Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2003, 21:07
charly not
charly not is offline
Zou je dat doen? je vindt hem/haar wel leuk.. maar je bent niet verliefd.
Je weet dat hij/zij wel verliefd is op jou... zou je het aangaan en kijken of je het misschien wel wordt. of niet?
Oud 04-05-2003, 21:10
stout!
stout! is offline
Waarom zou je dat doen? Niet voor jezelf, je bent niet verliefd. Voor de ander lijkt het me ook niet geweldig om een relatie te hebben die niet zo gek is op hem als andersom. Als je hem wel leuk vindt, kun je beter even afwachten en elkaar beter leren kennen. Misschien word je nog wel verliefd. Dit kun je denk ik beter van te voren uitvinden dan al binnen een relatie. Waarom zou je zo snel moeten gaan?

Ik vind het al moeilijk om een relatie aan te gaan met iemand op wie ik waarschijnlijk wél verliefd ben.
Oud 04-05-2003, 21:12
-x-Kaa-x-
-x-Kaa-x- is offline
Citaat:
stout! schreef op 04-05-2003 @ 22:10:

Ik vind het al moeilijk om een relatie aan te gaan met iemand op wie ik waarschijnlijk wél verliefd ben.
Dat gevoel komt erg bekend voor, iets te bekend...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 21:15
l0ve.Bel0w
l0ve.Bel0w is offline
volgens mij ben ik met jou probleem nu bezig Tis echt niet handig, ten eerste kwets je die ander er onwijs mee en ten tweede ga je jezelf voor de gek houden, NIET DOEN!!!!
Oud 04-05-2003, 21:15
stout!
stout! is offline
Citaat:
-x-Kaa-x- schreef op 04-05-2003 @ 22:12:
Dat gevoel komt erg bekend voor, iets te bekend...
sucks, huh?
Oud 04-05-2003, 21:27
Verwijderd
Nee... ik zou rustig afwachten of ik misschien toch nog verliefd word.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 21:41
)Vampje(
)Vampje( is offline
Heb ik wel eens gedaan ja... Kijken of mijn gevoelens zich misschien nog gaan ontwikkelen, om het niet meteen af te slaan zeg maar.. Als dat niet het geval is ben ik er snel klaar mee.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 21:55
Thomas
Thomas is offline
Zeker weten niet. Geen gevoel = geen relatie.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 22:04
Commondude
Commondude is offline
Als je goed met elkaar kunt opschieten, veel dingen samen doet, het knuffelen fijn vindt, het zoenen fijn vindt, alleen je bent niet verliefd is het geen probleem.

Verliefdheid is toch maar een tijdelijke chemische reactie die na verloop van tijd meestal verdwijnt. Als je een relatie aangaat in de 'nuchtere' staat is het gebaseerd op de werkelijkheid zonder roze wolkjes.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 22:27
Qimm
Qimm is offline
Ik vin het gemeen voor die ander. Die geef je eigenlijk een schijnrelatie met schijnhoop en schijnliefde!
Oud 04-05-2003, 22:29
Verwijderd
Nee, dat komt toch uit ooit, en dan gaat de relatie kapot en zit de ander met een enorme emotionele klap opgescheept.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 22:34
Verwijderd
Dat zou ik zeker doen. Verkering/relatie is voor mij namelijk veel meer vriendschap dan zomaar iets heftigs waar je je helemaal instort en wat je na verloop van tijd altijd met een kater achterlaat. Sterker nog, ik wéét dat ik ook meer voor haar kan betekenen als ik 'nuchter' ben dan wanneer ik me halsoverkop ergens instort.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 22:45
Ik > Jij
Ik > Jij is offline
Als je de gehele relatie bouwt op alleen verliefdheid zal deze eindigen wanneer de verliefdheid eindigt... het is toch zeker niet essentieel dat je verliefd moet zijn, om een relatie te beginnen...
Goed, beide 'hetzelfde' voelen is dan wellicht begrijpelijker om een relatie 'te beginnen'- maar zeker niet essentieel... je mist dan de eerste maanden relatie met verliefdheid, maar het komt uiteindelijk op hetzelfde terug... een relatie waarin je elkaar kan vertrouwen, troosten en liefhebben of dat nou mét of zonder verliefdheid begon...
Oud 05-05-2003, 09:28
Fringe
Fringe is offline
Een vriendin van mij begon eens een relatie met een jongen die stapelgek op haar was, maar zij voelde eigenlijk niks voor hem op dat moment behalve vriendschap. Maar omdat hij zou graag wou, heeft ze het toch maar geprobeerd en nu zijn ze al een jaar gelukkig samen, voor haar d'r langste relatie ooit.
Oud 05-05-2003, 09:32
Verwijderd
nee, das lullig voor die ander!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 10:09
Verwijderd
Meestal begin ik een relatie als ik verliefd aan het worden ben.
En tijdens de relatie worden de gevoelens alleen maar sterker.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 11:12
Verwijderd
Ik heb het wel gedaan, en dat was geen succes..

Zoals al gezegd is, je kwetst de ander ermee en houdt jezelf voor de gek. Ik kan dat gewoon niet op die manier, ik vind iets met iemand hebben en wel verliefd zijn al eng en moeilijk genoeg.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 11:16
Verwijderd
Ik heb het ook gedaan, en ik heb mezelf beloofd dat nooit weer te doen, voor hem en mijzelf. Als je al denkt dat je met een kater uit een relatie-met-verliefdheid komt, nou, probeer dan dit eens. Het leidde echt tot ruzie en heel veel pijn aan beide kanten. Het is gewoon niet eerlijk voor jullie allebei als je dit doet.

Behaaaalve als je dus verliefd wordt als je de relatie begint... maar alleen als je zeker weet dat dat gaat gebeuren... dus in mijn geval gaat dat niet door. En dan vragen mensen ook nog waarom ik geen verkering heb, al zo lang. -_-
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 11:18
Verwijderd
ik hoor altijd van die gastjes van 16 die hebben opeens met een meisje..en na 2 weken is het alweer uit...waar slaat dat nou op?
ik heb nog nooit een relatie gehad..ik wacht wel totdat ik een meisje tegenkom waar ik helemaal gek van ben..en verliefd ja..
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 11:40
Poohbear
Poohbear is offline
Citaat:
Commondude schreef op 04-05-2003 @ 23:04:

Verliefdheid is toch maar een tijdelijke chemische reactie die na verloop van tijd meestal verdwijnt. Als je een relatie aangaat in de 'nuchtere' staat is het gebaseerd op de werkelijkheid zonder roze wolkjes.
Hier ben ik het mee eens: ik zou wel een relatie aan willen gaan als ik twijfelde of ik diegene nou heel errug leuk vind of dat ik echt verliefd ben. Soms is het verschil voor mij bijna niet merkbaar en dan kan het dus wel
Ik zou het misschien dus wel doen, hoewel ik me zelf ontzettend kut zou voelen als een jongen dat bij mij zou doen. Dus ik weet van mezelf dat het niet eerlijk is tegenover de ander, maar toch wil ik het voor mezelf proberen
Oud 05-05-2003, 11:49
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
nee ik zou het niet kunnen dan doe je zo'n jongen opzettelijk pijn en het zou toch uiteindelijk niets worden
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 16:24
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
charly not schreef op 04-05-2003 @ 22:07:
Zou je dat doen? je vindt hem/haar wel leuk.. maar je bent niet verliefd.
Je weet dat hij/zij wel verliefd is op jou... zou je het aangaan en kijken of je het misschien wel wordt. of niet?
heb et wel ns gedaan.. het kan goed 'outturnen' (je word nog verliefd oid) maar ook juist niet... weet waar je aan begint.
Oud 05-05-2003, 17:00
Loezzel
Loezzel is offline
Nee, dat zou ik niet doen. Een beetje rotzooien met elkaar zou wel kunnen, maar een relatie zonder dat je verliefd bent niet. Daar komt gewoon veel bij kijken en gevoel is daarin erg belangrijk. Als je niet verliefd bent, is "het" gevoel er ook niet en dus is een relatie zinloos. Daarnaast zou je misschien de persoon kunnen kwetsen met wie je een relatie aangaat. Hij of zij kan wel verliefd zijn en diegene zul je alleen maar pijn doen als jij niet verliefd bent...
Oud 05-05-2003, 17:08
Qamra
Qamra is offline
Om heel eerlijk te zijn; ja. Als ik het fijn vind om bij hem te zijn, als ik met hem kan praten en lachen. Ja dan kan ik dat wel.

