Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2003, 22:00
sanderrr
sanderrr is offline
Wat is nu precies het verschil tussen ADSL basic of Cable broadband premium?

Is het een sneller dan het andere?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2003, 22:01
Verwijderd
Of je zoekt het op
Is ahankelijk van de provider..
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 22:29
bam
bam is offline
Citaat:
sanderrr schreef op 01-05-2003 @ 23:00:
Wat is nu precies het verschil tussen ADSL basic of Cable broadband premium?

Is het een sneller dan het andere?
Waar woon je?
Welke providers bieden het aan?
Wat zijn de Prijzen?
Hoe is je woonsituatie?
Wat wil je doen?(met internet)
Oud 02-05-2003, 01:02
bloffan
bloffan is offline
Dat staat gewoon op wanadoo.nl hoor. Uit m'n hoofd weet ik de snelheden en prijzen niet.
Maar het belangrijkste verschil is dat het ene kabel is en het andere adsl. Tegenwoordig schijnt kabel bij wanadoo wel redelijk ok te zijn. Vroeger was dat trouwens wel anders.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 01:12
bam
bam is offline
Wanadoo is niet de enigste kabelaanbieder

ik heb zelf keuze uit 3 kabel aanbieders en 6 adsl aanbieders
Oud 02-05-2003, 12:46
sanderrr
sanderrr is offline
Ik woon in utrecht, maar op de site van wanadoo staat dat kabel 800 down en 128 up is en ADSL 768 down en 128 up, maarja ik weer niet of het in de praktijk ook echt erop neerkomt dat kabel sneller is
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 14:41
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
bloffan schreef op 02-05-2003 @ 02:02:
Dat staat gewoon op wanadoo.nl hoor. Uit m'n hoofd weet ik de snelheden en prijzen niet.
Maar het belangrijkste verschil is dat het ene kabel is en het andere adsl. Tegenwoordig schijnt kabel bij wanadoo wel redelijk ok te zijn. Vroeger was dat trouwens wel anders.
Voordat ik ADSL kreeg (paar maandjes geleden) had ik wanadoo cable (standaard). De laatste tijd was ik redelijk tevreden met mijn snelheid (8kb/s down ) , omdat het aanzienlijk meer was dan een jaar ervoor. Echter schijn je in rotterdam gewoon te kunnen downloaden met 120 kb/s via kabel. Het ligt er dus maar net aan waar je woont. Bij mij in de buurt zijn veel mensen die kabel hebben, dus lage snelheid.
Oud 02-05-2003, 15:04
bam
bam is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 02-05-2003 @ 15:41:
Bij mij in de buurt zijn veel mensen die kabel hebben, dus lage snelheid.

Dat komt omdat kabel een bepaald aantal Mbits aan kan, als je met 1000 mensen op die kabel zit dan begrijp je natuurlijk wel dat die kabel de capiciteit niet aankan, netzoals een snelweg, op denduur zijn er zoveel auto's op de weg, dat het langszamer gaat.

Daarom zeggen mensen dat kabel helemaal top is, en andere mensen schelden op de kabel omdat ze maar met 5kb/s downloaden, ik ben hier de enigste gebruiker dus ik heb nergens last van
Oud 02-05-2003, 15:07
bam
bam is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 02-05-2003 @ 15:41:
Echter schijn je in rotterdam gewoon te kunnen downloaden met 120 kb/s via kabel.
niet alleen in Rotterdam hoor

In Maassluis, en buitengebied er om heen
kan men al een abonnement bestellen met
downstream 3.072 kbit/s max.; upstream 384 kbit/s max.
Oud 02-05-2003, 15:50
Verwijderd
Als je Wanadoo Cable Premium bedoelt: dat is langzamer dan ADSL. Je hebt een downstream van 800Kbit/s en een upstream van 128Kbit/s, wat zoals gezegd neerkomt op een downstream in de praktijk van zo'n 80 kilobyte/s en een upstream van 15 kilobyte/s. Dat is even snel als Basic ADSL.

Het verschil tussen ADSL en kabel bij dezelfde snelheid moge bekend zijn: kabel is een zogenaamde bus-topologie, dat wil zeggen één kabel die je met z'n allen deelt. Bij ADSL heeft elke gebruiker een eigen kabelpaar naar de centrale toe.

Kabelinternet werkt dus goed zolang het rustig is: ADSL werkt altijd goed, ook om acht uur 'savonds wanneer het knetterdruk is. De snelheid is zoals je ook op hun site kunt zien, hetzelfde...hoewel je die 800/128 misschien pas juni 2003 hebt. Momenteel is het nog 512/128.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 16:30
Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-05-2003 @ 16:50:
Als je Wanadoo Cable Premium bedoelt: dat is langzamer dan ADSL. Je hebt een downstream van 800Kbit/s en een upstream van 128Kbit/s, wat zoals gezegd neerkomt op een downstream in de praktijk van zo'n 80 kilobyte/s en een upstream van 15 kilobyte/s. Dat is even snel als Basic ADSL.
800 kbit/s is 100 kbyte/s

zelf heb ik 768/128, maar 512/128 is ook top en je zit toch onbeperkt online dus...
Oud 02-05-2003, 16:51
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
bambix schreef op 02-05-2003 @ 16:04:

Dat komt omdat kabel een bepaald aantal Mbits aan kan, als je met 1000 mensen op die kabel zit dan begrijp je natuurlijk wel dat die kabel de capiciteit niet aankan, netzoals een snelweg, op denduur zijn er zoveel auto's op de weg, dat het langszamer gaat.

Daarom zeggen mensen dat kabel helemaal top is, en andere mensen schelden op de kabel omdat ze maar met 5kb/s downloaden, ik ben hier de enigste gebruiker dus ik heb nergens last van
I know. En ik was niet de enige dus ik zat wel te schelden. Maar hoe komt het dan dat dit bij adsl niet het geval is??? Dat het langzamer wordt als er meer komen?
Oud 02-05-2003, 19:48
3rd Rock
3rd Rock is offline
surf anders naar www.speedtest.nl ik vermoed dat je daar wel het 1 en ander kunt vinden... suc7
Oud 02-05-2003, 22:33
Martin
Martin is offline
Als toendertijd ADSL goedkoper was geweest dan had ik ook gekozen voor ADSL. Er zit een redelijk groot verschil tussen ADSL en kabel-internet.

In een wijk deel je met z`n allen 1 verbinding, hoe meer mensen op die verbinding, hoe minder bandbreedte er beschikbaar is voor elke individuele gebruiker. Het internet wordt dus trager. Maar zit je met maar weinig mensen op die kabel dan kan het een stuk sneller zijn.

Met ADSL deel je de verbinding niet met anderen, je hebt een zogenaamde 1-op-1 verbinding. Het maakt dan niet uit hoeveel mensen er bij jou in de wijk zitten te internetten, de snelheid van de verbinding blijft hetzelfde.

Om de prijs hoef je het niet te laten, de tarieven zijn ongeveer vergelijkbaar.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 23:13
Verwijderd
Anders zeg je ff precies wat nare man al zei?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 23:36
ekki
ekki is offline
Citaat:
bambix schreef op 02-05-2003 @ 16:04:

Wanadoo basic zit op de seriële poort, is dus niet meer dan 115,2 kbit, dit vanwege hardwarebeperkingen.

Citaat:
Martin schreef:
Met ADSL deel je de verbinding niet met anderen, je hebt een zogenaamde 1-op-1 verbinding. Het maakt dan niet uit hoeveel mensen er bij jou in de wijk zitten te internetten, de snelheid van de verbinding blijft hetzelfde.
Is niet helemaal waar. Op http://www.adsl.nl staat:
Citaat:
Het ADSL-aanbod heeft een maximale overbezetting van 10:1. Dit betekent dat op drukke tijden de snelheid van de verbinding inderdaad lager kan zijn dan de snelheid die u gekozen heeft.

