Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2003, 14:28
Wilmy
Wilmy is offline
Hai,

Ja, al weer ff een bericht van mij over slapen, conclusie, ben een slechte slaper de laatste tijd.

Ik droom echt gigantisch veel 's nachts, de raarste dingen, helemaal verdraaide dingen wat er die dag gebeurd is etc., nou, dat verwerk je dus allemaal in je slaap, dat weet ik wel. Vink ook niet erg.

Maar het probleem is, dat ik er zo gigantisch moe van wordt, al word ik wakker ben ik gelijk echt heel erg moe, en ik heb er even op gelet, en dat is echt alleen die nachten, heel erg vaak, als ik veel gedroomd heb. Errug lastig dus.

Weet iemand hoe je minder kan dromen, of kan je dat niet tegenhouden? Zijn er middeltjes voor ofzo?

Bedankt,

x Wilmy
Oud 14-05-2003, 15:03
Cartosa
Cartosa is offline
Frisse kamer (raam open), niet te warm s nachts enzo
Oud 14-05-2003, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Cartosa schreef op 14-05-2003 @ 16:03:
Frisse kamer (raam open), niet te warm s nachts enzo
De beste tip idd
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 16:03
Verwijderd
Volgens mij is er helemaal niets mis met dromen, dromen op zich kan niet vermoeiend zijn (dan zou ik afgepeigerd moeten zijn elke morgen), het klinkt alsof je gewoon te weinig slaap krijgt...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 16:05
sjw
sjw is offline
niet over te veel dingen denken als je gaat slapen !!
Oud 14-05-2003, 16:08
CrazyIkke
CrazyIkke is offline
Citaat:
sjw schreef op 14-05-2003 @ 17:05:
De beste tip allertijden!
Denken aan wat de planning is volgende dag... val je zo in slaap
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 16:42
Verwijderd
dromen doe je om te verwerken wat er overdag gebeurd is / wat je bezighoudt. dus als je gaat slapen als je 'rustig' bent in je hoofd, zal je minder raar/eng/verdraaid dromen.
ik heb zelf dat als ik onrustig ben dat ik 's nachts half wakker wordt en ga slaapwandelen oid.
verder helpt een raam open ook wel, denk ik; meer frisse lucht
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 17:36
Wilmy
Wilmy is offline
Citaat:
sjw schreef op 14-05-2003 @ 17:05:
Tja, dat doe ik dus wel Daar kom ik ook niet vanaf! Een piekeraar en er ook nog over dromen!! Wordt er gek van!

x
Oud 14-05-2003, 20:12
non
non is offline
Citaat:
CrazyIkke schreef op 14-05-2003 @ 17:08:
De beste tip allertijden!
Denken aan wat de planning is volgende dag... val je zo in slaap
juist niet toch...? tenminste, als ik dat doe dan val ik nooit in slaap want dan krijg ik alleen maar stress!! maja.. wie ben ik

n tip om in slaap te vallen zonder gedachtes verder: (kweet eigenlijk niet of je er minder door gaat dromen, volgens mij niet.. want bij mij is het nog de enige manier om in slaap te vallen maar kdroom wel elke nacht over dak op vakantie ben erg vervelend wakker worden soms)
maar goed de TIP: rustig en gestructureerd ademhalen... bijv 5 tellen in, 2 tellen vast, 7 tellen uit... dus je telt in je zelf steeds 5-2-7 daar wordt je hoofd rustig van aangezien er niks meer bij kan en je wordt rustig van je eigen ademhaling. die tellen hoeven geen secondes ofzo te zijn, gewoon tempo zodat het goed voelt en je niet het idee hebt dat je ligt te hyperventileren of juist geen adem meer krijgt

owja, andere structuur : 7-3-10 kan ook nog... ksnap het verschil eigenlijk alleen niet.. ghehe

maar succes in ieder geval xXx

owja, probeer je dromen op te schrijven (als je daar tijd voor hebt) of ze te begrijpen ofzo..

ow, en nog een tip: als er echt iets is waar je mee zit voor je gaat slapen denk er dan even op n rustige manier over na voordat je in bed stapt of schrijf het even op dan ben je het vast kwijt, grote kans dat je er dan in je slaap niet meer over droomt...
Oud 15-05-2003, 14:07
Roos
Roos is offline
Citaat:
Morgan schreef op 14-05-2003 @ 17:03:
Volgens mij is er helemaal niets mis met dromen, dromen op zich kan niet vermoeiend zijn (dan zou ik afgepeigerd moeten zijn elke morgen), het klinkt alsof je gewoon te weinig slaap krijgt...
Nee, maar je wordt wel moe, als je steeds half wakker wordt van die dromen. Of als je uren ligt te draaien in je slaap.
Oud 16-05-2003, 01:31
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Hai,

Ja, al weer ff een bericht van mij over slapen, conclusie, ben een slechte slaper de laatste tijd.

Ik droom echt gigantisch veel 's nachts, de raarste dingen, helemaal verdraaide dingen wat er die dag gebeurd is etc., nou, dat verwerk je dus allemaal in je slaap, dat weet ik wel. Vink ook niet erg.

Maar het probleem is, dat ik er zo gigantisch moe van wordt, al word ik wakker ben ik gelijk echt heel erg moe, en ik heb er even op gelet, en dat is echt alleen die nachten, heel erg vaak, als ik veel gedroomd heb. Errug lastig dus.

Weet iemand hoe je minder kan dromen, of kan je dat niet tegenhouden? Zijn er middeltjes voor ofzo?

Bedankt,

x Wilmy
Ik denk niet dat je moe wordt van het dromen. Er kunnen verschillende oorzaken zijn. Soms ga je beter slapen door op een andere plek te gaan slapen. En soms zijn het spanningen die van onverwerkte indrukken of stress af komen. Ik leg dromen uit op verschillende droomforums en ik ben het vaker tegengekomen dat mensen meer moe zijn als ze wakker worden dan als ze gaan slapen. Dan blijkt bij navragen dat ze al langer veel spanningen in zich hebben, van onverwerkte indrukken van zeg maar de laatste maanden. Die spanningen zieken dan door in je geest, ook als je slaapt. Spanningen in je geest kosten je veel energie, en daarom word je dan ook zo moe. Dat is tenminste mijn mening hierover.

Je merkt vaak ook door het soort dromen, dat het om onverwerkte indrukken gaat. Dan krijg je bijv. nachtmerries, achtervolgingsdromen, dromen waarin je (bijna) doodgaat, enz. Op mijn website (die over dromen gaat) vind je een uitleg over hoe onverwerkte indrukken tot achtervolgingsdromen leiden, het staat op de pagina: wat zijn achtervolgingsdromen?.

De manier om dit moe zijn te verhelpen is meestal: zorgen dat de spanningen verminderen. Door bijv. niet te blijven denken over moeilijke dingen als denken niet helpt. Door te gaan praten met iemand over je problemen. Door te begrijpen dat je dingen aan het verwerken bent in achtervolgingsdromen. Dit is volgens mij dé manier om dit op te lossen.

Maar daarnaast kun je de problemen ook lichamelijk aanpakken. Een betere lichaamsconditie zorgt ook dat je dingen beter kunt verwerken. Lees hierover op mijn site: 's ochtends moe of weinig dromen?.

Ik kan er zo niet over oordelen hoe het bij jou zit, maar je zou kunnen nagaan of deze mogelijkheden voor jou wel of niet kunnen opgaan.

groeten, peter.
Oud 16-05-2003, 11:33
Verwijderd
Het schijnt dat je meer gaat dromen als je te warm slaapt.
Dus zoals al eerder is gezegd, zet je raam open (op een kiertje is ook goed)
Kijk ook even of je niet een te warm dekbed hebt, zo ja, zoek een dunnere op, hetzelfde geldt voor je pyama.
Ik hoop dat het werkt
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 12:50
Upke
Upke is offline
Gewoon niet meer slapen.

(duh)
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 14:20
Leemer
Leemer is offline
Als je de volgende ochtend nog weet wat je hebt gedroomd is dat een teken dat je slecht slaapt. Daarom ben je ook zo moe. Mensen die niet meer weten wwat ze gedrooomd hebben slapen goed. Zorg dat je iets rustigs doet voordat je gaat slapen, muziek luisteren ofzo. Iets waar je niet over gaat piekeren als je gaat slapen.
zorg inderdaad dat je kamer goed geventileerd is en zet de verwarming uit. iets warms drinken (melk) helpt ook goed.
zorg dat je niet gestrest je bed in gaat want dat moet je dan allemaal in je slaap kwijt raken en dan ga je dromen en slecht slapen
Oud 16-05-2003, 21:50
humming bird
humming bird is offline
herkenbare topic (gaaaaaaaaaapppp) Was het allemaal maar zo simpel als de oplossingen die hier staan. Dan kon ik ook (endlich) eens normaal slapen. Ik heb het idee dat ik zo veel lig te bewegen en te draaien in mijn slaap (door die dromen) dat ik nog moeier ben in de ochtend dan sávonds voordat ik ga slapen.

Iemand iets dat echt echt echt helpt?

Regels voor berichten