Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik herrinner me nog wel een berichtje in de krant over dat hij was opgepakt. Aardig opmerkelijke gebeurtenis.
Dat "meisje" vroeg van kom je nou naar me toe dan doen we dit en dat. Die gozer wou toen naar de VS komen, maar bedacht zich toch (toch nog wijs). Echter, toen hij voor zijn werk voet zette op amerikaanse bodem werd hij gearresteert. Wat de overheid er tegen doet? De nederlandse ambassade zal wel boos geweest zijn. |
![]() |
|
Als dat in de VS illegaal is, heb je een misdaad gepleegd op Amerikaanse bodem (Chicago, IL), en val je dus onder Amerikaans strafrecht. Pech voor hem.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Dat laatste is natuurlijk waar, maar er staat nergens dat hij verkeerd behandeld is.
|
Verwijderd
|
Ik vind dit een belachelijke gang van zaken en de Nederlandse overheid had hier indertijd een rel van moeten maken. iemand straffen als hij een duideljke misdaad begaat in de VS is tot daar aan toe, maar en buitenlanders uitlokken tot en strafbaar feit en dan naar de VS lokken gaat alle perken te buiten. zeker als je bedenkt dat de VS zelf nooit 1 van haar staatsburgers uitlevert
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Dit is pure uitlokking en zulke bewijsvoering is in Nederland illegaal. Ik snap niet dat de FBI er zoveel moeite en tijd aan een Nederlandse pedofiel wil besteden.
De misdaad zelf is ook onlogisch, hij heeft nog geen seks met een minderjarige gehad en het "meisje" was eigenlijk een FBI-agente. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Die gast had inderdaad gewoon de domme pech dat hij zich op Amerikaans grondgebied bevond op het moment dat hij gepakt werd. Naar Nederlands recht is voorbereiding van seksuele handelingen met een persoon jonger dan 16 weliswaar wel strafbaar, maar dat is meer een theoretisch geval. De strafrechtelijke aansprakelijkheid wordt in dat geval wel érg ver opgerekt en vervolging acht ik in zo'n geval niet opportuun.
Poging tot seksuele handelingen met een persoon onder de 16 ligt al anders, wanneer de wil van de dader zich door een begin van de uitvoeringshandelingen heeft geopenbaard (Cito-formule). Dat is wat hier aan de hand is. Ook in Nederland leidt dat dus tot strafrechtelijke aansprakelijkheid en het feit dat hij daadwerkelijk het vliegtuig had gepakt en naar Amerika was gevlogen sprak alleen maar in zijn nadeel. Hij zou, ook naar Nederlands recht, vervolgd kunnen worden voor twee vormen van strafbaar gedrag: 1. voorbereiding van seks met persoon onder de 16 en 2. poging tot seks met persoon onder de 16. Het eerste feit vond plaats in Nederland achter de computer, het tweede feit vond plaats op Amerikaanse bodem. Zoals ik hierboven al aangeef is beslissend het moment waarop de wil van de verdachte zich door een begin van uitvoering heeft geopenbaard. En dát moment lag voor het Amerikaanse strafrecht op het moment dat hij daadwerkelijk Amerika binnenkwam. Over de vraag of hier misschien niet sprake is van een absoluut ondeugdelijk object ( ![]() Laatst gewijzigd op 24-05-2003 om 20:28. |
![]() |
|
![]() |
Maar speelt dan niet ook mee dat hij A uitgelokt werd en B helemaal niet met een minderjarige gechat hééft? Overigens suggereert dit artikel dat hij alleen over seks gemailt heeft... Iets dat ik me anders herriner, maar als dat het geval zou zijn lijkt het me helemaal belachelijk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarom is uitlokking naar Nederlands recht niet toegestaan, en wel tweeërlei: degene die een strafbaar feit uitlokt wordt zelf ook als dader aangemerkt (art. 47 lid 1 onder 2 Sr) én het uitlokken van een strafbaar feit door het Openbaar Ministerie kan door de rechter gesanctioneerd worden naar zijn inzicht (bewijsuitsluiting, strafvermindering, niet-ontvankelijkheid - art. 359a Sv). |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Bovendien, als ik het artikel dan mag geloven gaat het om mailen, en heeft ie dat dus vanuit Nederland gedaan. Dat het dom is betekend nog niet dat ie dan veroordeeld moet worden.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je bent bijvoorbeeld ook enorm dom als je een telefoontje pleegt naar het Witte Huis en zegt dat je Bush zult vermoorden. Dan moet je ook niet raar opkijken als je door een CIA-team van 15 man van je bed gelicht wordt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
*gaat op businesstrip* *wordt gearresteerd* En de nederlandse overheid haakt af..... Citaat:
Dan moeten ze eens op wat gemiddelde nederlandse fora gaan kijken hoe er soms over bush gesproken wordt ![]() Dan kunnen ze half nederland tussen 15-21 wel oppakken ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Ronduit belachelijk, dus.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het hele Amerikaanse straf"recht" een lachertje. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Die gozer spoort niet dattie achter een meisje van 14 aanzit en zelfs helemaal naar de andere kant van de wereld reist voor dr (hmmm...volgens mij doe ik ook zoiets als ik naar veenendaal ga
![]() maar vind onzin dat ze hem daarvoor oppakken en dat ze dat soort dingen in amerika uitlokken...hoewel het strengere optreden van agenten daar wel beter is dan dat slappe getrut in nederland, waar ze alleen durven op te treden tegen gewone mensen en in dr broek schijten voor de echte criminelen *wat een frustratie komen er boven he* ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Amerika is een vreselijk land met vreselijke mensen die elkaar de hele dag overhoop schieten, en verder zijn het perverse puriteinen. Ieder land krijgt de criminaliteit die het verdiend, en amerika krijgt dus binnen zijn eigen landsgrenzen zijn verdiende loon.
Dus wat doe je dan: dan ga je de aandacht vestigen op al die stoute buitenlanders. Dan heb je nog een beetje het idee dat je iets doet aan de criminaliteit.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|