Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Dat komt omdat kabel een bepaald aantal Mbits aan kan, als je met 1000 mensen op die kabel zit dan begrijp je natuurlijk wel dat die kabel de capiciteit niet aankan, netzoals een snelweg, op denduur zijn er zoveel auto's op de weg, dat het langszamer gaat. Daarom zeggen mensen dat kabel helemaal top is, en andere mensen schelden op de kabel omdat ze maar met 5kb/s downloaden, ik ben hier de enigste gebruiker dus ik heb nergens last van ![]()
||
Citaat:
![]() In Maassluis, en buitengebied er om heen kan men al een abonnement bestellen met downstream 3.072 kbit/s max.; upstream 384 kbit/s max.
|
Verwijderd
|
Als je Wanadoo Cable Premium bedoelt: dat is langzamer dan ADSL. Je hebt een downstream van 800Kbit/s en een upstream van 128Kbit/s, wat zoals gezegd neerkomt op een downstream in de praktijk van zo'n 80 kilobyte/s en een upstream van 15 kilobyte/s. Dat is even snel als Basic ADSL.
Het verschil tussen ADSL en kabel bij dezelfde snelheid moge bekend zijn: kabel is een zogenaamde bus-topologie, dat wil zeggen één kabel die je met z'n allen deelt. Bij ADSL heeft elke gebruiker een eigen kabelpaar naar de centrale toe. Kabelinternet werkt dus goed zolang het rustig is: ADSL werkt altijd goed, ook om acht uur 'savonds wanneer het knetterdruk is. De snelheid is zoals je ook op hun site kunt zien, hetzelfde...hoewel je die 800/128 misschien pas juni 2003 hebt. Momenteel is het nog 512/128. |
![]() |
||
Citaat:
![]() zelf heb ik 768/128, maar 512/128 is ook top en je zit toch onbeperkt online dus... ![]()
||
Citaat:
|
surf anders naar www.speedtest.nl ik vermoed dat je daar wel het 1 en ander kunt vinden... suc7
|
Als toendertijd ADSL goedkoper was geweest dan had ik ook gekozen voor ADSL. Er zit een redelijk groot verschil tussen ADSL en kabel-internet.
In een wijk deel je met z`n allen 1 verbinding, hoe meer mensen op die verbinding, hoe minder bandbreedte er beschikbaar is voor elke individuele gebruiker. Het internet wordt dus trager. Maar zit je met maar weinig mensen op die kabel dan kan het een stuk sneller zijn. Met ADSL deel je de verbinding niet met anderen, je hebt een zogenaamde 1-op-1 verbinding. Het maakt dan niet uit hoeveel mensen er bij jou in de wijk zitten te internetten, de snelheid van de verbinding blijft hetzelfde. Om de prijs hoef je het niet te laten, de tarieven zijn ongeveer vergelijkbaar. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens, om terug te komen op de vraag van de topicstarter: ik zou ABSOLUUT GEEN kabel nemen bij Wanadoo. Dan VEEL LIEVER adsl. Kabel van Wanadoo werkt voor geen meter en heeft een slechte ondersteuning. In linux krijg je het overigens bijna niet werkend (en dan heb ik het over de duurdere variant). Als het beschikbaar is, neem dan adsl (als je tenminste geen andere kabelmaatschappij hebt die kabel aanbiedt dan wanadoo. Als je een andere kabelmaatschappij dan wanadoo hebt, gaat dit niet echt meteen op).
||
Verwijderd
|
Citaat:
Natuurlijk is het wel zo dat je onbeperkt online bent en dus op je downloads kunt wachten, maar sneller is toch beter. Bijvoorbeeld films en games die gepost worden in nieuwsgroepen staan meestal maar 5 à 7 dagen online, dus voor die tijd moet je ze wel binnenhebben. |
![]() |
|
Goed. Even snel overzicht:
Kabel + Goedkoper + Aanschafprijs laag + Hoge downloadsnelheden 's nachts - Slechte upstreamsnelheid - Dynamisch IP - Geen verbindingloze connectie - Snelheid varieert op de dag, afhankelijk van het gebruik in je wijk ADSL + Constante snelheden + Goede upload snelheden + Stabielere techniek + Verbindingloze connecties mogelijk (Cistron) + Hoger datalimiet + Statisch IP - eigen servers draaien - Duurder in aanschaf - Duurder in maandabonnement Verschil kabel en ADSL "Als je buurman gaat internetten, gaat jouw internet langzamer" Dit gezegde gaat op voor Kabel, maar niet voor ADSL. Bij ADSL heb je een lijn naar de DSLAM toe, waarnaar het verkeer naar de internetprovider gaat. Deze lijn is min of meer gegarandeerd. Als je buurman gaat internetten, heeft dit geen effect op jouw snelheid. Wel is er een overboeking. Dit betekent dat je niet met z'n allen in de wijk tegelijk 100% kan downloaden. Dit gebeurt ook nooit en het hele overboekingsverhaal mag je wat mij betreft vergeten. Als iedereen naar de bank toeloopt en 50% van zijn of haar tegoed pint, zijn alle banken morgen failliet. Want ook banken hebben een 'overboeking' (Banken zijn Geldscheppend, economie ![]() Advies Goed. Ik raad je ADSL aan, als je dit kunt betalen. Vanaf een snelheid van 512/512kbit maakt de snelheid niet zoveel uit. Het enige wat dan telt is je datalimiet. Bij kabel is dit erg laag, alhoewel er niet altijd gecontroleerd wordt. Bij ADSL ligt het hoger: 15GB bij ADSL van KPN Telecom. Bij Cistron gaat het van 20GB tot 100GB. Ik kan je een Cistron 1024/512kbit abonnement aanraden, waarbij een datalimiet van 20GB/maand komt. Dit is ruim voldoende en je kunt altijd nog opwaarderen naar 2048/512 of Broadband MAXX (8Mbps). www.cistron.nl Neem een ethernet modem, geen USB modem. Dat was het eigenlijk wel. ![]()
Laatst gewijzigd op 03-05-2003 om 04:53. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit is iets dat heel erg varieert per plaats en in een groot deel van Nederland gaat het niet op. Daar ligt de topsnelheid zowel 's ochtends als 's avonds als 's middags als 's nachts op het aangegeven maximum. Ook zijn er providers (bijv. delen van Chello) die een statisch ip leveren waar geen DHCP bij aan te pas komt. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Ga eens slapen joh ![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat je het probleem sterk overschat. De situatie in veel plaatsen is flink verbeterd de afgelopen jaren. Vooral UPC is, hoewel de financiele analysten al jaren anders willen beweren, qua dienstverlening zeer zeker vooruitgegaan. Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En ongeacht of hij weet hoe het internet werkt (weten sowieso niet veel mensen) is het voor hem wel handig om een statisch ip adres te hebben. Zeker met 512kbit upstream kan hij later zelf een leuke website hosten of mailserver draaien.
|
multikabel is echt ownage trouwens
![]() het is wel kabel, maar ik download ALTIJD met 95 kb/s en upload ALTIJD met 15 kb/s het is dus een 768/128 verbinding.. mijn internet is nooit traag, ze zijn al tijden niet meer down geweest in mijn regio en ik heb een vast ip, totdat ik hen bel om mijn ip te veranderen.. speel veel online spellen en heb altijd een ping van 25-35 en haast geen uitschieters was wel even heeel anders toen het nog quicknet was ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maargoed, Casema Broadband is al stuk beter, met Com21 modem. Nog steeds gebruiken ze brakke technologie, PPPoE bij Com21, maar het is een hemel in vergelijking met Basic. Broadband premius is gecapped op 768kbit dacht ik. En je haalt er redelijk goede snelheden mee. Alleen het downloadlimiet is wel laag: 4GB dacht ik.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
nog ff om terug te komen op een dyn. ip, in principe heb je bij kabel een dyn. ip adres, maar dat veranderd eigenlijk nooit..
verder mag je ook geen server draaien/inet delen maar dat doet toch iedereen ![]() UPC is echt vooruit gegaan in EHV, ik heb al 1.5 jr GEEN storing meer gehad ![]() verder dl ik regelmatig met 160kBps, en uppen (bijna) altijd 15kBps
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
*quote geedit*
Laatst gewijzigd op 04-05-2003 om 11:42. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() In mijn opzicht was dat een zinlose opmerking, maar waarschijnlijk heeft het wel degelijk te maken met dit topic, maar mis ik even wat ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Hmm, ik lees het stukje van je advies net nog een keer, dit geldt dus alleen voor de topicstarter, en mensen die in Utrecht wonen. ![]() sorry, verkeerd geinterpreteerd.
||
Citaat:
![]() Maar dat kan niet meer na 1440 minuten, en ik ben geen FB op S&M.
||
Citaat:
||
Citaat:
www.cistron.nl www.aktie123.nl/1024.html Ze hebben nu een aanbieding, waarbij je korting op de aansluitkosten en korting op je Ethernet modem krijgt. Zoiets raad ik aan: Cistron Broadband 1024/512 20GB FUP €59/maand Aansluitkosten: €210 (ipv €238) Ethernetmodem: €119 Ethernetmodem +Router+4 Port hub: €149 Dat laatste is wel mooi, kun je direkt met 4 PC's het internet op, stekker erin, en online ben je. ![]()
|
![]() |
|
|