Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2003, 10:07
D-sire
D-sire is offline
Hai mensen,

Hebben jullie dat ook vaak? Dat wanneer je een drukke dag hebt gehad of waneer je je ergens zorgen over maakt je dan verschrikkelijke hoofdpijn krijgt? Ik dus wel en ik heb het idee dat het de laatste tijd steeds vaker voorkomt.. Ik denk nu zo ongeveer 1 á 2 keer per week. Ik baal hier verschrikkelijk van want ik heb over minder dan twee weken examens en het leren gaat ook niet wanneer ik hoofdpijn heb
Nu is mijn vraag of iemand weet of hier iets aan te doen is (denk aan medicijnen of een bepaalde soort thee ofzo). Paracetmol heb ik al zo vaak geprobeerd maar dat schijnt niet te werken

Help me!

xxxx
Oud 05-05-2003, 10:10
Miracle
Miracle is offline
Ja, ik heb hier ook regelmatig last van.
Echt een middeltje weet ik ook niet. De enige tip die ik je kan geven is om een andere pijnstiller te kopen. Dus als je nu paracetamol slikt, kun je ook een andere kopen bijv. Iboprufen of Asprine. Misschien dat die wel werken.
Succes dermee!!!!
Oud 05-05-2003, 10:13
Verwijderd
Paracetamol schijnt niet te werken?

Maar goed, er zijn meer pijnstillers (asperine, ibuprofen, sanalgin, saridon, alève, enz. bv.), probeer die eens. Maar wat misschien beter is, is om je te leren ontspannen. Zoek iets wat je leuk vindt, ga lekker sporten of gewoon op je bed liggen, leen in de bieb een boekje met ontspanningsoefeningen of zoek iets op inet en ga daarmee aan de slag. Dan pak je de oorzaak aan ipv het gevolg.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 10:31
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-05-2003 @ 11:13:
Paracetamol schijnt niet te werken?
Nou dat was eigenlijk het verkeerde woord, het blijkt niet te werken want ik heb het al zo vaak geprobeerd..

Citaat:
Maar goed, er zijn meer pijnstillers (asperine, ibuprofen, sanalgin, saridon, alève, enz. bv.), probeer die eens. Maar wat misschien beter is, is om je te leren ontspannen. Zoek iets wat je leuk vindt, ga lekker sporten of gewoon op je bed liggen, leen in de bieb een boekje met ontspanningsoefeningen of zoek iets op inet en ga daarmee aan de slag. Dan pak je de oorzaak aan ipv het gevolg. [/B]
Ik zal zo eens langs de etos gaan, kijken welke pijnstillers ze nog meer hebben, ik kan zo namelijk echt niet gaan leren auw
Oud 05-05-2003, 10:42
Verwijderd
ibuprofen werkt spierverslappend dus die zou je kunnen proberen
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 10:43
Qimm
Qimm is offline
Ga lekker in bad liggen ^__^
Oud 05-05-2003, 10:58
sinsere
sinsere is offline
Ik heb dat ook idd. Wat bij mij wel eens wil helpen, maar ook niet altijd, is een hele hete douche nemen en je hoofd goed masseren, ongeveer een half uurtje. Vaak is het dan weg! Misschien dat het bij jou ook helpt.
Oud 05-05-2003, 14:27
deesmees
deesmees is offline
Iets leuks gaan doen,gedachten ergens anders!
Is heel vervelend,ik heb ook 3 jaar verschrikkelijke hoofdpijn gehad en toen ibrofen (of zoiets) geslikt,da zijn van die rose pillen.
Helpt wel even,maar komt toch weer terug
Gewoon jezelf beetje rustig houden en even iets anders gaan doen dan leren
Oud 05-05-2003, 14:46
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
deesmees schreef op 05-05-2003 @ 14:27:
Iets leuks gaan doen,gedachten ergens anders!
Is heel vervelend,ik heb ook 3 jaar verschrikkelijke hoofdpijn gehad en toen ibrofen (of zoiets) geslikt,da zijn van die rose pillen.
Helpt wel even,maar komt toch weer terug
Gewoon jezelf beetje rustig houden en even iets anders gaan doen dan leren
Das ibuprofen ja Zijn heel fijn (gebruik ze ook altijd als ik ongesteld ben )
Oud 05-05-2003, 14:53
deesmees
deesmees is offline
Ja ze zijn wel fijn,zolang je er maar niet teveel gaat slikken
Na verloop van tijd raak je er beetje verslaafd aan zeg maar
Alleen nemen als het ECHT nodig is!
Oud 05-05-2003, 15:01
Verwijderd
Ik vind ze niet fijn. Ik denk dat het pp verschilt of ze fijn/niet fijn zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 18:01
**Bambi**
**Bambi** is offline
Ik heb een beetje het omgekeerde, als ik heel druk ben geweest en daarna rustig ga zitten krijg ik hoofdpijn...of komt dat op hetzelfde neer? Bij mij helpt paracetamol gelukkig wel, maar het is inderdaad heel vervelend...succes ermee en ook met je examens!
X
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 18:08
D-sire
D-sire is offline
Dank je! Ik heb die ibuprofen gekocht en gebruikt en het gaat nu ietsje beter.. Maar is het echt waar dat je daar verslaafd aan kan raken?? Vind ik niet zo'n heel fijn idee eerlijk gezegd. Kvond de bijwerkingen die ze in de bijsluiter hebben gezet alleen iets minder.. Stond namelijk ook weer hoofdpijn en duizeligheid bij
Oud 05-05-2003, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 05-05-2003 @ 19:08:
Dank je! Ik heb die ibuprofen gekocht en gebruikt en het gaat nu ietsje beter.. Maar is het echt waar dat je daar verslaafd aan kan raken?? Vind ik niet zo'n heel fijn idee eerlijk gezegd. Kvond de bijwerkingen die ze in de bijsluiter hebben gezet alleen iets minder.. Stond namelijk ook weer hoofdpijn en duizeligheid bij
Je kunt aan (vrijwel?) alle pijnstillers verslaafd raken, volgens mij. En ook alle pijnstillers (en alle andere medicijnen) hebben bijwerkingen, sommige komen zelden voor, maar moeten ze wel in de bijsluiter opnemen. Ga je niet teveel bezighouden met de bijwerkingen die in de bijsluiter genoemd staan, want dan krijg je er juist last van.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 18:18
D-sire
D-sire is offline
oke , k las em alleen maar ff door omdat ik dat altijd doe met medicijnen die ik voor het eerst gebruik...
Oud 05-05-2003, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 05-05-2003 @ 19:18:
oke , k las em alleen maar ff door omdat ik dat altijd doe met medicijnen die ik voor het eerst gebruik...
Is ook handig. Maar sommige mensen krijgen spontaan bijwerkingen als ze ze lezen, dus vandaar.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 18:55
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 05-05-2003 @ 18:08:
Je kan er niet aan verslaafd raken! Das gewoon onzin. En ALLE medicijnen hebben kut bijwerkingen, maar dat wil niet zeggen dat je die ook krijgt... Waarom lezen mensen toch altijd eerst de bijsluiter? Grmbl... dan gebruiken ze het medicijn een paar keer en dan krijgen ze iets wat ook in de bijsluiter stond dus komt het door het medicijn... bah...

De enige ernstige bijwerking door overmatig gebruik van ibuprofen zijn maagklachten.
Oud 05-05-2003, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 05-05-2003 @ 19:55:
Je kan er niet aan verslaafd raken!
Geestelijk kun je er, volgens mij, best verslaafd aan raken.

