Citaat:
faen schreef op 25-08-2005 @ 19:16 :
omg randalph.. een russische dwerghamster is wel, net als meer hamsterssoorten, solidair. Maar volgens mij kunnen chinese dwerghamsters dan weer niet bij het eigen of een ander soort. Al Murphy, waarom heb je nou geen boekje eerst gelezen voordat je verschillende soorten bij elkaar zet of überhaupt hamsters koopt?
|
Wat bedoel je met solidair? Het omgekeerde van solitair (= dat ze gewend zijn om alleen te leven).
Omdat de informatie in boekjes en op heel wat websites te vaak tegenstrijdig is, en soms ook compleet verkeerd. Ik ga dus liever af op informatie van de kweker, en op eigen ervaring.
In dit geval kwamen de diertjes echter niet rechtstreeks van de kweker, maar van een dierenwinkel, en die willen jammer genoeg vooral zoveel mogelijk verkopen. Een vriend had ze voor me gehaald, en hem was verzekerd dat ze alledrie in 1 kooi konden, en dat de nieuwen twee rusjes waren. Dat klopte dus niet. Het oudste hamstertje (een rus) heb ik ondertussen apart moeten zetten, en die maakt het op dit moment helemaal niet goed. De andere twee zijn wel degelijk een rusje en een chineesje, en die doen het wel heel goed samen. Ook al lees je op diverse sites erover vaak heel andere dingen.