Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2006, 05:17
altus caritas
altus caritas is offline
Als ik iemand leuk vind, en niet weet hoe ik er mee om moet gaan als ik bijv. bel of dr zie. Ik wil geen stiltes (meer) als er een gesprek is, dus waar kan je het allemaal over hebben? Of wat kan ik doen zonder me af te vragen dat wat ik doe of zeg dom is of zonder het gevoel dat je 'tegenvalt'?

Heb ik soms een communicatie'stoornis' ofzo?
Kennen meer mensen dit 'voor je gevoel dichtvallen ' en dat het lijkt of je spontaniteit (die je per sms/msn wel hebt weg is)?

Ik vind het dan ook moeilijk als ik bij haar ben om het ergens over te hebben, ik ken dr 6 dagen en van ''msn'' (god i hate that.. ), omdat ik me niks goed voor kan halen waar ik het over moet hebben (soms wel soms niet, vandaar de stiltes)..

op msn lukt dit eigenlijk wel makkelijk.. wat kan je hier allemaal aan doen?

Laatst gewijzigd op 09-04-2006 om 05:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2006, 08:22
Verwijderd
Ik denk dat de meeste mensen dat wel kennen.

Stiltes hoeven niet erg te zijn, geforceerd een gesprek gaande houden is dat wel (vind ik iig). Irl een gesprek voeren is heel anders dan via msn, dat je met iemand op msn goede gesprekken voert hoeft niets over de gesprekken irl te zeggen.

Zeg haar dat je soms moeite hebt om dingen te bedenken waar over je moet praten (wie weet heeft zij dat ook wel?), maar bedenk je ook dat je niet iedere seconde wat hoeft te zeggen. Stiltes zeggen soms meer dan woorden.

Als je meer niets dan wel wat tegen elkaar zegt, je geen onderwerpen kunt bedenken om het over te hebben, het niet lukt om met elkaar te praten irl, enz, dan zou ik me toch gaan afvragen of het irl wel klikt ed.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 18:00
yapo
yapo is offline
Probeer uit te vinden wat die iemand leuk vind en praat/vraag daarover. Grote kans dat ze hun eigen hobby wel interressant vinden en daar dus honderduit dingen over kunnen vertellen wat jij nog niet wist.
Oud 10-04-2006, 18:31
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Ik kan je jammer genoeg geen tips geven, ik heb namelijk hetzelfde . Als ik gewoon vrienden met iemand ben gaat het prima, maar zodra ik iemand leuk vind heb ik werkelijk geen flauw idee meer waar je het met die persoon over moet hebben...
Oud 10-04-2006, 18:56
altus caritas
altus caritas is offline
bedankt voor het advies..
maar, ach.. nvm..
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 15:46
limoen16
limoen16 is offline
hahaha, welkom bij de groep zou ik zeggen ...
volgens mij heeft iedereen dat wel, maar zeker als je iemand leuk vindt. Tips? geen idee ... doe gewoon zeggen wat je op msn zou zeggen ... (niet dat dat bij mij helpt ofzo)
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 15:59
Vice
Vice is offline
Volgens mij is dit heel normaal.
Oud 12-04-2006, 16:21
creatof
creatof is offline
Citaat:
limoen16 schreef op 12-04-2006 @ 16:46 :
hahaha, welkom bij de groep zou ik zeggen ...
volgens mij heeft iedereen dat wel, maar zeker als je iemand leuk vindt. Tips? geen idee ... doe gewoon zeggen wat je op msn zou zeggen ... (niet dat dat bij mij helpt ofzo)
Ja, ga vooral irl ook het niveau van msn opnemen.. dan komt het allemaal wel goed
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 16:23
Verwijderd
Liever een stilte dan doorkwekken over oninteressante dingen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 16:23
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Tja, als je iemand nog niet lang kent zijn de gesprekken soms wat houterig, dat is echt niet vreemd. Ik zou vragen of ze eens iets wilt gaan drinken met mij, als je telkens over msn gesprekken hebt die stilvallen heb je ook kans dat de vonk op een gegeven moment weg is.

Ik weet niet waar en hoe je haar kent maar misschien heeft ze haar msn niet voor niets gegeven.
Oud 12-04-2006, 16:55
underthabridge
underthabridge is offline
Silence is golden.

Owja... mocht je er toch niet aan kunnen wennen: Suicide is painless.

Laatst gewijzigd op 12-04-2006 om 16:58.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 10:15
Verwijderd
Citaat:
altus caritas schreef op 09-04-2006 @ 06:17 :
wat kan je hier allemaal aan doen?
Meteen het bed in duiken om het ijs te breken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten