Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2003, 10:07
Mss Maddocks
Mss Maddocks is offline
Hoi allemaal, mijn probleem :
Ik heb nu ruim 9 maanden een vriend. We hebben het heel leuk samen en er zijn eigenlijk nooit problemen. Nu kwam mijn vriend alleen gister met het volgende verhaal aanzetten :
Hij merkte dat hoelanger we met elkaar hebben hoe closer we eigenlijk worden en hoe meer waarde we aan elkaar gaan hechten. Dit is natuurlijk logisch. Maar hij vond het beangstigend. Ook omdat de band tussen mij en zijn ouders en mij en zijn vrienden steeds sterker wordt. Nu is hij bang dat mocht hij op een dag besluiten dat hij het niet meer leuk vind met me dat er eigenlijk al geen weg terug meer is. Dat hij het naar zijn omgeving en naar mij toe niet meer kan maken om het uit te maken. Naar mij toe ook niet omdat hij weet dat hij me dan heel veel verdriet gaat doen. Nouja opzich een logisch verhaal toch ? WE zijn nog jong, en ook al waren we 40 en al lang getrouwd, de mogelijkheid dat het op een dag over is, is er altijd. Ik heb dus ook gezegt dat ik hem helemaal begreep, en dat ik best kon snappen dat hij er een beetje bang voor was. Maar mijn vraag was natuurlijk wat hij nu verder wilde... hoe hij het vervolg verder zag. Nou, hij was helemaal niet van plan om het uit te maken het enige wat hij wilde was dat ik probeerde niet teveel waarde aan hem te gaan hechten. Dit wil hij omdat hij dan hoopt de schade zoveel mogelijk te beperken mocht hij op een dag besluiten om het uit te maken.

Nu mijn vragen : ten eerste vraag ik me af hoe ik een relatie met iemand kan hebben zonder teveel waarde aan hem te gaan hechten. En mijn tweede vraag : heeft het eigenlijk nog wel zin om verder te gaan, want ik heb zo'n gevoel dat ik nu ga zitten wachten op het moment dat hij het uitmaakt wan top mij komt het over alsof hij al besloten heeft dat het uit gaat tussen ons alleen nu nog ff niet, pas als het hem uitkomt.

Sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat het duidelijk is en anders vragen jullie het maar!

Knuffel Miss Maddock
Oud 18-05-2003, 10:11
Thomas
Thomas is offline
Wat een vreemde opmerking van je vriendje.

De mogenlijkheid dat het uit gaat, blijft altijd bestaan. Ook heeft hij de mogenlijkheid om het altijd uit te maken, waarbij hij jou altijd pijn zal doen.

Verder zal hij wel een soort bindingsangst hebben, omdat hij niet teveel waarde aan wil hechten. Hij moet zich gewoon geheel geven in je relatie, want anders kan je net zo goed geen relatie hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 11:04
Gothic
Gothic is offline
Ik herken dit goed, ik heb die dingen ook een keer tegen m'n vriend gezegd... Voor mij was het een manier om afstand te houden, soort van excuus van te voren al, mocht ik het ooit uit willen maken. Deels omdat ik hem absoluut geen pijn wilde doen, deels om voor mezelf afstand te houden, omdat ik bang was dat het te close werd... Nu een tijdje later is dit gevoel weg, ik heb het gevoel losgelaten en zie nu gewoon wat er gaat gebeuren, het is eng opzich, maar maakt mijn gevoel ed stuk beter...
Oud 18-05-2003, 11:14
Mss Maddocks
Mss Maddocks is offline
Citaat:
Gothic schreef op 18-05-2003 @ 12:04:
Ik herken dit goed, ik heb die dingen ook een keer tegen m'n vriend gezegd... Voor mij was het een manier om afstand te houden, soort van excuus van te voren al, mocht ik het ooit uit willen maken. Deels omdat ik hem absoluut geen pijn wilde doen, deels om voor mezelf afstand te houden, omdat ik bang was dat het te close werd... Nu een tijdje later is dit gevoel weg, ik heb het gevoel losgelaten en zie nu gewoon wat er gaat gebeuren, het is eng opzich, maar maakt mijn gevoel ed stuk beter...
Maar was het echt alleen voor je eigen gevoel ? je hield wel van hem en was opzich niet van plan om het uit te maken ? Ik weet namelijk niet zo goed hoe ik het moet zien. Probeert hij voor te bereiden op het moment dat het uitgaat omdat hij al zeker weet dat dat staat te gebeuren ?
Oud 18-05-2003, 11:19
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mss Maddocks schreef op 18-05-2003 @ 12:14:
Maar was het echt alleen voor je eigen gevoel ? je hield wel van hem en was opzich niet van plan om het uit te maken ? Ik weet namelijk niet zo goed hoe ik het moet zien. Probeert hij voor te bereiden op het moment dat het uitgaat omdat hij al zeker weet dat dat staat te gebeuren ?
Ik had toen het gevoel dat hij misschien niet de ware was, en dat het dus daarom uit zou gaan. Toen was ik het absoluut niet van plan om uit te maken. Het was gewoon een soort escape voor mezelf, dat ik het in ieder geval kon uitmaken over een tijd, en voor m'n gevoel zou het minder pijn doen, als hij 'er rekening mee kon houden'...
Oud 19-05-2003, 14:49
Mss Maddocks
Mss Maddocks is offline
oke maar voor mij is dat logsich... hij heeft toch altijd de mogelijkhij om het uit te maken,, En we zijn nog jong, de kans is groot dat het uitgaat... maar hij legt er zo de nadruk op, dan kunnen we er toch niet meer van genieten hoelang het duurt?? En daarbij denk ik ook niet dat door mij regelmatig te vertellen dat er een kans is dat het uitgaat ( wat ik me immers echt wel besef) dat hij de schade beperkt op het moment dat hij het daadwerkelijk uitmaakt
Oud 19-05-2003, 15:00
Maurice
Maurice is offline
ik vind 't eerlijk van 'm en zou waarschijnlijk hetzelfde beangstigende gevoel hebben.
jij moet gewoon blijven zijn wie je bent en als hem dat teveel beangstigd, ja, dan gaat het over tussen jullie.
afijn, jij moet hem nemen zoals ie is, en hij jou.

het is allemaal niet zo ernstig als het lijkt.
Oud 20-05-2003, 16:29
RiCkY-bOy
RiCkY-bOy is offline
Citaat:
Mss Maddocks schreef op 18-05-2003 @ 11:07:
Hoi allemaal, mijn probleem :
Ik heb nu ruim 9 maanden een vriend. We hebben het heel leuk samen en er zijn eigenlijk nooit problemen. Nu kwam mijn vriend alleen gister met het volgende verhaal aanzetten :
Hij merkte dat hoelanger we met elkaar hebben hoe closer we eigenlijk worden en hoe meer waarde we aan elkaar gaan hechten. Dit is natuurlijk logisch. Maar hij vond het beangstigend. Ook omdat de band tussen mij en zijn ouders en mij en zijn vrienden steeds sterker wordt. Nu is hij bang dat mocht hij op een dag besluiten dat hij het niet meer leuk vind met me dat er eigenlijk al geen weg terug meer is. Dat hij het naar zijn omgeving en naar mij toe niet meer kan maken om het uit te maken. Naar mij toe ook niet omdat hij weet dat hij me dan heel veel verdriet gaat doen. Nouja opzich een logisch verhaal toch ? WE zijn nog jong, en ook al waren we 40 en al lang getrouwd, de mogelijkheid dat het op een dag over is, is er altijd. Ik heb dus ook gezegt dat ik hem helemaal begreep, en dat ik best kon snappen dat hij er een beetje bang voor was. Maar mijn vraag was natuurlijk wat hij nu verder wilde... hoe hij het vervolg verder zag. Nou, hij was helemaal niet van plan om het uit te maken het enige wat hij wilde was dat ik probeerde niet teveel waarde aan hem te gaan hechten. Dit wil hij omdat hij dan hoopt de schade zoveel mogelijk te beperken mocht hij op een dag besluiten om het uit te maken.

Nu mijn vragen : ten eerste vraag ik me af hoe ik een relatie met iemand kan hebben zonder teveel waarde aan hem te gaan hechten. En mijn tweede vraag : heeft het eigenlijk nog wel zin om verder te gaan, want ik heb zo'n gevoel dat ik nu ga zitten wachten op het moment dat hij het uitmaakt wan top mij komt het over alsof hij al besloten heeft dat het uit gaat tussen ons alleen nu nog ff niet, pas als het hem uitkomt.

Sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat het duidelijk is en anders vragen jullie het maar!

Knuffel Miss Maddock
als je in een relatie en ritme hebt waardoor je liefde opbouwt en waarde aan elkaar hecht is niks mis mee, ik snap het probleem wel , maar als je om iemand geeft ben je dara tpch nie echt mee bezig? hij is waarschijnlijk gewoon bang, maar als je nu anders ten opzichte van iedereen gaat doen dan werkt de relatie nie meer want dan krijg je een heel andere relatie en zou het waarschijnlijk alleen maar stuklopen. ik ozu gewoon met hem praten en zegge dat dat waarschijnlijk nie lukt en dat jullie gewoon met elkaar verder moeten. en stel als het uit zou gaan kunne jullie nog steeds goede vrienden blijven en nog naar elkaar toe gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten