Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2003, 19:50
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
Ik ben sinds 3 mei 18 jaar. Heb sinds zo een 8 jaar slaapproblemen. Als ik soms op school aankom, en zie der niet echt uitgeslapen uit, zeggen ze wel eens: beetje ziek? zeg ik, nee gewoon slecht geslapen. "vroeger naar bed gaan he!" zeggen ze dan...vind ik echt idioot. Want het maakt bij mij niet uit hoe laat ik naar bed ga, al ga ik om 21.00 uur naar bed. Dan nog slaap ik slecht. Want dan zit ik rond 2 uur nog steeds naar het plafond te staren.
En soms word ik 's ochtends wakker, heb ik 8 uur lang geslapen, maar heb ik het gevoel dat ik net een half uur heb geslapen...meestal heb ik dan veel gedroomd en erg onrustig geslapen.
Ik ben hiervoor naar de dokter geweest, meerdere keren..maar nee hoor...hij had er altijd wel een leuke verhaal voor en dat het gewoon niets is, en kijkt hij der nog ff zo bij ook! -->
Komt dit een beetje bekent voor?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 19:52
Koning
Koning is offline
Bent je niet erg zenuwachtig dat je niet kan slapen? misschien moet je jezelf vermoeien met TV of een boek.. of misschien ben je niet moe genoeg?? en moet je later slapen.. (zal je allang geprobeerd hebbe kweetut)
Oud 05-05-2003, 19:55
Verwijderd
ik denk dat als je een tijdlang om 21:00 uur naar bed gaat, je daar op een gegeven moment aan gewend raakt en je dan wel snel in slaap valt...
heb je veel stress? Misschien komt het doordat je veel caffeine drinkt op een dag, dat remt de slaap ook.

Misschien is het goed om als je in bed ligt de dag van gebeurtenis tot gebeurtenis langs te gaan, dan hoef je dat minder in je dromen te doen...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 19:57
Gwinnie
Gwinnie is offline
heel bekend..

ik heb t ook. al sinds ik een peuter was.
voorbeeld: afgelopen zaterdag ging ik om 12 uur naar bed. om 4 uur was ik nog wakker. om half 5 ofzo viel ik in slaap om om 6 uur weer wakker te worden...
En dit is niet heel erg abnormaal voor mij.

ik ben dus ook een paar keer bij de dokter geweest en uiteindelijk heeftie me door gestuurd naar de neuroloog.
ze gaan nu een onderzoek doen om te kijken of een bepaald stofje (ben ff de naam kwijt) die je laat slapen zich wel bij mij aanmaakt en mijn hersenactiviteit snachts.

dat stofje: ik moet van 21:00 tot 01:00 om het uur op een watje kauwen (bah) en dan gaan zij kijken om welke tijd dat stofje zich aanmaakt ofzo. snap t ook nie precies. ik ga t in ieder geval morgenavond doen.

hersenactiviteit: 20 mei moet ik naar ziekenhuis en dan doen ze zo'n ding op mn hoofd met allemaal plakkertjes. daar moet ik dan mee slapen enzo. volgende dag terug naar t ziekenhuis en via dat ding kunnen ze mijn hersenactiviteit zien ofzo.

ik weet niet of t bij jou af en toe zo is of egt standaard zoals bij mij, als je t altyd heb moet je gewoon lekker bij die dokter aan zn kop lopen zeuren.. bij mij zei hij ook de 1e paar keer dat ik al mn spieren aan moest spannen en dan ontspannen en bla bla bla.
als je terug blijft komen helpt ie je wel..

*sweet dreams*
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 20:01
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
Citaat:
Sync schreef op 05-05-2003 @ 20:52:
Bent je niet erg zenuwachtig dat je niet kan slapen? misschien moet je jezelf vermoeien met TV of een boek.. of misschien ben je niet moe genoeg?? en moet je later slapen.. (zal je allang geprobeerd hebbe kweetut)
Ja, tv kijken doe ik nooit, geen tijd voor. Maar lezen bijv is mijn hobby. Maar daar krijg ik dan als ik in bed lig en heb al best lang gelezen moeie ogen van. Dan doe ik mijn boek dicht, en denk ik te gaan slapen...maar over minuutje of 2 ben ik weer klaarwakkker, net of ik 4 blikjes red bull op heb!!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 20:02
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
Citaat:
Naojan schreef op 05-05-2003 @ 20:55:
ik denk dat als je een tijdlang om 21:00 uur naar bed gaat, je daar op een gegeven moment aan gewend raakt en je dan wel snel in slaap valt...
heb je veel stress? Misschien komt het doordat je veel caffeine drinkt op een dag, dat remt de slaap ook.

Misschien is het goed om als je in bed ligt de dag van gebeurtenis tot gebeurtenis langs te gaan, dan hoef je dat minder in je dromen te doen...
Caffeine zit toch in koffie en cola bijv.? Lust ik niet...Waar zit dat nog meer in als ik vragen mag...?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Kreeziee85 schreef op 05-05-2003 @ 21:02:
Caffeine zit toch in koffie en cola bijv.? Lust ik niet...Waar zit dat nog meer in als ik vragen mag...?
redbull, thee verder weet ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 20:07
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
Citaat:
Naojan schreef op 05-05-2003 @ 21:05:
redbull, thee verder weet ik het niet.
hmm..toch bedankt!!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 20:09
Verwijderd
ik heb ook al een hele tijd een slaapprobleem,ik pieker veel te veel over de dingen die er de afgelopen tijd gebeurt zijn in mijn leven en lig wakker tot diep in de nacht, afgelopen nacht ook, ik kon maar niet in slaap komen.. viel uiteindelijk heel laat in slaap en werd weer vroeg wakker.. en het is nog wel vakantie.. *ik huil zowat* ik word er zo niet goed van, ik kan echt niet slapen en alsi k het egen mn ouders blijf zeggen zzeggen ze van dat ik vroeger naar bed moet, maar dat werkt niet, want dan blijf ik alleen maar langer wakker liggen, ik heb bijna alles al geprobeerd: beker melk voordat ik naar bed ga, ontspannen, boek lezen, tv kijken, muziek luisteren, niets helpt.. daar word je wel echt onwijs moedeloos van hoor... *zucht*
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 20:10
Atje85
Atje85 is offline
Ik heb dit 'probleem' ook, maar ben nog niet bij de dokter geweest.

Ga ik binnenkort wel doen, kijken wat ie zegt
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 21:25
Robinson
Robinson is offline
Ik heb toen ik 11 was ontzettende slaapproblemen gehad. Omdat ik nog zo jong was, wilde de dokter mij niets voorschrijven, maar gaf hij de tip een homeopathisch middel te gebruiken, wat bij de drogist verkrijgbaar is.
Je kunt er niet aan verslaafd raken en ik sliep weer als een roos. Ik zou er bij de drogist eens naar vragen. Misschien helpt het bij jou ook!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 21:55
Verwijderd
ik heb een tijdje magnesium orotate gehad
*kijkt op potje*
merk: nature's own

'k weet niet of het heel erg helpt, maar het is volledig natuurlijk en ik slaap nu wel weer goed, maar of dat daar door komr? .
(ik neem aan dat het zonder recept te krijgen is)
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 09:33
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
Citaat:
byebye schreef op 05-05-2003 @ 22:55:
ik heb een tijdje magnesium orotate gehad
*kijkt op potje*
merk: nature's own

'k weet niet of het heel erg helpt, maar het is volledig natuurlijk en ik slaap nu wel weer goed, maar of dat daar door komr? .
(ik neem aan dat het zonder recept te krijgen is)
Ja..maar dan voel ik me net zo een medicijnkast...K moet toch al veel dingen innemen...weet niet voel me der niet echt lekker bij..
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 17:24
godroeptu
godroeptu is offline
Hey,

Er zijn bepaalde stenen voor deze problemen.

Deze kunnen je helpen om beter te slapen door middel van ze onder je kussen te leggen.

Baat het niet schaad het niet denk ik altijd maar
Oud 06-05-2003, 18:22
Balance
Balance is offline
dat heb ik van groep 5 t/m de 3e klas gehad.
er zou niets aan te doen zijn enzo.

totdat ik het in de 4e opeens erg druk kreeg met m'n school en ik elke avond helemaal op was. Ik ging ipv. 23.30 om 21.30 naar bed en viel zelfs nog direct in slaap. Het bleek dat ik de jaren ervoor gewoon verschrikkelijk weinig had gedaan. Ik deed wel genoeg leuke dingen met vriendinnen, maar school kwam ik super makkelijk doorheen. Zonder huiswerk te maken had ik goede cijfers en ik had dus geestelijk veel te weinig gedaan.
Ik weet niet of dat misschien bij jou ook het geval kan zijn?

Verder heb ik tussenliggende periodes gehad waarin het me wel lukte in slaap te komen. Toch nog wel een uurtje stilliggen, maar een uurtje was voor mij vrij kort zeg maar. Dat had ik ooit bij het klokhuis gezien: je moet dan gaan liggen, maar zó dat er geen enkel spiertje kracht hoeft te zetten of lichtelijk pijn doet. Echt totaal ontspannen dus. En dan moet je je van top tot teen beseffen dat het ontspannen is. Beginnen bij je tenen en elke keer omhoog. Voel je dat toch iets nog aan het werken is, zorg dan dat dat lichaamsdeel in een positie komt waarin het echt volkomen ontspannen is. Daarmee viel ik uiteindelijk in slaap.
Probeer het eens, misschien lukt het wel.
Oud 06-05-2003, 18:38
kiki is de naam
kiki is de naam is offline
aaiii wel heel vervelend...
ik weet het ook niet maar misschien dat laat slapen werkt...je lichaam past je er op een gegeven moment op aan...misschien is je lichaam altijd wle gewend geweest 8uur gemiddeld te slapen en voel je je nu hartstikke brak als je maar 3 uur slaapt?!
of iets op de tv kijken met ondertiteling...dan moet je goed in de gaten houden wat er allemaal gebeurt enzo en werkt denk ik ook wel vermoeiend?
of anders met een kersenpittenzak gaan slapen?!als ik ziek ben slaap ik alitjd erg moeilijk in maar met een kersenpittenzak valt het wel mee...
ik weet het verder ook niet...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 18:47
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
hmm, dank je wel.

kersenpittenzak?? nee joh, ik gebruik geen kussens...vind ik niet lekker....Maar over de ondertiteling enz...ik kijk bijna nooit tv. alleen muziek luisteren op tv, maar das niet echt kijken.
en ik heb nooit echt lang geslapen...toen ik klein was (nee, ben niet echt groot nu ) was het zo dat ik ging denken over problemen die onoplosbaar zijn (waarom ben ik nu hier? waarom leef ik? wat gebeurd er na het leven? etc) en toen ik er niet uitkwam ging ik gewoon spontaan huilen en viel later zo in slaap...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 18:51
bassgirl
bassgirl is offline
hey

ik herken jou probleem... maar bij mij is het al sinds mijn geboorte zal er dus niks aan kunnen doen.
niks helpt heb weleens slaapdingen geprobeert maar dan nog helpt het maar een half uurtje eerder.

Als ik aar bed ga gewoon op de normale tijd als altijd ongeveer lig ik nog 1 uur wakker. weet ook niet waarom de laatste tijd ga ik dan nog maar wat bassen of muziek luisteren.(vroeger was het ruim 2 uur dus ben hier opzich wel blij mee)

en als ik eerder naar bed ga moet ik eerst de tijd wachten totdat het zolaat is als normaal... en dan nog 1 uur erbij optellen dus jah dat heeft al helemaal geen nut.

iemand het ook zo? en wat te doen?

xxx Jacqueline
Oud 06-05-2003, 18:54
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
nou ik denk niet dat dat van mijn geboorte af aan zo is...
want ja...ik herinner alleen de dingen na mijn 3e ongeveer. Ben eigenlijk ook wel blij dat ik dat allemaal niet heb onthouden...allemaal gebleer net of ik zooo ongelukkig ben!!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 18:59
kiki is de naam
hee mar een kersenpittenzak is ook geen kussen hoor het is een zak, waar kersenpitten in zitten...die maak je warm in de magnetron en kun je op plekken leggen zodat ze bijv ontspannen...als ik buikpijn heb leg ik dat erop en wordt het lekker warm...
het is zeg maar net zoiets als een kruik maar een kruik wordt na verloop van tijd echt koud...kersenpittenzak is, na afgekoelt te zijn, ongeveer gelijk qua temperatuur als die van je lichaam...
misschien toch een idee dan die ondertiteling?! of ga over iets hele moeilijks na liggne denken waar je zo moe van wordt dat je het echt niet meer snapt en vanzelf in slaap valt

Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 19:01
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Je moet je er vooral niet druk om maken, als je gaat liggen denken van "ik kan vast niet slapen" dan slaap je ook niet. Verder moet je mentale en fysieke inspanningen op een dag afwisselen, dus niet alleen lezen maar ook sporten ofzo. Ik kan ook wel eens niet slapen, maar dat komt dat als ik overdag niets gedaan heb en veel te laat ben opgestaan. Bij jullie ligt het probleem natuurlijk ergens anders... maar tis voor een groot deel psychologisch denk ik.
Je kan een keer proberen een nachtje lekker gezellige dingen te doen, en gewoon niet gaan slapen, dan ben je volgende nacht xtra moe. Als je dan die dag daarna beetje vroeg opstaat, kom je in een soort ritme terrecht.
Oud 06-05-2003, 19:04
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
hahah, kiki toch. ok snap het van de "kersenpittenzak"
maar over dat andere...nee, ben blij dat ik niet over dingen meer zit te denken!! word ik gek van!!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 19:06
kiki is de naam
haha en terecht
vond het ook beetje gekke opmerking van mezelf hoor maargoed...ik dacht misschien ben je wel iemand die graag over moeilijke dingen nadenkt...bedoel...die mensen bestaan ook hoor
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Kreeziee85 schreef op 05-05-2003 @ 20:50:
En soms word ik 's ochtends wakker, heb ik 8 uur lang geslapen, maar heb ik het gevoel dat ik net een half uur heb geslapen...meestal heb ik dan veel gedroomd en erg onrustig geslapen.
Als je veel droomt (en daardoor waarschijnlijk onrustig slaapt) kan het zijn dat je bed te warm is. Van een (te) warm bed ga je nalijk dromen. Ik weet niet onder wat voor soort deken jij slaapt, maar als dit een hele dikke is (of een donzen) kan het een oplossing zijn om een wat dunnere deken op te zoeken. Als je dan eens een nacht slaapt slaap je ook meteen een beetje goed.

Verder helpt rustig ademhalen bij mij ook om in slaap te vallen. Dan moet je steeds 4 tellen inademen en 4 tellen uitademen. Als je je daar op concentreerd val je misschien in slaap. Bij mij werkt dit wel goed, maar ik heb verder ook geen slaapproblemen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 07:52
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
Nou, bedankt voor de tip, maar this zo dat ik inderdaad niet van warme bed hou. Ik slaap zonder kussens/"kersenpittenzakken"/dekens. Ik heb als het echt koud is een laken over me heen, voor de rest niets. Maar toch bedankt vor de tip!!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 20:11
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Kreeziee85 schreef op 07-05-2003 @ 08:52:
Nou, bedankt voor de tip, maar this zo dat ik inderdaad niet van warme bed hou. Ik slaap zonder kussens/"kersenpittenzakken"/dekens. Ik heb als het echt koud is een laken over me heen, voor de rest niets. Maar toch bedankt vor de tip!!
Hmm...dus eigenlijk wilt je lichaam wel slapen maar je geest niet?

ps. guzelsin als jij dat tenmisnte bent
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 10:04
Verwijderd
Helpt het je misschien ontspanningoeffeningen te doen voor het slapengaan (meditatie oid) En daarna niet meer gaan nadenken over wat je de dag gedaan hebt of over dingen die je dwars zitten.

Ook schreef je dta je nogal veel medicijnen al moest slikken (als ik het goed begrepen heb uit jou tekst) Heeft het misschien daarmaa te maken? bevat een van die medicijnen misschien iets van coffeine of theeine (zit dus ook in thee)?

De laatste paar uren (minimaal 2) moet je proberne zo rustig aan magelijk te doen, om je lichaam en geest tot rust te laten komen. Ga geen films kijken met ondertiteling (wat hier int topic al vaker is voorgesteld) aangezien dit je hersenen dubbel activeerd en je dit langer bezig blijft houden wanneer je in slaap probeert te komen. Eet niet te laat, en ga ook niet 2 uur voordat je gaat slapen sporten (je lichaam is daarna nog veel langer actief)

En nog iets, ga savonds als je niet in slaap komt niet over moeilijke dingen nadenken, dan blijf je de hele nacht er mee bezig...

Ik hoop dat je hier misschien iets aan hebt
iniedergeval heel veel stekte!
liefs, hanne
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 12:06
Dominique24!
Dominique24! is offline
Citaat:
Kreeziee85 schreef op 05-05-2003 @ 20:50:
Ik ben sinds 3 mei 18 jaar. Heb sinds zo een 8 jaar slaapproblemen. Als ik soms op school aankom, en zie der niet echt uitgeslapen uit, zeggen ze wel eens: beetje ziek? zeg ik, nee gewoon slecht geslapen. "vroeger naar bed gaan he!" zeggen ze dan...vind ik echt idioot. Want het maakt bij mij niet uit hoe laat ik naar bed ga, al ga ik om 21.00 uur naar bed. Dan nog slaap ik slecht. Want dan zit ik rond 2 uur nog steeds naar het plafond te staren.
Ik ben hiervoor naar de dokter geweest, meerdere keren..maar nee hoor...hij had er altijd wel een leuke verhaal voor en dat het gewoon niets is, en kijkt hij der nog ff zo bij ook! -->
Komt dit een beetje bekent voor?

Regelmaat in je leven en zorgen onder controle hebben.
Oud 09-05-2003, 08:07
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 07-05-2003 @ 21:11:
Hmm...dus eigenlijk wilt je lichaam wel slapen maar je geest niet?

ps. guzelsin als jij dat tenmisnte bent
Dank je wel ( )
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 10:48
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Dominique24! schreef op 08-05-2003 @ 13:06:
Regelmaat in je leven en zorgen onder controle hebben.
EN als je dat al hebt?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 10:58
Ogthala
Ogthala is offline
Ik heb ook een jaar of twee lang slaapproblemen gehad omdat ik altijd lag na te denken en te piekeren in bed.
Als dit ook voor jou geldt: Neem een schrift naast je bed en schrijf de problemen van je af, dan kan je ze eindelijk een plaatsje geven en bewaar je ze voor de volgende dag, zodat iets geruster in slaap kunt vallen. Hielp echt bij mij.

Daarnaast slikte ik het homeopatische middeltje 'Valeriaan', kleine pilletjes die ook helpen bij slaapproblemen, hoe en wat weet ik niet precies, maar het is als het goed is gewoon bij de apotheker te verkrijgen en werkt ook prima. Absoluut geen vreemd of obscuur middeltje, het is gewoon plantaardig en werd reeds meer dan 1000 jaar geleden gebruikt!

Meer informatie:
http://www.heidak.nl/valeriaan.htm
http://www.azarius.nl/ontspan/valeriaan.html
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 12:59
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
Citaat:
Ogthala schreef op 09-05-2003 @ 11:58:
Ik heb ook een jaar of twee lang slaapproblemen gehad omdat ik altijd lag na te denken en te piekeren in bed.
Als dit ook voor jou geldt: Neem een schrift naast je bed en schrijf de problemen van je af, dan kan je ze eindelijk een plaatsje geven en bewaar je ze voor de volgende dag, zodat iets geruster in slaap kunt vallen. Hielp echt bij mij.

Daarnaast slikte ik het homeopatische middeltje 'Valeriaan', kleine pilletjes die ook helpen bij slaapproblemen, hoe en wat weet ik niet precies, maar het is als het goed is gewoon bij de apotheker te verkrijgen en werkt ook prima. Absoluut geen vreemd of obscuur middeltje, het is gewoon plantaardig en werd reeds meer dan 1000 jaar geleden gebruikt!