Oud 05-05-2003, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Evil-Cherry schreef op 05-05-2003 @ 18:08:
Om heel eerlijk te zijn; ja. Als ik het fijn vind om bij hem te zijn, als ik met hem kan praten en lachen. Ja dan kan ik dat wel.

Maar als hij wel heel erg verliefd is op jou, ga je je dan niet schuldig voelen enzo? Ik bedoel, dan moet je toch bijna tegen em gaan liegen? Of zeg je gewoon dat je niet verliefd op hem bent en is het dan maar aan hem of hij het dan wel of niet wil?

Ik heb namelijk echt enorme spijt van de keer dat ik dat heb gedaan, 3 maanden iets met hem gehad.. En achteraf heb ik hem zo'n pijn gedaan terwijl dat eigenlijk onnodig was..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2003, 17:58
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 05-05-2003 @ 18:54:
Maar als hij wel heel erg verliefd is op jou, ga je je dan niet schuldig voelen enzo? Ik bedoel, dan moet je toch bijna tegen em gaan liegen? Of zeg je gewoon dat je niet verliefd op hem bent en is het dan maar aan hem of hij het dan wel of niet wil?
Euhm nee. Ik weet niet wat het is, maar ik zou me er niet schuldig over voelen. Niet zo dat ik met elke willekeurige jongen een relatie aanga, daar niet van Hij moet wel speciaal voor me zijn.

Ik klink weer ontzettend egoïstisch...
Oud 05-05-2003, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Evil-Cherry schreef op 05-05-2003 @ 18:58:
Euhm nee. Ik weet niet wat het is, maar ik zou me er niet schuldig over voelen. Niet zo dat ik met elke willekeurige jongen een relatie aanga, daar niet van Hij moet wel speciaal voor me zijn.

Ik klink weer ontzettend egoïstisch...
Nee hoor. Ik kan het me wel voorstellen (ik heb het zelf toch immers ook gedaan), ik vind de pijn die het hem achteraf deed het alleen niet waard uiteindelijk. Maar goed, het kan natuurlijk ook goed gaan, je kan alsnog verliefd worden of wat dan ook.

Op zich mensen in eerdere reacties ook wel gelijk, het is maar een chemische reactie die toch weer over gaat. Mja, kweetniet.. Wel verliefd zijn vind ik toch een stuk leuker (alhoewel ook een stuk enger)
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 18:13
Gwinnie
Gwinnie is offline
nou.. bij mijn ex was ik in t begin niet egt verliefd en heb tog wat met m genomen. uiteindelijk bleek t t beste wat ik kon doen. want ik heb 14 topmaanden met die gozer gehad en was stapelgek op hem. en hij op mij.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 19:02
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb het ook gehad...echt ontzettende spijt van nu... Bij hem was het liefde op het eerste gezicht zo ongeveer (daar geloof ik sowieso al niet in), ik was eigenlijk alleen maar gevleid dat hij me leuk vond (1e vriendje, laag zelfvertrouwen etc.) dus ik dacht, ik kan het toch proberen. Nou, ik werd gek van mijn gepieker en het feit dat ik mezelf voor de gek aan het houden was. Ik was mezelf als het ware aan het dwingen op hem verliefd te worden. Dan ben je echt verkeerd bezig. Dat besef ik nu ook wel, ik heb er veel van geleerd. Dit nooit meer. Het ging vanzelfsprekend ook niet lekker, daarbij kwam dat ik zijn zoveelste vriendinnetje was, dus ik kreeg ook nauwelijks tijd om aan de situatie te wennen. Uiteindelijk heeft hij het na 2 maanden uitgemaakt, ik kon het echt niet. Ik ben nog nooit zo opgelucht geweest. Ik heb sindsdien geen contact meer met hem, ik heb hem ook nooit verteld hoe het van mijn kant nou eigenlijk zat en dat wil ik hem ook liever besparen. Ik kan het je dus niet aanraden, maarja, iedere situatie is natuurlijk verschillend en het is maar net hoe je met elkaar omgaan. Ik denk dat het in principe wel zou kunnen werken.

(ik zat op het moment dat dit speelde net 2 weken op kamers, nieuwe stad, nieuwe studie, hij was de enige die ik kende)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten