Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2003, 21:47
BELLEKE
BELLEKE is offline
Deze stelling hoorde ik eens..

stel je bent verliefd en die jongen voelt niets voor jou... de stelling vertelde dat je je op den duur zodanig gaat gedragen dat die jongen wel wat voor je gaat voelen en dat hij ook verliefd op je wordt..

wat vinden jullie hiervan...?

------------------------------------------------------------------------------------

ik heb wel het gevoel dat ik best wel beter kan overkomen bij iemand wanneer ik verliefd ben op die jongen.. ik zal mij automatisch meer gaan gedragen als 'hoe hij het tof en goed vindt'... aan de andere kant, leert hij je dan niet echt kennen als jullie tijdje samen zijn en zwakt 'die andere ik' dan niet een beetje af...?

ik weet het niet...
Oud 04-05-2003, 21:49
stout!
stout! is offline
Als daar toch een workshop voor zou bestaan.
Ik denk niet dat het waar is, liefde kan je niet dwingen.
Oud 04-05-2003, 21:50
Verwijderd
Je kunt de liefde wel een eindje op weg helpen natuurlijk, maar spontaan laten ontstaan is mijns inziens onmogelijk, tenzij je Amor heet .
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 21:51
stout!
stout! is offline
Citaat:
perseus schreef op 04-05-2003 @ 22:50:
Je kunt de liefde wel een eindje op weg helpen natuurlijk, maar spontaan laten ontstaan is mijns inziens onmogelijk, tenzij je Amor heet .
Oehh, doe mij die Amor!
Oud 04-05-2003, 21:52
Thomas
Thomas is offline
Nee, kan niet.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 22:00
Commondude
Commondude is offline
Kan inderdaad niet.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 22:08
Verwijderd
Wat denk je dat flirten is? Meestal iets heel anders dan verliefdheid, ja. Maar geef toe, het principe is er.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 22:09
Jordi
Jordi is offline
Klopt volgens mij echt geen **** van.
Waarom worden mensen voortduren afgewezen dan?

Misschien dat als je verliefd op iemand bent, je wat aardiger tegen die persoon doet en dat hij/zij jou dan dus aardig vindt. Ik denk echter niet dat als je maar lang genoeg op iemand verliefd blijft, diegene ook wel hetzelfde voor jou gaat voelen (helaas )
Oud 04-05-2003, 22:11
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Dat heb ik idd al een paar keer gehad. Ik ben zo iemand die zelf eerst iets voor iemand moet voelen in plaats van dat die jongen eerst verliefd wordt op mij.
En dan heb ik al een paar keer gehad dat je die persoon echt kunt verliefd maken, en dat je niet eens beseft hoe.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 22:40
Verwijderd
ik vind dat het welzeker klopt.

Als je verliefd op iemand bent, ga je je ook een stuk socialer opstellen tegenover dat persoon. Dat persoon zou je dus ook sneller aardig vinden en contact met je zoeken.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 22:41
Verwijderd
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 04-05-2003 @ 23:40:
ik vind dat het welzeker klopt.

Als je verliefd op iemand bent, ga je je ook een stuk socialer opstellen tegenover dat persoon. Dat persoon zou je dus ook sneller aardig vinden en contact met je zoeken.
Ja, maar daarmee maak je geen liefde, als er dan daarna een goede relatie uit voortbloeit heb je slechts de liefde wakker geschud.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 22:45
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 04-05-2003 @ 23:41:
Ja, maar daarmee maak je geen liefde, als er dan daarna een goede relatie uit voortbloeit heb je slechts de liefde wakker geschud.
hmm, what's ur point?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 22:52
Ik > Jij
Ik > Jij is offline
Hoe meer Liefde je zaait.. hoe meer Liefde je oogst...

Wanneer een vrouw/meisje zich verliefd gedraagt rond een man/jongen raakt deze toch wel (tot zekere hoogte) geïnteresseerd...
Oud 04-05-2003, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Joshua_Love schreef op 04-05-2003 @ 23:52:
Hoe meer Liefde je zaait.. hoe meer Liefde je oogst...