Meer informatie:
http://www.heidak.nl/valeriaan.htm
http://www.azarius.nl/ontspan/valeriaan.html
Je bent een schat, kiss kiss dank je wel!!!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 13:08
Ogthala
Ogthala is offline
Graag gedaan
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 13:11
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
Citaat:
Ogthala schreef op 09-05-2003 @ 14:08:
Graag gedaan

Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 19:10
bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
Robinson schreef op 05-05-2003 @ 11:25:
Omdat ik nog zo jong was, wilde de dokter mij niets voorschrijven, maar gaf hij de tip een homeopathisch middel te gebruiken, wat bij de drogist verkrijgbaar is.
Een dokter die in homeopathische middelen gelooft? wow, dat mag in de krant. Geef mij ook zo'n dokter...
Oud 10-05-2003, 00:31
kwebbelmutsje
kwebbelmutsje is offline
Ik ben ook altijd moe!! Gelukkig val ik altijd meteen in slaap als ik in bed lig, dit komt wrs door mijn constante slaapgebrek!!
Jammergenoeg ga ik altijd te laat naar bed, ik ben echt een avondmens. Ik maak verslagen enzo het beste rond een uur of 12. Het gevolg hiervan is dat ik er uitzie als een zombie met wallen van hier tot Tokio!!! Snie leuk! En moet je nou toch kijken: tis nu gewoon half twee! Tijd om naar bed te gaan???? Morgen kunnen we gelukkig heerlijk uitslapen! I luvvv saturdaymornin'!
Oud 10-05-2003, 13:59
Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
een jointje roken dat is het beste middle om in slapa te vallen
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 07:27
sweetchrissiej
sweetchrissiej is offline
Nou mijn nicht zei dat je iets moet doen waar je geeen zin in hebt dus stofzuigen, ramenwassen, afstoffen enz.
Nou je kunt ook een heel saai boek leze want als je een leuk boek leest dan wil je steeds verder leze.
Vorig jaar kon ik ook nie goed slapen maar nu weer wel.
Oud 11-05-2003, 23:12
pe51
pe51 is offline
Het kan ook helpen, als je voor het slapen een warme douche neemt. De tijd nemen om ervan te genieten, en dan meteen het bed in. Niet eerst nog andere dingen gaan doen. Daar kan je geest ontspannen van worden (je lichaam ook), en dan is het makkelijker om niet te piekeren, en in slaap te vallen.

Het gevoel wat je zo kan krijgen lijkt veel op t gevoel van als je uit een zwembad komt, lekker fris en relaxed. Je slaapt dan soms dieper en rust meer uit. Je kan er zo een gewoonte van maken, om voor het slapen te gaan douchen, als het helpt.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 02:28
Verwijderd
Ik vind niet dat schoonmaken helpt tegen het wakker zijn, ik heb dit namelijk al twee keer uitgeprobeerd. Resultaat: een nachtje niet geslapen..
Ik heb ook soms slaapproblemen, maar dit komt doordat ik teveel bezig ben met kleine en soms wat grotere problemen. Ik ben een piekeraar. Het helpt me nu ik sint-janskruid neem, 't is een kruid dat je tot rust brengt (in je hoofd).
Als ik dan nog niet kan slapen, schrijf ik in mijn dagboek.
En als dit niet lukt begin ik met wat schoolwerk (daar was ik zojuist aan bezig, maar de printer blokkeert en ik heb er geen zin meer in...pfff).
En anders is mijn enige remedie naar tv kijken tot ik in slaap val. Dit kan ook wel tot een uur duren of meer, maar 't is toch beter dan naar het plafond te staren. Kijk naar vitaya of national geografic channel, dit zijn niet zo'n drukke kanalen. Als je naar muziekkanalen kijkt (nogal flitsend en druk en zo) maak je uw geest wakker ipv tot rust te brengen.

Nu ja, ik hoop dat je er wat aan hebt.

suc6
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 03:28
GRRR
GRRR is offline
veel actiefs doen overdag
6 uur slapen gemiddeld op vaste tijden. dus van 1 - 7 oid
masturberen
neuken
een uurtje gaan hardlopen, maar dan ook echt hard. ik ga altijd skaten. door de aangemaakte endorfine slaap ik als een baby
wiet roken. niet echt aan te radne maar als noodmiddel
drinken. idem
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 05:04
kC
kC is offline
jew , nou kijk je zit teveel achter je pc dan slaap je slecht ja das heel normaal ja
ga gewoon een avond niet slape en dan ben je die volgende avond kei moe iig dat heb ik dan :/
hoi -x-
Oud 12-05-2003, 17:43
ducky
ducky is offline
mijn zusje kon ook heel slecht slapen, maar nu gebruikt ze al heel erg lang melatonine , en dat schijnt wel te helpen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten