Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2003, 11:07
rwin
rwin is offline
Ik wil graag Age of Empires 2 via een locaal netwerk spelen. Alleen heb ik dan per se 2 CD-roms nodig? Lijkt me een beetje overbodig toch? Ik krijg het alleen niet voor elkaar om AoE2 op de andere computer(zonder de CD) te draaien, dan vraagt ie toch om de CD. Ik heb het al geprobeerd via het netwerk op te starten. Dit lukt niet. Iemand tips?

bedankt.
Oud 27-10-2003, 12:30
Fietspomp_bv
Fietspomp_bv is offline
volges mij heeft alleen de server een CD nodig
Oud 27-10-2003, 13:04
bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
Fietspomp_bv schreef op 27-10-2003 @ 13:30:
volges mij heeft alleen de server een CD nodig
klopt
Oud 27-10-2003, 13:50
_Moby_
_Moby_ is offline
gewoon het spel met de orginele cd op beide computers installeren en dan ff hier de no-cd patch downloaden
Oud 27-10-2003, 13:56
Obi Wan
Obi Wan is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 27-10-2003 @ 14:50:
gewoon het spel met de orginele cd op beide computers installeren en dan ff hier de no-cd patch downloaden
Foei
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 16:50
rwin
rwin is offline
Ja, leek mij ook logisch dat alleen de server een CD nodig heeft, maar als ik dan AoE2 op de niet-server-computer op wil starten, geeft ie dus aan dat ik de CD er in moet doen...

dat was dus ook het probleem.
Oud 27-10-2003, 17:19
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
rwin schreef op 27-10-2003 @ 17:50:
Ja, leek mij ook logisch dat alleen de server een CD nodig heeft, maar als ik dan AoE2 op de niet-server-computer op wil starten, geeft ie dus aan dat ik de CD er in moet doen...

dat was dus ook het probleem.
ook via lan heb je beide cd nodig... en precies dezelfde versie natuurlijk maar dat spreekt voor zich

aoe2 via lan is
bij aoe1 was het geloof ik zo dat 1 op de 3 mensen een cd nodig had...... maar die cd heb je niet eens echt nodig want ik heb hem niet origneel en had gewoon no-cd crack. kon altijd spelen....
Oud 28-10-2003, 19:25
Kia-zil
Kia-zil is offline
Volgensmij deden wij altijd eerst bij AoE2 met de ene comp het helemaal goed opstarten, alles instellen enz.
Dan cd naar andere comp en dan de game joinen.
Als het goed is moet dat werken.
Of ik haal het door de war met een andere game.
Oud 29-10-2003, 11:06
_Moby_
_Moby_ is offline
Citaat:
Obi Wan schreef op 27-10-2003 @ 14:56:
Foei
ik zie het probleem niet hoor
Hij wil op twee computers (of meer) AoE II spelen, terwijl hij maar 1 orginele cd heeft. Dit is eigenlijk al verboden (als je het kinderachtig bekijkt).

De oplossing voor dit probleem is toch echt het downloaden van een No-cd patch. Er is niets verkeerds aan het downloaden van een No-cd patch. Ik heb zelf de orginele cd van AoE II en de orginele cd van de Expansion, maar toch gebruik ik de no-cd patch omdat het opstarten van het spel dan sneller gaat en ik niet steeds van cd hoef te wisselen.

btw: de link die ik in mijn vorige post gaf, is een link van een volledig legale site. Downloaden van no-cd patches is niet verboden. Wat wel verboden is, is de no-cd patches gebruiken op gekopieerde spellen.
Oud 29-10-2003, 11:08
Obi Wan
Obi Wan is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 29-10-2003 @ 12:06:
ik zie het probleem niet hoor
Hij wil op twee computers (of meer) AoE II spelen, terwijl hij maar 1 orginele cd heeft. Dit is eigenlijk al verboden (als je het kinderachtig bekijkt).

De oplossing voor dit probleem is toch echt het downloaden van een No-cd patch. Er is niets verkeerds aan het downloaden van een No-cd patch. Ik heb zelf de orginele cd van AoE II en de orginele cd van de Expansion, maar toch gebruik ik de no-cd patch omdat het opstarten van het spel dan sneller gaat en ik niet steeds van cd hoef te wisselen.

btw: de link die ik in mijn vorige post gaf, is een link van een volledig legale site. Downloaden van no-cd patches is niet verboden. Wat wel verboden is, is de no-cd patches gebruiken op gekopieerde spellen.
Ik zie het probleem ook niet in het idee, maar die link

De oplossing is idd een no-CD crack, daar ben ik het ook mee eens.. dus no complaint from me
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 12:40
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Het maken van No-CD patches is volgens mij wel verboden, omdat je dan in de code van het spel gaat zitten rommelen. Het downloaden niet idd.
Reageren

Regels voor berichten