Wanneer een vrouw/meisje zich verliefd gedraagt rond een man/jongen raakt deze toch wel (tot zekere hoogte) geïnteresseerd...
ookwel scharrelen genoemd
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 22:58
Verwijderd
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 04-05-2003 @ 23:45:
hmm, what's ur point?
Dat je dan niet zelf liefde hebt gemaakt maar dat deze er al was, maar dat deze alleen ff wakker gemaakt moest worden. Ter vergelijking: als je iemand die ligt te slapen wakker maakt heb je geen leven gemaakt maar slechts wakker geschud..
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 23:00
Ik > Jij
Ik > Jij is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 04-05-2003 @ 23:53:
ookwel scharrelen genoemd
Oud 05-05-2003, 09:55
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 04-05-2003 @ 23:58:
Dat je dan niet zelf liefde hebt gemaakt maar dat deze er al was, maar dat deze alleen ff wakker gemaakt moest worden. Ter vergelijking: als je iemand die ligt te slapen wakker maakt heb je geen leven gemaakt maar slechts wakker geschud..
tsja, maar zit er dan niet 'liefde' in iedereen?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 09:58
Verwijderd
daar hoop ik dan maar op.....
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 10:09
Verwijderd
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 05-05-2003 @ 10:55:
tsja, maar zit er dan niet 'liefde' in iedereen?
Niet in iedereen, sommige mensen passen gewoon bij elkaar..
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 10:12
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 05-05-2003 @ 11:09:
Niet in iedereen, sommige mensen passen gewoon bij elkaar..
maar wanneer 'past' iemand bij elkaar. Ik heb weleens een vriendin gehad met compleet andere interesses en daar heb ik het toch een aardig tijdje mee uitgehouden.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 10:17
Verwijderd
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 05-05-2003 @ 11:12:
maar wanneer 'past' iemand bij elkaar. Ik heb weleens een vriendin gehad met compleet andere interesses en daar heb ik het toch een aardig tijdje mee uitgehouden.
Dat is relatief . Als ik zou kunnen zien wanneer 2 mensen bij elkaar passen en er eventueel een relatie zou kunnen ontstaan zou ik allang een vriendin hebben gehad met wie ik later oud ga worden

Laatst gewijzigd op 05-05-2003 om 10:38.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 10:47
Verwijderd
hm, ik geloof er niet echtin,m aar laten we er maar op hopen dan....
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 11:20
Verwijderd
Hmmm... ik denk dat de theorie over afweersystemen vrij goed klopt. Houdt dus in dat je (onbewust) kunt ruiken of iemand een afweersysteem heeft dat erg verschilt van het jouwe. Hoe meer het verschilt, hoe beter voor de nakomelingen, en je wordt dus ook verliefd op iemand met een erg van jou verschillend afweersysteem. En volgens die theorie kan hij dus ook net zo gemakkelijk verliefd op jou worden.

Praktijk klopt bij mij alleen niet helemaal geloof ik :\
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 04-05-2003 @ 22:52:
Nee, kan niet.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 11:29
Verwijderd
Het kan volgens mij wel zo dat je door verliefd op iemand te zijn de aandacht kunt trekken van diegene en dat diegene vervolgens ook verliefd op jou kan worden..

Maar het echt 'afdwingen' bij elk persoon op wie je verliefd wordt, denk niet dat dat kan..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2003, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 05-05-2003 @ 12:20:
Hmmm... ik denk dat de theorie over afweersystemen vrij goed klopt. Houdt dus in dat je (onbewust) kunt ruiken of iemand een afweersysteem heeft dat erg verschilt van het jouwe. Hoe meer het verschilt, hoe beter voor de nakomelingen, en je wordt dus ook verliefd op iemand met een erg van jou verschillend afweersysteem. En volgens die theorie kan hij dus ook net zo gemakkelijk verliefd op jou worden.

Praktijk klopt bij mij alleen niet helemaal geloof ik :\

Nou, ik ben al 5 jaar niet meer ziek geweest, dus volgens die theorie zou ik ook al een vrienden gehad hebben als hij zou kloppen . Klopt niet!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 12:02
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 05-05-2003 @ 12:54:
Nou, ik ben al 5 jaar niet meer ziek geweest, dus volgens die theorie zou ik ook al een vrienden gehad hebben als hij zou kloppen . Klopt niet!
Nee, dat heeft niks met ziek zijn te maken...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 13:36
Verwijderd
Onzin.
Hij moet verliefd worden op mij. Niet op de nepversie van mij.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 13:41
Qamra
Qamra is offline
Nou... Ik denk niet dat je hem direct verliefd kan maken maar wel indirect. Je gaat onbewust opletten op wat hij leuk vind en gaat je er dus ook naar gedragen. Ook kleed je jezelf sexier (tenminste.... ), je draagt lekkere parfum, je lacht lief tegen hem. Kortom je probeert bij hem op te vallen. En dan kan hij wel verliefd worden, als je geluk hebt
Oud 05-05-2003, 13:46
king112
king112 is offline
Als hij echt niet wilt!
Dan zal dat ook niet gebeuren!
Ik denk dat hij wel wat zal moeten meewerken!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 13:48
king112
king112 is offline
Het zal niet makelijk zijn want als je met zoiets bezig bent heb je al snel het gevoel dat zij of hij hetzelfde gevoel heeft.
En daar kan helemaal geen sprake van zijn.
En kan je dus met een brekend hartje eindigen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 00:06
Eurydice
Eurydice is offline
Citaat:
stout! schreef op 04-05-2003 @ 22:49:
Als daar toch een workshop voor zou bestaan.
Ik denk niet dat het waar is, liefde kan je niet dwingen.
maar je moet wel toegeven dat het wel heel toevallig is dat er twee mensen op elkaar verliefd worden tegelijkertijd. En dat dat niet 1x in je leven gebeurd, maar meerdere keren.
En dat er bij programma's als Temptation Island zomaar allemaal stelletjes ontstaan ie elkaar toevallig leuk vinden.. volgens mij kun je het wel een beetje sturen als je er maar genoeg moeite voor doet.. en anders groeit het wel als je intensief met die persoon optrekt.
Oud 06-05-2003, 08:49
Optima
Optima is offline
nee,

je kan hooguit heel erg amoureus gaan doen, hem vleien cadeaus kopen veel aandach geven etc. Dit zal die persoon wel leuk vinden, maar als deze ook maar iets op liefdesgbeid onderneetm, is dat meer uit medelijden dan oprechte gevoelens.
Oud 06-05-2003, 09:37
stout!
stout! is offline
Citaat:
Eurydice schreef op 06-05-2003 @ 01:06:
maar je moet wel toegeven dat het wel heel toevallig is dat er twee mensen op elkaar verliefd worden tegelijkertijd. En dat dat niet 1x in je leven gebeurd, maar meerdere keren.
En dat er bij programma's als Temptation Island zomaar allemaal stelletjes ontstaan ie elkaar toevallig leuk vinden.. volgens mij kun je het wel een beetje sturen als je er maar genoeg moeite voor doet.. en anders groeit het wel als je intensief met die persoon optrekt.
Ok, ik ontken het bestaan van wederzijdse aantrekkingskracht ook niet. Ik geloof er heel erg in 'chemie'. Maar dat versta ik niet echt onder 'de ander verliefd maken', omdat dat (verliefde) gevoel er bij de ander dan al is.
Je hebt echter ook eenzijdige aantrekkingskracht en ik denk dat als die aantrekkingskracht er bij de andere partij al niet is, dat je hem of haar dan ook niet 'verliefd kunt maken'.
Oud 06-05-2003, 12:11
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik ga me meestal een beetjuh gedragen naar zijn stijl als ik een jongen leuk vidn die bezet is..

Ik ga bijv zijn muziek luistere zodat we wat hebben om over te praten etc..

Maar jah nu geldt dat ook totaal niet dus..
Reageren

Regels voor berichten