Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2003, 09:48
Sannetje
Sannetje is offline
Ik heb rode haren en dus een erg lichte huid. Deze verbrand snel en extreem. Ik heb een keer paarse voeten en benen gehad door de zon.

Nu ben ik in m'n gezicht erg verbrand, maar het is niet egaal. Op sommige plaatsen heb ik dieprode vlekken die heeft erg hebben gebrand en pijn hebben gedaan. Het is nu twee dagen later en ze zijn nu helemaal stijf en jeuken als de pest. Ook zit er een soort dun "korstje" op. Weet iemand of dit zonnebrand is, of bijvoorbeeld een vorm van zonneallargie (omdat het in "vlekken" van zo'n 1 à 2 cm doorsnee zit)?

Laatst gewijzigd op 10-05-2003 om 09:54.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 10:33
Nona
Nona is offline
Het zou best eens kunnen dat de plekken die je beschrijft wat hoger liggen (je vertelde niet waar ze zitten). Bijvoorbeeld je jukbeenderen liggen hoger dan je wangen en die verbranden dan ook sneller omdat ze meer zon vangen ofzo (ja, weetikveel).
Maar het lijkt me onlogisch dat je een zonneallergie hebt die alleen op specifieke plaatsen voorkomt en waar je een paar dagen later pas last van krijgt.

Smeer je in ieder geval goed in, dat is echt wel belangrijk als je er zo gevoelig voor bent, en smeer nadat je uit de zon komt meteen even wat aftersun op! Dat helpt!
Oud 10-05-2003, 11:05
Sannetje
Sannetje is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 10-05-2003 @ 11:33:
Het zou best eens kunnen dat de plekken die je beschrijft wat hoger liggen (je vertelde niet waar ze zitten). Bijvoorbeeld je jukbeenderen liggen hoger dan je wangen en die verbranden dan ook sneller omdat ze meer zon vangen ofzo (ja, weetikveel).
Maar het lijkt me onlogisch dat je een zonneallergie hebt die alleen op specifieke plaatsen voorkomt en waar je een paar dagen later pas last van krijgt.

Smeer je in ieder geval goed in, dat is echt wel belangrijk als je er zo gevoelig voor bent, en smeer nadat je uit de zon komt meteen even wat aftersun op! Dat helpt!

Heej Kruimel, bedankt voor je reactie.

De plekken zitten niet echt op hoger liggende delen, ze zitten vooral aan de onderkant van mijn wang/op mijn kaaklijn. Ook zitten er twee onder mijn kaaklijn, in mijn nek dus.

Ik heb er niet een paar dagen later last van gekregen, maar de plekken zijn na een paar dagen stijf aan gaan voelen en ze zien er nu uit alsof er een korstje op zit. Meteen na het zonnen waren ze wel zichtbaar en brandden ze heel erg.

Ik heb er (een paar dagen geleden) aftersun opgesmeerd, maar daar leek het alleen maar erger van te worden, dus die heb ik er weer afgehaald. Ik smeer er nu steeds calendulan op (=homeopatisch middel tegen 1e graads brandwonden, huidirritaties en kleine wondjes). Dit helpt wel een klein beetje, maar het blijven vervelende plekken.

In 't vervolg zal ik me inderdaad maar weer goed insmeren....
Oud 10-05-2003, 14:37
Roos
Roos is offline
Had je zonnebrandcreme opgesmeerd? Het kan namelijk ook zijn dat je daar allergisch voor bent.
Oud 10-05-2003, 14:44
Verwijderd
Ik heb dat ook gehad, op m'n armen en gezicht, ook echt plekjes, niet egaal. Ik logeerde toen bij m'n nichtje en van m'n tante kreeg ik toen een super zachte zalf om erop te smeren, dat hielp echt goed. Uierzalf was dat volgens mij... Probeer dat eens, dan wordt het wat soepeler en trekt het minder.

Daarna ben ik me altijd erg goed in gaan smeren met zonnebrandcrème, after-sun en sunblock.. Heb er nooit meer last van gehad.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 14:50
Sannetje
Sannetje is offline
Citaat:
Roos schreef op 10-05-2003 @ 15:37:
Had je zonnebrandcreme opgesmeerd? Het kan namelijk ook zijn dat je daar allergisch voor bent.
nee, ik had me niet ingesmeerd omdat ik normaal niet zo erg verbrand in m'n gezicht (een klein beetje wel, maar dat is mijn manier van bruin worden...)
Ik had mijn haren in een staart ipv los (ik heb een flinke bos krullen) en daardoor heeft mijn gezicht veel meer zon gekregen dan normaal.

Dat kan het dus niet zijn...
Oud 10-05-2003, 14:51
Sannetje
Sannetje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-05-2003 @ 15:44:
Ik heb dat ook gehad, op m'n armen en gezicht, ook echt plekjes, niet egaal. Ik logeerde toen bij m'n nichtje en van m'n tante kreeg ik toen een super zachte zalf om erop te smeren, dat hielp echt goed. Uierzalf was dat volgens mij... Probeer dat eens, dan wordt het wat soepeler en trekt het minder.

Daarna ben ik me altijd erg goed in gaan smeren met zonnebrandcrème, after-sun en sunblock.. Heb er nooit meer last van gehad.

hoe lang duurde het ongeveer voordat die plekken weggingen?

en voelde het bij jou ook aan alsof het..euhm...opengeschuurd was ofzo?
Oud 10-05-2003, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Sannetje schreef op 10-05-2003 @ 15:51:
hoe lang duurde het ongeveer voordat die plekken weggingen?

en voelde het bij jou ook aan alsof het..euhm...opengeschuurd was ofzo?
Als ik er niets op deed voelde het strak, warm en ruw.. als ik er wel wat op smeerde was het niet langer strak er ruw, 't gloeide nog wel. De plekken werden kleiner en na een paar weekjes waren ze helemaal verdwenen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten