met hanzel vermomd gaat om de files uit de computer te halen (hij is vermomd als zwarte man) draait hij linksom.. Foutje..
Oud 06-05-2003, 18:17
Menahem
Menahem is offline
Citaat:
Pla schreef op 06-05-2003 @ 19:08:
In Zoolander viel het me op dat hij op een gegeven moment naar links draait..
Derek Zoolander kan niet naar links draaien (of juist rechts ) naja volgens mij links, en als hij dan samen met hanzel vermomd gaat om de files uit de computer te halen (hij is vermomd als zwarte man) draait hij linksom.. Foutje..
Hey! Niet fokken met Zoolander

The Lost World- Als Nick Van Owen de communicatiekamer inloopt doet hij een lamp aan. Deze knapt dan, maar je ziet dat de echte lamp heelblijft en er iets anders achter knapt.

Ik geloof dat je bij Gladiator op een gegeven moment ergens tractor sporen in een veld kan zien.
Oud 06-05-2003, 18:20
italianboy
italianboy is offline
www.moviemistakes.com
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 18:23
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
italianboy schreef op 06-05-2003 @ 19:20:
www.moviemistakes.com
Daar lees ik er ook regelmatig een aantal.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 20:52
funest
funest is offline
zag vandaag bij van god los nog een aantal
o.a. de melkflessen in die tijd waren nog niet van plastic en hadden nog niet die campina labels...
maar goed, krent die daar om mokt
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 21:09
Stevill
Stevill is offline
Neem gewoon een willekeurig japanse old school kung fu film daar sterven aan het begin vaak hele families van een persoon en aan het einde spelen dezelfde personen zijn vijand of scenes die beginnen in zonneschijn en plotseling doorgaan in regen
Oud 07-05-2003, 20:31
mysecret
mysecret is offline
Hebben jullie fouten gevonden in lord of the rings 1 & 2? ik heb gezocht maar kon niets vinden!
Oud 07-05-2003, 20:47
miro
miro is offline
Als harry net is ingedeeld door die hoed gaat ie naast Ron zitten, in het volgende shot zit ie aan de andere kant naast Hermione.

Bij Oceans eleven zie je George Clooney eerst met een half vol bekertje ijs, daarna zie je m ineens weer met een vol bekertje.

Laatst gewijzigd op 07-05-2003 om 20:50.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 20:52
miro
miro is offline
Citaat:
mysecret schreef op 07-05-2003 @ 21:31:
Hebben jullie fouten gevonden in lord of the rings 1 & 2? ik heb gezocht maar kon niets vinden!
http://www.moviemistakes.com/film.php?filmid=1778

http://www.moviemistakes.com/film.php?filmid=2638
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 21:46
Verwijderd
Citaat:

hij kan toch gewoon de bovenkant vastgezet hebben van te voren en er onderdoor is geklommen en dat t dan gewoon tegen de muur komt?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 22:10
...~#*|*#~...
...~#*|*#~... is offline
in LOTR I : als boromir dood gaat en ze rennen naar hem toe tussen de dode Orc's door, dan zie je 1 Orc even zijn hoofd optillen
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 22:46
Thompie
Thompie is offline
Bij Shanghai Knights........op het laatst hangt er iemand aan de wijzers van de Big Ben, maar als ze dan aan de binnenkant een gevecht tussen 2 anderen aan het filmen zijn zie je hem niet hangen(je ziet de schaduw van de wijzers wel, maar niet de persoon die er tegelijkertijd opzit).
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 07:37
BCR
BCR is offline
Citaat:
Inge13 schreef op 06-05-2003 @ 11:00:
Harry Potter

Als Harry ontsnapt in de auto van Ron en broers valt het traliehek wat voor zijn raam zat op de grond, even later valt die oom uit het raam en dan is het hek weg

(tenminste, ik geloof dat het zo zat, ik heb het ook maar ergens gelezen )
Ja, dat heb ik ook gehoord, alleen ik heb de film 2x gezien en ik kan het echt niet ontdekken. Volgens mij is het gewoon goed

Een foutje in Harry Potter die ik wel zelf ondekt heb (*trots*) is, dat als Harry het wisseldrankje in gaat nemen eerst zijn stropdas van zijn uniform losjes zit en een shot later zit ie vast (of andersom).
Oud 08-05-2003, 09:03
Rocksaan
Rocksaan is offline
In Van God Los hoor je constant the Vengaboys terwijl in de tijd dat het zich afspeelde de vengaboys nog niet eens bestonden.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 09:08
Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 05-05-2003 @ 15:28:
Gister heb ik Triple X gezien, en dan legt die vent uit wat de kogels van het geweer doen: ze verdoven je voor 12 uur en als je wakker wordt weet je niet meer wie je bent en wat je is overkomen. Dan zegt mister X: Yeah, I've been shut twice by these. (Kan ie dus helemaal niet herinneren)
die helle film is nep en een grote fout

in het beging op die moter kan hellemaal niet

met die stinger op het laatste hoe kan die stinger nu op de peuk van die kerel af gaan als er verder op warmen water leidingen zittenof zelfs een boot vaart gaat die raket wel daar op af

http://www.panzermaniacforum.tk/
Oud 08-05-2003, 09:35
Shadow X
Shadow X is offline
En in twister schijn je bij de twin-tornado de andere auto's op de snelweg in de spiegel te kunnen zien. Buiten is verder niets te zien.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 10:34
Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
Citaat:
Shadow X schreef op 08-05-2003 @ 10:35:
En in twister schijn je bij de twin-tornado de andere auto's op de snelweg in de spiegel te kunnen zien. Buiten is verder niets te zien.
dat is zo jah
Oud 08-05-2003, 13:16
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 05-05-2003 @ 10:06:
Jezus.....laat me raden....je bent een Penny lezeres zeker?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 14:50
Verwijderd
Citaat:
terror koe schreef op 06-05-2003 @ 11:32:
The Haunting..

Die dokter (oid) wilt de deuren opendoen van de ruimte waarin die botten en schedels van die kinderen lagen volgens Eleanor. Hij krijgt m niet open. Wellicht omdat hij er met z'n voeten opstaat.
ohja hahaha

wat een KUT film trouwens
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 15:58
Ceiridwen
Ceiridwen is offline
In Two Towers is er zo'n scène dat Sam van die berg afdonderd, met al die stenen. Frodo gaat hem achterna en op een gegeven moment zit Sam tot aan zn borst ofzo in de steentjes. Frodo trekt hem er een stukje uit, maar in het volgende shot zit Sam er nog steeds even diep in. Ofzoiets.
Oud 08-05-2003, 16:42
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
In Two Weaks Notice rijden ze met zn 2en in de auto. Eerst is het achterraam helder (je kan een vrachtwagen zien de hele tijd), later is dit raam ondoorzichtig.
Ik snap ook nix van de regen trouwens tijdens die scene.

Het kan zijn dat ik het fout heb want ik heb niet echt goed opgelet...
Reageren

Regels voor berichten