Advertentie | |
|
![]() |
|
'de wereld van sofie' = geweldig
ook 'over levenskunst, de grote filosofen over het goede leven' van joep dohmen is een mooie verzameling van teksten. ik heb hier zelf ook een heel oud aftands maar handig en interessant boek 'filosofie door de achterdeur' van w weischedel maar ik zou niet weten of dat nog ergens te vinden is (heb het zelf jaren geleden uit de afgeschrevenboekenbak in de bieb gevist...)
|
Ik heb net 'De wereld van Sofie' gelezen. Ik vond het niet zo heel geweldig en het verhaal er omheen helemaal stom. Als je echt graag wilt dan lees je het helemaal uit maar dan moet je graag willen hoor
![]()
|
Verwijderd
|
Ik ben nu bezig in Zen And The Art Of Motorcycle Maintenance. Er zit wel wat filosofie in, maar volgens mij erg veel van het typen bullshit. Bovendien is het verhaal compleet naar de achtergrond gedrongen en een beetje voor-het-oprapen symbolisch. Wel grappige ideeën, maar eigenlijk een kutboek.
![]() LUH-3417 |
![]() |
|
de verbeelding van het denken - jan bor e.a.
de wereld van sophie - jostein gaarder filosophie voor dummies - ? (klinkt stom, maar toch wel interessant) filosofie zonder voetnoten - ? geschiedenis van de westerse filosofie - bertrand russel (die is wel vrij ingewikkeld. en verder ook zoeken op die titel, kom je erg veel tegen) filosofie voor beginners - ? filosofie voor jonge denkers - ? (is een kinderboek, maar toch wel leuk om vast wat namen en kleine dingen te weten te komen) kijk gewoon eens in de filosofie kast bij een zichzelf respecterende boekhandel... of gewoon in de bibliotheek...; er is ontzettend veel namelijk ook nog: poeh en de filosofen ![]() en 100 essentiele denkers (worden 100 belangrijke filosofen kort behandeld) en er zijn allerlei kleine boekjes, over klassieke filosofie bv, maar weet ik ook de schrijver niet van verder zijn gewoon voor de filosofische inslag alle boeken van jostein gaarder erg goed te lezen, het geheim van de kaarten werd al genoemd, maar in al zijn boeken vind je wel wat filosofisch terug, soms vermengd met theologie, soms met wetenschap... wel erg leuk als je je voor filosofie interesseert en ook boeken met filosofische inslag: siegfried en de ontdekking van de hemel van harry mulisch. maar goed, om mee te beginnen zou ik de wereld van sophie lezen, vervolgens filosofie voor beginners en dan de verbeelding van het denken. dan heb je wel een aardig idee van de filosofie. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Mijn favoriete boek(en) zijn... Miekje* | 61 | 16-11-2015 11:19 | |
Lifestyle |
nudisme, jou levensstijl? Sag | 110 | 30-06-2015 20:20 | |
Verhalen & Gedichten |
Boeken gezocht AceSpade | 4 | 06-10-2011 18:06 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Kan filosoferen ons bevrijden van angsten en twijfels? elledc | 52 | 09-07-2004 23:00 | |
filosofische boeken $@nd€r $@l@m@nd€r | 17 | 17-01-2004 20:31 | |
Filosofisch is mij een beetje vreemd PsychoBoy | 5 | 13-12-2002 13:46 |