Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2003, 22:21
Verwijderd
Doorgaans post ik niet dergerlijke persoonlijke verhalen, maar misschien lucht het op.

ik ben ZO VERSCHRIKKELIJK verliefd op mijn vriendin, dat ik me er gewoon helemaal eng van voel. Dag in dag uit denk ik 24/7 aan haar, op school zit ik maar wat voor me uit te staren, dromend van het weekend wanneer ik haar weer kan zien.

Ik ben vrijdag en zaterdag de hele dag bij haar geweest, maar vandaag had ik tenniswedstrijden. En wéér kon ik haar gewoon niet uit mijn hoofd krijgen. Elk moment dat ik niet aan het tennissen zat ik weer met het hoofd in de wolken, verlangend naar de dag dat ik haar weer zie.

Nu zullen jullie wel denken: ja dat heb je met een nieuwe vriendin, dat heb je als je verliefd bent . Maar dit is gewoon niet normaal, het lijkt wel alsof heel mijn leven gewoon uit haar bestaat. Ook maak ik me al druk over het moment dat het opeens ‘over’ kan zijn tussen ons (niet dat ik dit zie gebeuren in de nabije toekomst, maargoed). Dat zou me echt helemaal down halen (althans, op dit moment)

Nu dus de kern:

Ik heb gewoon het gevoel dat ik me niet meer gelukkig zou kunnen voelen zonder haar. Alles wat om me heen gebeurt is alleen maar ‘tijdvulling’ tot het moment dat haar weer in mijn armen kan sluiten.

(ik zie haar dus wel redelijk vaak, het probleem draait om het feit dat het lijkt alsof ik niet ‘vrolijk’ kan zijn zonder haar)

sorry als ik wat onduidelijk overkom, ik wist niet precies hoe ik dit onder worden moest brengen

nooit gedacht dat ik nog eens zó verliefd zou worden. dit is mijn eerste echte relatie in 3 jaar tijd (genoeg ‘losse’ relaties tussendoor gehad)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2003, 22:24
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Je houdt van d'r
Oud 27-04-2003, 22:25
Verwijderd
Citaat:
Denyse schreef op 27-04-2003 @ 23:24:
Je houdt van d'r
zover was ik
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 22:30
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 27-04-2003 @ 23:25:
zover was ik
Ja snap ik, maar juist omdat jij dat niet kent, (je had het over losse relaties) is dat voor jou veel sterker misschien.
En maak je er niet te druk om, geniet er van want daar gaat het om.
Hoe drukker je je erom maakt hoe erger het wordt en dan wordt je gek.
Ben maar blij dat je zo iemand heb gevonden waar je helemaal gek op bent..

don't worry, be happy
Oud 27-04-2003, 23:25
acpon
acpon is offline
als je 't aan mij vraagt (pessimist),

zou ik niet te veel hoop op haar vestigen,

wat als ze het immers uit maakt???,

of dat ze het helemaal niet leuk vind dat je alleen nog maar aan haar denkt en nauwelijks meer aan jezelf,

als ik een vriendin zou nemen zou ik willen dat ze zoveel mogelijk zichzelf zou zijn + blijven
Oud 28-04-2003, 08:49
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 27-04-2003 @ 23:21:
ik ben ZO VERSCHRIKKELIJK verliefd op mijn vriendin, dat ik me er gewoon helemaal eng van voel. Dag in dag uit denk ik 24/7 aan haar, op school zit ik maar wat voor me uit te staren, dromend van het weekend wanneer ik haar weer kan zien.
Ik heb gewoon het gevoel dat ik me niet meer gelukkig zou kunnen voelen zonder haar. Alles wat om me heen gebeurt is alleen maar ‘tijdvulling’ tot het moment dat haar weer in mijn armen kan sluiten.
Dit ken ik... Alleen dan niet van mezelf, maar van mijn vriend. Ik zie hem praktisch iedere dag, maar als ik hem een dag niet zie, is hij meteen al niet vrolijk. Als hij denkt dat hij me zondags gaat zien, en ik zeg zondags dat ik moet leren voor een tentamen, is hij meteen teleurgesteld en chagrijnig voor de hele dag, tot ik misschien toch nog ergens een gaatje kan vinden om even langs te komen.
Ik vind het heel fijn dat hij laat merken dat hij me zo graag bij zich heeft, maar af en toe vind ik het een beetje overdreven, en benauwend.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 09:17
Miss Helena
Miss Helena is offline
Mijn ex-vriend had precies hetzelfde als jij... Toen ik het uitmaakte was het echt een ramp voor hem... 1 van die redenen voor MIJ was dat hij zich te veel aan me vastklampte. Ik kon daar niet tegen, ik voelde me in een hoek gedrukt. Ik zeg niet dat jouw vriendin zich ook zo voelt, of gaat voelen, maar het kan wel gebeuren. Jij ziet tenm in dat je zo doet, mijn ex-vriend zag dat niet in. Probeer ook nog andere dingen te blijven doen. Ga met vrienden ergens heen, ga sporten, etc. Op deze manier denk je niet de hele tijd aan haar. Zorg dat je naast je leven met haar, waar jij je nu helemaal op focust, ook nog een eigen leven hebt, met je vrienden en familie. Schuif niet alles opzij voor je vriendin, daar is het nog veel te vroeg voor.
Oud 28-04-2003, 09:21
Evito
Evito is offline
Dat klinkt redelijk problematisch. Je moet je wel indenken dat een vriendin er niet is om jou gelukkig te maken, dat moet jij zelf doen. Zonder haar moet je ook kunnen functioneren, maar met haar beter, zegmaar.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 09:36
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
Evito schreef op 28-04-2003 @ 10:21:
Dat klinkt redelijk problematisch. Je moet je wel indenken dat een vriendin er niet is om jou gelukkig te maken, dat moet jij zelf doen. Zonder haar moet je ook kunnen functioneren, maar met haar beter, zegmaar.
Je hebt helemaal gelijk!!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 09:56
Verwijderd
bedankt voor jullie tips.

het is helemaal niet alsof ik haar "in een hoekje druk", ik zit niet elke dag bij haar te slijmen wanneer ik haar weer zie omdat ik weet dat dit op een gegeven moment op haar zenuwen kan werken.

We bellen sowieso elke dag, dat komt ook van beide kanten. Ik weet dat ik ook veel hoop op haar vestig, en dat dat misschien kan leiden tot een teleurstelling, maar daar kan ik echt niks aan doen.

maargoed, vanmiddag ga ik waarschijnlijk weer naar haar toe
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 09:59
Verwijderd
ahwww wat lief

zo'n vriendje wil ik ook

Ik begrijp dat het eng kan zijn enzo, maar probeer van het gevoel te genieten..
succes en veel plezier natuurlijk
xx
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 10:29
MissMorena
MissMorena is offline
Zooo lieff
nou houden zo toch zo te zien hou je echt van der ze mag wel blij met je zijn zeg nou veel plezier met elkaar

Groetjes Miss Morena
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 10:30
Verwijderd
verdomme

vanmiddag gaat niet door, ze moet eerst een werkstuk maken voor geschiedenis met een paar vriendinnen

afspraakje wordt verplaatst naar vanavond
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 10:49
acpon
acpon is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 28-04-2003 @ 11:30:
verdomme

vanmiddag gaat niet door, ze moet eerst een werkstuk maken voor geschiedenis met een paar vriendinnen

afspraakje wordt verplaatst naar vanavond

veel suc6 en plezier
Oud 28-04-2003, 11:08
655321
655321 is offline
ik begrijp je verhaal heel goed, mijn vriend voelt zich precies hetzelfde over mij.. ik ken het verhaal dus eigenlijk alleen van de andere kant.

zoals al mensen zeiden, je houd van dr.. yup. zeker weten, alleen moet je heel erg oppassen dat je dr niet benauwd. Dat zou alles kapotmaken.. misschien passen julie perfect bij elkaar, want als jij je zo voelt is dat in ieder geval een heel goed teken.
Maar elke relatie heeft lucht nodig, en een van julie zal vroeger of later een soort benauwdheid ervaren en dat zou zonde zijn.

dat je je niet vrolijk voelt als je bij haar bent.. tsja meer afleiding zoeken, das het beste denkik.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 11:16
Verwijderd
Ik kan best begrijpen dat mensen zo'n soort verliefdheid opvatten als een reden om afstand te nemen of het uit te maken. Het is zoals je zelf al zegt, eng. Je legt je hele geestelijke welzijn in de handen van een ander, je stelt je enorm afhankelijk op.

Onthou: er is maar één persoon in wiens handen je hart veilig is, en dat ben je zelf.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 14:27
load_harmony
load_harmony is offline
geniet gewoon van haar. probeer haar niet uit je hoofd te krijgen maar geniet er van: ZE IS VAN JOU!
Oud 28-04-2003, 14:37
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
je kan 2 dingen doen (simpel gezegd):

-of jezelf echt helemaal geven voor dat geweldige meiske. met het risico dat het ooit uitgaat, maar dan heb je wel een fantastische tijd gehad
- of meer afstand nemen en een minder diepgaande relatie hebben, waardoor het wat minder pijn doet als het uitgaat... maja... je snapt t wel

ik zou voor dat 1e gaan
Knallen met die hap
En geniet van de momenten
Yeah
Oud 28-04-2003, 18:18
Loezzel
Loezzel is offline
Haha, ik herken het wel. Maar als je constant aan je vriendin denkt, wil dat niet zeggen dat je helemaal afhankelijk bent van haar. Je bent gewoon super-super-super-verliefd en daar moet je van genieten!
Ik denk ook ontzettend veel aan mn vriend, we zijn nu 2,5 jaar bij elkaar, maar ik heb ook zeker nog een leven naast mijn vriend. Maar dat neemt niet weg dat ik de hele dag door aan hem denk!!!
Oud 28-04-2003, 18:45
Mister Nygaard
Mister Nygaard is offline
Citaat:
acpon schreef op 28-04-2003 @ 00:25:
als je 't aan mij vraagt (pessimist),

zou ik niet te veel hoop op haar vestigen,

wat als ze het immers uit maakt???,

of dat ze het helemaal niet leuk vind dat je alleen nog maar aan haar denkt en nauwelijks meer aan jezelf,

als ik een vriendin zou nemen zou ik willen dat ze zoveel mogelijk zichzelf zou zijn + blijven
Is verliefd zijn niet jezelf zijn ?
Oud 28-04-2003, 18:47
Mister Nygaard
Mister Nygaard is offline
Er zijn trouwens dingen die minder leuk zijn dan verliefd zijn op het meisje waar je ook verkering mee hebt
Oud 29-04-2003, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Mister Nygaard schreef op 28-04-2003 @ 19:47:
Er zijn trouwens dingen die minder leuk zijn dan verliefd zijn op het meisje waar je ook verkering mee hebt
dat snap ik ook wel, ik ben een lucky bitch

Het is echt niet alsof ik de hele tijd achter een afspraakje aanzit, ik weet dat dat kan gaan irriteren. Alleen het is wel moeilijk om niet te vragen of we in de avond nog wat leuks gaan doen, zeker nu het vakantie is
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 14:02
little_sunshine
little_sunshine is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-04-2003 @ 12:16:
Onthou: er is maar één persoon in wiens handen je hart veilig is, en dat ben je zelf.
Perfect gezegd!

Alleen je komt niet verder met piekeren over "hoe het zou zijn zonder haar". Je HEBT haar, geniet van d'r, wees blij met elke seconde die je met d'r mag doorbrengen, ga er vanuit dat jullie nog héél lang samen zijn! En zoals Embraced Pale Death al zei, als het uitgaat, weet je dan iig zeker dat je een fantastische tijd hebt gehad!
Oud 29-04-2003, 14:09
Dminor
Dminor is offline
Ik herken het wel enigszins.. Heb je verder geen hobby's naast tennis? Ik heb namelijk hetzelfde, ik wil alleen maar bij haar zijn (mede daarom zit ik ook nog altijd op dit forum: tijddoding tot ik haar weer kan spreken).
Maar ik componeer bijvoorbeeld ook, ik speel keyboard, ga ook wel eens weg met vrienden.. Meer eigenlijk niet; ik ben ook vrij afhankelijk. Maar ik zit er niet mee, omdat ik haar een geweldige meid vind en geniet van elk moment dat ik bij haar ben.
Oud 29-04-2003, 14:33
Verwijderd
het is niet alsof ik te weinig hobby's heb, sporten doe ik sowieso tenminste anderhalf uur per dag, computeren en natuurlijk uitgaan

maar het grote punt is dat ik al deze dingen wel doe, maar uiteindelijk gewoon verlang naar haar, want deze dingen zijn saai tegenover met haar zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2003, 14:47
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Diovai schreef op 28-04-2003 @ 10:36:
Je hebt helemaal gelijk!!
Schizofreen
Oud 29-04-2003, 15:20
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 29-04-2003 @ 15:33:
het is niet alsof ik te weinig hobby's heb, sporten doe ik sowieso tenminste anderhalf uur per dag, computeren en natuurlijk uitgaan

maar het grote punt is dat ik al deze dingen wel doe, maar uiteindelijk gewoon verlang naar haar, want deze dingen zijn saai tegenover met haar zijn
super super super liev

doe je niets aan
Oud 29-04-2003, 15:35
Studentje
Studentje is offline
Ach, dat is verliefdheid. Ik zou er alleen wel voor waken dat je niet je 'andere dingen' laat versloffen. Want dan heb je straks misschien niks meer.
Oud 29-04-2003, 15:41
Verwijderd
wohoo! ze komt vanavond filmpie kijken

fight club, geniale film alleen ik heb hem al gezien tijdje terug...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 18:12
robbie-fan
robbie-fan is offline
Citaat:
Doorgaans post ik niet dergerlijke persoonlijke verhalen, maar misschien lucht het op.

Ik ben vrijdag en zaterdag de hele dag bij haar geweest, maar vandaag had ik tenniswedstrijden. En wéér kon ik haar gewoon niet uit mijn hoofd krijgen. Elk moment dat ik niet aan het tennissen zat ik weer met het hoofd in de wolken, verlangend naar de dag dat ik haar weer zie.

Nu zullen jullie wel denken: ja dat heb je met een nieuwe vriendin, dat heb je als je verliefd bent . Maar dit is gewoon niet normaal, het lijkt wel alsof heel mijn leven gewoon uit haar bestaat. Ook maak ik me al druk over het moment dat het opeens ‘over’ kan zijn tussen ons (niet dat ik dit zie gebeuren in de nabije toekomst, maargoed). Dat zou me echt helemaal down halen (althans, op dit moment)

Nu dus de kern:

(ik zie haar dus wel redelijk vaak, het probleem draait om het feit dat het lijkt alsof ik niet ‘vrolijk’ kan zijn zonder haar)

sorry als ik wat onduidelijk overkom, ik wist niet precies hoe ik dit onder worden moest brengen

nooit gedacht dat ik nog eens zó verliefd zou worden. dit is mijn eerste echte relatie in 3 jaar tijd (genoeg ‘losse’ relaties tussendoor gehad)

ik weet precies hoe jij je voelt! ik heb namelijk precies hetzelfde meegemaakt. het was mijn allereerste echte verkering en ik was helemaal dol op hem. we zaten in hetzelfde jaar op school, dus ik zag em elke dag! dan ook nog eens in het weekend en na een tijdje in de week na schooltijd ook! het was helemaal geweldig! ik voelde me zo goed en gelukkig als ik bij hem was! gewoon precies hetzelfde zoals jij je nu voelt.
maarja toen kwam het moment (waar ik liever niet over praat) dat et fout liep! het is toen uitgegaan. we hebben erna nog een aantal keer gehad maar dat liep toch elke keer fout! hij maakte et steeds uit, zoals hij ook in het begin deed!
ik ben nu, na een half jaar dat et voor et laatste is uitgegaan en een jaar en een aantal maanden dat et voor et eerste uit ging! nog hartstikke gek op em, hij alleen niet meer op mij!
ik voel me zo zwak nu, ik vind niks meer leuk en lachen kan ik ook bijna niet meer!

als tip geef ik je, zorg dat je van elk moment geniet, ook van de eventuele ruzie's die er zijn! geniet gewoon van de tijd dat je bij haar bent, het kan ineens afgelopen zijn!

succes ermee xxx
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 18:22
*~*
*~* is offline
heb knak hetzelfde aan de hand
And, mmh, the feeling is freaky and shitty at the same time
Oud 30-04-2003, 00:29
Verwijderd
Laten we hopen dat ze dan niet je gevoelens verpletterd omdat ze doordeweeks met anderen zit rond te kloten
*ervaring*
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 08:44
Laudate Dominum
Laudate Dominum is offline
Citaat:

Nu dus de kern:

Zozo menneke. gelukkig ben ik niet de enige die de rest maar als tijdvulling ziet...samenwonen is de enige oplossing
Oud 30-04-2003, 11:26
Verwijderd
hmm, we zijn allebei 16, kdenk het nog niet
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 08:35
Verwijderd
I know the feeling too......

Maar ik reageer vanavond even.
Maar vergeet niet, wie hoogt sprint kan hard vallen.......
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Syphon schreef op 07-05-2003 @ 09:35:

Maar vergeet niet, wie hoogt sprint kan hard vallen.......
nadere uitleg bitte
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 19:17
Verwijderd
Als je je gevoel laat gaan en je wordt super verliefd, je wordt op een gegeven moment afhankelijk en je vind niks meer leuk alleen je vriendin..... Als het dan uit is de klap natuurlijk harder dan als je je eigen leven ook nog hebt.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 19:45
Verwijderd
zover was ik, nu zou ik graag enige kuurmiddeltjes willen
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 21:35
Verwijderd
Vertel is iets meer over je relatie dan, ik weet namelijk hoe je je voelt, ik ben nu ook zo super verliefd en heb toch al dik 4 maanden en het wordt alleen nog maar leuker.
Droomt nu al weer weg bij de gedachten aan haar....
Hmm volgende week slaapt ze lekker tegen mij aan
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 21:38
No return
No return is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 29-04-2003 @ 15:33:

NOU NOU WAT EEN HOBBY COMPUTEREN?
Oud 07-05-2003, 21:44
Verwijderd
Ik denk dat je er toch zelf achter zal moeten komen wat het beste is.

(offtopic: btw, zit jij niet toevallig ook op't hvc?)
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 23:23
empyrian
empyrian is offline
haha, ik ga mijn levensverhaal niet posten.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 12:56
Verwijderd
Citaat:
No return schreef op 07-05-2003 @ 22:38:
NOU NOU WAT EEN HOBBY COMPUTEREN?
HAHA?

Citaat:
Vertel is iets meer over je relatie dan, ik weet namelijk hoe je je voelt, ik ben nu ook zo super verliefd en heb toch al dik 4 maanden en het wordt alleen nog maar leuker.
Droomt nu al weer weg bij de gedachten aan haar....
Hmm volgende week slaapt ze lekker tegen mij aan
dat heb ik nou ook, maar ik leef eigenlijk gewoon om weer naar haar toe te kunnen (niet dat ik anders zelfmoord zou plegen ofzo ). Ik mis haar gewoon de hele dag door.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 13:10
Zazoo
Zazoo is offline
He wat herkenbaar. Ik kan niet zonder mijn vriend en hij niet zonder mij. We zien elkaar echt bijna elke dag. We hebben er geen van beiden problemen mee. Als het uitgaat zou er weinig over zijn voor ons beiden maar het gaat niet uit dus no problem .
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 13:25
Verwijderd
das nog een probleem, aangezien we door een aardige afstand en lange schooltijden elkaar slechts in het weekend kunnen zien
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 14:23
blupie
blupie is offline
[QUOTE]ReV3rEnD schreef op 27-04-2003 @ 22:21:
[B]ik ben ZO VERSCHRIKKELIJK verliefd op mijn vriendin, dat ik me er gewoon helemaal eng van voel. Dag in dag uit denk ik 24/7 aan haar, op school zit ik maar wat voor me uit te staren, dromend van het weekend wanneer ik haar weer kan zien.

dat ken ik, ik ben net zo, alleen heb ik het bij een jongen die (zegtie, ook al gedraagd hij er zich niet naar) niet verliefd op mij is...
dus dat weet ik nu al een paar week, maar nog steeds kan ik aan niks anders denken....
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 18:50
Verwijderd
k heb een beetje hetzelfde succes goser
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 21:50
bumblebee
bumblebee is offline
Herken mezelf hier best wel in, inderdaad. Maar , zoals velen al hebben gezegd: kan het voor de ander best eng zijn. De ander heeft ook ruimte nodig.

Het kan trouwens ook heel slopend voor jezelf zijn. Als je telkens maar met die ander bezig zijn wordt het een soort vicieuze cirkel, je blijft er maar aan denken, wilt diegene zoveel mogelijk zien, de ander wilt wat afstand, jij raakt in paniek (bang dat het uitgaat) -> nog meer zorgen / denken aan hem/haar. Probeer echt wat minder afhankelijk te worden. Bedenk dat er meer dingen op de aarde zijn, zoek leuke afwisselingen.. succes!
Oud 14-05-2003, 10:29
Fixion XXL
Fixion XXL is offline
Hey, ReV3rEnD Ik zat zo jouw bericht te lezen en ik moet bekennen... ik heb het zelfde probleem ik zou het liefst altijd bij haar willen zijn maar dit kan gewoon niet door mijn onze bezigheden ik ben een hele tijd sagerijnig geweest als ze weer eens niet kon.. maar ik heb de laatste tijd het gevoel dat dit minder word... ik denk als je langer met haar verkering hebt het gevoel wel iets minder word, dit was bij my in ieder geval wel.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 14:31
Fatal Exception
Fatal Exception is offline
Volgens mij had ik ergens gelezen dat het nu uit is tussen hij en zijn vriendin.
Reageren

Regels voor berichten