Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2001, 16:31
badtothebone
badtothebone is offline
Welke mega fouten hebben ze gemaakt (behalve het uittebrengen op film). Ik heb net een klein stukje van het begin gezien maar dat is al heel erg anders. Opeens in Perkamentus al in die straat, was er niet eerst een stukje dat die dreuzel Mr. Duffeling het nogal raar vond dat er al die uilen rond vlogen? welke fouten zitten nog meer in de Film?
Oud 22-12-2001, 16:39
wicce
wicce is offline
het hoeven niet perse fouten te zijn, maar het kunnen ook aanpassingen zijn omdat een boek niet makkelijk te verfilmen is op bepaalde momenten in het boek...
en bijna geen 1 boek is identiek met de film....
Oud 22-12-2001, 16:41
r00mp
r00mp is offline
JOEPIE JOEPIE JOEPIEEEEEEEEEE FOUT FOUT FOUTTTT!!!!!!!!!!!!!!!
EINDELIJK GERECHTIGHEID!!!!!
die gore etterbak moet helemaal de grond ingeboord worden!!!!!!!!
zijn er nog meer vouten????? blijf zoeken
Oud 22-12-2001, 16:57
Jozzy
Jozzy is offline
pleur toch op joh!!!!!!!

als je het hele boek gaat verfilmen krijg je een film van 15 uur o.i.d., dat werkt niet echt. dus het is GEEN FOUT
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 17:22
legatus
legatus is offline
Zogenaamde filmkenners hebben altijd wel wat te zeuren. Als die film inderdaad 15 uur zou duren en alles PRECIES goed zou doen, zou het weer te lang duren.

Als je het boek gelezen hebt betekent niet gelijk dat je ook een filmkenner bent.
Oud 22-12-2001, 17:46
Joseph
Joseph is offline
Mensen, ze verfilmen heus niet alles in het boek. Zo zag je ook dat Hagrid Harry naar King's Cross bracht, terwijl dat eigenlijk - in het boek - de familie Dursley was..
Of met die slang, Dudley zat achter het glas gevangen in de film, in het boek was dat niet zo.
De draak hebben ze ook niet naar de toren gebracht..

Waarom niet? Geen tijd voor he... fouten zijn dingen die niet zo horen in de film, dus wanneer Harry bijvoorbeeld ineens een zwarte uil heeft ipv Hedwig...
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 18:30
Chimera
Chimera is offline
Precies. Ze kunnen nooit alles in de film meenemen. De film duurde nu al bijna drie uur, moet je nagaan hoe lang 'ie was geworden als ze alles in het verhaal meegenomen hadden.

En elke verfilming laat dingen weg. Je kunt een boek niet met een film vergelijken. Je verteld geen verhaal, maar laat het zien. Als je te veel wordt zien, wordt het verhaal traag.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 18:45
badtothebone
badtothebone is offline
Oke het zijn dan geen fouten maar wel vreemde aanpassingen.
Oud 22-12-2001, 19:55
fruitmand
fruitmand is offline
het voorbeeld dat je gaf is geen fout, het is gewoon een stukkie dat eruit is gelaten!! Er zijn zooooooveel dingen uit die film gelaten, anders was ie veels te lang geweest hoor! al die lessen, en die toverspreuken, en die quidditch oeffeningen, en al die excursies naar die magische stad, het is er allemaal uitgelaten! anders was die film echt 5 uur lang geweest, en ik vond die 2 1/2 uur al zo saai!
Oud 22-12-2001, 20:38
Breg
Breg is offline
Citaat:
fruitmand schreef:
en al die excursies naar die magische stad, het is er allemaal uitgelaten!

dat komt pas in deel 3 voor...... logisch dus dat het er niet in zat

Oud 22-12-2001, 20:39
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Breg schreef:
dat komt pas in deel 3 voor...... logisch dus dat het er niet in zat
Idd. Beetje dom ((c) Máxima).
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 22:58
Oen
Oen is offline
LOL
iedereen bedankt ik ga hem 3e kerstdag kijken,
enne harry potter is echt wel fijn om te lezen voor mij geeft echt een vertrouwd gevoel, en het is gezellig voor in de winter, de boeken zorgen ervoor dat ik een beetje een tovenaarsgevoel krijg en dat ik alles aan kan. Maar de schrijfster vind ik niet zo aardig, ik heb echt wat tegen haar het lijkt wel alsof ik het nietleuk vind dat zij aan mijn Harry Potter komt.

Oen=batothebone (maar dan nog lang niet met sig)
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 18:22
Diesel
Diesel is offline
I Hate British Movies
Oud 24-12-2001, 18:31
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
Diesel schreef:
I Hate British Movies

?????? ??????
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 18:46
Hannibal
Hannibal is offline
Citaat:
wicce schreef:

Bijna geeneen? Hoe kan een film identiek aan een boek zijn?
Oud 28-12-2001, 21:17
ikalto
ikalto is offline
is geen fout!
ze laten stukjes weg..........
ik snap nie wat daar ut probleem aan is.....
je kunt nooit het heeeeeeeele boek verfilmen.....ben je un eeuwigheid bezig...
verder zijn ut toffe boeken.....maar je moet niet eerst het boek lezen en dan de fillum.....da's nie cool!
Oud 28-12-2001, 21:44
ShadowLady
ShadowLady is offline
Zal ik eens een fout noemen in de film..

HARRY HEEFT BRUIN HAAR EN BLAUWE OGEN IPV "JETBLACK" HAAR EN "SPARKLING GREEN" OGEN als DAT geen fout is..
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 08:14
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
ShadowLady schreef:

HARRY HEEFT BRUIN HAAR EN BLAUWE OGEN IPV "JETBLACK" HAAR EN "SPARKLING GREEN" OGEN als DAT geen fout is..

dat ben ik helemaal met je eens, maar al die onzin die hiervoor werd genoemd... ik heb me over dat haar en die ogen echt verbaasd, maar goed...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 08:16
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ModuM schreef:
dat ben ik helemaal met je eens, maar al die onzin die hiervoor werd genoemd... ik heb me over dat haar en die ogen echt verbaasd, maar goed...
Wat BOEIT de kleur van z'n ogen nou. Weet je hoe moeilijk het is om iemand te vinden met zwart haar en groene ogen? Die combinatie zal vrijwel niet te vinden zijn.

Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 15:47
ducky
ducky is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Wat BOEIT de kleur van z'n ogen nou. Weet je hoe moeilijk het is om iemand te vinden met zwart haar en groene ogen? Die combinatie zal vrijwel niet te vinden zijn.

kleurlenzen?

maar ik heb nog wel een opmerking: in de film gaan Harry, Hermelien, Ron en Malfidus
met Hagrid mee het bos in, terwijl dat ik het boek toch Harry, Hermelien, Marcel en Malfidus.
Maar dat lijkt mij gedaan om de film niet langdradig te maken op een manier dat ie ook nog te volgen is...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 15:57
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ja.. het viel mij ook al op dat Harry in de film blauwe ogen heeft...

En ik vind het jammer dat ze veel dingen hebben weggelaten, maar dat is ook wel logisch, omdat je ander een hele lange film zou krijgen.
Oud 29-12-2001, 16:03
ShadowLady
ShadowLady is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Liefe schat (:rolleyes zwart haar groene ogen en een litteken zijn harry potters karakteristieke eigenschapen! hoeveel kost een potje haarverf en een paar kleurlenzen nou?

Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 16:28
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
ShadowLady schreef:
Liefe schat (:rolleyes zwart haar groene ogen en een litteken zijn harry potters karakteristieke eigenschapen! hoeveel kost een potje haarverf en een paar kleurlenzen nou?
hééél weinig in vergelijking met het salaris van daniel radcliffe in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 16:07
Davine
Citaat:
ShadowLady schreef:

]
Naaaaaaaaaa dat is dus egt de domste fout die ik ooit heb gehoord. Het staat allemaal LEVENSGROOT in die boeken. geef zoon joch dan kleurlenzen ofsow. dat haar geef nie zowveel, maar t is wel een gigantische fout ja

Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 12:41
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ducky schreef:
kleurlenzen?
Ze zullen wel een reden gehad hebben. Ik snap niet wat de kleur van de ogen in hemelsnaam boeit!

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2002, 17:14
Jozzy
Jozzy is offline
voor het verhaal op zich niet (tot nu toe iig), maar het is wel vreemd omdat het zo vaak in de boeken beschreven wordt en alles...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 13:10
Nuck
Nuck is offline
Tja, je hebt altijd mierenneukers...
Oud 08-01-2002, 09:04
MasterMan
MasterMan is offline
Wat pas echt fout is, is dat ik de film nu al op DVD aan kan bieden. Welliswaar engelstalig en niet ondertiteld, maar wel van perfecte kwaliteit. Heb je interesse of vragen, mail me dan.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 10:49
JediJoel
JediJoel is offline
Citaat:
wicce schreef:
het hoeven niet perse fouten te zijn, maar het kunnen ook aanpassingen zijn omdat een boek niet makkelijk te verfilmen is op bepaalde momenten in het boek...

Geen enkel boek. Of geef maar eens een perfecte verfilming van een boek.
Daarbij word het boek meestal eerder geschreven dan de film. Dus je kan het beter omdraaien.
Reageren

Regels voor berichten