Overigens, om terug te komen op de vraag van de topicstarter: ik zou ABSOLUUT GEEN kabel nemen bij Wanadoo. Dan VEEL LIEVER adsl. Kabel van Wanadoo werkt voor geen meter en heeft een slechte ondersteuning. In linux krijg je het overigens bijna niet werkend (en dan heb ik het over de duurdere variant). Als het beschikbaar is, neem dan adsl (als je tenminste geen andere kabelmaatschappij hebt die kabel aanbiedt dan wanadoo. Als je een andere kabelmaatschappij dan wanadoo hebt, gaat dit niet echt meteen op).
Oud 03-05-2003, 00:12
Verwijderd
Citaat:
Big Brother schreef op 02-05-2003 @ 17:30:
800 kbit/s is 100 kbyte/s

zelf heb ik 768/128, maar 512/128 is ook top en je zit toch onbeperkt online dus...
Het scheelt 4 Kb/s, de packet overhead ook nog meegenomen scheelt het in de praktijk niksmet 768Kbit/s.

Natuurlijk is het wel zo dat je onbeperkt online bent en dus op je downloads kunt wachten, maar sneller is toch beter. Bijvoorbeeld films en games die gepost worden in nieuwsgroepen staan meestal maar 5 à 7 dagen online, dus voor die tijd moet je ze wel binnenhebben.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 00:52
deathz0rz
deathz0rz is offline
ik heb kabel, in EHV, download regelmatig met >160kBps
Oud 03-05-2003, 04:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
Goed. Even snel overzicht:

Kabel
+ Goedkoper
+ Aanschafprijs laag
+ Hoge downloadsnelheden 's nachts
- Slechte upstreamsnelheid
- Dynamisch IP
- Geen verbindingloze connectie
- Snelheid varieert op de dag, afhankelijk van het gebruik in je wijk

ADSL
+ Constante snelheden
+ Goede upload snelheden
+ Stabielere techniek
+ Verbindingloze connecties mogelijk (Cistron)
+ Hoger datalimiet
+ Statisch IP - eigen servers draaien
- Duurder in aanschaf
- Duurder in maandabonnement

Verschil kabel en ADSL
"Als je buurman gaat internetten, gaat jouw internet langzamer" Dit gezegde gaat op voor Kabel, maar niet voor ADSL. Bij ADSL heb je een lijn naar de DSLAM toe, waarnaar het verkeer naar de internetprovider gaat. Deze lijn is min of meer gegarandeerd. Als je buurman gaat internetten, heeft dit geen effect op jouw snelheid. Wel is er een overboeking. Dit betekent dat je niet met z'n allen in de wijk tegelijk 100% kan downloaden. Dit gebeurt ook nooit en het hele overboekingsverhaal mag je wat mij betreft vergeten. Als iedereen naar de bank toeloopt en 50% van zijn of haar tegoed pint, zijn alle banken morgen failliet. Want ook banken hebben een 'overboeking' (Banken zijn Geldscheppend, economie ).

Advies
Goed. Ik raad je ADSL aan, als je dit kunt betalen. Vanaf een snelheid van 512/512kbit maakt de snelheid niet zoveel uit. Het enige wat dan telt is je datalimiet. Bij kabel is dit erg laag, alhoewel er niet altijd gecontroleerd wordt. Bij ADSL ligt het hoger: 15GB bij ADSL van KPN Telecom. Bij Cistron gaat het van 20GB tot 100GB. Ik kan je een Cistron 1024/512kbit abonnement aanraden, waarbij een datalimiet van 20GB/maand komt. Dit is ruim voldoende en je kunt altijd nog opwaarderen naar 2048/512 of Broadband MAXX (8Mbps). www.cistron.nl

Neem een ethernet modem, geen USB modem.

Dat was het eigenlijk wel.

Laatst gewijzigd op 03-05-2003 om 04:53.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 04:57
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 03-05-2003 @ 05:51:
Kabel
- Dynamisch IP
Hm.
Dit is iets dat heel erg varieert per plaats en in een groot deel van Nederland gaat het niet op. Daar ligt de topsnelheid zowel 's ochtends als 's avonds als 's middags als 's nachts op het aangegeven maximum.

Ook zijn er providers (bijv. delen van Chello) die een statisch ip leveren waar geen DHCP bij aan te pas komt.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 05:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
wuppie schreef op 03-05-2003 @ 05:57:
Hm.
Dit is iets dat heel erg varieert per plaats en in een groot deel van Nederland gaat het niet op. Daar ligt de topsnelheid zowel 's ochtends als 's avonds als 's middags als 's nachts op het aangegeven maximum.
Dat klopt. Kabel op sommige plaatsen is te slecht voor woorden. Maar ook in goede plaatsen blijf je afhankelijk van je buren. Dit is opzich geen groot probleem, maar de praktijk leert dat het fijn is als je - ook op populaire uren - snel kunt internetten.
Citaat:
Ook zijn er providers (bijv. delen van Chello) die een statisch ip leveren waar geen DHCP bij aan te pas komt.
Sure. ADSL wordt heel soms ook Dynamisch IP gegeven. Maar er zijn wel zoveel uitzonderingen dat ik het even simpel wil houden. Als hij ADSL bestelt, krijgt hij een statisch IP, en een dynamisch IP als hij kabel neemt. Hoogstwaarschijnlijk.

Ga eens slapen joh
Oud 03-05-2003, 05:26
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 03-05-2003 @ 06:05:
Dat klopt. Kabel op sommige plaatsen is te slecht voor woorden. Maar ook in goede plaatsen blijf je afhankelijk van je buren. Dit is opzich geen groot probleem, maar de praktijk leert dat het fijn is als je - ook op populaire uren - snel kunt internetten.

Ik denk dat je het probleem sterk overschat. De situatie in veel plaatsen is flink verbeterd de afgelopen jaren. Vooral UPC is, hoewel de financiele analysten al jaren anders willen beweren, qua dienstverlening zeer zeker vooruitgegaan.

Citaat:
Sure. ADSL wordt heel soms ook Dynamisch IP gegeven. Maar er zijn wel zoveel uitzonderingen dat ik het even simpel wil houden. Als hij ADSL bestelt, krijgt hij een statisch IP, en een dynamisch IP als hij kabel neemt. Hoogstwaarschijnlijk.
Dan toch is je rijtje niet zozeer incompleet, alswel tezeer generaliserend en dus incorrect. En dat is gewoonweg niet zo netjes voor de OP. (Die zal het in dit geval overigens totaal niet uitmaken hoe zijn ip bepaald wordt. Waarschijnlijk heeft hij geen flauw benul ervan hoe het Internet in elkaar steekt. )

Citaat:

Ga eens slapen joh
Jij eerst.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 15:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
wuppie schreef op 03-05-2003 @ 06:26:
Dan toch is je rijtje niet zozeer incompleet, alswel tezeer generaliserend en dus incorrect. En dat is gewoonweg niet zo netjes voor de OP. (Die zal het in dit geval overigens totaal niet uitmaken hoe zijn ip bepaald wordt. Waarschijnlijk heeft hij geen flauw benul ervan hoe het Internet in elkaar steekt. )
Ik probeer duidelijkheid te scheppen. En door 100% volledig te zijn verstoor ik die duidelijkheid. Die uitzonderingen zijn voor hem toch niet belangrijk, dus laat ik ze weg.

En ongeacht of hij weet hoe het internet werkt (weten sowieso niet veel mensen) is het voor hem wel handig om een statisch ip adres te hebben. Zeker met 512kbit upstream kan hij later zelf een leuke website hosten of mailserver draaien.
Oud 03-05-2003, 15:29
Big Brother
Big Brother is offline
multikabel is echt ownage trouwens

het is wel kabel, maar ik download ALTIJD met 95 kb/s en upload ALTIJD met 15 kb/s
het is dus een 768/128 verbinding..
mijn internet is nooit traag, ze zijn al tijden niet meer down geweest in mijn regio en ik heb een vast ip, totdat ik hen bel om mijn ip te veranderen..

speel veel online spellen en heb altijd een ping van 25-35 en haast geen uitschieters

was wel even heeel anders toen het nog quicknet was
Oud 03-05-2003, 17:44
ekki
ekki is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 03-05-2003 @ 05:51:
Kabel
+ Goedkoper
+ Aanschafprijs laag
+ Hoge downloadsnelheden 's nachts
- Slechte upstreamsnelheid
- Dynamisch IP
- Geen verbindingloze connectie
over het algemeen was mijn upstream-snelheid van casema (wanadoo cable) altijd behoorlijk constant, namelijk zo'n 7-8 kb. en down was juist helemaal niet constant, ook 's nachts niet. vaak kwam ik niet boven de 4 kb uit. over het algemeen geldt dit rijtje dus wel voor kabel, maar niet helemaal voor casema. en daar had de topicstarter het over (nou heb ik het wel over de goedkoopste variant en hij niet, maar toch...).
Oud 03-05-2003, 18:22
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
ekki schreef op 03-05-2003 @ 18:44:
over het algemeen was mijn upstream-snelheid van casema (wanadoo cable) altijd behoorlijk constant, namelijk zo'n 7-8 kb. en down was juist helemaal niet constant, ook 's nachts niet. vaak kwam ik niet boven de 4 kb uit. over het algemeen geldt dit rijtje dus wel voor kabel, maar niet helemaal voor casema. en daar had de topicstarter het over (nou heb ik het wel over de goedkoopste variant en hij niet, maar toch...).
Jij hebt het over Casema Basic, met een oude Demos modem. De term "kabel" vind ik te veel eer voor deze internet"verbinding".

Maargoed, Casema Broadband is al stuk beter, met Com21 modem. Nog steeds gebruiken ze brakke technologie, PPPoE bij Com21, maar het is een hemel in vergelijking met Basic. Broadband premius is gecapped op 768kbit dacht ik. En je haalt er redelijk goede snelheden mee. Alleen het downloadlimiet is wel laag: 4GB dacht ik.
Oud 03-05-2003, 22:59
ekki
ekki is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 03-05-2003 @ 19:22:
Jij hebt het over Casema Basic, met een oude Demos modem. De term "kabel" vind ik te veel eer voor deze internet"verbinding".
klopt, is inderdaad geen kabel meer te noemen, zelfs telefoonlijninternet is sneller.

Citaat:
Maargoed, Casema Broadband is al stuk beter, met Com21 modem. Nog steeds gebruiken ze brakke technologie, PPPoE bij Com21, maar het is een hemel in vergelijking met Basic. Broadband premius is gecapped op 768kbit dacht ik. En je haalt er redelijk goede snelheden mee. Alleen het downloadlimiet is wel laag: 4GB dacht ik.
Dat PPPoE is waar ik het in m'n eerste post over had inderdaad. Is wel een stuk sneller maar alsnog best gaar en heel slecht werkend te krijgen, al helemaal niet onder linux. Ik zou alsnog eerder adsl nemen dan casema broadband (adsl is tenminste normaal ondersteund enzo, 'iedereen' 'snapt' ook hoe dat werkt).
Oud 04-05-2003, 01:48
deathz0rz
deathz0rz is offline
nog ff om terug te komen op een dyn. ip, in principe heb je bij kabel een dyn. ip adres, maar dat veranderd eigenlijk nooit..

verder mag je ook geen server draaien/inet delen maar dat doet toch iedereen

UPC is echt vooruit gegaan in EHV, ik heb al 1.5 jr GEEN storing meer gehad

verder dl ik regelmatig met 160kBps, en uppen (bijna) altijd 15kBps
Oud 04-05-2003, 10:53
Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 04-05-2003 @ 02:48:
nog ff om terug te komen op een dyn. ip, in principe heb je bij kabel een dyn. ip adres, maar dat veranderd eigenlijk nooit..

van multikabel mag dat tegenwoordig wel
Oud 04-05-2003, 11:38
bam
bam is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 03-05-2003 @ 16:18:
Die uitzonderingen zijn voor hem toch niet belangrijk, dus laat ik ze weg.
Nee, dat vind ik van niet, misschien wonen hun nu juist wel in 1 van die uitzonderingsgebieden.

*quote geedit*

Laatst gewijzigd op 04-05-2003 om 11:42.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 11:38
bam
bam is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 04-05-2003 @ 02:48:
Verschilt per aanbieder.
Oud 04-05-2003, 11:41
bam
bam is offline
Citaat:
ekki schreef op 03-05-2003 @ 18:44:
over het algemeen geldt dit rijtje dus wel voor kabel, maar niet helemaal voor casema. en daar had de topicstarter het over (nou heb ik het wel over de goedkoopste variant en hij niet, maar toch...).
Ik denk eerder dat dat niet 100% ligt aan Casema, zoals Enlightment al eerder zei, het verschilt per wijk, het aantal gebruikers in een woonwijk bepaalt grotendeels de constante snelheid van jou internet verbinding.
Oud 04-05-2003, 11:46
bam
bam is offline
Citaat:
ekki schreef op 03-05-2003 @ 00:36:
Wanadoo basic zit op de seriële poort, is dus niet meer dan 115,2 kbit, dit vanwege hardwarebeperkingen.
Maar niet iedere Kabelaanbieder zit op een seriële poort

