Ik werk en krijg studiefinanciering. Geen zakgeld/kleedgeld of andere bijdragen van mn ouders.
Ik krijg onderdak en eten en hoef nu nog geen kostgeld te betalen door omstandigheden, maar wel snel. Ik moet wel zelf eten kopen als ik chips of snoep wil, of lekker drinken of lekker brood, want wij hebben altijd goedkoop brood en beleg enzo.
Kleding betaal ik zelf, ondergoed, jassen, schoenen, accesoires etc ook.
Concerten en cd's en wat daar mee te maken heeft betaal ik, en soms betaalt mn vriend toegang of treinkaartje want meestal ben ik blut
Oh ja, en ziekenfonds (45 euro p.m), sportschool, internet en alles voor school betaal ik.
Oh ja en of ik ermee rond kom. Nee.. Ik moet dus best veel zelf betalen, maar goed, ik ben het ook wel gewend om de laatste 2 weken geen geld meer te hebben, en dan dus niks te kunnen kopen. Ik geef meestal de eerste 2 weken veel geld uit omdat ik het dan weer eindelijk kan, en aan vaste lasten en dan is het zo op. Tegenwoordig probeer ik wel zuiniger te doen en het lukt redelijk, maar soms is het gewoon moeilijk. Maar ja. Het moet kunnen vind ik, maar soms heb ik een gat in mn hand of zijn er teveel leuke concerten.