Advertentie | |
|
![]() |
|
Ville Hermanni Valo formed HIM in the summer of 1995, gathering around him some old friends who shared his vision of a brand of rock Ville himself calls 'love metal'. Depeche Mode meets Dimmu Borgir in a David Lynch movie...
Dit komt van de HIM-site. Ville is voor degene die het niet weten de zanger. Ik verzin het dus niet, maar graag even on-topic...
|
Love Metal is nogal wat anders dan Love Gothic... Metal en Gothic wat dat betreft mijlenver uit elkaar. (Behalve als we het over Doom gaan hebben, maar als Him iets niet is, dan is het wel Doom).
En zelf namen bedenken voor je muziek is Gay. Dat doen alleen nu-metal bands.
||
![]() |
Citaat:
Euh en orgy en zeromancer zijn ook dingen die gedraaid worden op goth feesten.. zijn ook mannenstemmen (dan wel een beetje gay stemmen maar het zijn mannenstemmen).
|
The Cruxshadows
Wolfsheim Digital Storm Bella Morte London after Midnight Diary of dreams Abney Park De/vision Project Pitchfork Icon of Coil A covenant of thorns Confession of faith Girls under Glass Assemblage 23 BlutEngel (Terminal choice, Tumor) soms zingen er wel vrouwtjes mee, maja, vooral de hoofdzang is mannelijk.
|
OK, we hebben in dit topic tot nu toe de geboorte mogen aanschouwen van de genres "Love-Gothic" en "Shock-Gothic". Leuk verzonnen maar dat kan natuurlijk beter. Wat te denken van bijvoorbeeld:
Suicide-Gothic (of is dat een contradictie?) Happy Hardcore-Gothic (ideaal voor schizofrenen) Freejazz-Gothic (druk en toch weer niet) New age-Gothic (zwartgelakte teennagels in zwarte gezondheidssandalen) Gabber-Gothic (in je zwarte Aussie met je zwartgeschminkte kale kop) Black-Gothic ("because black just ain't black enough") Verder nog iemand suggesties? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Wordt altijd weer vrolijk van die genre discussies..
![]() Ik gooi er in ieder geval nog een To/Die/For bij (Al kan beargumenteerd worden dat dit zijn roots meer vindt in hard rock..yada yada) ;o
|
ehm...
Heb de hele thread vluchtig doorgenomen, dus het kan zijn dat ik hem gemist heb, maar... Paradise Lost? CRADLE OF FILTH is dan zoiets als ehm.. bagger-gothic? of thrash-gothic, garbage-gothic, idiot-gothic......
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|
|