In mijn opzicht was dat een zinlose opmerking, maar waarschijnlijk heeft het wel degelijk te maken met dit topic, maar mis ik even wat
Oud 04-05-2003, 11:48
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
bambix schreef op 04-05-2003 @ 12:38:
Nee, dat vind ik van niet, misschien wonen hun nu juist wel in 1 van die uitzonderingsgebieden.

*quote geedit*
Hij woont in Utrecht, en Wanadoo is in deze stad niet één van de uitzonderingen.
Oud 04-05-2003, 11:51
bam
bam is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 04-05-2003 @ 12:48:
Hij woont in Utrecht, en Wanadoo is in deze stad niet één van de uitzonderingen.
Okay, in dit geval dus wel, maar in het algemeen niet

Hmm, ik lees het stukje van je advies net nog een keer, dit geldt dus alleen voor de topicstarter, en mensen die in Utrecht wonen.

sorry, verkeerd geinterpreteerd.
Oud 04-05-2003, 11:58
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
bambix schreef op 04-05-2003 @ 12:51:
Okay, in dit geval dus wel, maar in het algemeen niet

Hmm, ik lees het stukje van je advies net nog een keer, dit geldt dus alleen voor de topicstarter, en mensen die in Utrecht wonen.

sorry, verkeerd geinterpreteerd.
Nou ik hoop natuurlijk dat nog meer mensen er iets aan hebben. Ik wilde het bericht wel wijzigen en er (99,9% achter zetten)
Maar dat kan niet meer na 1440 minuten, en ik ben geen FB op S&M.
Oud 04-05-2003, 12:03
bam
bam is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 04-05-2003 @ 12:58:
Nou ik hoop natuurlijk dat nog meer mensen er iets aan hebben. Ik wilde het bericht wel wijzigen en er (99,9% achter zetten)
Maar dat kan niet meer na 1440 minuten, en ik ben geen FB op S&M.
Oud 11-05-2003, 22:53
sanderrr
sanderrr is offline
Thanxx allemaal; ik denk dat het dan toch ADSL gaat worden...en dan maar via wanadoo, want dan kan ik m'n emailadres houden...

Ik denk dat het multi PC modem de beste optie is qua modem, omdat ik dan geen extra hub meer nodig heb voor het netwerk..
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 02:53
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
sanderrr schreef op 11-05-2003 @ 23:53:
Thanxx allemaal; ik denk dat het dan toch ADSL gaat worden...en dan maar via wanadoo, want dan kan ik m'n emailadres houden...
Alsjeblieft geen Wanadoo.. ik smeek je!
Oud 12-05-2003, 11:55
ekki
ekki is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 12-05-2003 @ 03:53:
Alsjeblieft geen Wanadoo.. ik smeek je!
ADSL en wanadoo is toch niet rampzalig? Al zou ik ook niet voor wanadoo kiezen als ik kijk naar de 'ervaring' die ik ermee heb....
Oud 12-05-2003, 13:36
sanderrr
sanderrr is offline
Welke provider zou je dan aanraden?

XS4all?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 17:11
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
sanderrr schreef op 12-05-2003 @ 14:36:
Welke provider zou je dan aanraden?

XS4all?
XS4ALL is wel oke, maar ik raad je erg graag Cistron aan, die in alle tests die ik ken het hoogste waarderingscijfer heeft gekregen.

www.cistron.nl
www.aktie123.nl/1024.html

Ze hebben nu een aanbieding, waarbij je korting op de aansluitkosten en korting op je Ethernet modem krijgt.

Zoiets raad ik aan:

Cistron Broadband 1024/512 20GB FUP €59/maand

Aansluitkosten: €210 (ipv €238)
Ethernetmodem: €119
Ethernetmodem +Router+4 Port hub: €149

Dat laatste is wel mooi, kun je direkt met 4 PC's het internet op, stekker erin, en online ben je.
Reageren

Regels voor berichten