Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Okay. hmz.
Doemaardichtmaar is een jaarlijkse dichtwedstrijd voor mensen van 12 tm 18 jaar. Er zijn elk jaar 100 winnaars, waarvan 10 met extra prijzen en 90 gewone. Al die honderd komen in de doemaardichtmaar bundel en mogen gratis naar het festival (dat dus morgen is). Voor het festival zijn workshops waaraan je mee kan doen. Er waren dit jaar 5500 inzendingen dus had ik 1,8% kans om in de bundel te komen, en het is me gelukt. (big pimpin' enzo) de site die er bijhoort is deze . Ik ga naar de workshop 'geef je gedicht vorm'. |
![]() |
|
Verwijderd
|
idd. das wel het voordeel van niet winnen. ik ben een keer gedwongen om in de kerk een gedicht voor te dragen, ik haat dat! Tekeningen, toneelspelen, ik durf veel te laten zien, maar mn gedichten... das als naakt over straat lopen, als voor de man met het zout je wonden te laten zien.
|
![]() |
|
Mijn gedichten ook niet, het was doodeng en het kwam waarschijnlijk anders over dan het gevoel toen ik hem schreef.
De nacht valt En wij, wij staan Eronder, erin Tillen en vangen De blauwe lucht Die zwaar de zon Over de rand drukt Met mijn armen om Jouw melkweg heen Je haren zacht mijn Nevelen rakend Eren we het donker Met al wat goed is, en Veel te sterfelijk Tot we met een oerknal Universa herscheppen, En het oostelijk oranje De horizon ontklimt. En die jongens, ach... ik vond Paul niet speciaal goed (extra winnaar), maar Alexander weer wel. Met de winnares van 12 t/m 15 was ik het wel eens, Emma had een prachtig gedicht ![]()
|
een gedicht op papier en een gedicht voorgedragen zijn altijd twee hele verschillende maar ik vind dat jouw gedicht (Terrae) zowel op papier als tijdens de presentatie heel goed tot zijn recht komt (kwam).
Ik vond trouwens ook de manier van presenteren bij dmdm leuker en beter dan vorig jaar. Het was in ieder geval minder spannend voor de mensen die het moesten doen had ik het gevoel.
|
Dankjewel
![]() Ik weet niet hoe het vorig jaar was, maar ik denk dat het toen meer gewoon voordragen was? Inderdaad, als je al een tijdje op het podium bent, en er met zijn allen staat dan is het makkelijker om te doen dan wanneer je in je eentje het podium wordt opgedrukt en je meteen jezelf in plaats van een soort 'rol' moet spelen. Al moet ik zeggen dat ik het moeilijk had. Maar ja, wie niet ![]()
|
Ik vond het jammer dat ik er niet bij was... toch wel, nu ik dit allemaal lees. Vond het vorig jaar ook wel gaaf namelijk, maja, dit jaar beetje weinig tijd. Ik sta erin met dit gedicht:
Slaap zacht Je kijkt me aan terwijl er nergens licht meer is (behalve in mijn hart) geeft me je laatste woorden zacht je lacht en zegt Slaap lekker je dooft het vuur (laat het weer oplaaien) en verdwijnt dan in de nacht Volgend jaar maybe wel weer van de partij, who knows ![]() Kan ik hajo ook een keer zien ![]() Fannie
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
DoeMaarDichtMaar 2005/2006 skull-head | 28 | 12-10-2005 18:26 | |
Verhalen & Gedichten |
Doe maar dicht maar wedstrijd. Chandis | 10 | 08-01-2004 19:06 | |
Verhalen & Gedichten |
doe maar dicht maar hajo | 8 | 21-04-2003 13:05 | |
Verhalen & Gedichten |
links, stijltypen, enz. kortom: alles over gedichten. ekki | 18 | 26-06-2002 14:37 | |
Verhalen & Gedichten |
dichtwedstrijd... boardbabe | 0 | 14-02-2002 16:52 | |
Verhalen & Gedichten |
super tip-> móet je lezen! elsbizkit | 3 | 20-11-2001 20:53 |