Advertentie | |
|
![]() |
|
Het duurt ongeveer 1 week, totdat ze je echt kent enzo,
Ze zou een dag later al niet zo hysterisch meer moeten zijn, als dat wel zo is heb je een bange hamster, maar als die je eenmaal vertrouwt, is 'ie ook hartstikke aanhankelijk. Als ik jou was zou ik een paar keer per dag je hand in de kooi steken met wat lekkers. Ze hoeft het niet meteen aan te pakken, maar dan weet ze dat je goede bedoelingen hebt. succes!
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
overigens is ze nog even bang als voorheen, ik mag haar aaien zoveel ik wil, maar als ze mijn hand ruikt begint ze weer hysterisch rond te rennen... ![]()
||
Citaat:
P.S. In sommige gevallen werkt het ook andersom: mijn ratten (nou ja, vroeger toen ze nog leefde ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Ik had een enorm hysterische hamster, toen ik m net had en we staken ook maar iets in d'r richting dan werd het aangevallen. Dagje later hok opengemaakt, als in hele hekwerk eraf-open, hamster met enig geweld gepakt en bij me gehouden, hamster neemt sprong van een halve meter
![]() Maar het schijnt gewerkt te hebben want de volgende dag was ze ongeveer tam. Hartstikke lief beest. Maar mijn ervaring is sowieso om m gewoon te pakken, geen keus te geven, dan merkt ie vanzelf dat ie niet doodgaat van je..... |
![]() |
|
ouwe sokken in d'r hok leggen (wel gedragen natuurlijk, dan went ze an je geur)
en gewoon lokken met rozijntjes of nootjes of stukjes kaas of, of,...... wat ze maar lekker vind. maar dan niet meteen oppakken maar gewoon even aan je hand laten ruiken. na een paar dagen met snoepjes hebben gelokt, kan je haar vast wel pakken. succes!!!
|
vreemd verhaal hoor, ik heb ook een goudhamster, deze is ontzettend nieuwsgierig en kroop de eerste dag na aanschaf meteen al op mijn hand.
laten wennen kan door met je hand in de kooi te gaan, met wat lekkers in je hand, zo leert hij dat je geen nare plannen met hem hebt, en zal hij aan je wennen. ook veel uit de kooi halen laat hem wennen. als je hem overdag veel uit de kooi haalt, zal zijn ritme (slapen-wakker) omdraaien, en is hij overdag wakker en slaapt hij savonds. want eigenlijk zijn hamsters nachtdieren, maar door de mijne veel aandacht te geven heb ik er een dagdier van gemaakt. suc6 met verzorgen van je hamster
|
hey zozze!!
ik heb sinds vrijdag een Russiche Dwerg hamster!(Bengel) in het begin moest ie nix van me hebben maar nu dus wel...hij komt nu al naar me toe en geef hem dus elke fdag wat lekkers (niet te groot) wat heb je allemaal voor je hamster? een speelbal is ook wel leuk hey?ik ehb ook buizen waar ie door kan lopen,dat vind ie ook wel kick! probeer wat appel en wilgenhout...een knaagsteen en een zoutliksteen.... een rat waar ie in ken lopen en uuuhh....owja hamster wol voor in ze huisje...zo,uuuhh....wat nog meer?als je vragen hebt hoor ik het wel hey!? *kusje Janet*
||
Citaat:
![]() dat is ook een oplossing! ![]()
||
Citaat:
Ze heeft een rad om in te lopen, een huisje, ook allemaal buizen, en een soort doosje waar ze op kan klimmen en in kan zitten.. Ik geef haar elke dag een stukje kaas, daar is ze helemaal verzot op ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Waar een thuis kan zijn The Larch | 8 | 01-11-2011 16:19 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Raad van State: school mag homoleraar wegsturen' Gatara | 40 | 10-06-2009 14:30 | |
Flora & Fauna |
Oudere fret tam maken? Mariekje* | 18 | 24-01-2007 13:42 | |
Flora & Fauna |
hamster stout Al Murphy | 10 | 26-08-2005 09:35 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic, deel 25! Miracle | 489 | 28-09-2004 17:14 |