Citaat:
De enige ernstige bijwerking door overmatig gebruik van ibuprofen zijn maagklachten.
Mwah, ik vind een verergerde migraine-aanval ook best 'ernstig'...en nee, ik had niet eerst de bijsluiter gelezen, dat doe ik bewust niet (wel het deel hoe je het moet gebruiken, maar de rest lees ik vaak pas na een half jaar of nog langer).
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 19:10
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-05-2003 @ 19:56:
Mwah, ik vind een verergerde migraine-aanval ook best 'ernstig'...en nee, ik had niet eerst de bijsluiter gelezen, dat doe ik bewust niet (wel het deel hoe je het moet gebruiken, maar de rest lees ik vaak pas na een half jaar of nog langer).
Is je migraine verergert door iboprufen ?
Oud 05-05-2003, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 05-05-2003 @ 11:07:
Hai mensen,

Hebben jullie dat ook vaak? Dat wanneer je een drukke dag hebt gehad of waneer je je ergens zorgen over maakt je dan verschrikkelijke hoofdpijn krijgt? Ik dus wel en ik heb het idee dat het de laatste tijd steeds vaker voorkomt.. Ik denk nu zo ongeveer 1 á 2 keer per week. Ik baal hier verschrikkelijk van want ik heb over minder dan twee weken examens en het leren gaat ook niet wanneer ik hoofdpijn heb
Nu is mijn vraag of iemand weet of hier iets aan te doen is (denk aan medicijnen of een bepaalde soort thee ofzo). Paracetmol heb ik al zo vaak geprobeerd maar dat schijnt niet te werken

Help me!

xxxx
Hee,

Ik heb precies hetzelfde! Ik denk dat het bij mij komt door de examens.. ik moet ook over ongeveer 1,5 week examen doen. Ik heb bijna elke dag wel even hoofdpijn, terwijl ik hier "vroeger" nooit last van had!! Meestal ga ik even slapen ofzo als ik echt hele erge last heb.. daarna is het wel over.. maar na een kwartier/half uur begint het gewoon weer. Ik heb ook geen id wat je er aan kunt doen eigenlijk.. paracetamol werkt idd niet super..
Nouja volgens mij heb je niets aan mij reactie, maar je bent niet de enige in ieder geval!!

Groetjes, Appel
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 19:13
Verwijderd
ik heb ook spanningshoofdpijn alleen dan wat erger dan jij

vandaag was ik in de stad met een vriendin en ik kreeg het al omdat mn rug zeer deed
heb dus de hele dag koppijn gehouden ook nog uren nadat ik weer kon gaan zitten..
pijnstillers helpen bij mij niet.. alleen ontspannen en zelfs dat werkt niet altijd

ik krijg het als mn spieren gespannen zijn, als ik me neit lekker voel, als ik me druk maak, als ik gewoon flink bezig ben, als ik verkeerd zit.. het is vrij moeilijk de hele dag je spieren ontspannen te houden mrja
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 19:15
rare kwast
rare kwast is offline
brufen is niet zo super goed voor je maag nee.
ik heb wel vaak hoofdpijn maar vaak niet af te leiden tot spanning, maar relaxen is het beste, slapen masseren en niet te veel op bed liggen, of juist wel!
Oud 05-05-2003, 20:50
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 05-05-2003 @ 20:10:
Is je migraine verergert door iboprufen ?
Als ik een migraine-aanval had en ik nam ibuprofen dan kon ik er zeker van zijn dat hij doorzette en vaak minstens dubbel zo hevig. Ik heb nu weinig last meer van migraine, gelukkig, maar ik slik nooit meer ibuprofen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 20:51
Verwijderd
Hebben de mensen met spanningshoofdpijn wel eens van die 'ontspannings'-therapieën geprobeerd...? Er zijn zat van dat soort dingen, wie weet werkt het wel. 't lijkt me iig de moeite van het proberen waard, zeker als het zo erg is.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 22:10
Verwijderd
vraag advies bij de apotheek/huisarts
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 21:03
Verwijderd
ik heb dat ook wel eens, en je kunt volgensmij het beste je hoofd masseren (bij je slapen) en ook beter niet in het felle licht kijken
(in donkere ruimtes zijn, en niet voor de tv/comp, dat wil bij mij meestal wel helpen)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten