Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2003, 17:44
zozze
zozze is offline
Ik heb sinds gisteren een goudhamstertje, en nu is mijn vraag hoe ik haar het best aan mij kan laten wennen. Soms steek ik mijn hand door het deurtje maar dan gaat ze altijd hysterisch door haar kooi rennen. Ik laat haar er niet uit want dan loopt ze weg... En hoe lang duurt het ongeveer eer zo'n beestje aan je gewend is?
Oud 27-04-2003, 18:27
b-z
b-z is offline
Citaat:
zozze schreef op 27-04-2003 @ 18:44:
Ik heb sinds gisteren een goudhamstertje, en nu is mijn vraag hoe ik haar het best aan mij kan laten wennen. Soms steek ik mijn hand door het deurtje maar dan gaat ze altijd hysterisch door haar kooi rennen. Ik laat haar er niet uit want dan loopt ze weg... En hoe lang duurt het ongeveer eer zo'n beestje aan je gewend is?
dat ligt aan je uiterlijk, mooi is 1 week middelmatig is 3 superlelijk is nooit
Oud 27-04-2003, 18:40
zozze
zozze is offline
Citaat:
b-z schreef op 27-04-2003 @ 19:27:
dat ligt aan je uiterlijk, mooi is 1 week middelmatig is 3 superlelijk is nooit
ha. ha.
Oud 27-04-2003, 19:29
AlopiA
AlopiA is offline
Het duurt ongeveer 1 week, totdat ze je echt kent enzo,
Ze zou een dag later al niet zo hysterisch meer moeten zijn, als dat wel zo is heb je een bange hamster, maar als die je eenmaal vertrouwt, is 'ie ook hartstikke aanhankelijk.
Als ik jou was zou ik een paar keer per dag je hand in de kooi steken met wat lekkers. Ze hoeft het niet meteen aan te pakken, maar dan weet ze dat je goede bedoelingen hebt.
succes!
Oud 27-04-2003, 21:07
zozze
zozze is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 27-04-2003 @ 20:29:
Het duurt ongeveer 1 week, totdat ze je echt kent enzo,
Ze zou een dag later al niet zo hysterisch meer moeten zijn, als dat wel zo is heb je een bange hamster, maar als die je eenmaal vertrouwt, is 'ie ook hartstikke aanhankelijk.
Als ik jou was zou ik een paar keer per dag je hand in de kooi steken met wat lekkers. Ze hoeft het niet meteen aan te pakken, maar dan weet ze dat je goede bedoelingen hebt.
succes!
bedankt, ik ga het morgen proberen
Oud 30-04-2003, 20:25
SuperSanne
SuperSanne is offline
Benader je hamster niet van bovenaf. hoe zou jij reageren als er ineens een enorme hand door het plafon kwam?
Oud 01-05-2003, 19:08
zozze
zozze is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 30-04-2003 @ 21:25:
Benader je hamster niet van bovenaf. hoe zou jij reageren als er ineens een enorme hand door het plafon kwam?
nee, dat doe ik ook niet...

overigens is ze nog even bang als voorheen, ik mag haar aaien zoveel ik wil, maar als ze mijn hand ruikt begint ze weer hysterisch rond te rennen...
Oud 03-05-2003, 03:42
Vice
Vice is offline
Als eerste zorg dat je zo'n beetje op ooghoogte van het beestje zit of ligt. Dat kan je proberen via het deurtje voer te gaven aan het beestje zodat hij/zij meer vertrouwen in je krijgt.
Oud 03-05-2003, 09:42
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
zozze schreef op 01-05-2003 @ 20:08:
nee, dat doe ik ook niet...

overigens is ze nog even bang als voorheen, ik mag haar aaien zoveel ik wil, maar als ze mijn hand ruikt begint ze weer hysterisch rond te rennen...
het klinkt idioot, maar gebruik je iets van handcreme/zalf of iets anders dat sterk geurt? (voor de hamster dan, hun reukorgaan is veel gevoeliger dan dat van ons) kan zijn dat 'ie daar geïriteerd door is. Wrijf je handen eens door de bodembedekking van z'n kooi, dan ruik je wat "vertrouwder".
P.S. In sommige gevallen werkt het ook andersom: mijn ratten (nou ja, vroeger toen ze nog leefde ) werden helemaal gek als ik m'n handen had gewassen met fruitzeep, dan moest ik ze bijna van me af slaan
Oud 03-05-2003, 10:12
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
ik voer mijn hamster altijd uit de hand.
en ik mag niet van hem op zijn hoofd aaien, alleen zijn onderlichaam.

maar uit de hand voeren is denk ik wel een oede gewenningstruc.
Oud 04-05-2003, 11:00
Verwijderd
Ik had een enorm hysterische hamster, toen ik m net had en we staken ook maar iets in d'r richting dan werd het aangevallen. Dagje later hok opengemaakt, als in hele hekwerk eraf-open, hamster met enig geweld gepakt en bij me gehouden, hamster neemt sprong van een halve meter
Maar het schijnt gewerkt te hebben want de volgende dag was ze ongeveer tam. Hartstikke lief beest.
Maar mijn ervaring is sowieso om m gewoon te pakken, geen keus te geven, dan merkt ie vanzelf dat ie niet doodgaat van je.....
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 21:16
zozze
zozze is offline
ze blijft bang, ik heb haar nu proberen pakken, ze blijft lopen als gek, maar als ik haar in mijn handen had werd ze een beetje rustiger, ze bleef spartelen maar niet zo hard, morgen probeer ik weer eens, zien wat het resultaat is
Oud 04-05-2003, 23:32
duifeltje
duifeltje is offline
ouwe sokken in d'r hok leggen (wel gedragen natuurlijk, dan went ze an je geur)
en gewoon lokken met rozijntjes of nootjes of stukjes kaas of, of,...... wat ze maar lekker vind.
maar dan niet meteen oppakken maar gewoon even aan je hand laten ruiken.
na een paar dagen met snoepjes hebben gelokt, kan je haar vast wel pakken.
succes!!!
Oud 07-05-2003, 10:42
Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
vreemd verhaal hoor, ik heb ook een goudhamster, deze is ontzettend nieuwsgierig en kroop de eerste dag na aanschaf meteen al op mijn hand.

laten wennen kan door met je hand in de kooi te gaan, met wat lekkers in je hand, zo leert hij dat je geen nare plannen met hem hebt, en zal hij aan je wennen. ook veel uit de kooi halen laat hem wennen. als je hem overdag veel uit de kooi haalt, zal zijn ritme (slapen-wakker) omdraaien, en is hij overdag wakker en slaapt hij savonds. want eigenlijk zijn hamsters nachtdieren, maar door de mijne veel aandacht te geven heb ik er een dagdier van gemaakt.

suc6 met verzorgen van je hamster
Oud 23-05-2003, 13:49
humming bird
humming bird is offline
applaus voor deze zinnige reactie!
Dit is nogal knap voor haar dus moeten we er even wat positieve aandacht aan besteden!

Jaja...
Oud 01-06-2003, 10:58
Janet
Janet is offline
hey zozze!!

ik heb sinds vrijdag een Russiche Dwerg hamster!(Bengel)
in het begin moest ie nix van me hebben maar nu dus wel...hij komt nu al naar me toe en geef hem dus elke fdag wat lekkers (niet te groot)
wat heb je allemaal voor je hamster?

een speelbal is ook wel leuk hey?ik ehb ook buizen waar ie door kan lopen,dat vind ie ook wel kick!
probeer wat appel en wilgenhout...een knaagsteen en een zoutliksteen....
een rat waar ie in ken lopen en uuuhh....owja hamster wol voor in ze huisje...zo,uuuhh....wat nog meer?als je vragen hebt hoor ik het wel hey!?

*kusje Janet*
Oud 01-06-2003, 11:01
Janet
Janet is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 04-05-2003 @ 12:00:
Ik had een enorm hysterische hamster, toen ik m net had en we staken ook maar iets in d'r richting dan werd het aangevallen. Dagje later hok opengemaakt, als in hele hekwerk eraf-open, hamster met enig geweld gepakt en bij me gehouden, hamster neemt sprong van een halve meter
Maar het schijnt gewerkt te hebben want de volgende dag was ze ongeveer tam. Hartstikke lief beest.
Maar mijn ervaring is sowieso om m gewoon te pakken, geen keus te geven, dan merkt ie vanzelf dat ie niet doodgaat van je.....

dat is ook een oplossing!
Oud 01-06-2003, 13:13
zozze
zozze is offline
Citaat:
Janet schreef op 01-06-2003 @ 11:58:
hey zozze!!

ik heb sinds vrijdag een Russiche Dwerg hamster!(Bengel)
in het begin moest ie nix van me hebben maar nu dus wel...hij komt nu al naar me toe en geef hem dus elke fdag wat lekkers (niet te groot)
wat heb je allemaal voor je hamster?

een speelbal is ook wel leuk hey?ik ehb ook buizen waar ie door kan lopen,dat vind ie ook wel kick!
probeer wat appel en wilgenhout...een knaagsteen en een zoutliksteen....
een rat waar ie in ken lopen en uuuhh....owja hamster wol voor in ze huisje...zo,uuuhh....wat nog meer?als je vragen hebt hoor ik het wel hey!?

*kusje Janet*
de mijne is nog steeds heel bang van me maar wordt niet zo hysterisch meer, als ik hem op mn schoot neem of op mn bed zet wordt hij wel snel kalm.

Ze heeft een rad om in te lopen, een huisje, ook allemaal buizen, en een soort doosje waar ze op kan klimmen en in kan zitten.. Ik geef haar elke dag een stukje kaas, daar is ze helemaal verzot op en zo'n speelbal vind ik ook wel tof, ook al heb ik 'm niet
Oud 01-06-2003, 13:25
Janet
Janet is offline
Citaat:
zozze schreef op 01-06-2003 @ 14:13:
de mijne is nog steeds heel bang van me maar wordt niet zo hysterisch meer, als ik hem op mn schoot neem of op mn bed zet wordt hij wel snel kalm.

Ze heeft een rad om in te lopen, een huisje, ook allemaal buizen, en een soort doosje waar ze op kan klimmen en in kan zitten.. Ik geef haar elke dag een stukje kaas, daar is ze helemaal verzot op en zo'n speelbal vind ik ook wel tof, ook al heb ik 'm niet
weet je ook met dat warme weer moet je wat fruit geven en je flesje in de ijskast leggen want daar krijgt ie koelte door ook wat wc papier IPV hamsterwol...als ze in een shock raken is het snel afgelopen met je hammie en dat is niet leuk...
Oud 01-06-2003, 14:31
SuperSanne
SuperSanne is offline
tip: doe een (half?) ijsblokje in z'n drinkfles
Reageren

Regels voor berichten